اقتصاد نیوز – کمترین نرخ بیکاری ۲ دهه اخیر متعلق به دولت سیزدهم است

سید صولت مرتضوی چهارشنبه شب در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی ضمن تقدیر از مدیران حوزه اشتغال این استان اظهار کرد: تلاش همه‌جانبه دستگاه کار و اشتغال در رسیدن به هدف ثبات اقتصاد کشور است و امروز نرخ بیکاری ۶.۷ درصدی، خبر از کاهش حدود پنج درصدی این نرخ دارد.

زمستان ۱۴۰۱ برای سرمایه‌گذاران دشوار شد

وی با اشاره به عنوان‌گذاری سال به‌نام رشد تولید و مهار تورم از سوی مقام معظم رهبری افزود: ثبات اقتصادی مقدمه رشد مطلوب هر ‌کشور ‌است و هر کشوری اگر با عدم ثبات اقتصادی روبرو باشد، تبدیل به اقتصاد سفته و سوداگری می‌شود.

مرتضوی با اشاره به رشد اقتصادی کشور در دولت سیزدهم گفت: ثبات، مقدمه رونق و بستر مذاکرات اقتصادی با کشورهای‌ مختلف را فراهم می‌کند.
وزیر کار ادامه داد: ثبات اقتصادی بسترساز سرمایه‌گذاری مردم و در نهایت سبب سرازیر شدن سرمایه‌های خارجی و ایرانیان خارج از کشور به ایران می‌شود.
مرتضوی با تاکید بر لزوم همه‌جانبه دولت برای رسیدن به آرمان‌های اقتصادی افزود: دهه ۱۴۰۰ دهه ثبات اقتصادی است که در صدد رسیدن به رشد اقتصادی ۲ رقمی هستیم.
وی با اشاره به اقتصاد حوزه نفت گفت: در حوزه نفت و میعانات گازی به ۱۶.۵ درصد رشد اقتصادی رسیده‌ایم.
مرتضوی با بیان اینکه در دولت سیزدهم شاهد رونق در حوزه مسکن، کشاورزی و خدمات هستیم افزود: امروز دولت مردمی توانسته رکود مسکن را تبدیل به رونق کند و رکود کشاورزی و خدمات نیز به موازات آن در مسیر رونق قرار گرفته است.
وی نرخ بیکاری کل کشور در سال گذشته را ۹ درصد اعلام کرد و گفت: کمترین نرخ بیکاری در ۲ دهه اخیر مربوط به عملکرد دولت سیزدهم است که با این حساب، نرخ بیکاری کل کشور در بهار ۱۴۰۲ به ۸.۲ رسیده و نرخ مشارکت اقتصادی در سال ۱۴۰۲ نیز افزایشی است.
وی ادامه داد: نرخ دریافت کنندگان بیمه بیکاری، نرخ بیکاری زنان، فارغ التحصیلان و جوانان در دولت سیزدهم همواره کاهشی بوده و در ادامه آن تعدیل کارگران در کارخانجات، بیکاری نیز سیر نزولی دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: در این دولت ۵۴۰۰ واحد راکد احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است.
مرتضوی با بیان اینکه بیت‌الغزل و جامعیت حوزه عمران در توسعه زیرساخت‌ها و توسعه دیپلماسی کشور در ارتباط با کشورهای همسایه است افزود: دعوت رسمی پادشاه عربستان از جمهوری اسلامی ایران و عضویت ایران در پیمان همکاری شانگهای نشان از سیاست عزت، حکمت و مصلحت این دولت است که حاکی از نگاه متناسب سیاست خارجی است که باعث شده بسیاری از مخالفان امروزه به موافقین تبدیل شوند.
به گزارش ایرنا، وزیر کار در سفر به استان آذربایجان‌غربی ۲ روز میهمان مردم این استان است که طی آن با افتتاح چند طرح استانی کلید اشتغال جوانان در این حوزه را خواهد زد.

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا