صدا و سیما – آغاز بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی

اپ آگهی –

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در این نمایشگاه، ۹۳ شرکت داخلی و خارجی آخرین دستاورد‌های خود را در این حوزه به نمایش گذاشته اند. تولیدکنندگان و بازدیدکنندگانی از کشور‌های چین، اسپانیا، ایتالیا، قزاقستان، روسیه، عمان و قطر هم در این نمایشگاه حضور فعال دارند. 

 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما گفت: دولت باید مسیر صادرات را برای تولیدکنندگان کاشی و سرامیک باز کند و به جای استفاده از ارز نفتی، اجازه دهد تولیدکنندگان و تجار از ارز‌های صادراتی خود و یا دیگر صادرکنندگان برای نوسازی و تجهیز ماشین آلات صنعت کاشی و سرامیک استفاده کنند.

 

رئیس انجمن کاشی و سرامیک تزئینی هم گفت: ظرفیت اسمی تولید کاشی و سرامیک، سالانه بیش از ۷۰۰ میلیون مترمربع است که بیش از ۲۰۰ میلیون متر مربع صادر می‌شود و حدود ۳۵۰ میلیون متر مربع مصرف داخلی است و بقیه ظرفیت خالی است.

<div id=”video-display-embed-code_10671062″><script type=”text/JavaScript” src=”https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4120208/10671062?width=600&height=350″></script></div>

آقای آهنی افزود: با توجه به اینکه در داخل کشور انواع کاشی و سرامیک با قیمت مناسب تولید می‌شود واردات نداریم، زیرا کاشی‌های وارداتی قدرت رقابت ندارند.

نمایشگاه بین المللی کاشی و سرامیک، چینی بهداشتی، مواد اولیه و ماشین آلات وابسته و سایر گروه‌های مرتبط تا ۲۵ دی از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ میزبان بازدیدکنندگان است.

∎​

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا