معرفی بهترین بروکر باینری آپشن برای معامله گران ایرانی

از آنجا که بروکرهای باینری آپشن در مقایسه با گزینه‌های مشابه دردسترس و راحت‌تر هستند، بسیاری از معامله‌گران از بروکرهای باینری آپشن برای معاملات خود استفاده می‌کند، اما به دلیل وجود گزینه‌های متعدد افراد به دنبال یافتن بهترین بروکر باینری آپشن هستند تا بتوانند در محیط معاملاتی بهتر سفارش‌های خرید و فروش خود را ثبت کنند.
با این حال با وجود شفافیت ظاهری در مدیریت بروکرهای باینری آپشن برخی از آن‌ها تا حدودی خطرناک و غیرمطمئن هستند؛ برای مثال بسیاری از بروکرهای باینری آپشن به‌خوبی تنظیم نشده و آشکارا نوعی کلاه‌برداری هستند. این موضوع سبب شده است لیستی از بهترین بروکرهای باینری آپشن تهیه کنیم که در ادامه این مطلب آورده شده است.
باینری آپشن چیست؟
باینری آپشن یا binary option یک محصول مالی ساده، سریع و قابل‌فهم برای تجارت آنلاین است. باینری در لغت به معنای صفر و یک است؛ یعنی معامله‌گران پیش از اتمام معامله با دو حالت روبه‌رو هستند؛ یا سود می‌کنند یا ضرر. درواقع در باینری آپشن به سرمایه‌گذاران این امکان داده شده است تا بتوانند درباره افزایش یا کاهش ارزش آینده یک دارایی حدس بزنند.
به این ترتیب معامله‌گرانی که درباره روند قیمت یک سهام خاص پیش‌بینی درستی انجام داده باشند، سود دریافت می‌کنند و در مقابل درصورت پیش‌بینی نادرست متحمل ضرر خواهند شد. در باینری آپشن به افراد امکان موضع‌گیری در یک موقعیت امن داده نمی‌شود؛ بنابراین نتیجه معامله برای معامله‌گران یا کسب سود یا به‌طورکلی از دست رفتن معامله است.
ملاک‌های مهم برای انتخاب بهترین بروکر باینری آپشن
مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام انتخاب بهترین بروکر باینری آپشن به آن توجه داشته باشیم این است که آیا بروکر مورد نظر را سازمان‌های مربوط نظارت می‌کنند یا خیر. بروکرهایی که تحت نظارت سازمان‌های رگولاسیون قرار دارند باید الزامات مورد نظر سازمان رگوله را فراهم کنند.
درنهایت وجود این الزامات سبب افزایش امنیت دارایی کاربران و ثبات مالی بروکر خواهد شد. علاوه بر این بروکرهای رگوله‌شده مطمئن‌تر از سایر بروکرها هستند. سایر نکات مهم برای انتخاب بهترین بروکر باینری آپشن عبارت‌اند از:

رابط کاربری پلتفرم معاملاتی
سرعت پلتفرم در انجام معاملات
ارائه رایگان ابزارهای معاملاتی، اندیکاتورها و اسیلاتورها
ارائه روش‌های واریز و برداشت متنوع
حداقل واریزی منطقی
بازده معاملات
پشتیبانی از زبان فارسی
ارائه ویژگی کپی تریدینگ
سیگنال‌های باینری آپشن
ارائه نمادهای معاملاتی متنوع و متعدد
بونوس و مسابقات باینری آپشن

بررسی اعتبار بروکرهای باینری آپشن
هنگام بررسی اعتبار بروکرهای باینری آپشن به رگوله‌بودن بروکر، سابقه فعالیت و نظر کاربران توجه می‌کنیم. با این حال باید هنگام بررسی اعتبار بروکرهای باینری آپشن به این نکته توجه داشته باشیم که این نوع معاملات در بسیاری از کشورها با محدودیت مواجه بوده و نمی‌توان انتظار رگوله‌های متعدد را داشت. بروکرهایی که با سازمان‌های زیر رگوله شده باشند به معامله‌گران ایرانی خدمات ارائه می‌دهند:

IFMMRRC: مرکز تنظیم روابط بازار مالی بین‌المللی
Finacom: کمسیون مالی بین‌المللی؛ این سازمان وظیفه حل اختلاف و مشکلات در سطح بین‌المللی را دارد.
FSASVG: رگوله کشور سن وینسنت و گرانادین

ویژگی‌های پلتفرم‌های معاملاتی در بروکرهای باینری آپشن
ویژگی مهمی که تمام معامله‌گران از پلتفرم‌های معاملاتی در بروکرهای باینری آپشن انتظار دارند، سرعت بالا در انجام دستورات معاملات است؛ چراکه در انجام این نوع معاملات به تعویق افتادن دستورات معاملات می‌تواند به ضرر معامله‌گر تمام شود.
از طرفی امروزه بسیاری از افراد تمام کارهای خود را با گوشی موبایل انجام می‌دهند. از آنجا که این روش معاملاتی بسیار ساده و سریع است، بسیاری از معامله‌گران ترجیح می‌دهند از گوشی موبایل خود برای ثبت معامله استفاده کنند؛ بنابراین داشتن اپلیکیشن اختصاصی می‌تواند یک ویژگی بسیار مهم محسوب شود.

روش‌های واریز و برداشت در بروکرهای باینری آپشن
توجه به روش‌های واریز و برداشت در بروکرهای معاملاتی موضوعی بسیار مهم است. به‌دلیل محدودیت‌های موجود این موضوع برای کاربران ایرانی می‌تواند حساس‌تر هم باشد؛ چراکه در بسیاری از سیستم‌های واریز و برداشت از کاربران ایرانی پشتیبانی نمی‌شود.
کیف پول‌های آنلاین مانند وب‌مانی، پرفکت مانی و تاپ چنج می‌توانند گزینه مناسبی برای کاربران ایرانی باشند. همچنین در برخی بروکرها از کیف پول‌های دیجیتالی برای واریز بیت کوین، تتر و اتریوم نیز پشتیبانی می‌شود.
بنابراین هنگام انتخاب بهترین بروکر باینری آپشن باید به این نکته هم توجه داشته باشید. موضوع دیگری که می‌تواند به کاهش هزینه‌های معاملاتی شما کمک کند، انتخاب بروکری است که کارمزد واریز و برداشت دریافت نکند.
حداکثر بازده یا سود معاملات باینری آپشن
همان‌طور که اشاره شد، در معاملات باینری آپشن دو حالت صفر و صدی وجود دارد؛ یعنی یا معامله‌گر سود می‌کند یا به‌طورکلی مبلغ معامله را از دست می‌دهد. از آنجا که حد وسطی در این معاملات وجود ندارد مهم‌ترین نیاز معامله‌گران کسب بازده بیشتر خواهد بود. عوامل زیر در میزان بازده یا سود معامله نقش بسیار مهمی دارند:

نوع نماد معاملاتی
تایم فریم معامله
روش معامله
شرایط بازار

پشتیبانی در بروکرهای باینری آپشن
معاملات باینری آپشن یکی از جدیدترین روش‌های معاملاتی هستند. از آنجا که این روش در مقایسه با معاملات اهرم‌دار ساده‌تر است با استقبال بالاتری در میان معامله‌گران مواجه شده است. جدید بودن این روش سبب شده تا افراد به پشتیبانی بیشتری نیاز پیدا کنند.
وجود پشتیبانی سریع، 24 ساعته و در تمام روزهای هفته در کنار پشتیبانی به زبان فارسی می‌تواند عاملی مهم در انتخاب بهترین بروکر باینری آپشن باشد.
کپی تریدینگ، سوشال تریدینگ و سیگنال‌های باینری آپشن
پشتیبانی از سیستم کپی تریدینگ مزیتی مهم برای بروکرهاست؛ چراکه این ویژگی به کاربران مبتدی کمک می‌کند از سیگنال‌های معاملاتی افراد حرفه‌ای بهره‌مند شوند. بسیاری از بروکرهای حرفه‌ای و معتبر مانند بروکر پاکت آپشن از سیستم کپی تریدینگ پشتیبانی می‌کنند.
علاوه بر کپی تریدینگ، در برخی بروکرها ربات‌های باینری آپشن به‌صورت رایگان در اختیار معامله‌گران قرار می‌گیرد. وجود این امکانات سرمایه‌گذاری را برای معامله‌گران مبتدی تسهیل می‌کند.

نمادهای معاملاتی در بروکرهای باینری آپشن
پشتیبانی از نمادهای معاملاتی متنوع در بروکرهای باینری آپشن به معامله‌گران کمک می‌کند گزینه‌های بیشتری برای انجام معامله داشته باشند. به این ترتیب بسیاری از معامله‌گران هنگام انتخاب بهترین بروکر باینری آپشن به این موضوع توجه ویژه‌ای دارند.
برخی بروکرها در پلتفرم باینری آپشن خود در کنار ارائه نمادهای معاملاتی متنوع، از شاخص‌های مهم بازارهای مالی همچون شاخص داو جونز Dow Jones نیز پشتیبانی می‌کنند.
بونوس‌ها و مسابقات باینری آپشن
ارائه بونوس و برگزاری مسابقات باینری آپشن از اقداماتی هستند که بروکرها برای افزایش جذابیت پلتفرم‌های باینری آپشن خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. وجود بونوس باینری آپشن به معامله‌گران کمک می‌کند از این طریق درآمدزایی داشته باشند و سود بیشتری کسب کنند.
در برخی بروکرها مسابقات باینری آپشن به‌صورت دوره‌ای برگزار می‌شود. در بعضی بروکرها شرکت در مسابقات رایگان و در گروهی دیگر به با پرداخت هزینه اندک امکان‌پذیر است. معمولاً مسابقات باینری آپشن در بروکرها به‌صورت زیر برگزار می‌شود:

مناسبتی: این مسابقات در روزهای خاص مانند کریسمس یا سالگرد تأسیس بروکر برگزار می‌شوند.
جایزه بزرگ: در پایان این مسابقات جوایز بسیار ارزشمندی به برندگان اهدا می‌شود. این مسابقات سالانه یا چند سال یک‌بار برگزار می‌شوند.
روزانه: در تعدادی از بروکرها روزانه یک مسابقه برگزار می‌شود.
ساعتی: فقط در بروکرهای باینری آپشن که معامله‌گران زیادی داشته باشند، شاهد برگزاری مسابقات ساعتی هستیم.
هفتگی: در مسابقات هفتگی شرکت‌کنندگان به مدت یک هفته با یکدیگر رقابت می‌کنند.
ماهانه: در این نوع از مسابقات رقابت شرکت‌کنندگان تا 30 روز طول می‌کشد. همچنین برندگان جوایز ارزشمندی دریافت خواهند کرد.
مخصوص روزهای تعطیل: در مسابقات مخصوص روزهای تعطیل، شرکت‌کنندگان تنها امکان معامله با نمادهای OTC را دارند.

سابقه و نظرات کاربران در مورد بروکرهای باینری آپشن
یکی دیگر از مواردی که در انتخاب بهترین بروکر باینری آپشن به ما کمک می‌کند، سابقه فعالیت و نظرات کاربران است. هرچه یک بروکر سابقه فعالیت طولانی‌تری داشته باشد، در میان اکثر معامله‌گران شناخته‌شده‌تر بوده و راحت‌تر می‌توان به آن اعتماد کرد.
از طرف دیگر، بررسی نظرات سایر کاربران می‌تواند دید حقیقی و صادقانه‌تری به امکانات و ادعاهای مطرح‌شده توسط بروکر به شما بدهد.
حساب دموی باینری آپشن
حساب دمو یا حساب آزمایشی یکی از مزیت‌های اصلی هر بروکری به حساب می‌آید. برخی بروکرها امکانی را فراهم کرده‌اند تا در پنل‌های معاملاتی باینری آپشن نیز کاربران بتوانند از حساب دمو استفاده کنند. این موضوع کمک می‌کند افراد با محیط معاملاتی بروکر بهتر آشنا شده و بتوانند تایم فریم و اندیکاتورهای باینری آپشن را تست و بررسی کنند.
امکان افتتاح حساب باینری آپشن با کمترین سرمایه
به‌دلیل ارزش پایین ریال از دلار، بروکرهایی که حداقل واریز پایین‌تری داشته باشند گزینه مناسب‌تری برای کاربران ایرانی هستند. همچنین برخی معامله‌گران در ابتدا با واریز پول کمتر فقط قصد افتتاح حساب و تست کردن پلتفرم را دارند و پس از بررسی‌های بیشتر سرمایه اصلی را وارد حساب می‌کنند.
درنتیجه یکی دیگر از مواردی که هنگام افتتاح حساب باینری آپشن باید به آن توجه کنید، میزان سرمایه مورد نیاز برای افتتاح حساب است.
اندیکاتورهای پلتفرم معاملاتی بروکرهای فارکس
هرچه اندیکاتورهای ارائه‌شده در پلتفرم‌های بروکرهای باینری آپشن متنوع‌تر و کاربردی‌تر باشد، آن بروکر گزینه مناسب‌تری برای انتخاب است. به این ترتیب هنگام انتخاب بهترین بروکر باینری آپشن علاوه بر تمام موارد موجود در بالا باید به این نکته نیز توجه داشته باشید.
جدول مقایسه بهترین بروکرهای باینری آپشن

نام بروکر
حداقل میزان واریز
خدمات برای ایرانیان

آلپاری/ Alpari
1 دلار
+

پاکت آپشن/ pocket option
5 دلار
+

کوتکس/ QUOTEX
10 دلار
+

الیمپ ترید/ olymp trade
10 دلار
+

معرفی بهترین بروکر باینری آپشن
برای موفقیت و ماندگاری در بازارهای مالی علاوه بر دانش معاملاتی و داشتن استراتژی سرمایه‌گذاری، به یک پلتفرم معاملاتی مناسب و امن نیز نیاز است. بروکرها به‌عنوان واسطه میان خریداران و فروشندگان، سرمایه آن‌ها را در اختیار داشته و محیطی برای انجام معامله ایجاد می‌کند.
بنابراین امنیت پلتفرم، حفظ اطلاعات هویتی کاربران، واریز و برداشت سریع و امن در یک بروکر بسیار حائز اهمیت است. در لیست زیر به معرفی و بررسی بهترین بروکر باینری آپشن می‌پردازیم.
بروکر باینری آلپاری | Alpari
بروکر باینری آلپاری یکی از معتبرترین بروکرهای باینری آپشن است که در سال‌های اخیر محبوبیت بالایی در میان معامله‌گران به دست آورده است. باینری آلپاری از سال 1998 فعالیت خود را آغاز کرده و از آن زمان تاکنون به کاربران ایرانی نیز خدمات ارائه می‌دهد. این بروکر دارای رگوله کمیسیون خدمات مالی جمهوری مائورتیوس (FSC) بوده و امنیت بالایی دارد.
ویژگی‌های باینری آلپاری | Alpari

امکان استفاده کاربران ایرانی
واریز و برداشت با انواع کیف پول‌های آنلاین مانند وبمانی
پشتیبانی از بیش از 250 دارایی مختلف
امکان شروع کار با آلپاری تنها با واریز 1 دلار
امکان واریز و برداشت ریالی از طریق تاپ چنج
وجود حساب‌های دیگر برای بازار فارکس
ارائه بونوس‌های متنوع به کاربران
ارائه ظاهری ساده و قابل فهم
امکانات محدود و نبود اندیکاتورهای متنوع
محبوبیت بالا در میان معامله‌گران
اعتبار بالا در حوزه بروکرها
پشتیبانی از زبان فارسی در سایت
ارائه اپلیکیشن اختصاصی برای انجام معاملات باینری آپشن
نبود کپی تریدینگ در پلتفرم باینری آپشن
سرعت کم در انجام معاملات باینری آپشن
محدود بودن ابزارهای معاملاتی در باینری آپشن

بروکر کوتکس | Quotex
کوتکس یک بروکر تازه تأسیس محسوب می‌شود که فعالیت خود را از سال 2019 آغاز کرده است. این بروکر را می‌توان یکی از بروکرهای مطمئن باینری آپشن معرفی کرد. بروکر کوتکس در سیشل ثبت شده و متعلق به شرکت Awesimw LTD است، این شرکت نیز در عضویت IFMRRC قرار دارد.
ویژگی‌های بروکر کوتکس |Quotex

فراهم بودن امکان معامله در اوراق بهادار، جفت ارزهای فارکس، کامودیتی‌ها و شاخص‌های مهم
ارتباط با تیم پشتیبانی بروکر به زبان فارسی
حداقل سرمایه 10 دلار برای شروع
واریز و برداشت سریع
واریز و برداشت به‌صورت دلار، یورو، پوند و بیت کوین
واریز و برداشت از طریق کیف پول‌های آنلاین مانند وبمانی و…
دریافت نکردن کارمزد هنگام واریز و برداشت
ارائه بونوس به کاربران
پشتیبانی از امکانات مناسب
ارائه رایگان 400 ابزار معاملاتی
نیاز به استفاده از VPN هنگام ورود به بروکر

بروکر باینری گرند کپیتال | Grand Capital
بروکر باینری گرند کپیتال فعالیت خود را از سال 2006 آغاز کرده و توسط کمیسیون مالی FSC رگوله شده است. گزینه معاملات باینری به‌تازگی به این بروکر اضافه شده و کاربران می‌توانند برای شروع ترید از 50 نماد معاملاتی موجود در این بروکر، استفاده کنند.
ویژگی‌های بروکر باینری گرند کپیتال | Grand Capital

محدود بودن تعداد دارایی‌های قابل‌معامله
ارتباط راحت با تیم پشتیبانی به زبان فارسی
حداقل واریزی در این بروکر 10 دلار است.
شارژ حساب از طریق کیف پول‌های آنلاین مانند وبمانی، پرفکت مانی و…
شارژ حساب از طریق کیف پول‌های دیجیتالی و واریز بیت کوین و اتریوم
امکان واریز و برداشت به‌صورت ریالی
واریز دارایی بدون پرداخت کارمزد
ارائه بونوس به کاربران

بروکر باینری اکسپرت آپشن | Expert Option
این بروکر فعالیت خود را از 9 سال پیش یعنی سال 2014 آغاز کرده و از طرف سازمان‌های VFSV و FMRCC رگوله شده است. مشتریان می‌توانند متناسب با نیاز خود از حساب‌های متنوع موجود در این بروکر استفاده کنند.

حساب میکرو: امکان دسترسی به آموزش‌های اکسپرت آپشن را به کاربران می‌دهد و برای معامله‌گران مبتدی مناسب است. در این نوع حساب تا حداکثر 10 دلار می‌توانید وارد معامله شوید.
حساب بیسیک: این نوع حساب امکانات مشابه با حساب میکرو دارد و تا حداکثر 25 دلار می‌توانید وارد معامله شوید.
حساب سیلور: در این نوع حساب کاربر می‌تواند هم‌زمان حداکثر تا 15 معامله را انجام دهد. این حساب یک مدیر شخصی دارد و به شما این امکان را می‌دهد تا به گزارش بررسی بازار روز دسترسی داشته باشید. در حساب سیلور می‌توانید تا حداکثر 250 دلار وارد معامله شوید.
حساب گلد: یکی دیگر از انواع حساب‌های موجود در بروکر باینری اکسپرت آپشن، حساب گلد است. در این نوع حساب برداشت در اولویت بیشتری است و کاربران می‌توانند تا حداکثر 1000 دلار از دارایی خود را وارد معامله کنند.
حساب تیتانیوم: در این نوع حساب معامله‌گران می‌توانند تا حداکثر 2000 دلار از دارایی خود را وارد معامله کنند. همچنین بدون محدودیت معاملات باز داشته باشد.
حساب Exclusive: در این نوع حساب، یکی از مدیران ارشد بروکر باینری اکسپرت آپشن مدیر حساب شما خواهد بود. در حساب Exclusive نه‌تنها می‌توانید تا 5000 دلار از سرمایه خود را وارد معامله کنید، بلکه بخش استراتژی‌های معاملاتی این بروکر نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

ویژگی‌های بروکر باینری اکسپرت آپشن | Expert Option

پشتیبانی از 50 نوع دارایی مختلف
متناسب با نوع حساب میزان حداقل واریزی نیز متغیر است.
واریز و برداشت توسط کیف پول‌های آنلاین مانند وبمانی و…
نیاز به احراز هویت قبل از برداشت دارایی
دریافت نکردن کارمزد هنگام واریز و برداشت وجه
ارائه بونوس به کاربران

بروکر باینری پاکت آپشن | Pocket Option
پاکت آپشن یکی دیگر از بروکرهایی است که در لیست بهترین بروکر باینری آپشن قرار می‌گیرد. پاکت آپشن از سال 2017 فعالیت خود را آغاز کرده و ازاین‌رو یک بروکر تازه‌کار به حساب می‌آید.
این بروکر با نام Gembell Limited در جمهوری مارشال آیلند ثبت شده و توسط سازمان IFMRRC رگوله شده است. در بروکر باینری پاکت آپشن از حساب‌های متنوعی پشتیبانی می‌شود که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌ها و امکانات متنوعی دارند.
ویژگی‌های بروکر باینری پاکت آپشن | Pocket Option

پشتیبانی از حساب‌های متنوع
پشتیبانی از 150 نوع دارایی مختلف
حداقل سرمایه 50 دلار برای شروع معامله
حداقل میزان واریزی برابر با 5 دلار
شارژ حساب از طریق کیف پول‌های آنلاین مانند وبمانی و…
شارژ حساب از طریق کیف پول‌های دیجیتالی
واریز ارز فیات و ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین، ریپل، اتریوم و دوج کوین
بیمه کردن 20 درصد از سپرده اولیه کاربر در حساب برنز و حساب‌های بالاتر از آن
مناسب برای کاربران ایران
کسب درآمد از طریق مسابقات هفتگی، روزانه و ماهانه
ارائه ربات‌های معاملاتی رایگان
ارائه اپلیکیشن اختصاصی گوشی موبایل
پشتیبانی از زبان فارسی در سایت

بروکر الیمپ ترید | Olymp Trade
بروکر الیمپ ترید در سال 2016 فعالیت خود را در حوزه معاملات آنلاین آغاز کرده است. این بروکر از اولین پلتفرم‌هایی است که از روش معاملاتی باینری آپشن پشتیبانی کرده‌اند. بروکر الیمپ ترید توسط سازمان‌های Finacom و FSASVG رگوله شده است.
ویژگی‌های بروکر الیمپ ترید | Olymp Trade

شناخته‌شده بودن در میان معامله‌گران ایرانی
تنوع بالای اندیکاتورها و ابزارهای معاملاتی
مناسب معامله‌گران حرفه‌ای و مبتدی
ارائه بونوس‌های متنوع به کاربران
ارائه سایت جداگانه برای کاربران ایرانی
پشتیبانی از زبان فارسی
امکان انجام معاملات بدون نیاز به احراز هویت
ارائه نکردن ویژگی کپی تریدینگ
پشتیبانی از کیف پول‌های آنلاین

بروکر کوتکس | Quotex
بروکر کوتکس در سال 2019 تأسیس شده و یکی دیگر از بروکرهایی است که به کاربران خود امکان معامله باینری آپشن و دیجیتال را می‌دهد. این بروکر متعلق به Awesomo LTD بوده و خود این شرکت آن را اداره می‌کند. شرکت Awesomo LTD در سیشل ثبت شده و به عضویت مرکز بین‌المللی تنظیم روابط بازار مالی (IFMRRC) درآمده است.
ویژگی‌های بروکر کوتکس | Quotex

سرعت بالای پلتفرم
ارائه اندیکاتور و اسیلاتورهای متنوع
بالا بردن دقت معاملات با ادغام سیگنال رایگان معاملاتی کوتکس و اندیکاتورهای مورد نیاز معامله‌گر
پشتیبانی از معامله‌گران ایرانی
داشتن نمایندگی رسمی ایرانی
حداقل واریزی 10 دلار
رابط کاربری مناسب
پشتیبانی فارسی به‌صورت 24 ساعته
سرعت بالا در واریز
پشتیبانی از کیف پول‌های آنلاین
نبود تنوع در معاملات باینری آپشن
نبود کپی تریدینگ
نبود رگوله

به این مقاله امتیاز دهید

(۱۸۵ رای)

۴.۵

ترتیبی که برای خواندن مقالات بروکر فارکس به شما پیشنهاد میکنیم:

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا