نحوه اردر گذاری در تریدینگ ویو

تریدینگ ویو یک پلتفرم بسیار محبوب و کاربردی برای تحلیل تکنیکال است؛ زیرا ابزارها و اندیکاتورهای این پلتفرم به تحلیلگر اجازه می‌دهند در محیطی کاملاً کاربرپسند تحلیل خود را انجام داده و نقاط ورود و خروج معاملات را پیدا کنند، اما کم‌ترکسی تریدهای خود را در تریدینگ ویو انجام می‌دهد. در حقیقت تریدرهایی که از تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند وارد سایت تریدینگ ویو شده، تحلیل خود را انجام می‌دهند و سپس برای باز کردن موقعیت معمولاً از پلتفرم معاملاتی متاتریدر استفاده می‌کنند. البته پلتفرم متاتریدر هم ابزارهایی برای تحلیل در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما چندان کاربر پسند نیست و معمولاً تریدرها تنها برای باز کردن و بستن موقعیت‌ها و معاملات خود از آن استفاده می‌کنند. اما در این مقاله قرار است روشی را به شما آموزش دهیم که اردرگذاری در تریدینگ ویو را بیاموزید و درواقع هم تحلیل و هم معاملات خود را در یک پلتفرم انجام دهید.
نحوه اردرگذاری در تریدینگ ویو
برای آنکه معاملات خود را از طریق تریدینگ ویو انجام دهید، پس از باز کردن این پلتفرم باید به نوار زیر نمودار قیمتی توجه کنید و سپس بر روی تب Trading Panel کلیک کنید. با انجام این کار مراحل بعدی برای فعال کردن بخش اردرگذاری در تریدینگ ویو که در حقیقت اتصال بروکر یا صرافی به تریدینگ ویو است را به انجام خواهید رساند.

از آنجایی که شما هنوز بروکر یا صرافی خود را به Trading View متصل نکرده‌اید، باید مراحلی که در ادامه ذکر می‌شوند را قدم به قدم انجام دهید. پس از کلیک بر روی تب Trading Panel در مرحلۀ پیش، با تصویر زیر مواجه خواهید شد. اگر نشان‌گر ماوس خود را بر روی بخش Paper Trading حرکت دهید، گزینۀ Connect را که به رنگ مشکی است، در این بخش مشاهده خواهید کرد که می‌توانید بر روی آن کلیک کنید. اما Paper Trading بخشی است که برای معاملات آزمایشی طراحی شده است؛ بنابراین درصورتی‌که شما قصد انجام معاملات واقعی و اردرگذاری در تریدینگ ویو را داشته باشید، نباید بر روی این گزینه کلیک کنید (این قابلیت را در بخش مربوطه شرح خواهیم داد). در عوض، گزینۀ See all brokers در بخش پایینی Paper Trading به چشم می‌خورد که برای دیدن بروکرها و صرافی‌های مختلف باید بر روی آن کلیک کنید.

همان‌طورکه در تصویر می‌بینید، برای اردرگذاری در تریدینگ ویو، پس از کلیک بر روی گزینۀ See all brokers تمامی پلتفرم‌هایی که قابلیت اتصال به تریدینگ ویو را دارند در لیست به نمایش در می‌آیند. با پیدا کردن پلتفرم موردنظر خود باید نشان‌گر ماوس خود را در اطراف آن به حرکت درآورید تا گزینۀ Connect برای شما ظاهر شود و بر روی آن کلیک کنید. در حقیقت با این کار شما می‌خواهید صرافی یا بروکر خود را به تریدینگ ویو متصل ‌کنید.

پس از کلیک بر روی گزینۀ Connect در بخش صرافی موردنظر خویش در مرحلۀ قبل، اینجا باید روی گزینۀ Continue کلیک کنید تا فرایند اتصال بروکر به تریدینگ ویو تکمیل شود و بتوانید اردرگذاری را به راحتی تجربه کنید.

بخش ورود به حساب معاملاتی در صرافی انتخابی در این مرحله برای شما ظاهر می‌شود. تنها کاری که باید در این مرحله انجام دهید، این است که نام کاربری و رمزعبور مربوط به صرافی BingX یا هر صرافی و بروکر دیگری را که انتخاب کرده‌اید، وارد کنید و سپس بر روی گزینۀ Login کلیک کنید.

اینجا که مرحلۀ آخر اتصال حساب صرافی به تریدینگ ویو است، باید قطعۀ پازل را درگ کنید (بکشید) و در جای خالی و مخصوص خود قرار دهید تا به این ترتیب مشخص شود که شما ربات نیستید. درصورتی‌که تمام مراحل را به درستی طی کرده باشید، حساب معاملاتی شما متصل شده و حالا شما می‌توانید اردرگذاری در تریدینگ ویو را تجربه کنید.

پس از اتصال حساب بروکر و یا صرافی به تریدینگ ویو، صفحۀ نمودار قیمتی تریدینگ ویو برای شما باز خواهد شد. کاری که باید در این مرحله انجام دهید، این است که بر روی نمودار قیمتی‌ای که تحلیل خود را بر روی آن انجام داده‌اید، کلیک‌راست کنید. سپس از زیرمنویی که برای شما به نمایش در می‌آید، بر روی گزینۀ Trade و سپس Create new order کلیک کنید تا باکس مخصوص به ثبت سفارش برای شما به نمایش درآید. حالا اردرگذاری در تریدینگ ویو را انجام دهید. بخش ثبت سفارش را پس از کلیک بر روی گزینه‌های گفته شده می‌توانید در ستون سمت راست تصویر مشاهده کنید.
درصورتی‌که شما پیش از این تجربۀ ثبت سفارش و انجام معامله در صرافی‌ها را داشته باشید، این مرحله برای شما بسیار ساده خواهد بود؛ زیرا گزینۀ جدیدی ندارد و شما باید پس از انتخاب نوع سفارش خود (Buy / Sell) نحوۀ ثبت سفارش (Stop / Market) قیمت خرید، حد سود و حد ضرر و اهرم یا همان Leverage را در کادرهای مربوطه وارد کنید و سپس بر روی گزینۀ Buy (و یا Sell) کلیک کنید تا سفارش شما ثبت شود.

آنچه تا به اینجا شرح دادیم، نحوۀ اردرگذاری در تریدینگ ویو است که بسیار ساده و کاربردی می‌باشد. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که سرمایۀ خود را حتماً در بخشی از صرافی قرار دهید که قابل استفاده در اتریدینگ ویو باشد؛ به‌عنوان مثال، درصورتی‌که از صرافی BingX استفاده می‌کنید، سرمایۀ شما باید حتما در بخش Standard فیوچرز باشد تا بتوانید در تریدینگ ویو هم از آن استفاده کنید. همچنین درصورتی‌که سرمایۀ شما در بخش دیگری از صرافی است، باید ابتدا سرمایۀ خود را از طریق Transfer به بخش Standard یا هر بخش دیگر انتقال دهید تا بتواند در تریدینگ ویو اردرگذاری کرده و معاملاتی را انجام دهید.
بررسی سفارشات و معاملات در تریدینگ ویو
همان‌طورکه در تصویر می‌بینید، تب Trading Panel جای خود را به نام صرافی یا بروکری که برای اردرگذاری در تریدینگ ویو متصل کرده بودید داده است. با کلیک بر روی این تب، در نوار موجود پایین نمودار قیمتی، می‌توانید وضعیت حساب معاملاتی و سفارشات و معاملات خود را بررسی کنید. سفارشات، موقعیت‌های باز، تاریخچۀ معاملات و… همگی اطلاعاتی هستند که می‌توانید در این بخش بررسی کنید.

درصورتی‌که بخواهید از حساب صرافی خارج شده و بروکر دیگری را به تریدینگ ویو متصل کنید، کافی است که در این بخش بر روی گزینه‌ای که نام صرافی را نشان می‌دهد (در اینجا BingX)، کلیک کرده و از زیرمنوی موجود گزینۀ Log Out را انتخاب کنید. همچنین درصورتی‌که بخواهید حساب دیگری را برای اردرگذاری در تریدینگ ویو متصل کنید، باید بر روی گزینۀ See the brokers list کلیک کنید و سپس پلتفرم موردنظر خود را انتخاب کرده و مراحلی که شرح دادیم را برای آن پلتفرم هم طی کنید.

کلام آخر
بازارهای مالی‌ای در سطح جهان وجود دارند که امکان کسب درآمد از انجام معاملات را برای کاربران و تریدرها فراهم کرده‌اند. به مرور زمان توسعه‌دهندگانی به فکر ایجاد پلتفرم‌های مختلف برای راحتی کار تریدرها افتادند. به‌عنوان مثال، تریدینگ ویو با ابزارهای تحلیلی فوق‌العاده‌ای که دارد، به‌عنوان یک پلتفرم برای انجام تحلیل تکنیکال شناخته می‌شود؛ درحالی‌که متاتریدر فضایی مناسب برای ثبت سفارشات و انجام معاملات فراهم کرده است، اما شاید کم‌تر کسی از قابلیت اردرگذاری در تریدینگ ویو مطلع باشد. در حقیقت، تریدینگ ویو امکان اتصال بروکر و صرافی به سایت را برای کاربران فراهم کرده است تا آن‌ها بتوانند پس از انجام تحلیل خود به سادگی سفارش خود را ثبت کنند. همچنین افرادی که هنوز آمادگی کامل فعالیت در بازارهای مالی را ندارند، می‌توانند از بخش Paper Trading که همچون حساب دمو است، استفاده کنند و به آمادگی لازم برسند. ما در این مقاله، نحوۀ اردرگذاری در تریدینگ ویو را هم برای معاملات واقعی و هم برای حساب آزمایشی (پیپر تریدینگ) شرح دادیم.
 
سوالات متداول

آیا امکان اردرگذاری در تریدینگ ویو وجود دارد؟

بله، کاربران بازارهای مالی می‌توانند با مراجعه به تریدینگ ویو و اتصال حساب معاملاتی صرافی یا بروکر خود، از این پس معاملات را در تریدینگ ویو انجام دهند.

اردرگذاری در تیرینگ ویو با داشتن حساب معاملاتی در کدام پلتفرم‌ها ممکن است؟

درصورتی‌که شما حساب معاملاتی‌ای در برخی از صرافی‌ها یا بروکرها داشته باشید، می‌توانید معاملات خود را در تریدینگ ویو ثبت کنید. لیست این پلتفرم‌ها در زمان اتصال پلتفرم برای شما نمایش داده می‌شود که در طی مقاله به آن اشاره شده است.

آیا امکان بررسی سفارشات و معاملات در تریدینگ ویو وجود دارد؟

بله، پس از اتصال بروکر یا صرافی و یا حتی فعال کردن بخش پیپر تریدینگ، تب Trading Panel به نام صرافی و بروکر و یا Paper Trading تغییر خواهد کرد که با کلیک بر روی تب گفته شده، می‌توانید عملکرد و وضعیت خود را مشاهده کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

(۱۲۲ رای)

۴.۴

ترتیبی که برای خواندن مقالات آموزش تریدینگ ویو به شما پیشنهاد میکنیم:

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا