لوریج یا اهرم معاملاتی در متاتریدر از 0 تا 100

درصورتی‌که قصد فعالیت در بازارهای مالی جهانی همچون فارکس را داشته باشید، باید به دنبال یک بروکر معتبر باشید. باید بدانید که بهترین تجربۀ معاملاتی نه از طریق بروکر، بلکه به کمک پلتفرم‌ معاملاتی متاتریدر انجام می‌شود؛ زیرا علاوه بر قابلیت‌های معاملاتی و تحلیلی، به تریدرها اجازه می‌دهد تا عملکرد خود را نیز در بازه‌های مختلف بررسی کنند. درصورتی‌که یک حساب معاملاتی در بروکر افتتاح کرده باشید، باید حساب معاملاتی خود را به متاتریدر متصل کنید و ویژگی‌های حساب شما در متاتریدر نیز همانی خواهد بود که در زمان افتتاح حساب در بروکر تنظیم کرده‌اید؛ اما درصورتی‌که بخواهید مواردی همچون اهرم یا لوریج حساب را در متاتریدر تنظیم کنید، این امکان برای شما فراهم شده است. در این مقاله، نحوۀ انجام این کار را برای شما شرح خواهیم داد.

لوریج چیست؟
لوریج یا اهرم در بازارهای مالی یک قابلیت است که می‌تواند میزان سود و یا ضرر تریدر را چند برابر کند. درحقیقت با استفاده از اهرم، شما مبلغی چند برابر سرمایۀ خود را از بروکر قرض گرفته و با آن معامله می‌کنید؛ اما فراموش نکنید همان‌قدر که این قابلیت جذاب است، می‌تواند به همان اندازه هم خطرناک باشد و سرمایۀ شما را به خطر بیندازد. پس، در زمان استفاده از لوریج، مدیریت سرمایه و ریسک را فراموش نکنید.
برای درک بهتر، آن را با مثالی شرح خواهیم داد؛ فرض کنید با واریز 1000 دلار سرمایۀ اولیه به حساب معاملاتی خود در یک بروکر، فعالیت خود را آغاز کرده‌اید؛ درحالی‌که اهرم حساب معاملاتی شما 1:100 است. تنظیم اهرم 100 درحقیقت به این معنا است که شما با 100 برابر سرمایۀ اولیۀ خود مجاز به معامله هستید. این در حالی است که اگر در معاملات خود 5 دلار سود کنید، سود شما 100 برابر شده و 500 دلار سود شما از معامله خواهد بود؛ اما فراموش نکنید که ضررهای شما نیز با همین ضریب و نسبت محاسبه می‌شوند. بنابراین، اگر در حالت عادی و بدون اهرم تنها 5 دلار ضرر می‌کردید، با استفاده از اهرم 100 میزان ضرر شما 500 دلار خواهد شد. این به آن معنا خواهد بود که شما 50 درصد سرمایۀ اولیۀ خود (با این فرض که سرمایۀ اولیۀ شما 1000 دلار باشد) را از دست داده‌اید.
فراموش نکنید که بروکر اجازه نمی‌دهد تا سرمایه‌اش از بین برود؛ پس با احتساب کارمزد و هزینه‌های معامله، پیش از آنکه میزان ضرر معامله یا معاملات شما به 1000 دلار برسد، حساب شما لیکوئید شده و شما کل سرمایۀ خود را از دست خواهید داد. با ارائۀ این توضیحات، حالا حتماً به اهمیت مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک جدی‌تر توجه می‌کنید.

نحوه تنظیم لوریج حساب در متاتریدر
همان‌طورکه پیش از این گفته شد، زمانی‌که شما حساب معاملاتی را در بروکر افتتاح می‌کنید، باید ویژگی‌های آن را ازجمله نوع حساب معاملاتی، اهرم معاملات، ارز پایه و… تنظیم کنید؛ اما در صورت تمایل می‌توانید لوریج حساب در متاتریدر را بررسی کرده و یا آن را تنظیم کنید. در این بخش، چگونگی تنظیم اهرم حساب معاملاتی را در پلتفرم متاتریدر توضیح خواهیم داد.
ابتدا وارد متاتریدر شده و سپس از بخش “Navigator” بر روی گزینۀ “Accounts” کلیک‌راست کرده و از زیرمنویی که برای شما به نمایش در می‌آید، گزینۀ “Open an Account” را انتخاب کنید.

در این مرحله، باید نوع حساب موردنظر خود را از میان انواع مختلف حساب موجود در لیست پیدا کرده و سپس بر روی گزینۀ “Next” کلیک کنید تا به مرحلۀ بعد منتقل شوید. همچنین درصورتی‌که حساب موردنظر شما در لیست انواع حساب‌های معاملاتی نباشد، می‌توانید از گزینۀ “Scan” کمک بگیرید.

در این بخش نیز باید تعیین کنید که آیا قصد ورود به حساب از پیش ساخته‌شده را دارید و یا اینکه می‌خواهید در متاتریدر یک حساب بسازید. از آنجایی که ما قصد داریم لوریج حساب معاملاتی خود را در متاتریدر تنظیم کنیم، باید یکی از گزینه‌های “New demo Account” و یا “New real Account” را انتخاب کنید و در انتها بر روی گزینۀ “Next” در پایین پنجره کلیک کنید.

همان‌طورکه در این مرحله مشاهده می‌کنید، مشخصاتی که شما در بروکر وارد کرده بودید دیده می‌شوند. در همین بخش می‌توانید اهرم یا لوریج حساب را در متاتریدر تنظیم کنید که این میزان می‌تواند از 1:1 الی 1000:1 متغیر باشد. همچنین درصورتی‌که حساب دمو ایجاد کرده باشید، می‌توانید مبلغ حساب خود را نیز تعیین کنید. برای این کار باید مبلغ موردنظر خود را در بخش Deposit وارد کنید.
پس از اعمال تنظیمات جدید باید گزینۀ “I agree to subscribe to your newsletters” را فعال کرده و در انتها بر روی گزینۀ “Next” در پایین پنجره کلیک کنید.

در این مرحله، تنظیمات با پر شدن نوار سبزرنگ ثبت می‌شوند و حالا شما باید بر روی گزینۀ “Finish” کلیک کنید. در بخش بعدی نحوۀ بررسی میزان اهرم حساب معاملاتی فعال را برای شما توضیح خواهیم داد.

از کجا بدانیم لوریج حساب در متاتریدر چند است؟
برای آنکه متوجه شوید که اهرم حساب معاملاتی شما چند است، باید ابتدا مطمئن شوید که معاملۀ بازی ندارید. حالا در بخش “Terminal” در متاتریدر باید بر روی تب “Account History” کلیک کنید. سپس با کلیک‌راست در این بخش و سپس انتخاب گزینۀ “Save as report” و یا “Save as Detailed Report” یک فایل حاوی تاریخچۀ معاملات شما به همراه مشخصات حساب شما ذخیره خواهد شد که می‌توانید اطلاعات حساب خود را از آن دریافت کنید.

همان‌طورکه در بخش پیش اشاره کردیم، با کلیک بر روی گزینۀ “Save as Report” شما گزارشی از فعالیت‌های خود را به همراه مشخصات حساب معاملاتی دریافت خواهید کرد که می‌توانید اهرم حساب را نیز در مقابل بخش “Leverage” که در تصویر هم مشخص شده است بررسی کنید.
کلام آخر
متاتریدر محبوب‌ترین پلتفرم معاملاتی در میان تریدرها است که با توجه به امکانات مناسبی که دارد، روزانه به تعداد کاربران آن افزوده می‌شود. تنظیم اهرم حساب در متاتریدر یکی از قابلیت‌های این پلتفرم است که شاید کمتر با آن آشنا باشید؛ زیرا معمولاً تریدرها در بروکر اقدام به افتتاح حساب می‌کنند و در زمان افتتاح حساب ویژگی‌های آن ازجمله میزان اهرم را تنظیم می‌کنند. ما در این مقاله نحوۀ تنظیم لوریج حساب معاملاتی را در پلتفرم متاتریدر شرح دادیم.
سوالات متداول

لوریج چیست؟

این مفهوم که با نام اهرم هم شناخته می‌شود، اعتباری است که بروکر تریدر می‌دهد. تریدر با داشتن این اعتبار، می‌تواند معاملاتی چندبرابر سرمایۀ اصلی خود داشته باشد. به کمک لوریج، سود و ضرر تریدر نیز با ضریب محاسبه شده و چندبرابر می‌شوند.

آیا امکان تنظیم لوریج حساب در متاتریدر وجود دارد؟

بله، کاربران متاتریدر می‌توانند از بخش “Navigator” و یا حتی تب “File” و سپس زیرمنوی “Open an account” لوریج حساب را تعیین کنند. ما در طی مقاله نحوۀ انجام این کار را شرح دادیم.

به این مقاله امتیاز دهید

(۱۸۵ رای)

۴.۴

ترتیبی که برای خواندن مقالات اهرم ها به شما پیشنهاد میکنیم:

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا