مترو پرند بالاخره روی ریل افتاد – اپ آگهی

به گزارش اپ آگهی، مترو پرند آماده بهره‌برداری است. بیش از 10 سال از شروع ساخت مترو پرند می‌گذرد؛ مردم بارها گله‌مندی های خود را به مسؤولین درباره تأخیر در اجرای این پروژه اعلام کردند.سالیان سال این پروژه تکمیل نشد و هر بار مسؤولین وعده افتتاح می‌دادند اما وعده‌ای که عملی نمی شد.
از شروع تست گرم تا رفع مشکل فیدرهای برق
ساخت مترو پرند بر عهده دولت است اما طی تفاهم‌نامه‌ای ساخت این پروژه به شهرداری تهران داده شد؛ البته باید دولت منابع مالی آن را تأمین می‌کرد.خط یک مترو پرند با 5 ایستگاه در آستانه افتتاح است. در دوران محمدباقر قالیباف بخشی از این مترو پرند با ایستگاه‌های شهر آفتاب و فرودگاه امام تکمیل شد. الباقی پروژه سال‌هاست که بلاتکلیف مانده است. کار سازه مترو پرند در این دوره مدیریت شهری به اتمام رسید. تست گرم آن از 16 شهریور آغاز تا مشکلات احصا شود، اما مشکلی بر سر راه افتتاح ایجاد شد. برق مترو تأمین نشد. قرار بود دو فیدر اختصاصی برق با 7.5 مگاوات تحویل داده شود اما این امر رخ نداد و قدری کار به تعویق افتاد.
زاکانی: 2 بانده کردن مسیر خط مترو پرند از اقدامات مهمی بود که از سوی شهرداری تهران انجام شد
طی رایزنی‌های صورت گرفته مشکل برق مترو پرند برطرف شد. علیرضا زاکانی شهردار تهران در این باره، گفت: تأخیری در منابع داشتیم اما مشکل اصلی عدم انشعاب برق پایدار در مترو پرند بود. اینکه برخی مدیران برق ادعا کردند شهرداری همکاری نکرده حرف درستی نبود، اما طی رایزنی‌های صورت گرفته مجوز انشعاب‌گیری برق مترو انجام شد. همچنین دو بانده کردن مسیر خط مترو پرند از اقدامات مهمی بود که از سوی شهرداری تهران انجام شد.
]]>

انتظار یک دهه اهالی پرند رو به اتمام است
بر اساس این گزارش، خط مترو پرند در یک قدمی بهره‌برداری است. قرار است 22 کیلومتر مترو در اختیار مردم پرند قرار گیرد و افتتاح این خط با حضور مردم جشن گرفته شود. انتظار یک دهه اهالی پرند رو به اتمام است .مشکلات برطرف شده و قرار است که بهره‌برداری آغاز شود. علاوه بر اتمام ساخت مترو باید واگن‌های مترو پرند هم از سوی دولت تأمین شود.

هرمزی: مشکل برق برطرف شده و مسؤولین دولتی در این زمینه همکاری لازم را داشته‌اند
روزانه تعداد زیادی از سفرهای که در پایتخت صورت می گیرد از شهر پرند است. باید برای تسهیل در سفر ،مترو پرند ساماندهی شود. مشکلاتی در سر راه تأمین اعتبارات بود اما در نهایت با تخصیص اعتبارات عملیات عمرانی به اتمام رسید. در زمینه تأمین نیروی برق پروژه باید از محل نیروگاه شهر پرند و به صورت انشعاب برق برای خط مترو تأمین می‌شد و شهرداری صرفا نقش دستگاه اجرایی را ایفا می‌کند وزارت نیرو با تأمین 15 مگاوات نیروی برق مشکل را برطرف کرد و پرند روی ریل افتتاح افتاد.
محسن هرمزی مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه و سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: مشکل برق برطرف شده و مسؤولین دولتی در این زمینه همکاری لازم را داشته‌اند.
بر اساس این گزارش، اقدامات عمرانی در مترو پرند به اتمام رسیده؛ ریل‌گذاری مسیر رفت و برگشت به طول 38 کیلومتر انجام و همچنین دیواره‌های بتنی شمالی پروژه کامل شد؛کابل‌کشی‌ها صورت گرفت و پرند در یک قدمی افتتاح است.علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید معتقد است که مهمترین خدمات حمل و نقلی مردم پرند از طریق حمل و نقل ریلی صورت می‌گیرد و در صورت بهره‌برداری از این مترو شهروندان پرند‌نشین به راحتی می‌توانند در تهران تردد کنند.
]]>پرند کجاست و چقدر جمعیت دارد؟
پرند یکی از شهرهای اقماری اطراف تهران است که طی سالیان گذشته رشد جمعیتی زیادی داشته است. برخی می‌گویند در چند سال آینده رشد جمعیت در این شهر از 700 هزار نفر هم عبور خواهد کرد. پرند در 30 کیلومتری جنوب‌غربی تهران و در مسیر آزادراه تهران ساوه و در مجاورت فرودگاه بین‌المللی امام (ره)واقع شده است. روزانه بیش از 30 هزار نفر بین تهران و پرند تردد می‌کنند و عمده این افراد از وسایل حمل و نقل شخصی استفاده می‌کنند و همین امر بخشی از ترافیک را ایجاد می‌کند با راه‌اندازی مترو پرند بخشی از سفرها از طریق حمل و نقل عمومی صورت می‌گیرد.
مطالعات پرند سال 84 آغاز و عملیات عمرانی از سال 91 شروع شد
مطالعات اجرایی پروژه پرند در سال 84 توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز شد اما در سال 91 طی تفاهم‌نامه ای کل پروژه به شهرداری واگذار شد. بخشی از پروژه حدفاصل ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب در سال 95 افتتاح و بخش دیگری از ایستگاه‌ها از شهر آفتاب تا فرودگاه امام (ره) به طول 26 کیلومتر در مرداد 96 تکمیل شد. در دوره قبلی مدیریت شهری تقریبا کاری صورت نگرفت اما در دوره فعلی دوباره پرند روی ریل ساخت افتاد و به زودی این مترو در اختیار شهروندان پرندنشین قرار می‌گیرد.
منبع: فارس

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا