کلاهبرداری بروکر آلپاری | آیا بروکر آلپاری معتبر است؟

در بازارهای مالی بروکرها واسطه‌ای هستند که خریداران و فروشندگان را به یکدیگر وصل می‌کنند. از آنجا که افراد سرمایه خود را در این پلتفرم‌ها واریز می‌کنند و در بستر آن به معامله می‌پردازند، اعتبار و امنیت، از عوامل مهم در انتخاب کارگزاری هستند.
در سال‌های اخیر حرف و حدیث‌های بسیاری درباره اعتبار و کلاهبرداری بروکر آلپاری مطرح شده است. سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا این موضوع فقط در حد شایعه است یا واقعاً باید درباره اعتبار این بروکر بازنگری کنیم؟
آلپاری یکی از قدیمی‌ترین بروکرهای شناخته‌شده در سطح جهان بوده و از سال 1998 فعالیت خود را در بازار فارکس آغاز کرده است. از آنجا که آلپاری از زبان فارسی و فعالیت کاربران ایرانی پشتیبانی می‌کند، این بروکر در میان کاربران ایرانی محبوبیت زیادی دارد. کاربران می‌توانند تنها با واریز یک دلار معاملات خود را در آلپاری شروع کرده و از امکانات متنوع آن بهره‌مند شوند.
بروکر آلپاری کلاهبرداری، ماجرا از چه قرار است؟
سابقه طولانی و رگوله بودن دو عامل مهم در انتخاب بروکر هستند. بروکر آلپاری طی 14 سال فعالیت خود در بازار مالی فارکس و سهام با فراز و نشیب‌های بسیاری مواجه شده است. با وجود این وجود، شرکت همواره توانسته است با ارائه امکانات متنوع، واریز، برداشت سریع و… رضایت مشتریان خود را در سراسر جهان جلب کند.
بروکر آلپاری همواره در میان کاربران فارسی‌زبان در بالاترین رتبه قرار دارد و انتخاب اول بسیاری از معامله‌گران است؛ زیرا کارگزاری فارکس برخلاف سایر بروکرهای معروف بازار، تاکنون هیچ‌گونه محدودیتی برای فعالیت کاربران ایرانی اعمال نکرده است.

بررسی رگوله‌های آلپاری فارکس
سازمان‌های رگولاتور نهادهای قانونی و مالی دولتی یا حتی خصوصی هستند که بر فعالیت بروکرها و پلتفرم‌های فعال در بازارهای مالی نظارت می‌کنند؛ از این‌رو بروکرهایی که موفق به کسب مجوزهای سازمان‌های رگولاتور شده باشند از اعتبار و امنیت بالایی برخوردار هستند.
کارگزاری آلپاری را دو سازمان رگولاتور FSASVG و FSC رگوله کرده است. علاوه بر این دو، آلپاری با دریافت تأییدیه از FINCOM این امکان را فراهم کرده تا درصورت نیاز تا سقف 20 هزار دلار به معامله‌گران خسارت پرداخت کند.
اشتباهات کاربران یا بروکر آلپاری کلاه‌بردار است؟
از دلایلی اصلی وجود شایعاتی مبنی بر کلاهبرداری آلپاری در چند سال اخیر در میان کاربران ایرانی، اشتباهات کاربران است؛ چراکه در برخی مواقع کاربران تازه‌وارد هنگام برداشت وجه یا انجام معاملات دچار خطا و اشتباه می‌شوند و این موضوع را به کلاهبرداری کارگزاری نسبت می‌دهند.

مشکلات مربوط به برداشت پول: اگر کاربر مراحل احراز هویت خود را کامل نکرده باشد هنگام برداشت دارایی خود با مشکل مواجه می‌شود.
بسته نشدن معاملات در SL و TP: زمانی که حد ضرر یا حد سود تعیین‌شده توسط معامله‌گر در کسری از ثانیه تاچ شود، معامله بسته نخواهد شد. به‌دلیل نوسانات بازار این موضوع در تمام بروکرها دیده می‌شود و مختص بروکر آلپاری نیست.

آیا بروکر آلپاری فیلتر است؟
محدود شدن فعالیت کاربران ایرانی و فیلتر شدن صرافی‌ها و بروکرهای بازارهای معاملاتی یکی از مشکلاتی است که مشتریان ایرانی بازارهای جهانی همواره با آن مواجه هستند. از آنجا که فعالیت کاربران ایرانی به‌طور رسمی در آلپاری مجاز است، کاربران ایرانی بدون نیاز به استفاده از فیلترشکن می‌توانند فعالیت خود را در سایت این بروکر شروع کنند.
آیا بروکر آلپاری ورشکست شد؟
همان‌طور که در قسمت سوابق این بروکر بیان شد، به‌دنبال ایجاد مشکلات مربوط به فرانک سوئیس، بسیاری از بروکرها از جمله بروکر آلپاری در سال 2015 ورشکست شدند. وسعت این ورشکستگی در میان تمام بروکرهای فارکس به اندازه‌ای بود که این روز در تاریخ بازار فارکس «پنجشنبه سیاه» لقب گرفت.
نکته مهمی که درباره ورشکستگی بروکر آلپاری وجود دارد است که در جریان ورشکستگی سال 2015 بروکرهای فارکس تنها شعبه انگلستان آلپاری دچار ضرر و زیان شد. با این حال این بروکر توانست با تمام کاربران خود کامل تسویه کند. به این ترتیب ورشکستگی شعبه انگلستان آلپاری تنها به سهام‌داران این شرکت ضرر و زیان وارد کرد.

به این مقاله امتیاز دهید

(۱۴۹ رای)

۴.۵

ترتیبی که برای خواندن مقالات بروکر آلپاری به شما پیشنهاد میکنیم:

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا