جرایم بیمه شخص ثالث بخشیده شد

«اپ آگهی» گزارش می‌دهد:

بیمه مرکزی اعلام کرد که به مناسبت دهه فجر، همه جرایم بیمه شخص ثالث موتورسیکلت‌ها به مدت 48 روز و سایر وسایل نقلیه فاقد این بیمه‌نامه به مدت 30 روز خبر داد.

به گزارش اپ آگهی، روز گذشته شرکت بیمه مرکزی از بخشودگی 100 درصدی جرایم حق بیمه شخص ثالث تمام وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث به مناسبت دهه فجر خبر داد.

محمود حق وردیلو، معاون نظارت بیمه مرکزی، با اعلام این خبر، تاکید کرد: «به منظور حمایت از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه، در راستای ترویج فرهنگ بیمه‌‌ای و به مناسبت آغاز دهه فجر، کل مبلغ این جریمه برای انواع موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث از روز پنج‌شنبه، 12 بهمن ماه 1402 تا پایان روز سه‌شنبه مورخ 29 اسفند ماه سال جاری به مدت ۴۸ روز و برای سایر وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث از روز پنج‌شنبه از همان تاریخ تا پایان روز جمعه مورخ 11 بهمن 1402 به مدت ۳۰ روز بخشیده شده است. به این ترتیب، شرکت‌های بیمه مکلفند که در بازه زمانی تعیین‌شده، از دریافت جریمه حق‌بیمه فاقدان بیمه‌نامه شخص ثالث خودداری کنند.»

جریمه بیمه شخص ثالث چیست؟

بیمه شخص ثالث، یک بیمه‌نامه اجباری برای وسایل نقلیه به شمار می‌رود که اگر رانندگان در زمان تعیین شده، بیمه شخص ثالث خود را تمدید نکنند، باید جریمه دیرکرد بیمه آن را پرداخت کنند. اما بیمه مرکزی به طور معمول به منظور تشویق مردم برای تمدید این بیمه‌نامه، طرح‌هایی را برای بخشیدن این جرایم ارائه می‌کند.

البته دیرکرد بیمه شاخص ثالث، تاثیری بر تخفیف تمدید این بیمه‌نامه ندارد و اگر راننده‌ای در طول مدت اعتبار بیمه شخص ثالث خود، از شرکت بیمه خسارتی دریافت نکند، برای تمدید آن مشمول تخفیف بیمه شخص ثالث خواهد شد.

مبلغ جریمه بیمه شخص ثالث

مبلغ جریمه بیمه شخص ثالث، بسته به نوع وسیله نقلیه متفاوت است. برای محاسبه مبلغ روزانه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث نیز باید قیمت بیمه شخص ثالث هر نوع وسیله نقلیه را بدون محاسبه تخفیف این بیمه بر 365 تقسیم کرد.  این مبلغ موتورسیکلت گازی از روزانه 2,072 تومان آغاز می‌شود و برای خودروهای بارکش بیش از 20 تن به بیشترین میزان خود یعنی روزانه 24 هزار و 632 تومان می‌رسد.

البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که حداکثر جریمه‌ای که به یک خودرو تعلق می‌گیرد، به اندازه 365 روز است. به عبارت دیگر، اگر رانندگان بیش از یک سال بیمه نامه ثالث نداشته باشند، فقط به اندازه یک سال باید جریمه پرداخت کنند.

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا