باشگاه خبرنگاران جوان – عودت بیش از ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب مالباختگان


اپ آگهی –
علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، جرائم مالی را بیشترین جرائم این حوزه دانست و گفت : بیش از ۷۱ درصد جرائم حوزه سایبری به جرائم مالی برمی‌گردد.
وی ادامه داد: کلاهبرداری اینترنتی با ۴۷ درصد و برداشت‌های اینترنتی با ۲۸ درصد از جمله عمده جرائم سایبری در حوزه مالی است.
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه تصریح کرد: کلاهبرداری اینترنتی، برداشت‌های اینترنتی، دسترسی‌های غیرمجاز و مزاحمت‌ها، چهار جرم این حوزه است که در سطح استان کرمانشاه بیشترین فراوانی را دارند.
وی با اشاره به ارائه بیش از ۲۵ هزار نفر خدمات تخصصی، انتظامی و مشاوره‌ای به شهروندان کرمانشاهی، خاطرنشان کرد: طی ۹ ماهه سپری شده از سال‌جاری بیش از ۹۰ درصد جرائمی شکات، کشف شده و بیش از ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب مالباختگان عودت داده شده است.
عباسی‌کسانی با بیان اینکه شکایت در حوزه سایت‌های ثبت آگاهی خرید و فروش و پرداخت بیعانه بسیار زیاد است، گفت: در حوزه لینک‌های جعلی سامانه ثنا و سهام عدالت علی‌رغم هشدار‌های فراوان روزانه مراجعات‌هایی داریم.
وی اشاره‌ای به مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ داشت و افزود: طی ۹ ماه امسال نزدیک به ۲۱ هزار تماس تلفنی با مرکز فوریت‌ها داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته و در کنار آن ۵۱۹ مورد ارتباط با سامانه فوریت سایبری هم برقرار شده که در مقایسه با سال گذشته ۴۵ درصد افزیش یافته است .

∎​

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا