صف آب در ایران/ 3 شهر با تانکر، آبرسانی می‌شوند – اپ آگهی

به گزارش اپ آگهی، بحران آب دیگر به قطعی آب در مناطق مختلف کشور رسیده است. پس از سیستان‌وبلوچستان، تهران و خوزستان حالا نوبت به استان‌های دیگر از جمله فارس و البرز رسید.
کار به آبرسانی به تانکر کشیده شده است. هر جا صحبت از بی‌آبی می‌شود، چند روز بعد سر و کله تانکرهای آبرسانی پیدا می‌شود. اما این تانکرها چقدر آب به هر شهروند می‌دهند؟ آیا جوابگوی کارهای ضروری و روزمره مردم می‌شود؟
در واقع سهم هر فرد از آبی که تانکر می‌آورد، همان دبه و ظرفی‌ست که به دست دارد. بیش از آن سهمی ندارد؛ البته اگر همان دبه را بتواند پر کند و صف دیگر افراد مخزن را خالی نکند.
قطعی آب در کرج
هر چند وقت یکبار، نام یک شهر به لیست مناطقی که با قطعی آب مواجه هستند، اضافه می‌شود. کرج، تازه‌ترین آنهاست. مناطق مختلفی در کرج آب ندارند. همان تجربه‌ای که شهرهای دیگر داشتند، حالا اینجا تکرار می‌شود. با تانکر آبرسانی به مردم آب می‌رسانند.
آنطور که کاوه حدادپور، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج گفته که تعداد تانکرها را برای آبرسانی بیشتر به مردم افزایش دادند. او گفت: «تعداد تانکرهای آبرسان در مناطقی که با قطعی آب مواجه هستند، در حال افزایش و تا امروز به 30 تانکر آبرسانی می‌رسد.»
به گفته او، مرکز 122 پاسخگوی مردم است و اگر مردم تماس بگیرند و درخواست کنند، برای آنها تانکر آبرسانی می‌فرستند.

آب‌رسانی با تانکر در ملاشیه اهواز
درد خوزستانی‌ها تمامی ندارد. یا صحبت از قطعی آب است یا آلودگی هوا که ریه‌هاشان را پر از گرد و غبار کرده است. بیش از دو هفته است که ملاشیه(در جنوب غربی اهواز) با قطعی آب مواجه است؛ آنهم در دمای هوای 50 درجه و گرمای نفس‌گیر.
]]>منطقه‌ای که به گفته محمدرضا کرمی‌نژاد، مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان 65 هزار نفر جمعیت دارد و معمولا با قطعی آب مواجه است. (تابناک)
ساکنان ملاشیه اهواز هم باید در صف بمانند تا سهمشان را از تانکرهای آبرسان بگیرند. اینجا هم مردم باید برای آب صف ببندند.

شیرازی‌ها هم در صف آب ماندند
اما ماجرای قطعی آب تنها به ملاشیه و کرج ختم نمی‌شود. در روزهای اخیر نیز افت فشار آب و قطعی آب در برخی مناطق شیراز خبرساز شد.
بهمن بهروزی، مدیرعامل آبفای شیراز نیز آدرس مرکز 122 را به مردم داد تا مردم قطعی آب را گزارش دهند و با تانکر به آنها آب‌رسانی شود.
مدیرعامل آبفای شیراز در این مورد به ایرنا گفت که قطعی آب در شیراز را کتمان نمی‌کنیم. هفته گذشته لوله خط آب‌رسانی در محدوده سد درودزن دچار آسیب و شکستگی شد.
به گفته بهروزی، عملیات تعمیر این لوله 27 ساعت طول کشید و کل شبکه توزیع آب خالی شد. بنابراین این شبکه باید آبگیری شود تا آب دوباره به منازل مردم برسد.
ناگفته نماند که مدیرعامل آبفای خوزستان نیز علت قطعی آب در ملاشیه اهواز را حادثه و افزایش شدید تقاضا اعلام کرد.
همه اینها در حالی‌ست که همین ماه‌هاست برخی از مناطق سیستان و بلوچستان نیز با کمبود و قطعی آب مواجه هستند. خردادماه نیز در برخی از مناطق تهران آب قطع شد که آبفای تهران علت را رانش زمین در حوالی جاده چالوس و مسدود شدن مسیر انتقال آب از سد امیرکبیر به تاسیسات آب‌رسانی اعلام کرد.
40 درصد از ذخایر سدهای کشور خالی است
نگاهی به داده‌های شرکت مدیریت منابع آب نشان می‌دهد، ذخایر سدهای این استان‌ها چندان وضعیت خوبی ندارد. بنا بر آخرین گزارش این کشور، چاه‌نیمه‌ها در حال حاضر فقط 5 درصد ذخیره آبی دارد.
]]>ذخایر سدهای رودبال داراب، درودزن و سلمان فارسی در استان فارس به ترتیب 3 درصد، 54 درصد و 64 درصد ذخیره آبی دارند.مجموع ذخیره آبی پنج سد تهران نیز 31 درصد اعلام شده است. درصد پرشدگی سد دز در استان خوزستان هم صفر اعلام شده است، اما سدهای دیگر این استان یعنی کرخه، جره و زنجیره کارون به ترتیب 42 درصد، 82 درصد و 89 درصد پر شده‌اند.
بنا بر گزارش شرکت مدیریت منابع آب که از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیروست، 40 درصد از ذخایر سدهای کشور خالی‌ست.

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا