پیش بینی بورس دوشنبه 28 اسفند 1402 / نفس راحت سهامداران در روزهای پایانی سال

به گزارش اپ آگهی، در پایان معاملات دومین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد 0.55 درصدی، معادل 11 هزار و 913 واحد، در ارتفاع دو میلیون و 160 هزار و 406 واحدی قرار گرفت.

افزایش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن، به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی هم‌جهت را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با رشد 0.49 درصدی (معادل سه هزار و 564 واحد)، در ارتفاع 733 هزار واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز یکشنبه، سه هزار و 994 میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات دومین روز هفته را هم 7.4 میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه شاخص کل در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چرا که ورود سهامداران تازه‌نفس، راه صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از ورود سرمایه آن‌ها به بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز یکشنبه بورس از ورود 285 میلیارد و 800 میلیون تومانی پول حقیقی به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

پیش بینی بورس دوشنبه

عرضه حقوقی‌ها در نیم‌ساعت پایانی بازار، از صف خرید شدن برخی از نمادهای شاخص‌ساز جلوگیری کرد. اهالی تالار شیشه‌ای در جریان دادوستد‌های روز یکشنبه، شاهد رنج مثبت خریداران در دو خودروساز اصلی بودند. 

با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی، ارزش معاملات خرد در مسیر افت قرار گرفته است. سه صنعت خودرو، بانک و بیمه و فلزات اساسی به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملات روز یکشنبه را به خود اختصاص دادند. 

در این میان، وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر تازه از خصوصی‌سازی دو غول خودروسازی کشور داد. بر این اساس فرآیند خصوصی سازی این دو شرکت از راه وزارت اقتصاد و به روش مزایده در دست اجرا قرار خواهد گرفت. 

در یک دیدگاه کلی، کارشناسان معتقدند اگر اسکناس آمریکایی روی ریل صعودی خود در بازار آزاد حرکت کند، نماگرهای سهامی تالار شیشه‌ای بی توجه به سایر پارامترهای منفی، در مسیر صعودی قرار خواهد گرفت.  از سوی دیگر در صورتی که فرآیند تجدید ارزیابی شرکت‌ها در فاز عملیاتی خود قرار گیرد، می‌تواند محرکی مهم برای جریان معاملات مطرح شود.

در راستای پیش بینی بورس در روز پایانی معاملاتی 1402، به نظر می‌رسد حجم و ارزش معاملات با تغییر جدی روبه‌رو نشود. از این رو سهامداران انتظار دارند فضایی شبیه به معاملات روز یکشنبه، تکرار شود. قطار تجدید ارزیابی به ایستگاه بانک صادرات رسید و این بانک از افزایش سرمایه ۴۵۷ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی خبر داد. به همین واسطه، به نظر می‌رسد اقبال خریداران نسبت به نمادهای بانکی در بازار دوشنبه نیز ادامه داشته باشد. 

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا