مقایسه بروکر آلپاری و ویندوزور | مناسبت ترین گزینه برای ایرانیان

بروکر آلپاری یا ویندوزور؟ کدام یک بهتر است؟ معمولاً کاربران بازار برای انتخاب بهترین بروکر، خوش‌نام‌ترین و محبوب‌ترین کارگزاری‌های بازار را با هم مقایسه می‌کنند؛ چراکه امنیت و اصالت بروکرها به‌منزله پلتفرم‌های مالی واسطه برای خرید و فروش انواع نمادهای موجود در بازار اهمیت بسیار زیادی دارد.
معمولاً بروکرها با ارائه ابزارهای معاملاتی متنوع، راه‌اندازی سیستم پشتیبانی قوی، پشتیبانی از نمادهای معاملاتی متنوع، ارائه انواع حساب‌های معاملاتی و دریافت اسپرد کمتر، برای جذب مشتریان بیشتر با یکدیگر رقابت می‌کنند.
در چند سال اخیر به‌دلیل نابسامانی شرایط اقتصادی کشور، افراد بسیاری با هدف کسب درآمد دلاری و حفظ ارزش سرمایه خود وارد بازارهای مالی جهانی شده‌اند. این موضوع سبب شده است تعدادی از بروکرهای معتبر مانند آلپاری و ویندوزور به‌طور رسمی از فعالیت معامله‌گران ایرانی پشتیبانی کنند. در ادامه به‌طور کامل به مقایسه این دو بروکر می‌پردازیم.
معرفی بروکر ویندوزور و آلپاری
تعداد زیاد بروکرهای موجود در بازار فارکس انتخاب را برای کاربران تازه‌وارد و مبتدی بسیار چالش‌برانگیز کرده است. هریک از این بروکرها با ارائه ویژگی‌های جذاب سعی در جذب مشتریان بیشتری دارند، اما آیا تمام این کارگزاری‌ها می‌توانند محلی امن برای واریز وجه و انجام معاملات باشند؟ این موضوع سبب شده است بررسی تاریخچه تأسیس و روند فعالیت پلتفرم به امری مهم در انتخاب بهترین کارگزاری تبدیل شود.

بروکر ویندوزور
این بروکر از قدیمی‌ترین و معتبرترین پلتفرم‌های معاملاتی فعال در بازار فارکس بوده و فعالیت خود را از سال 1988 در بلیز آغاز کرده است؛ از این‌رو می‌توان گفت با سابقه 35 ساله قدیمی‌ترین کارگزاری فعال در بازار است.
این بروکر با ارائه امکانات متنوع برای فعالیت هر دو گروه معامله‌گران مبتدی و حرفه‌ای طراحی شده است. با ثبت نام در این بروکر امکان معامله نفت خام، شاخص‌های سهام از جمله داوجونز، اس اند پی، نزدک و… را خواهید داشت.
بروکر آلپاری
در میان کاربران ایرانی آلپاری شناخته‌شده‌ترین بروکر است و محبوبیت بسیار بالایی دارد. این کارگزاری را در سال 1998 فردی به نام Andrey Dashin در کشور روسیه تأسیس کرد. آلپاری پس از مدت کوتاهی با پشتیبانی از زبان انگلیسی در سال 2002 وارد بازار جهانی شد.
در حال حاضر مقر اصلی این بروکر در Kingstown واقع شده است، اما در سایر کشورهای جهان از جمله انگلیس، قبرس و… نیز دفتر نمایندگی دارد.
با گذشت 25 سال از زمان راه‌اندازی آلپاری، بیش از 2 میلیون کاربر در بیش از 194 کشور جهان در قاره‌های اروپا، آسیا، اقیانوسیه و آفریقا از خدمات این بروکر استفاده می‌کنند. این بروکر با ارائه خدمات مناسب، طی این سال‌ها اعتبار بالایی در میان کاربران کسب کرده و تاکنون هیچ شکایت رسمی و مستندی از آلپاری به ثبت نرسیده است.
مقایسه ثبت نام و احراز هویت در بروکر آلپاری و ویندوزور
از آنجا که این دو بروکر پلتفرم‌های معاملاتی آنلاین هستند، مراحل ثبت نام و احراز هویت در آن‌ها به‌طور کامل به‌صورت آنلاین و رایگان انجام می‌شود. برای شروع تنها کافی‌ است وارد وب سایت رسمی بروکر مورد نظر شوید و با ارائه آدرس ایمیل، شماره تماس و اطلاعات هویتی خواسته‌شده مراحل را کامل کنید.
از آنجا که این دو بروکر تحت نظارت نهادهای نظارتی هستند، انجام مراحل احراز هویت برای شروع معامله در هر دو بروکر اجباری است. شما می‌توانید به‌راحتی از طریق کابین شخصی خود وارد بخش احراز هویت شوید و با ارائه مدارک خواسته‌شده مراحل احراز هویت را طی کنید.

میزان امنیت و رگولاتوری آلپاری و ویندوزور
پس از بررسی سابقه فعالیت، نوبت به بررسی وضعیت امنیت و رگولاتوری بروکر می‌رسد. سازمان‌های رگولاتوری خصوصی و دولتی با در نظر گرفتن استانداردهای خاص، وضعیت اعتبار، عملکرد و امینت پلتفرم‌های مالی از جمله بروکرها را تحت نظر می‌گیرند.
بروکرهایی که موفق به کسب مجوزهای لازم از سازمان‌های رگولاتوری شده باشند با عنوان بروکر رگوله فعالیت می‌کنند و مطمئن هستند.
امنیت و رگولاتوری آلپاری
بروکر آلپاری با شماره ثبت C: 113012295 تحت نظارت سازمان رگولاتوری FSA سیشلز قرار دارد. همچنین این بروکر با عضویت در Financial Commission تحت نظارت این سازمان قرار دارد. به این ترتیب اگر کاربران با ارائه مستندات و مدارک لازم شکایتی از تخلف آلپاری داشته باشند تا سقف 20 هزار یورو خسارت دریافت خواهند کرد.
علاوه بر این، سازمان Verify My Trade (VMT) نیز کیفیت اجرایی بروکر آلپاری را تأیید می‌کند و تاریخچه معاملات این بروکر به‌صورت ماهانه توسط VMT بررسی می‌شود.

امنیت و رگولاتوری ویندوزور
این بروکر موفق به کسب تأییدیه‌های لازم از چند سازمان رگولاتوری معتبر شده است. تاکنون رگوله JSC با شماره ثبت 1265، رگوله FSA در سیشل با شماره ثبت SD072، رگوله FSC، رگوله CMA به شماره مجوز 156 در کنیا، کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس (CySEC) با شماره مجوز 04/03 بروکر ویندوزور را تأیید کرده‌اند.
همچنین این بروکر با هدف تجارت قانونی در کشور اردن توسط MiFID به ثبت رسیده و از این‌رو مورد توجه معامله‌گران مسلمان قرار گرفته است. به این ترتیب می‌توان گفت این بروکر یکی از معتبرترین و امن‌ترین بروکرهای موجود در بازار است.
علاوه بر این، دارایی تمام کاربران ویندوزور تا سقف 5 میلیون یورو تحت پوشش بیمه قرار دارد. درصورت تخلف بروکر امنیت دارایی کاربران توسط این بیمه تضمین می‌شود.
مقایسه آلپاری و ویندوزور از نظر ارائه تعداد جفت ارز
ارائه جفت ارزهای متنوع توسط بروکر کمک می‌کند معامله‌گران با دست باز وارد معامله شوند و سبد سرمایه‌گذاری متنوع‌تری داشته باشند. این موضوع سبب شده است بروکرهایی که از نمادهای معاملاتی متنوع‌تری پشتیبانی می‌کنند همواره مورد توجه معامله‌گران باشند.
جفت ارزهای آلپاری
در بروکر آلپاری با توجه به نوع حساب معاملاتی جفت ارزهای مختلفی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. به‌طورکلی در بروکر آلپاری 46 جفت ارز، 2 فلز و 30 CFD که شامل شاخص‌های بورس، انرژی، پول، سهام و کریپتوکارنسی‌ها هستند، در دسترس کاربران قرار دارد.
جفت ارزهای ویندوزور
در این بروکر نیز درست مانند تمام بروکرهای باکیفیت موجود در بازار، جفت ارزهای متنوعی در دسترس کاربران قرار گرفته شده است؛ برای مثال، کاربران ویندوزور می‌توانند به‌منظور معامله ارزهای دیجیتال، جفت ارزهای فارکس، اوراق قرضه و معاملات CFD از طریق این بروکر اقدام کنند.

مقایسه پشتیبانی بروکر آلپاری و ویندوزور
تجربه کاربری مشتریان در پلتفرم‌های معاملاتی از اهمیت بسیاری برخوردار است. این موضوع سبب شده است بروکرهای برتر با راه‌اندازی سیستم‌های پشتیبانی به دنبال کسب رضایت مشتریان خود باشند. به این ترتیب اگر کاربران طی مراحل احراز هویت، معامله، واریز و برداشت و… با مشکل مواجه شوند، می‌توانند با ارسال پیام به سیستم پشتیبانی مشکل را رفع کنند.
سرعت بالا در پاسخ‌گویی و دسترسی سریع به کارشناسان پشتیبانی یکی دیگر از مواردی است که افراد هنگام انتخاب بروکر به آن توجه دارند. خوشبختانه دو بروکر آلپاری و ویندوزور با ارائه سیستم پشتیبانی مناسب به‌سرعت به سؤالات و مشکلات کاربران پاسخ می‌دهند.
پشتیبانی بروکر آلپاری
کارشناسان این بروکر در 24 ساعت شبانه‌روز و در 5 روز هفته از طریق راه‌های ارتباطی پاسخ‌گوی سؤالات کاربران هستند. همچنین این بروکر با پشتیبانی از زبان فارسی امکانی را فراهم کرده است تا کاربران ایرانی بتوانند به‌راحتی با کارشناسان ارتباط بگیرند و مشکل زبان نداشته باشند.

پشتیبانی بروکر ویندوزور
این بروکر نیز مانند بروکر آلپاری 24 ساعته در روزهای کاری پاسخ‌گوی سؤالات کاربران خواهد بود. به این ترتیب جز روزهای شنبه و یکشنبه می‌توانید در تمام ساعات شبانه‌روز به کارشناسان پشتیبانی ارتباط گرفته و سؤالات خود را مطرح کنید. همچنین از آنجا که فعالیت کاربران ایرانی در این بروکر به‌صورت رسمی تأیید شده است، پشتیبانی به زبان فارسی نیز در این بروکر ارائه می‌شود.

ارائه انواع حساب‌های معاملاتی
در بیشتر بروکرها بیش از یک نوع حساب معاملاتی در دسترس کاربران قرار دارد. هریک از این حساب‌ها از نظر برخی امکانات مانند میزان اسپرد، تعداد نمادهای معاملاتی، میزان حداقل سپرده و… با یکدیگر متفاوت بوده و مناسب گروه خاصی از کاربران هستند.
درنتیجه پشتیبانی از حساب‌های معاملاتی متنوع کمک می‌کند معامله‌گران بسیاری با استراتژی‌های معاملاتی مختلف بتوانند از امکانات ارائه‌شده بروکر بهره‌مند شوند.
انواع حساب آلپاری
انواع حساب‌های آلپاری عبارت‌اند از:

حساب‌های حقیقی
حساب Nano MT4
حساب Standard MT4
حساب Standard MT5
حساب ECN MT4
حساب ECN MT5
حساب Pro ECN MT4

2) حساب‌های مجازی یا دمو
3) حساب‌های پم PAMM
4) حساب اسلامی
انواع حساب ویندوزور

حساب Prime
حساب Zero
حساب VIP Zero

مقایسه حداقل مقدار لوریج در آلپاری و ویندوزور
در معاملات بازار فارکس استفاده از اهرم یا لوریج یکی از راه‌های افزایش میزان سود است؛ چراکه با استفاده از این ابزار معامله‌گر می‌تواند بیشتر از میزان واقعی سرمایه خود وارد معامله شود و به همان اندازه میزان سود معامله را افزایش دهد.
البته باید توجه داشت وجود اهرم در معامله به همان اندازه می‌تواند ضرر و زیان معامله را چند برابر افزایش دهد؛ از این‌رو توصیه می‌شود تنها افراد باتجربه از این ویژگی استفاده کنند.

لوریج در آلپاری: بالاترین مقدار لوریج در بروکر آلپاری 3000 است.
لوریج در ویندوزور: بالاترین مقدار لوریج در بروکر ویندوزور 1000 است.

حداقل مقدار واریز برای افتتاح حساب
همان‌طور که گفته شد، در بروکرهای آلپاری و ویندوزور حساب‌های معاملاتی متنوعی در دسترس کاربران قرار دارد. افتتاح حساب در هریک از این حساب‌ها با واریز حداقل سپرده انجام می‌شود. هر چه حداقل مقدار واریز برای افتتاح حساب کمتر باشد این حساب برای معامله‌گران مبتدی مناسب‌تر است.
حداقل مقدار واریز بروکر آلپاری

افتتاح حساب واقعی آلپاری: 1 دلار
افتتاح حساب سنتی آلپاری: 1 دلار
افتتاح حساب استاندارد متاتریدر 4: 20 دلار
افتتاح حساب استاندارد متاتریدر 5: 100 دلار
افتتاح حساب ECN آلپاری: 300 دلار
افتتاح حساب Pro ECN آلپاری: 500 دلار

حداقل مقدار واریز بروکر ویندوزور

افتتاح حساب Zero: 1000 دلار
افتتاح حساب Prime: 50 دلار
افتتاح حساب VIP Zero: تماس با بروکر

مقایسه روش‌های واریز و برداشت در آلپاری و ویندوزور
برای شروع معامله در بروکرها ابتدا باید با واریز وجه حساب خود را شارژ کنید. برای این کار بروکرها روش‌های مختلفی را در دسترس کاربران قرار می‌دهند. یکی از رایج‌ترین روش‌های پشتیبانی‌شده در بیشتر بروکرها واریز و برداشت از طریق کیف پول‌های آنلاین از جمله وبمانی و پرفکت مانی است. با این روش می‌توانید حساب خود را از طریق دلار یا یورو شارژ کنید.
همچنین در سال‌های اخیر به‌دلیل افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال، گروهی از بروکرهای پیش‌رو امکانی را فراهم کرده‌اند تا افراد بتوانند حساب خود را از طریق ارزهای دیجیتال یا استیبل کوین‌ها شارژ کنند. از طرفی برخی بروکرهایی که از کاربران ایرانی پشتیبانی می‌کنند با ایجاد راهی مجزا اجازه واریز و برداشت ریالی را نیز به کاربران می‌دهند.

واریز و برداشت در بروکر آلپاری: کیف پول‌های تاپچنج، وبمانی، پرفکت مانی و…
واریز و برداشت در بروکر ویندوزور: کیف پول‌های تاپچنج، وبمانی، پرفکت مانی و… واریز و برداشت ریالی، کارت‌های اعتباری، حواله بانکی

مقایسه آلپاری و ویندوزور از نظر میزان اسپرد
به اختلافی که بین قیمت پیشنهاد فروش و قیمت درخواست خرید در هر جفت ارز معاملاتی وجود دارد، اسپرد گفته می‌شود. هر چه میزان اسپرد دریافتی از سوی کارگزاری کمتر باشد، این کارگزاری گزینه بهتری برای معامله است.
از این‌رو تریدرها هنگام مقایسه کارگزاری و انتخاب بهترین بروکر به میزان اسپرد توجه می‌کنند. با این حال باید به این نکته توجه داشته باشیم که معمولاً بروکرهایی که امنیت بالاتری دارند اسپرد بیشتری از تریدرها دریافت می‌کنند.
اسپرد بروکر آلپاری
میزان اسپرد آلپاری براساس نوع حساب معاملاتی که کاربر انتخاب می‌کند متغیر است. در حساب استاندارد بروکر آلپاری برای طلا حدود 50 پیپ و برای جفت ارزهای معاملاتی حدود 1.7 پیپ اسپرد دریافت شده و کارمزد دریافتی این حساب صفر است.
در مقابل بروکر آلپاری از کاربران حساب‌های از حساب ECN و Pro ECN هیچ اسپردی دریافت نمی‌کند، اما کاربران این دو حساب به‌ازای هر لات موظف به پرداخت 6 دلار کمیسیون هستند.
اسپرد بروکر ویندوزور
براساس بررسی‌های انجام‌شده، اسپرد دریافتی در بروکر ویندوزور در سطح متوسط قرار دارد. کاربران برای شروع کار با بروکر ویندوزور می‌توانند از امکانات ارائه‌شده در حساب Prime استفاده کنند. اسپرد دریافتی در این حساب از 1 شروع شده و هیچ کمیسیونی از تریدر کسر نمی‌شود.
جدول مقایسه بروکر آلپاری و ویندوزور

مشخصات بروکر
بروکر آلپاری
بروکر ویندوزور

نام رسمی
Alpari
windsor

سال راه‌اندازی
1998 میلادی
1988 میلادی

دفتر مرکزی
Kingstown
قبرس

سازمان رگولاتور
FSC Mauritius, FSASVG
IFSC,CySEC,JSC, FSASeychelles

پشتیبانی از ایرانیان
دارد
دارد

احراز هویت ایرانیان
دارد
دارد

انواع حساب
6 نوع
3 نوع

حداقل سپرده
1 دلار
50 دلار

کمترین کمیسیون
3 دلار به‌ازای هر لات
ندارد

حداقل اسپرد
شناور از 0.4 پیپ
شناور از 0 پیپ

حداکثر اهرم
1:3000
1:1000

روش واریز و برداشت
تاپ چنج، تتر، پرفکت مانی و… ارزهای دیجیتال
ریالی مستقیم، کریپتو، اسکریل، نتلر، وبمانی، مستر کارت، وایر ترنسفر

واریز و برداشت ریالی
ندارد
دارد

پشتیبانی از حساب سنتی
دارد
ندارد

پشتیبانی از حساب اسلامی (بدون سواپ)
دارد
دارد

ارائه حساب دمو
دارد
دارد

سرویس باینری آپشن
دارد
دارد

پشتیبانی از معاملات ارزهای دیجیتال
دارد
دارد

سرویس کپی تریدینگ
دارد
دارد (محدود)

ارائه اپلیکیشن موبایلی
دارد
دارد

پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
دارد

کیفیت سیستم پشتیبانی
بسیار خوب
بسیار خوب

پلتفرم معاملاتی
MT4 و MT5
MT4 WebTrader

ساعت کاری
24 ساعت در 5 روز هفته
24 ساعت در 7 روز هفته

محتوای آموزشی
دارد
دارد

پاداش سپرده‌گذاری
دارد
دارد

 
 

به این مقاله امتیاز دهید

(۱۳۶ رای)

۴.۴

ترتیبی که برای خواندن مقالات بروکر آلپاری به شما پیشنهاد میکنیم:

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا