برای ترید در فارکس چقدر پول احتیاج دارم؟

آیا رؤیای کسب سود از بازار فارکس را در سر می‌پرورانید، اما وضعیت مالی فعلی‌تان چنگی به دل نمی‌زند؟ نگران نباشید! باید بدانید که با سرمایۀ اولیۀ بسیار کمی مانند 500 دلار، 50 دلار یا حتی 5 دلار هم حتی می‌توانید  «سفر معاملاتی فارکس» خود را شروع کنید. خبر خوب این است که این مسئله به اندازۀ کیف پول شما وابسته نیست، بلکه به اندازۀ اراده و تصمیم شما بستگی دارد!
شروع فارکس، چه مقدار سرمایه نیاز دارد؟
می‌توانید با مقدار دلخواه خودتان در معاملات فارکس، ترید را شروع کنید. بازار فارکس برخلاف سایر بازارهای مالی جهانی، دسترسی آسانی را فراهم کرده است تا شما بتوانید حتی با ۱ دلار هم ترید کنید. با این حال، ترجیحات معاملاتی در افراد متفاوت است و هر تریدر دارای رویکرد منحصر‌به‌فردی است.
میزان سرمایۀ مورد نیاز برای شروع فارکس به اهداف معاملاتی شما بستگی دارد. به‌عنوان مثال، یک تریدر سوئینگ
(Swing Trader) ممکن است به سرمایۀ بیش‌تری نسبت به یک تریدر روزانه  (Day Trader)نیاز داشته باشد؛ زیرا تریدرهای روزانه به دلیل معاملات مکرر و زمان‌بندی کوتاه‌تر، به سرمایۀ کم‌تری نیاز دارند. بنابراین، دلایل شما برای ترید فارکس، نقش حیاتی در تعیین سرمایۀ شما ایفا می‌کند.

حداقل مبلغی که می‌توانید در بازار فارکس معامله کنید، چقدر است؟
حداقل مبلغ معامله در فارکس بستگی به کارگزار و نوع حساب شما دارد. برخی کارگزاران اجازه می‌دهند که با مبلغ حداقلی 5 یا 10 دلار حساب خود را افتتاح کنید؛ درحالی‌که برخی دیگر 100 دلار یا بیش‌تر را الزامی قرار می‌دهند. با این حال، حداقل اندازۀ معامله به‌طور کلی بسیار کم‌تر است. اکثر کارگزاران اجازه می‌دهند حجم 0.01 لات را معامله کنید که معادل 1000 واحد از ارز پایه است.
به‌عنوان مثال، با یک حساب به ارزش ۵۰۰ دلار و معامله با حجم ۰.۰۱ لات از جفت ارز یورو/دلار، نیاز به مارجین شما ۱ دلار خواهد بود. به یاد داشته باشید که حجم معاملات کوچک‎تر به معنی سود کم‌تر و همچنین ریسک خطر کم‌تری است. افرادی که تازه اول راهند، بهتر است با معاملات کوچک شروع کنند و با گذراندن تجربه، به تدریج حجم معاملات را افزایش دهند.

در بازار فارکس، انواع مختلفی از حساب‌ها وجود دارند و لات‌ها به چهار دسته‌بندی استاندارد، مینی، میکرو و نانو تقسیم می‌شوند.
انواع حساب‌ها و اندازه‌های لات (تعداد واحدها):

حساب استاندارد: 100,000 واحد
حساب مینی: 10,000 واحد
حساب میکرو: 1,000 واحد
حساب نانو: 100 واحد

انتخاب اندازۀ لات، امری حیاتی است و باید با در نظر گرفتن عواملی مانند موجودی حساب شما، ریسک‌پذیری و استراتژی معاملاتی‌تان تعیین شود؛ درحالی‌که برخی از کارگزاران تعداد واحدها را به‌صورت «لات» بیان می‌کنند، دیگران ممکن است از واحدهای واقعی ارز استفاده کنند. داشتن درک دقیقی از محاسبات لات می‌تواند شما را در انتخاب اندازۀ لات مناسب برای معاملاتتان یاری کند.
می‌توانید با 1 دلار در فارکس ترید کنید؟
بله، امکان معامله در بازار فارکس حتی با 1 دلار هم وجود دارد. برخی از کارگزاران مانند Aximtrade، حساب‌های میکروسنتی ارائه می‌دهند که به تریدرها اجازه می‌دهد با حجم حداقل 0.01 لات، معادل یک صدم لات استاندارد، معاملات خود را شروع کنند.
هرچند پیدا کردن یک کارگزار که گزینۀ ترید 1 دلاری را ارائه کند غیرممکن نیست، اما محدودیت‌ها و دردسرهای خاص خود را دارد. از مدیریت دقیق ریسک گرفته تا استفاده از استاپ لاس (Stop loss) ، معامله با درصدهای پایین، در نظر گرفتن جفت‌های ارزی با هزینۀ کم‌تر مثل EUR/USD یا GBP/USD، آشنایی با تحلیل تکنیکال و فاندامنتال تا تسلط به استراتژی‌های دنیای معامله. برای فرصت‌های معاملاتی بهتر و خلاصی از این هفت خوان رستم، بد نیست سرمایۀ بیش‌تری به حساب خود اضافه کنید.

آیا شروع معاملات فارکس با مبالغ 5 دلار، 10 دلار و 50 دلار ایده‌ی خوبی است؟
شروع معاملات فارکس با مقادیر کم، مانند 5 دلار، 10 دلار یا 50 دلار امکان‌پذیر است؛ زیرا بسیاری از کارگزاران این امکان را فراهم می‌کنند. با این حال، همان‌طورکه بالاتر گفته شد، چالش‌های مختلفی را به همراه دارد. بیش‌تر تریدرهای فارکس با سرمایه‌های این چنینی سال‌ها طول می‌کشد تا به مراد دلشان برسند.
توصیۀ ما این است که با این مبالغ وارد بازار نشوید؛ بلکه تنها با مقداری در معاملات فارکس شرکت کنید که با از دست دادن آن، تأثیری در زندگی‌تان ایجاد نشود. ساده‌تر بگوییم؛ پولی که در معاملات استفاده می‌کنید، نباید توانایی پرداخت قبوض، تأمین نیازهای فرزندانتان یا انجام سایر تعهدات ضروری را به خطر بیندازد و به‌عبارتی، مجبور به فروش فرش زیر پایتان نشوید!
اگر بعد از همۀ دو دو تا چهارتایتان تنها مبلغی که قادر به از دست دادنش هستید، همان 10 تا 50 دلار است، توصیه می‌شود قبل از ورود به دنیای معاملات، مبلغ بیش‌تری را پس‌انداز کنید. بودجۀ بیش‌تر، پایه‌ای بهتر برای معاملات فراهم می‌کند و ریسک اضافی به دلیل محدودیت مالی را کاهش می‌دهد. ضررها در معاملات می‌توانند بر عواطف شما تأثیر بگذارند و تأثیر مخربی بر حساب معاملاتی‌تان داشته باشند. باید این واقعیت را در نظر داشته باشید که در بازار فارکس، امکان جلوگیری صددرصدی از ضرر وجود ندارد.
فرض کنید پس از پرداخت همۀ هزینه‌هایتان، شما دارای 1000 دلار هستید که می‌توانید از دست بدهید. در این صورت، شما برای تصمیم‌گیری‌های منطقی دستتان بازتر است و در موقعیت بهتری قرار دارید. داشتن مبلغ بزرگ‌تری برای ریسک، تا حد 1000 دلار، باعث کاهش تداخل هیجانی در معاملات شما نسبت به حسابی با مبلغ 100 دلار می‌شود. با این حال، اگر شما 1000 دلار ندارید، می‌توانید با همان 100 دلار شروع کنید.

معاملۀ فارکس با حساب سپردۀ کوچک، مزایا و معایب خودش را دارد. در ادامه، چند نکته را بررسی می‌کنیم:
مزایا:

فرصت یادگیری: شرکت در معاملاتی که سرمایۀ رو به پایینی دارد، تجربۀ آموزشی مفیدی را برای تریدرهای تازه کار فراهم می‌کند.
دسترسی آسان: کارگزاران فارکس نیازمندی‌های حداقلی برای سپرده تعیین می‌کنند تا برای تریدرهای تازه نفسی که بودجۀ محدودی دارند، این امکان را بدهد تا به ترید دسترسی پیدا کنند.
توسعۀ مهارت‌ها: استفاده از یک سپردۀ کوچک در معامله‌گری، باعث پیشرفت در انضباط، صبر و تصمیم‌گیری‌های کارآمد می‌شود که برای بهره‌برداری از سرمایۀ محدود بسیار ضروری هستند.
مدیریت عواطف: با کاهش خطرات و خسارات ممکن، سپرده‌های کوچک به تریدرها اجازه می‌دهند تا حالت روانی خود را در دست بگیرند و تصمیم‌گیری‌های منطقی‌تری انجام دهند. این باعث کاهش استرس و نگرانی مرتبط با از دست دادن مقادیر قابل توجهی می‌شود.

معایب:

پتانسیل سود محدود: شما ممکن است به معامله‎های موفقی برسید، اما توقع نداشته باشید این سود آش دهن سوزی باشد!
خطر کال مارجین: استفاده از اهرم می‌تواند سود و زیان معاملات فارکس را بیش‌تر کند. سخت‌گیری‎های مارجین در سپردۀ کم، بیش‌تر است. به دلیل کمبود منابع مالی، معاملات بخاطر کال مارجین به‌طور خودکار بسته می‌شوند.
محدودیت فرصت‌های معاملاتی: استراتژی‌های اسکالپینگ (Scalping) یا معاملۀ چندین موقعیت نیازمند سرمایۀ بزرگ‌تری هستند تا از شرایط خاص بازار بهره‌برداری شود. تریدرها با سپردۀ کم ممکن است در اجرای این استراتژی‌ها به مشکل بخورند.
تأثیر روانشناختی: سپرده‌های کم می‌توانند به کنترل احساسات کمک کنند، اما همچنین ممکن است تأثیر منفی هم داشته باشند. به دلیل مقدار کمِ پول در معاملات، تریدرها ممکن است به اندازۀ کافی خودشان را به معامله پایبند ندانند و کار را جدی نگیرند.

کلام آخر
تعیین سرمایۀ اولیه، مناسب برای شروع معامله در بازار فارکس یک تصمیم بسیار حائز اهمیتی است که نیازمند در نظر گرفتن عوامل متعددی ازجمله وضعیت مالی شخصی، ریسک‌پذیری، اهداف معاملاتی و آشنایی با بازار فارکس است. مهم است که در تعیین سرمایۀ اولیه از هیچ طرف بوم نیفتید و تعادل را در اولویت قرار دهید. به یاد داشته باشید که شروع با سرمایۀ اولیۀ واقع‌بینانه و قابل مدیریت، پایه‌ای قوی برای بهبود مهارت‌های معاملاتی شما فراهم می‌کند و برگ برندۀ شما در بازی دنیای فارکس می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید

(۲۰۳ رای)

۴.۵

ترتیبی که برای خواندن مقالات همه چیز در مورد فارکس به شما پیشنهاد میکنیم:

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا