آموزش ثبت نام و کسب درآمد در سند باکس (Sandbox)

احتمالاً شما هم پیش از این نام بازی‌های سندباکس را شنیده باشید. دو نسخه از این بازی در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۶ به بازار عرضه شد که موفقیت نسبتاً زیادی هم داشتند، اما شرکت توسعه‌دهنده آن در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت از پلتفرم موبایل عبور کند و وارد صنعت بلاک چین شود. پس از آن، یکی از موفق‌ترین ارزهای دیجیتال متاورس یعنی Sandbox خلق شد. از لحاظ گیم پلی این بازی شبیه به ماینکرفت و روبلوکس است؛ یعنی شما با استفاده از مجموعه‌ای از بلاک‌ها و ابزارهای مختلف می‌توانید عناصر مختلفی را در دنیای بازی خلق کنید و تنها محدودیتی که با آن مواجه هستید خلاقیت خودتان است. شما می‌توانید هر چیزی از دنیاهای جدید گرفته تا سازه‌های جدید را داخل بازی خلق کنید و حتی در این بازی به کسب درآمد بپردازید.
فهرست این مقاله
سندباکس چیست؟
سندباکس یک پلتفرم بازی است که از سه عنصر مختلف ایجاد شده است. اولین عنصر ادیتور Voxel است. این ابزار یک ابزار ادیت مدل است که با استفاده از آن می‌توانید عناصر مختلفی را داخل بازی خلق کرده و به‌راحتی این مدل‌ها را نیز متحرک کنید. عنصر بعدی Game Maker نام دارد. همان‌طور که از نام آن مشخص است، با استفاده از این ابزار می‌توانید بازی‌های مختلفی را داخل پلتفرم ایجاد کنید. این بازی‌ها می‌توانند در ژانرهای مختلفی بوده و گیم پلی‌های متنوعی داشته باشند. اینکه چه چیزهایی را می‌توانید داخل بازی ایجاد کنید، به میزان آشنایی شما با این ابزار بستگی دارد، اما مهم‌ترین عنصر بازی، بازارچه یا Marketplace آن است. در این بازارچه می‌توانید عناصری را که خلق کرده‌اید بفروشید یا عناصر جدیدی را خریداری کنید. مدل‌ها و دنیاهای مختلفی که در این بازی خلق می‌کنید، به‌عنوان NFT ایجاد می‌شوند و می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را خرید و فروش کنید.
روش های کسب درآمد در سند
برای پشتیبانی از اکوسیستم از چند توکن مختلف استفاده می‌شود. اولین توکن، یک توکن ERC-20 است که با نام SAND شناخته می‌شود. از این توکن داخل بازی استفاده می‌شود و مسئولیت انجام تراکنش‌ها و تعاملات داخل بازی را بر عهده دارد. می‌توانید این توکن را با اتریوم مبادله کنید و این توکن معادل توکن SLP در بازی Axie Infinity است. توکن بعدی LAND نام دارد. این توکن یک قطعه زمین دیجیتالی داخل بازی سندباکس است و یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد در سند به شمار می‌رود. شما می‌توانید قطعات LAND را خریداری کنید و به روش‌های مختلف جمعیت آن را افزایش دهید. همچنین هر LAND یک NFT روی بلاک چین اتریوم است. برخی از کاربران برای کسب درآمد در سند قطعات LAND را خریداری می‌کنند، آن را بهبود می‌بخشند و سپس با قیمت بیشتری می‌فروشند. قطعات LAND با قیمت بسیار بالایی خرید و فروش می‌شوند و به همین دلیل سرمایه‌گذاری بسیار خوبی به شمار می‌روند.
روش دیگر کسب درآمد در سند دارایی‌های دیجیتالی (Assets) شما است؛ یعنی همان توکن‌هایی که کاربران مختلف با استفاده از VOX Editor و Game Maker خلق می‌کنند. این دارایی‌ها را می‌توانید در مارکت پلیس خود بازی خرید و فروش کنید، اما مهم‌ترین کاربرد آن‌ها استفاده در Game Maker خود سندباکس است. برخلاف دیگر بازی‌های بلاک چین و متاورس کسب درآمد در سند از طریق استخراج انجام نمی‌شود، بلکه باید خلاق باشید و اشیائی را که خلق می‌کنید، در بازارچه بفروشید. این کار می‌تواند سود بسیار زیادی برای شما داشته باشد؛ زیرا چیزهای مختلفی که خلق می‌کنید، می‌توانند داخل بازارچه بازی با ارزش بیش از ۱۰۰۰ دلار خرید و فروش شوند. پس با تلاش کافی می‌توانید به درآمدهای چشمگیری در بازی سندباکس دست پیدا کنید. برای کسب درآمد در بازی سندباکس روش‌های مختلفی وجود دارد.
به‌صورت کلی سه دسته از کاربران می‌توانند در بازی سندباکس به کسب درآمد بپردازند:

کاربرانی که داخل این پلتفرم بازی می‌سازند.
کاربرانی که داخل بازی مدل‌های سه‌بعدی می‌سازند.
کاربرانی که گالری‌های هنری را خلق می‌کنند.

روش‌هایی که هر کاربر می‌تواند داخل بازی درآمد کسب کند مختلف است؛ برای مثال می‌توانید آثار هنری مختلفی را با ادیتور بازی خلق کنید و با فروش آن‌ها در مارکت پلیس، رمز ارز SAND دریافت کنید. همچنین اگر در زمینه طراحی بازی تجربه دارید، می‌توانید با انتشار بازی‌های خودتان و انجام‌دادن آن‌ها توسط کاربران مختلف نیز به درآمد بیشتری برسید. یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد در سند کسب سود از خرید و فروش زمین‌های بازی است. اجاره‌دادن زمین‌های خودتان نیز یکی دیگر از روش‌هایی است که در سندباکس می‌توانید به سود برسید. با سپرده‌گذاری (Stake) کردن توکن‌های SAND داخل استخرهای نقدینگی یا LAND نیز می‌توانید از بازی پاداش بگیرید. شرکت در بازی‌های پلتفرم نیز یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد در سند باکس است. همچنین با شرکت در برنامه تشویقی مخصوص تولیدکنندگان می‌توانید درآمدهای چشمگیری را از بازی سندباکس کسب کنید. تنها کاری که باید در این برنامه انجام دهید، این است که آثار با ارزشی خلق کنید که امکان افزودن آن‌ها به بازی وجود داشته باشد و در ازای آن‌ها جایزه نقدی دریافت کنید.
آموزش ثبت نام و بازی در سندباکس
۱. برای انجام بازی سندباکس باید پیش از هر چیزی به صفحه اصلی این بازی در آدرس (https://www.sandbox.game/en/) مراجعه کنید

۲. برای اتصال به بازی، می‌توانید از کیف پول متامسک خودتان استفاده کنید. روی گزینه Connect Your Wallet کلیک کنید و نرم‌افزار از شما آدرس ایمیل و نام کاربری می‌خواهد. همچنین می‌توانید برای اکانت خودتان پسورد هم تعریف کنید.
نکته: زمانی که اکانت خودتان را ایجاد کردید و آن را به کیف پول خودتان وصل کنید، نمی‌توانید آن را تغییر دهید.

۳. به همین سادگی می‌توانید داخل بازی ثبت‌نام کرده و صفحه اصلی بازی را مشاهده کنید:

بخش های مختلف بازی سندباکس

در این تب شما می‌توانید اطلاعات مختلف مربوط به اکانت خودتان را مشاهده کنید و درصورت نیاز این اطلاعات را تغییر دهید.

با کلیک روی کلید Create Avatar شما می‌توانید آواتار اختصاصی خودتان را خلق کنید. پس از کلیک روی آن، شما به صفحه ایجاد آواتار منتقل می‌شوید که می‌توانید در این صفحه آواتار اختصاصی خودتان را طراحی و شخصی‌سازی کنید. امکان تعیین جنسیت آواتار، طراحی جزئیات صورت و استفاده از لباس‌های مختلف برای آن وجود دارد.

شما می‌توانید جزئیات مختلف دارایی‌های خودتان را در تب Inventory مشاهده کنید. در این بخش، جزئیات مربوط به Asset ها، LAND، Estate و… را در این بخش مشاهده کنید.

کاتالیست و جم توکن‌های ERC-20 ای هستند که به‌عنوان یک فاکتور اضافی به Asset اضافه می‌شوند و آن‌ها را باارزش‌تر می‌کنند. کاتالیست‌ها سبب می‌شوند درصد کمیاب‌بودن و سطح Asset ها افزایش یابد. جم نیز سبب افزایش سطح مشخصه‌های مختلف یک Asset خواهد شد.

در تب مارکت می‌توانید به بازارچه NFT های بازی دسترسی داشته باشید. از این بخش می‌توانید چیزهایی را که خلق کرده‌اید، به‌سادگی بفروشید و از آن‌ها کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید از این بخش Asset های مختلفی را خریداری کنید و از آن‌ها برای تزیین LAND های خودتان استفاده کنید. به یاد داشته باشید در این بازارچه تنها امکان خرید و فروش با استفاده از رمز ارز متاورس SAND وجود دارد.

در این بخش، کاربران می‌توانند با دانلود Game Maker بدون هیچ‌گونه هزینه یا دانش خاصی به خلق بازی‌های سه‌بعدی بپردازند. از طریق Game Maker می‌توانید به‌کمک بیش از هزاران مدل Voxel مختلف که توسط جامعه کاربران و با کمک VoxEdit ساخته شده است، بازی‌های موردنظر خودتان را ایجاد کنید.

با مراجعه به تب Map می‌توانید تمام نقشه Sandbox را در یک نگاه مشاهده کنید.
آینده سند باکس (Sandbox)

پس از تغییر نام فیسبوک به Meta توجه عموم کاربران به متاورس جلب شد و کاربران بسیاری در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کردند. یکی از این پروژه‌ها که توجه بسیار زیادی را به‌ویژه در زمینه بازی‌های NFT جلب کرده است، بازی Sandbox است. به‌تازگی قیمت توکن اصلی این پروژه، یعنی توکن SAND بیش از ۱۰۰۰ درصد رشد داشته است و شرکت‌های معتبر مختلفی مانند آدیداس نیز به همکاری با این پروژه علاقه نشان داده‌اند؛ به همین دلیل تحلیلگران انتظار دارند این پروژه در آینده نیز با رشد چشمگیری مواجه شود. سندباکس یکی دیگر از پروژه‌های موفق متاورس برای سرمایه‌گذاری است و با عضویت در این پروژه شما می‌توانید از مزایای مختلف متاورس بهره‌مند شوید. با افزایش علاقه و توجه کاربران خرد به سندباکس بی‌شک این پروژه نیز یکی از پروژه‌هایی است که باید در آینده آن را به‌دقت زیر نظر داشته باشید.
سخن پایانی
صنعت گیمینگ در سال‌های اخیر از لحاظ ارزش و تکنولوژی با رشد چشمگیری مواجه بوده است. در سال ۲۰۲۰ ارزش کل دنیای گیمینگ بیش از ۱۶۲ میلیارد دلار تخمین زده شد که این رقم تا انتهای ۲۰۲۶ به حدود ۲۹۵.۶۳ میلیارد دلار خواهد رسید. با توجه به همین ارقام و علاقه فراوان کاربران به دنیای گیمینگ، بسیاری از شرکت‌های بازی‌سازی تلاش کردند در فضای بلاک چین نیز حضور داشته باشند و به همین دلیل بازی‌های بلاک چینی با رشد چشمگیری مواجه شدند. برخلاف سیستم‌های سنتی بازی که بیشتر بر تکنولوژی و بهبود نرم‌افزاری تمرکز دارند، تمرکز اصلی بازی‌های بلاک چین روی تقویت بازیکن‌هاست. سندباکس نیز یکی از همین بازی‌ها به شمار می‌رود. در این بازی، کاربر می‌تواند بدون هیچ‌گونه دانش فنی، بازی‌ها و Asset های مختلفی را ایجاد کند. از آنجا که همه موارد خلق‌شده توسط شما به‌صورت NFT ثبت می‌شوند، شما می‌توانید به‌سادگی آن‌ها را خرید و فروش کنید. بی‌شک این بازی نیز پس از عرضه کامل توجه بسیار زیادی را به خود جلب خواهد کرد.
سوالات متداول

سندباکس چیست؟

سندباکس یک پلتفرم بازی است که از سه عنصر مختلف ایجاد شده است. این عناصر ادیتور Voxel، Game Maker و Marketplace بازی هستند که از طریق آن‌ها می‌توانید عناصر مختلفی را خلق کنید و در Marketplace بفروشید.

روش کسب درآمد در سند چیست؟

برخلاف دیگر بازی‌های بلاک چین و متاورس کسب درآمد در سند از طریق استخراج انجام نمی‌شود، بلکه باید خلاق باشید و اشیائی را که خلق می‌کنید در بازارچه بفروشید.

آینده سندباکس چگونه ارزیابی می شود؟

سندباکس یکی دیگر از پروژه‌های موفق متاورس برای سرمایه‌گذاری است. شما با عضویت در این پروژه می‌توانید از مزایای مختلف متاورس بهره‌مند شوید. با افزایش علاقه و توجه کاربران خرد به سندباکس بدون شک این پروژه نیز یکی از پروژه‌هایی است که باید در آینده آن را به‌دقت زیر نظر داشته باشید.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” متاورس “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا