بهترین استراتژی فارکس چیست؟ 10 مورد از مهمترین استراتژی های فارکس

استراتژی فارکس ترکیبی از الگوهای رفتاری و معاملاتی است که دست در دست هم شما را به‌سوی سودآوری مورد نظرتان سوق می‌دهد. تنوع این استراتژی‌ها بسیار بیشتر از چیزی است که فکر می‌کنید، اما نیازی نیست در همه آن‌ها مسلط شوید. می‌توانید چند استراتژی انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی را با ویژگی‌های معاملاتی شما دارند و گاهی ترکیب آن‌ها می‌تواند در رسیدن به سود کمک‌حالتان باشد.
در این قسمت از «اپ آگهی» شما را با 10 استراتژی مهم فارکس و ریزه‌کاری‌های استفاده بهینه از آن‌ها آشنا می‌کنیم. اگر به فکر درآمد دلاری هستید و می‌خواهید این کار را با استفاده از فرصت‌های ناب سرمایه‌گذاری در فارکس انجام دهید، این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.
استراتژی خوب فارکس چه ویژگی‌هایی دارد؟
بازارهای بزرگ مالی مثل «فارکس» سرشار از تب و تاب و نوسان‌های مختلف هستند که ما و سرمایه‌مان را به سمت خودشان می‌کشانند. اگر قرار باشد به‌عنوان یک سرمایه‌گذار با هر کدام از این وزش‌ها از جا کَنده شده، سرمایه‌مان را زیر بغلمان بزنیم و آن را در چاه این نوسان‌های ناآشنا بیندازیم نه از روح روانمانم و نه از دارایی‌مان چیزی باقی نمی‌ماند.
اینجاست که استراتژی فارکس مانند یک مربی بدن‌سازی در کنارمان می‌ایستد و اجازه نمی‌دهد با آرزوی به دست آوردن عضله‌هایی خوش‌فرم، بیش از حد دمبل بزنیم! البته اینکه ما به استراتژی‌مان پایبند باشیم یا نه به انتخاب خودمان برمی‌گردد، ولی موفقیت واقعی در پیروی از استراتژی‌هایی است که قبلاً برای خودمان ترتیب داده‌ایم. با این حساب یک یا مجموعه‌ای از استراتژی‌ها باید ویژگی‌های زیر را داشته باشند:

به دنبال حفظ اصل سرمایه ما باشند.
مسیر سودآوری عاقلانه را برایمان هموار کنند.
در درازمدت سودآوری پیوسته را برایمان به ارمغان بیاورند.
بهترین زمان‌های ورود و خروج از معامله را برایمان گلچین کنند.

در ادامه، سه نکته وجود دارند که بهتر است آن‌ها را هم در نظر بگیرید:
نکته اول: نسخه کسی به کار شما نمی‌آید
هیچ نسخه جهانی برای استراتژی فارکس وجود ندارد. بهترین و حرفه‌ای‌ترین کار این است که قبل از هر چیز با بهترین استراتژی‌های فارکس آشنا شوید. سپس با توجه به ظرفیت ریسک‌پذیری و اهدافی که برای معامله و سودآوری خودتان در نظر گرفته‌اید استراتژی ترید فارکس شخصی خودتان را طرح‌ریزی کنید. می‌توانید این کار را با استراتژی‌های معاملاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم آغاز کنید.
نکته دوم: بهترین استراتژی فارکس، یک‌شبه ساخته نمی‌شود
شاید این‌طور فکر کنید که با ترکیب کردن چند استراتژی می‌توانید بهترین استراتژی معاملاتی خودتان را برای تمام دوران تریدتان بسازید. متأسفانه یا خوشبختانه این موضوع درست نیست؛ زیرا شما در طول زمان با ماجراهای معاملاتی تازه‌ای روبه‌رو می‌شوید که شاید الان خبری از آن‌ها و تأثیرشان نداشته باشید. در کنار هم قرار گرفتن این تجربه‌ها از شما تریدری متفاوت می‌سازد؛ بنابراین به همان نسبت که شما تغییر می‌کنید، استراتژی معاملاتی‌تان هم دستخوش تغییر می‌شود.
نکته سوم: در آغاز راه به دنبال استراتژی‌های پیچیده نباشید
اگر به‌تازگی به جوخه معامله‌گران فارکس پیوسته‌اید خودتان را از استراتژی‌های پیچیده که به تحلیل‌های بسیار عمیقی نیاز دارند و به ابزارهای مختلفی وابسته هستند دور نگه دارید؛ چون تجربه و عمق مهارت شما در آغاز کار آن طور که باید زیاد نیست و اگر خودتان را درگیر این استراتژی‌های پیچیده کنید درست مانند شناگر تازه‌کاری خواهید بود که ناگهان خودش را به دل آب‌های عمیق می‌زند!

مهمترین استراتژی های فارکس کدامند؟
استراتژی‌های معاملاتی به‌طور مشخص مربوط به زمانی هستند که شما می‌خواهید معامله در فارکس را شروع کنید. یادتان باشد مهم نیست شما از تحلیل «تکنیکال» (Technical Analysis) استفاده می‌کنید یا طرفدار «تحلیل فاندامنتال» (Fundamental Analysis) هستید یا حتی از ترکیب هر دوی این‌ها کمک می‌گیرید. مهم این است بدون توجه به توصیه دیگران، از میان این روش‌های درست، ترکیبی را بسازید که به کار شما می‌آید.
استراتژی فارکس معامله براساس انواع پرایس اکشن
در استراتژی «پرایس‌اکشن» (Price Action) که آن را (price-based trading) هم صدا می‌زنند، تصمیم نهایی برای خرید یا فروش یک دارایی به «حرکت قیمت» و «الگوهای قیمتی» آن بستگی پیدا می‌کند؛ به این معنا که کاری با تحلیل‌های پیچیده و رنگارنگ نداریم و تنها چیزی که برایمان مهم می‌شود، حرکت قیمت در طول زمان و نمودارهای قیمتی است. استفاده از این استراتژی به‌طور ویژه برای کسانی که تازه با دنیای فارکس یا بازارهای مالی آشنا شده‌اند می‌تواند بسیار راه‌گشا باشد. هدف تردیدها از زیر نظر گرفتن نمودارهای قیمتی، رسیدن به دسته دیگری از اطلاعات پنهان‌شده در قیمت‌ها مثل «سطح‌های حمایت و مقاومت» و عواملی است که به هر شکلی روی قیمت‌ها تأثیر می‌گذارند.  یک مثال ساده درباره شیوه به‌کارگیری استراتژی فارکس پرایس‌اکشن این است که تصور کنید شما در حال بررسی یک نمودار قیمتی هستید و می‌بینید در طول یک بازه زمانی خاص، سهم مورد نظرتان به سطح حمایت رسیده و قیمت به سمت بالا جابه‌جا شده است.
شما می‌توانید این موضوع را به فال نیک گرفته و آن را  هشداری مثبت درباره رشد احتمالی قیمت این دارایی در آینده بسیار نزدیک در نظر بگیرید. در این وضعیت، یک نقطه ورود در حوالی همان سطح حمایت در نظر می‌گیرید و با استفاده از «استپ لاس» (stop loss) و ایجاد یک هدف مناسب در سطح مقاومت، مسیر خود را برای سودآوری حداکثر هموارتر می‌کنید.
بهترین راه برای استفاده حداکثری از استراتژی فارکس پرایس‌اکشن چیست؟
مهم‌ترین قسمت استراتژی (Price Action) توجه شما به تغییرات قیمت در نمودار است. برای بهترین استفاده از این استراتژی، شما باید با الگوهای قیمتی مختلف و نمودارهای معروف آشنا باشید و توانایی‌تان را در تشخیص تغییرات و روندهای قیمتی بهبود دهید.
از این گذشته، پیشنهاد می‌کنیم با تمرین و به دست آوردن تجربه، مسیر رسیدن به موفقیت خود را در این استراتژی هموارتر کنید. برای این کار می‌توانید در یک حساب دمو معامله کنید و هنگامی که احساس کردید آماده استفاده از این استراتژی با دارایی واقعی‌تان هستید، کار را در حساب اصلی آغاز کنید.
استراتژی فارکس بازگشت میانگین Mean-reversion
یک باور قدیمی پشت این استراتژی نهفته است که می‌گوید: «قیمت‌ها همیشه به میانگین تاریخی‌شان برمی‌گردند». در این استراتژی، هدف اصلی خرید یک ارز یا دارایی در قیمت پایین و فروش آن در قیمت بالاتر است؛ بنابراین هنگامی که قیمت از میانگین دور می‌شود، معامله‌گران سعی می‌کنند در نقطه‌ای نزدیک به میانگین وارد شوند و در زمان بازگشت قیمت به میانگین به سود برسند. این استراتژی معمولاً در بازارهایی با نوسانات قیمت قابل توجه و بدون روند قوی به کار می‌رود.

توضیح استراتژی فارکس بازگشت میانگین با یک مثال ساده
تصور کنید قیمت جفت ارز (EUR/USD) در حال حرکت بین 1.2000 و 1.2500 است و میانگین قیمت چند روز گذشته در حدود 1.2250 قرار دارد. در این صورت، استراتژی بازگشت میانگین می‌تواند با معامله‌گری در نزدیکی میانگین به کار آید؛ مثلاً اگر قیمت (EUR/USD) به 1.2500 افزایش پیدا کند و از میانگین دور شود، شما می‌توانید در نزدیکی میانگین، برای مثال در 1.2300 معامله خرید باز کنید. سپس وقتی قیمت به سمت میانگین 1.2250 برگشت، می‌توانید معامله را با سود ببندید.
یادتان باشد، استراتژی بازگشت میانگین به دلیل اینکه براساس ایده بازگشت قیمت به میانگین عمل می‌کند، در شرایطی مفید است که بازار در یک بازه نوسانی قرار داشته باشد و قیمت به سمت میانگین حرکت کند.
استراتژی فارکس معامله در محدوده یا رنج Range Trading
در این استراتژی، شما با تشخیص و زیر نظر گرفتن محدوده‌های قیمت، جایی بین سطح حمایت و مقاومت به دنبال بهترین نقطه برای ورود می‌گردید؛ برای مثال تصور کنید شما نمودار قیمتی جفت ارز (EUR/USD) را زیر نظر گرفته‌اید و متوجه می‌شوید قیمت در یک بازه زمانی خاص در محدوده‌ای بین دو سطح حمایت و مقاومت در حال حرکت است.
در این وضعیت شما می‌توانید در نزدیکی سطح حمایت، وارد معامله شده و در نقطه مناسبی در سطح مقاومت، معامله خود را ببندید. به این ترتیب شما به‌عنوان یک تریدر رنج، از حرکت قیمت درون محدوده و استفاده از تغییرات پیوسته قیمت در آن سود خود را تا حداکثر ممکن بالا می‌کشید.
چطور می‌توانیم از استراتژی فارکس معامله در محدوده به‌خوبی استفاده کنیم؟
مهم‌ترین نکته در این استراتژی، تشخیص و تحلیل محدوده قیمتی است. مهارت شما در تشخیص سطح‌های حمایت و مقاومت و انتخاب بهترین نقطه ممکن برای ورود و خروج از معامله به شما کمک می‌کند حداکثر سود ممکن را از یک معامله به دست آورید.
در این میان، استفاده از ابزارهایی مانند «اندیکاتورها»، «شمع‌ها» و برخی از نمودارهای تحلیلی در رسیدن به این هدف و گرفتن بهترین نتیجه از این استراتژی به شما کمک می‌کنند. در کنار این ماجرا آگاه بودن از روش‌های «مدیریت سرمایه» هم می‌تواند طی کردن این مسیر را برایتان ساده‌تر کند.
استراتژی ترند، روند یا  Trend trading strategy
در این استراتژی، معامله‌گران روند حرکت قیمت در بازار را شناسایی کرده و تلاش می‌کنند در طول این روند، یک موقعیت معاملاتی خوب را برای خودشان دست و پا کنند. این روش هم در معاملات کوتاه‌مدت و هم در بلندمدت کارایی دارد؛ به این ترتیب که حرکت بعدی روند را پیش‌بینی کرده و با باز کردن معامله در آن نقطه سود می‌کنند. تریدرهای فارکس برای استفاده از این استراتژی ابزارهای خوبی مثل «میانگین‌های متحرک» و «خطوط روند» را به کار می‌گیرند.

مثال استفاده از استراتژی فارکس روند در معامله‌ها
تصور کنید در بازار فارکس شما نمودار قیمتی جفت ارز (EUR/USD) را زیر نظر گرفته‌اید. در طول چند روز گذشته، قیمت به طور پیوسته در حال حرکت به سمت بالاست. این یعنی روند صعودی در حال شکل‌گیری است. بعد از تشخیص این روند، تصمیم می‌گیرید وقتی قیمت به سطح حمایتی مهمی برسد و شمع‌های صعودی را نشان دهد وارد معامله شوید. سپس با توجه به ادامه روند صعودی قیمت می‌توانید معامله خود را به مدت مشخصی نگه داشته و از ادامه صعود قیمت، سود به دست آورید.
استراتژی فارکس معامله‌گری موقعیتی یا Position Trading
«معامله‌گری موقعیتی» یا «پوزیشن تریدینگ» یک استراتژی معامله در بازارهای مالی است که منطق آن در نگهداری طولانی‌مدت دارایی استوار است. در این استراتژی تریدرها می‌خواهند از تغییرات قیمت یک دارایی در طولانی‌مدت به سودآوری برسند؛ به همین دلیل تمام تمرکز خودشان را روی «تحلیل‌های بلند مدت» و «روندهای اصلی بازار» می‌گذارند.
اجازه بدهید مثالی بزنیم؛ فرض کنید شما قصد دارید در بازار سهام فعالیت کنید. برای این کار به سراغ سهم شرکت «فلان» می‌روید. پس از تحلیل و بررسی به این نتیجه می‌رسید که این شرکت عملکرد خوبی دارد و با قدرت در حال رشد است؛ به همین دلیل تصمیم می‌گیرید بخشی از سهام این شرکت را خریداری کرده و برای طولانی‌مدت، بدون توجه به نوسان قیمتی، آن را نگه دارید و از افزایش قیمت سهام آن در گذر زمان به سود برسید.
اگر شرکت فلان، واقعاً آن‌طور که شما تشخیص داده بودید خوب عمل کند، در آینده‌ای نه چندان دور شما صاحب سود قابل توجهی خواهید شد.
چطور در استراتژی معامله‌گری موقعیتی خوب عمل کنیم؟
برای موفقیت در این استراتژی فارکس باید شناخت درست و عمیقی از روند بازار داشته، بر تحلیل‌های بلندمدت مسلط باشید و تأثیر عوامل دیگر مانند «تنش‌ها» یا «تصمیم‌های سیاسی و اقتصادی» را هم در نظر بگیرید. در کنار این ماجرا، «مدیریت ریسک»، «تعیین حد سود و ضرر» و «مقاومت ذهنی برای تحمل و نادیده گرفتن نوسانات بازار» در بهره‌برداری بهتر از این استراتژی کمک‌ حالتان خواهند بود.
استراتژی فارکس ضد روند Counter trend
در این استراتژی فارکس که دقیقاً برعکس «استراتژی روند» است شما به‌عنوان یک معامله‌گر، به دنبال پیدا کردن موقعیت‌های معاملاتی هستید که خلاف جهت روند فعلی بازار رخ می‌دهند. پایه این استراتژی بر این تفکر استوار است که گاهی روندها در یک یا چند نقطه برخلاف حرکت اصلی و کلی خودشان دچار نوسان می‌شوند. پیش‌بینی این روندها و باز کردن معامله در نقطه‌ای درست می‌تواند سبب کسب سود شود. نکته بد ماجرا در مورد این روند، بالا بودن میزان خسارت است؛ چون احتمال زیادی وجود دارد که روند آن نوسان پیش‌بینی‌شده را طی نکند و راه خود را برود!
توضیح استفاده از استراتژی فارکس ضد روند با یک مثال ساده
تصور کنید قیمت جفت ارز (EUR/USD) در حال حرکت به سمت بالاست و از 1.3000 به 1.3500 افزایش یافته است؛ یعنی روند صعودی است. در این میان شما فکر می‌کنید بازار به حد بالای خود رسیده و خیلی زود به سمت پایین حرکت می‌کند. در این صورت، برای اجرای استراتژی ضد روند می‌توانید وارد معاملات فروش شوید و در قیمت 1.2500 معامله فروش باز کنید.
چطور می‌توان از این استراتژی فارکس نتیجه بهتری گرفت؟
قبل از هر چیز به یاد داشته باشید این استراتژی با ریسک بالایی همراه است؛ بنابراین باید در مواردی مثل «مدیریت ریسک» توانایی خوبی داشته باشید. از این گذشته، استفاده از تحلیل‌های مختلف و حتی ترکیب این استراتژی با استراتژی روند می‌تواند شانس موفقیت شما و سودآوری‌تان را افزایش دهد.
درمجموع بهتر است قبل از به کار بستن این استراتژی، آن را در حساب تمرینی (دمو) تست کرده و بازدهی و ریسک آن را بررسی کنید.
استراتژی ترید روزانه در فارکس یا Day Trading
در استراتژی ترید روزانه، تریدرها در طول روز وارد موقعیت‌های معاملاتی شده و در همان روز هم از آن خارج می‌شوند. تصور کنید شما صبح زود پشت سیستمتان می‌نشینید و پس از بررسی نمودار قیمت و شاخص‌های فنی جفت ارز (EUR/USD) متوجه می‌شوید این جفت ارز در حال حرکت به سمت بالاست و روند صعودی دارد شکل می‌گیرد.
در این وضعیت، شما تصمیم می‌گیرید در سطح قیمت فعلی وارد معامله شوید و هم‌زمان، سیگنال‌هایی را که به‌کمک شاخص‌های فنی مانند «میانگین‌های متحرک»، «الگوهای شمعی» و… به دست می‌آیند زیر ذره‌بین بررسی خودتان قرار دهید؛ مثلاً اگر شمعی قوی و صعودی شکل بگیرد، تصمیم به بستن معامله خرید و به دست آوردن سود می‌گیرید.

برای موفقیت در استراتژی ترید روزانه چه باید کرد؟
مهم‌ترین نکته در استراتژی ترید روزانه، استفاده از «تحلیل فنی» و بررسی دقیق «شاخص‌های بازار» است. همچنین «تعیین نقاط ورود و خروج دقیق»، «مدیریت ریسک مناسب» و «تمرکز بر زمان معامله در طول روز» در این استراتژی بسیار اهمیت دارند.
استراتژی فارکس نوسانی Swing Trading
در این استراتژی فارکس که از «تحلیل تکنیکال» و «نقطه‌های ورود و خروج استاپ لیمیت (Stop Limit)» استفاده می‌کند هدف اصلی، به دست آوردن سود از نوسان‌های کوتاه‌مدت قیمت در بازار ارز است.
توضیح استراتژی ترید نوسانی با یک مثال ساده
تصور کنید قیمت جفت ارز (EUR/USD) در یک بازه نوسانی حرکت می‌کند. در این صورت شما می‌توانید هنگامی که قیمت به سمت حد پایین بازه نوسانی یعنی حمایت حرکت کرد، معامله خرید را باز کنید و هنگامی که قیمت به سمت حد بالای بازه نوسانی یعنی مقاومت حرکت کرد، به دنبال باز کردن معامله فروش باشید. اجازه بدهید کمی در مثالمان دقیق‌تر شویم
فرض کنید جفت ارز  (EUR/USD) در بازه قیمتی بین 1.1500 و 1.2000 در نوسان است. در این حالت، وقتی قیمت از 1.1500 به بالا حرکت کند و به نقطه 1.1800 برسد، معامله خرید باز می‌کنید. سپس وقتی که قیمت به سمت 1.2000 حرکت کرد و به نقطه مقاومت برسد، معامله فروش را باز می‌کنید.
چه نکته‌هایی میزان موفقیت در این استراتژی فارکس را افزایش می‌دهند؟
برای تعیین نقاط ورود و خروج در استراتژی نوسانی از تحلیل تکنیکال و ابزارهایی مانند «نمودارها»، «شاخص‌ها» و «الگوهای قیمتی» استفاده می‌کنید. با این حساب باید روی این موارد تسلط داشته باشید. همچنین برای مدیریت ریسک و محافظت از سرمایه خود، می‌توانید از استاپ لیمیت برای تعیین سطح‌های ورود و خروج معاملاتتان بهره بگیرید. یادتان باشد صبر و حوصله داشتن و کنترل هیجان می‌تواند در انتخاب بهترین و منطقی‌ترین نقطه‌های ورود و خروج به شما کمک کند.
استراتژی فارکس اسکالپ یا Scalping
«استراتژی اسکالپینگ» نوعی استراتژی معامله در بازارهای مالی است که سعی می‌کند از تغییرات کوچک در قیمت خرید و فروش چند معامله هم‌زمان به سود قابل‌توجهی برسد. معمولاً تریدرهای اسکالپ با استفاده از نمودارهای زمان کوتاه مثل «1 دقیقه» یا «5 دقیقه» ورود و خروج سریع از معاملات را برنامه‌ریزی می‌کنند.
آن‌ها از ابزارهای فنی مانند «الگوهای شمعی»، شاخص‌های فنی مثل «میانگین‌های متحرک» و «نقاط پیوت» برای تشخیص نقطه‌های ورود و خروج کمک می‌گیرند. فرض کنید تغییرات و نوسان‌های جفت ارز (EUR/USD) را دنبال می‌کنید. شما به دنبال فرصت‌های کوتاه‌مدت در قیمت‌ها هستید و زمانی که قیمت ناگهانی و بدون افت و خیز قابل توجهی تغییر می‌کند، وارد معامله می‌شوید.
برای مثال شما می‌بینید قیمت (EUR/USD) در یک بازه زمانی کوتاه (مثلاً 1 دقیقه‌ای) به‌صورت ناگهانی بالا می‌رود. در این حالت، وارد معامله خرید می‌شوید و به‌سرعت با توجه به تغییر قیمت، خروجی را برنامه‌ریزی می‌کنید تا سود را به دست آورید. البته شاید گاهی کمتر از چند دقیقه در معامله باقی بمانید.
راز موفقیت در استراتژی معامله به روش اسکالپ چیست؟
مهم‌ترین نکته در استراتژی فارکس اسکالپ «سرعت و دقت در ورود و خروج از معاملات» و «توانایی تشخیص سریع فرصت‌ها» است. همچنین مدیریت ریسک دقیق و استفاده از ابزارهای فنی مناسب برای تشخیص نقطه‌های ورود و خروج درست هم برای موفقیت در این استراتژی بسیار مهم هستند.
استراتژی معامله هنگام انتشار اخبار اثرگذار سیاسی و اقتصادی
بازار فارکس هم مثل تمام بازارهای دنیا از تغییرات سیاسی و اقتصادی تأثیر می‌پذیرد. همین موضوع می‌تواند زمینه‌ساز تولد یک استراتژی به نام «معامله خبری» (News trading) شود. در این استراتژی فارکس، شما زمانی که بازار در اثر یک خبر مهم دچار التهاب و نوسان است وارد عمل شده و برای به دست آوردن سود وارد میدان می‌شوید.
این اخبار و رویدادها می‌توانند شامل «خبرهای سیاست‌مداران»، «گزارش‌های اقتصادی مهم»، «تغییرات نرخ بهره» و سایر عوامل بازار باشند. این استراتژی بسیار پرریسک است و اگر توانایی‌های شما در دیگر بخش‌های فارکس مثل «ورود و خروج سریع از یک موقعیت معاملاتی» چنگی به دل نزند، ممکن است بیشتر از آنکه سود کنید، دچار ضرر شوید!

یک مثال ساده برای به‌کارگیری استراتژی فارکس معامله خبری
فرض کنید در تقویم اقتصادی اعلام شده است در یک ساعت خاص، گزارش بیکاری کشور «فلان» منتشر خواهد شد. براساس تحلیل شما، انتشار این گزارش می‌تواند تأثیر مستقیمی بر نرخ ارز کشور «فلان» داشته باشد. شما تصمیم می‌گیرید به‌عنوان یک معامله‌گر با استراتژی فارکس معامله خبری وارد عمل شوید. در این صورت، قبل از انتشار گزارش بیکاری، یک موقعیت معاملاتی در بازار ارز مرتبط با کشور «فلان» ایجاد می‌کنید؛ مثلاً جفت ارز (USD/AUD).
بعد از انتشار گزارش، اگر نتیجه گزارش بهبود را نشان دهد و بیکاری در کشور «فلان» کم شود، به احتمال زیاد قیمت دلار آمریکا از دلار استرالیا افزایش پیدا می‌کند. در این صورت شما می‌توانید معامله خود را با سود ببندید و از تغییرات ناگهانی در قیمت ارز به نفع خودتان استفاده کنید.
برعکس این ماجرا هم صادق است؛ یعنی اگر نتیجه گزارش خوشایند نباشد و بیکاری در کشور «فلان» بیشتر شود، شاید قیمت دلار آمریکا از دلار استرالیا کم شود. در این صورت، شما باید معامله خود را با ضرر ببندید و خسارت را به جان بخرید.
داشتن چه مهارتی سبب افزایش بهره‌وری هنگام استفاده از استراتژی معامله اخبار می‌شود؟
استراتژی معامله هنگام انتشار اخبار اثرگذار سیاسی و اقتصادی به «تحلیل دقیق و سریع اخبار و رویدادها»، «سرعت عمل» و «مدیریت ریسک» نیاز دارد.
 به شکارچی استراتژی‌های ناب و کارآمد تبدیل شوید
هدف اصلی از تمام استراتژی‌هایی که در بازار فارکس به کار گرفته می‌شوند، یافتن بهترین نقطه برای ورود و خروج از معامله است؛ آن هم درحالی‌که سود کرده‌اید. با این حساب فرقی نمی‌کند از استراتژی‌های قدیمی که بارها امتحان خود را پس داده‌اند استفاده می‌کنید یا اینکه آستین‌هایتان را بالا زده و به طراحی استراتژی ویژه خودتان دست می‌زنید.
چون هدف مشخص است و هر استراتژی که بتواند از راهی امن‌تر از بقیه شما را به هدفتان برساند و در کنار حفظ اصل سرمایه سودآوری هم داشته باشد، درست خواهد بود. یادتان باشد گاهی فکر تازه‌ای که به ذهن شما می‌رسد، دقیقاً همان چیزی است که دنیا به آن احتیاج دارد.
سوالات متداول

دقیق‌ترین استراتژی فارکس چیست؟

اگر بخواهیم خیلی ساده به این سؤال پاسخ دهیم می‌گوییم: «استراتژی معاملاتی روند»؛ چون در این استراتژی معامله‌گر از تحلیل تکنیکال برای بررسی داده‌ها استفاده می‌کند و تنها در جهت روندی که از پیش تعیین شده وارد موقعیت‌های معاملاتی می‌شود؛ به همین دلیل استراتژی معاملاتی روند را یکی از دقیق‌ترین و امن‌ترین استراتژی‌های بازار می دانند.

آیا استراتژی‌ای وجود دارد که بتواند ما را به سود 100 درصدی برساند؟

خیر. چنین استراتژی نه‌فقط در بازار فارکس بلکه در هیچ بازار مالی دیگری هم وجود ندارد، اما راهکارهایی هستند که می‌توانند شانس موفقیت شما در یک معامله را بالا ببرند و احتمال ضرر را کم کنند.

چرا بیش از 95 درصد تریدرهای فارکس دچار ضرر می‌شوند؟

یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب این حجم گسترده از ضرر می‌شود، نداشتن برنامه‌ای برای «مدیریت ریسک»، «مسلط نبودن به تکنیک‌ها و ابزارهای تحلیل» و «نداشتن استراتژی فارکس برای معامله‌هایشان» است. انجام یک کار ساده مثل تعیین «استاپ لاس» اقدامی است که بسیاری از تریدرها از انجام آن شانه خالی می‌کنند و زیر بار ضرر می‌روند.

به این مقاله امتیاز دهید

(۱۶۸ رای)

۴.۴

ترتیبی که برای خواندن مقالات همه چیز در مورد فارکس به شما پیشنهاد میکنیم:

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا