جام‌جم آنلاین – اجرای طرح دادرسی الکترونیکی باعث صرفه جویی در بیت المال می شود


اپ آگهی – به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد امیرابراهیمی، درمراسم گردهمایی روسای شوراهای حل اختلاف شهرستان کرمان ضمن قدردانی از تلاش های بی دریغ و بدون منت کارکنان و روسای شوراهای حل اختلاف گفت: زحمات، مجاهدت ها و خدمات فعالان صلح و سازش ستودنی است، زیرا در کمال اخلاص و با نیت خالص خدمتی را برای آخرت انجام می دهند و این عملکرد آنان نزد خداوند محفوظ است و خداوند اجر آنان را در دنیا و اخرت به انان عطا می کند.
 وی به دادرسی بدون کاغذ شعب کهنوج اشاره نمود و بیان داشت : کارکنان شوراهای حل اختلاف شهرستان کهنوج موفق شده اند بیش از هفت هزار پرونده را در 9 ماهه سال 1402 به صورت تمام الکترونیک رسیدگی نمایند که این روند موجب صرفه جویی مبلغی بالغ بر 250 میلیون ریال از هزینه های بیت المال و مصرف کاغذ گردیده است.
عضو شورای قضایی دادگستری استان کرمان با اشاره به مزایای ارائه خدمات قضایی به صورت الکترونیکی بیان داشت: در رسیدگی الکترونیکی پرونده کاغذی و فیزیکی وجود ندارد و تمامی فرایند دادرسی از زمان تشکیل پرونده تا صدور رای و اجرای آن وهمچنین بایگانی پرونده به صورت الکترونیکی و بدون استفاده  از کاغذ انجام می شود .
وی ضمن تقاضا از روسای شعب برای اجرای طرح دادرسی الکترونیکی گفت: با توجه به اهمیتی که در دین مبین اسلام به بیت المال و حفظ آن داده شده است وظیفه شرعی و قانونی حکم می کند که همه در مصرف و بهره برداری از آن بسیار دقت و مراقبت کنیم. 
حجت الاسلام ابراهیمی، تصریح کرد: بنده از روسای شورای حل اختلاف  تقاضا دارم با صرفه جویی در هزینه های بیت المال و بازگشت آن به نفع جامعه و خود آنها موجبات جلوگیری از نابودی سرمایه و حقوق مردم را فراهم آورند تا مشمول دعای امیر المومنین (ع) شوند. 
در پایان این گردهمایی ضمن تقدیر و تشکر از روسای شعب، از 48 نفر از روسای شعب شوراهای حل اختلاف شهرستان کرمان تجلیل و قدردانی شد.∎​

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا