سایت مسابقه اینستاگرامی برای افزایش فالوور

[ad_1]

مسابقه اینستاگرامی از چه طریقی می‌تواند به کسب درآمد و افزایش فروش در اینستاگرام کمک کند؟ کارشناسان سوشال مدیا و تولیدکنندگان محتوا همیشه برای رشد و افزایش تعامل مخاطبان خود به دنبال راه‌های جدیدی می‌گردند.

برگزاری مسابقه و قرعه کشی در اینستاگرام یکی از روش‌هایی است که امروزه در شبکه‌های اجتماعی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله، ما انواع مسابقه‌های اینستاگرامی را معرفی می‌کنیم و درباره مزایا و معایب هرکدام از آنها با شما صحبت خواهیم کرد.

مسابقه اینستاگرامی

مسابقه‌های اینستاگرامی که معمولا با عنوان قرعه‌کشی شناخته می‌شوند، یکی از معروف‌ترین روش‌ها برای افزایش میزان تعامل و مشارکت کاربران در این شبکه اجتماعی هستند. اگر ایده مسابقه اینستاگرامی جذاب داشته باشید، شما در ازای مشارکت یا انجام دادن کاری خاص، به برندگان یک هدیه، بن خرید یا پک محصولات خودتان را تقدیم می‌کنید.

اگر در پیج ها قرعه کشی اینستاگرام چرخی بزنید، مسلما برندها و اینفلوئنسرهایی را می‌بینید که درحال برگزاری مسابقه‌ای هستند و هدایای جذابی مثل محصولات آیفون، لوازم آرایشی، لباس یا حتی سفری تفریحی را پیشنهاد می‌دهند.

پیج ها قرعه کشی اینستاگرام

بهترین مزیت مسابقه اینستاگرامی این است که کاربران با انجام کارهای ساده‌ای مانند کامنت گذاشتن زیر یک پست یا به اشتراک گذاشتن آن، شانسی برای برنده شدن دارند.

انواع مسابقه‌های اینستاگرامی

روش‌های مختلفی برای برگزاری یک مسابقه اینستاگرامی وجود دارد مانند:

  • برای برنده شدن لایک کنید
  • زیر پستی کامنت بگذارید
  • یکی از دوستان‌تان را تگ کنید
  • پست خاص را استوری کنید
  • پیج‌های اینستاگرامی اسپانسری را فالو کنید

در اکثر مسابقات اینستاگرامی ، برنده‌ها به صورت رندوم انتخاب می‌شوند و از ابزار یا سایت قرعه کشی اینستاگرام استفاده می‌شود. که از طریق برنامه قرعه کشی می‌توانید برنده مسابقه را عادلانه و به راحت‌ترین شیوه ممکن انتخاب کنید، برگزاری مسابقه به پیج‌های اینستاگرامی کمک می‌کند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و ارزش و اعتبار برندشان را افزایش دهند.

مزایا و معایب مسابقه‌های اینستاگرامی

در ادامه نگاهی دقیق‌تر به مزایا و معایب برگزاری مسابقه در اینستاگرام می‌اندازیم.

افزایش فالوور واقعی و جذب مخاطب جدید

مسابقه‌های اینستاگرامی به شما کمک می‌کنند تا فالوور هدفمند را همان طور که می‌خواهید، چند برابر کنید. برای مثال، برند Bunkie-Life یک مسابقه 26 روزه در اینستاگرام برگزار کرد و بیش از 2500 فالوور بدست آورد. درغیر این صورت، به سختی می‌توانست این تعداد فالوور را در چنین مدت کوتاهی بدست آورد. اما این کار با برگزاری یک مسابقه ساده، به آسانی ممکن شد.

instagram followers

افزایش نرخ تعامل و اینگنجمت در اینستاگرام

طبق تحقیقات موسسه Tailwind، پست‌های مربوط به مسابقات اینستاگرام تا 64 برابر کامنت و 3.5 برابر لایک بیشتر می‌گیرند. این اعداد، مطمئنا هرکسی را تشویق می‌کند تا حداقل برای یکبار مسابقه اینستاگرامی را امتحان کند.

بدست آوردن محتوای تولید شده توسط کابر(UGC)

برگزاری مسابقه اینستاگرامی می‌تواند فالوورهای شما را تشویق کند تا برای برندتان محتواهایی را تولید کنند. این کار منافع متعددی دارد که مهم‌تر از همه آنها، می‌تواند باعث تبلیغات بی واسطه برند شما از طریق محتواهای تولید شده توسط کاربران بشود.

در ادامه به 3 تا از مهمترین معایب مسابقه‌های اینستاگرامی اشاره می‌کنیم.

ریزش فالوورها بعد از اتمام مسابقه

در اکثر مواقع، فالوورهای جدید تنها برای شرکت در مسابقه تصمیم گرفتند پیج شما را دنبال کنند. به همین دلیل پس از پایان مسابقه و قرعه کشی تعداد فالوورهای شما ممکن است ریزش داشته باشد. این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که کاربران به جایزه مسابقه علاقه‌مند باشند و برند شما و محتوایی که منتشر می‌کند برایشان هیچ جذابیتی نداشته باشد. اما نگران نباشید این مشکل هم راه حل دارد و می توانید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

افزایش فالوورهای فیک، رباتی و بی‌کیفیت

هرچقدر سطح مسابقه شما پایین‌تر باشد، و به عبارتی هدفمند نباشد مثل مسابقات اسپانسری، احتمال جذب فالوورهای بی‌کیفیت و جعلی نیز بیشتر است. شرکت در مسابقات اسپانسری می تواند تعداد زیادی فالوور فیک برای شما ایجاد کند. اگر بعد از مسابقه، دائما فالوورهای خود را با نرخ بالایی از دست می‌دهید، این احتمال وجود دارد که حساب کاربری شما توسط فالوورهای ربات دنبال شده باشد. پس مسابقه را در پیج خودتان برگزار کنید.

افزایش مشتریان غیرفعال و ناراضی

اکثر مسابقه‌های اینستاگرامی که شرایط شرکت در مسابقه را دقیق اعلام نمی کنند و طراحی مسابقه را اصولی انجام نمی دهند ، خیلی از مشتریان واقعی را ناامید می‌کند. باید به وضوح روش انتخاب برندگان در مسابقه خود را ذکر کنید تا مانع از دلسردی مشتریان بشوید.

انواع مسابقه اینستاگرامی

انواع مسابقه اینستاگرامی

پس از معرفی مزایا و معایب برگزاری مسابقه‌های اینستاگرامی، بیایید تا انواع مختلف این مسابقه‌ها، ویژگی‌های هرکدام از آن‌ها و خوبی‌ها و بدی‌هایشان را باهم بررسی کنیم.

مسابقه برای جشن و عید تا عید

برگزاری این نوع مسابقات، آسان و مدیریت آنها نیز می‌تواند راحت باشد اما در مقابل، میزان اثربخشی آنها اندک است.

این کمپین‌ها، برای مسابقات کوچک و ساده‌ای مناسب است که در مدت کوتاهی برگزار می‌شوند. این نوع مسابقه‌ها در طول مناسبت‌ها و جشنواره‌های خاص یا برای امتحان کردن میزان تاثیر یک شیوه برگزاری مسابقه، به وجود می‌آیند.

یکی از مزیت‌های برگزاری مسابقه‌ مناسبتی ، راه اندازی ساده آنها است. به‌طوری که می‌توان حتی درطول یک شب نیز آن را برگزار کرد. شرکت در این مسابقه‌ها آسان بوده و مدیریت آنها نیز برای کسب‌وکارها راحت است. از طرفی به دلیل مدت زمان کم برگزاری، کاربران را وادار می‌کند تا به سرعت در آن شرکت کنند.

مسابقه‌های اینستاگرامی مناسبتی، معایبی هم دارند. برای مثال ممکن است به دلیل مدت زمان کم، مخاطبان محدودی را جذب کنند. هرچه مدت برگزاری یک کمپین طولانی‌تر باشد، کاربران بیشتری به آن دسترسی پیدا می‌کنند. همچنین این مسابقه‌ها به راحتی فراموش می‌شوند و مدت زیادی در ذهن کاربران باقی نمی‌مانند زیرا به سرعت تمام می‌شوند.

مسابقه هفتگی

برگزاری مسابقه هفتگی و مدیریت کردن این مسابقه‌ها، متوسط است ولی در عوض تاثیر گذاری بالایی به‌همراه دارند.

مسابقه‌ هفتگی در اینستاگرام به این دلیل برگزار می‌شوند تا بر ذهن کاربران شبکه‌های اجتماعی تاثیر بگذارند و تا جای ممکن مخاطبان بیشتری را جذب کنند.

یکی از مهمترین مزیت‌های این مسابقه‌ها، نرخ جذب و میزان مشارکت بالای آنهاست. زیرا مسابقاتی که بیش از یک هفته برگزار می‌شوند، به دلیل بیشتر دیده شدن، نرخ جذب و تعامل بهتری دارند. از آنجایی که افراد بیشتری با پست مورد نظر تعامل برقرار می‌کنند، این نوع مسابقه‌ها شانس بالاتری در تبدیل کاربر به مشتری و فالوور دارند. 

مسابقه اینستاگرامی برای افزایش فالوور

یکی از مزایای مسابقه‌ میلیونی ، قراردادن پست در اکسپلور اینستاگرام و افزایش تعداد شرکت کنندگان در مسابقه است. حتی برای تاثیرگذاری بیشتر می‌توان جایزه مسابقه‌ را آیفون 13 پرو مد نظر بگیرید و با تبلیغات پیامکی و انواع روش‌های تبلیغ مسابقه، هیجان شرکت در مسابقه چندین برابر کنید .

مسابقه اینستاگرامی برای افزایش فالوور

از طرفی این کمپین‌ها به افزایش فروش کمک بسیاری می‌کنند. زیرا تبدیل کاربر به مشتری برای مسابقه‌هایی که چنین مدت طولانی‌ای برگزار می‌شوند، آسان‌تر است. با برگزاری مسابقه بزرگ و میلیونی می‌توانید به خوبی متوجه عملکرد آن به عنوان یک عامل مثبت در افزایش میزان فروش بشوید.

درمقابل، مسابقه‌های طولانی مدت نیاز به برنامه‌ریزی و مدیریت مستمر دارند. زیرا برای برگزاری صحیح چنین کمپین‌هایی، همه چیز حتی کوچک‌ترین جزئیات باید برنامه‌ریزی شوند. شرکت‌کنندگان ممکن است صبرشان را از دست بدهند و از شما بخواهند تا نتایج را هرچه زودتر اعلام کنید. درصورت مشارکت بالا ممکن است به یک تیم حرفه‌ای برای مدیریت شرکت کنندگان نیاز داشته باشید. ممکن است کمپین شما همچنان که ادامه پیدا می‌کند جذابیت خود را از دست بدهد. حتی احتمال دارد از نظر فالوورهای معمولی خسته کننده به نظر برسد و دیگر با آن تعامل برقرار نکنند. بسیار مهم است که قبل از تمام شدن تعامل و مشارکت کاربران، مسابقه را تمام و نتایج را اعلام کنید.

جمع‌بندی و تجربه شما

ما در این مقاله از سامانه پیامکی رندیاب، تلاش کردیم تا تمام جنبه‌های یک مسابقه اینستاگرامی را پوشش دهیم تا شما بتوانید تصمیمی آگاهانه بگیرید. اینکه قبل از برگزاری مسابقه خود به مزایا و معایب احتمالی توجه کنید، بسیار مهم است. موضوعی که نباید فراموش کنید این است که هرمسابقه به دلیل سختی‌هایی که برگزاری و مدیریت آن دارد به شما این امکان را نمی‌دهد تا تماما مخاطبان مرتبط را جذب کنید. اگر توانایی کاهش معایب و استفاده حداکثری از منافع را دارید، آماده‌اید تا یک مسابقه ایده‌آل در شبکه‌های اجتماعی برگزار کنید.

نظرات و تجربه خود را در مورد مسابقه اینستاگرامی از طریق ارسال نظرات همین صفحه با ما مطرح نمایید.



[ad_2]

Source link

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا