جام‌جم آنلاین – رفع کمبود شیرخشک با تولید داخل و واردات


اپ آگهی – کمیسیون و بهداشت و درمان مجلس مساله کمبود شیرخشک را تا زمانی که این مشکل برطرف شود، دنبال می‌کند. آنچه سبب ایجاد چنین شرایط نامناسبی شده ‌نیز مربوط به برهه‌ای از زمان است که تصمیم گرفته شد مدیریت بازار با تکیه بر تولیدات داخلی انجام شود. اما ‌‌تولیدکنندگان داخلی شیر خشک نیز در این خصوص دچار مشکلاتی شدند. برای نمونه آنها از این گلایه دارند که اعتبارات لازم برای تامین مواد اولیه در اختیارشان قرار نمی‌گیرد. اما ‌مساله اینجاست که نباید تولید اقلامی مانند شیرخشک در گرو تامین ارز و ریال باشد و شرایطی ایجاد شود که شهروندان برای تامین ‌ شیرخشک دچار مشکل شوند.  
‌با این حال اقدامات لازم برای رفع مشکل کمبود شیرخشک در دستور کار قرار گرفته است، برای نمونه وزیر بهداشت و درمان  مصوبه و مجوزهای لازم را برای واردات شیرخشک گرفته است.
به این ترتیب قرار شده است که برای تقویت و تامین بازار واردات 30 میلیون قوطی شیرخشک به کشور انجام شود. اما در این بین باید تاکید کرد که‌ هدف این نیست که همه 30 میلیون قوطی شیر خشک ‌ به یکباره وارد بازار کشور شود. در واقع برای این مهم سازوکاری تعریف شده است تا از تولیدکنندگان داخلی حمایت شده و آنها ‌دچار مشکل نشوند. به عبارت دیگر‌ در کنار اینکه تولید کنندگان داخلی فعالیت خود را انجام می‌دهند، واردات نیز‌ به صورت پلکانی انجام خواهد شد تا بازار شرایط مناسبی پیدا کند.
‌چگونگی واردات شیر خشک برای تنظیم بازار به ‌نحوه  فعالیت تولیدکنندگان داخلی نیز بستگی دارد. ‌از تولیدکنندگان داخلی انتظار می‌رود به شکلی محصولات خود را تولید کنند که مصرف کنندگان داخلی با وجود  واردات از محصولات تولید داخل استفاده کنند، یعنی کیفیت و قیمت شیرخشک تولید داخل به گونه‌ای باشد که مصرف‌کنندگان محصولات تولید داخل را انتخاب کنند.   
 بنابراین تاکید کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ‌بر این است که واردات لازم برای تنظیم بازار و رقابت، بموقع انجام شود و همزمان ‌نیز از تولیدکنندگان داخلی حمایت‌های لازم به عمل آید، یعنی ارز و ریال لازم برای تامین مواد اولیه در اختیار آنها قرار گیرد.∎​

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا