ایرنا – پایان نخستین جلسه حراج حضوری شمش طلا/ ۱۰ کیلو شمش فروخته شد


اپ آگهی –
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، پس از افزایش قیمت سکه و طلا در روزهای اخیر بانک مرکزی به منظور کاهش قیمت‌ها و کنترل بازار عرضه شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را در دستور کار قرار داد. مقرر شد عرضه شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز (چهارشنبه) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران به صورت حضوری انجام شود.
به گفته سخنگوی بانک مرکزی با وجود اشکال فنی در سایت مرکز مبادله حراج در مرکز مبادله به صورت حضوری جریان داشت و در نخستین حراج امروز ۱۰ شمش طلای یک کیلویی براساس نرخ‌های کشف شده از فرآیند عرضه و تقاضا معامله شد.
«مصطفی قمری وفا» گفت که تسویه نقدی و تحویل فیزیکی شمش‌های طلا نیز در پایان جلسه انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، عرضه کنندگان شمش طلا در مرکز مبادله همه افراد از جمله واردکنندگان طلا از طریق رفع تعهد ارزی و متقاضیان طلا نیز رسته تولیدکنندگان در صنف جواهر و بانک‌ها هستند و همچنین بانک مرکزی نیز به عنوان بازارگردان در طرف عرضه و تقاضا حضور دارند.
قیمتی که در مرکز مبادله ایران مبنای مبادلات طلا خواهد بود، مبتنی بر عرضه و تقاضا است و مبادلات بر اساس پیشنهاد قیمت از سوی خریداران و پذیرفته شدن آن از سوی فروشندگان خواهد بود. همچنین حراج‌ها نیم ساعته خواهد بود و در هر روز پنج حراج نیم ساعته برگزار می‌شود که در ساعت ۱۷ هر روز آگهی عرضه طلا در روز بعد منتشر خواهد شد.

∎​

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا