پرسش و پاسخ با هایپو یانگ مدیر عامل کوینکس

سرفصل‌های این مقاله
نگاهی به مصاحبه با هایپو یانگ مدیر عامل کوینکس
Haipo Yang از اولین سرمایه‌گذاران بیت‌کوین و یک کهنه کار در این صنعت است. به عنوان بنیانگذار و مدیر عامل کوینکس، یانگ شرکت را از طریق تجارت مرتبط با بیت‌کوین به بازار معاملات ارزهای دیجیتالی هدایت کرده است. بر اساس ادعای هایپو، بلاک چین کوینکس چین؛ در آینده نزدیک کل بخش فناوری اطلاعات را تغییر خواهد داد. طی یک مصاحبه با هایپو یانگ در خصوص فعالیت‌های شخصی، صنعت ارزهای دیجیتال و چالش‌هایی که کارآفرینان Fintech با آنها روبه‌رو هستند؛ صحبت می‌کند.
آقای Haipo Yang امکانش هست کمی از خودتان برای خوانندگان این مصاحبه بگویید؟
در سال ۲۰۱۱، با خواندن مقاله‌ای به نام Bitcoin: The Most Dangerous Open Source Project” (بیت‌کوین: خطرناک‌ترین پروژه منبع باز) برای اولین بار با Bitcoin آشنا شدم. اکنون بعد از گذشت این سال‌ها فکر می‌کنم به درستی بیت‌کوین شایسته این عنوان بوده است.
در سال ۲۰۱۲ و پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه پلی تکنیک شمال غربی چین، به عنوان توسعه دهنده Tencent Weibo و سپس در FUTU مشغول به کار شدم. سپس از سال ۲۰۱۳ سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را آغاز کردم. بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، کار خود را در صنعت ارزهای رمزنگاری شده آغاز کردم تیم تحقیق و توسعه ZeusMiner، یعنی ماینر سابق Top3 Scrypt در جهان را هدایت کردم.
در آوریل سال ۲۰۱۶، خودم را به توسعه استخر استخراج ViaBTC متعهد کرده و نسخه اولیه را پس از دو ماه تلاش برای برنامه نویسی فشرده منتشر کردم. خوشبختانه ViaBTC موفق به اخذ سرمایه‌گذاری و پشتیبانی از Bitmain شد و به سرعت توسعه یافت. در سال ۲۰۱۷ نیز به عنوان بنیانگذار و مدیر عامل کوینکس، این صرافی را راه‌اندازی کردم
آیا می‌ توانید در خصوص نحوه راه‌ اندازی استارتاپ Fintech توضیح دهید؟
در مورد ایده راه‌اندازی زنجیره کوینکس باید بگویم، این ایده از آنجایی به ذهن من رسید که قصد ایجاد یک DEX غیرمتمرکز را داشتم. به طوری که بدون نیاز به مجوز صدور، توکن دارای عملکرد بالا و تجربه کاربری خوب باشد. در زمان راه‌اندازی زنجیره کوینکس هیچ زنجیره عمومی که بتواند نیازهای ما را پوشش بدهد، وجود نداشت؛ بنابراین تصمیم گرفتیم خودمان یک زنجیره عمومی جدید ایجاد کنیم. می‌توان با جرات گفت بدون شک CoinEX Chain اولین زنجیره عمومی جهان است که منحصرا برای DEX طراحی شده و شبکه اصلی آن نیز در نوامبر ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد.
ایده اولیه کوینکس برای اولین بار چگونه بوجود آمد؟
ما در سال ۲۰۱۷، صرافی ViaBTC را راه‌اندازی کردیم و از آنجایی که در حمایت از رمزارز بیت‌کوین کش پیش قدم شدیم، این صرافی با سرعت بالا پیشرفت کرد. اما با این حال به دلایل مربوط به خط مشی (Policy) مجبور به بستن صرافی ViaBTC شدیم.
پس از آن، یک پلتفرم جدید با نام کوینکس را راه‌اندازی کردیم. این صرافی رمزنگاری شده برای انجام معاملات ارزهای رمزنگاری شده کاربران در سراسر جهانی طراحی شد. اکنون پس از گذشت حدود ۴ سال از راه‌اندازی صرافی کوینکس موفق شدیم تا صدها توکن با کیفیت بالا را لیست کرده و از انواع معاملات پشتیبانی می‌کنیم.
در مورد برخی از جدیدترین برنامه‌ ها و پلتفرم‌ های Fintech در صنعت پرداخت و بانکداری جهانی چه نظری دارید؟ آیا به عنوان مدیر عامل کوینکس قصد ایجاد معیارهای جدیدی برای این بخش دارید؟
Simplex یکی از استارتاپ‌هایی است که مرا تحت تاثیر قرار داد. سیمپلکس یک شرکت فین تک با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و الگوریتم‌های machine-learning راه‌حل‌های تضمین شده پردازش پرداخت را ارائه می‌دهد. سیمپلکس برای صرافی‌های مبتنی بر ارزهای رمزنگاری شده امکان استفاده از ارزهای فیات را فراهم کرده و در نهایت کاربران را قادر می‌سازد تا با کارت‌های اعتباری خود ارزهای رمزنگاری شده خریداری کنند.
این استارتاپ سبب آسان‌تر و سریع‌تر شدن معامله کاربران شده و مانع انجام فرایندهای پیچیده مبادله فیات به استیبل‌کوین‌ها و سپس تبدیل شدن استیبل‌کوین به سایر ارزهای دیجیتال را نمی‌شود.
به نظر شما هوش مصنوعی و سایر نوآوری‌ ها؛ راهکارهای Finance Technology Solutions برای پرداخت‌ های جهانی در آینده چگونه تکامل خواهد یافت؟
در سال‌های اخیر، به لطف فناوری‌های نوظهور صنعت فین تک پیشرفت چشمگیری داشته و بلاک چین یکی از آنها است. به دلیل ویژگی‌هایی نظیر عدم تمرکز، قابلیت ردیابی و عدم دستکاری، فناوری بلاک چین پتانسیل عظیمی در بخش مالی دارد. فناوری بلاک چین در زمینه‌های بسیاری از جمله ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، تسویه حساب، معامله مالی، تامین مالی زنجیره تامین، صورت حساب‌های دیجیتالی و بررسی اعتبار کاربرد دارد.
استفاده از بلاک چین می‌تواند شکاف اعتماد و اطلاعات بین طرفین را با هزینه کم برطرف کرده و معامله را ایمن‌تر و قابل اعتمادتر کند، و در نهایت نیز به طور موثری کارایی عملکرد موسسات مالی را بهبود بخشد.
امروزه ۱.۷ میلیون نفر در جهان فاقد حساب بانکی هستند. با این حال، دو سوم از این افراد، کاربران تلفن‌های هوشمند بوده و تقاضای بالایی برای خدمات مالی دارند. وقتی برای اولین بار با این موضوع آشنا شدم از این اعداد بسیار متعجب شدم. با این حال، بلاک چین توسعه برنامه فین تک را تقویت کرده و نه تنها به شرکت‌های بیشتری کمک می‌کند تا از فرصت‌های بزرگ استفاده کنند بلکه تحولات و بهبودی‌های پایداری را در زندگی مردم ایجاد می‌کند. در نتیجه قویا اعتقاد دارم که در آینده، فناوری بلاک چین صنعت مالی را در جهان تغییر خواهد داد.
بزرگ‌ترین چالش‌ های Fintech که معمولا سرمایه‌ گذاران و سایر استارتاپ‌ ها با آنها مواجه می‌ شوند، چه مواردی هستند؟
پیش از هر چیزی باید بگویم راه‌اندازی استارتاپ Fintech کار آسانی نیست. چالش اصلی که استارتاپ‌های این فضا با آن روبه‌رو هستند اول از همه گردآوری تیمی متشکل از افراد با دانش مرتبط، مقابله با هزینه‌های بالای راه‌اندازی و در آخر کسب اعتبار است.
بسیاری از مردم نه تنها در زمینه مالی و فناوری آگاهی بالایی ندارند، بلکه نسبت به کمپانی‌های Fintech نیز بی‌اعتماد هستند. چرا که این نوع شرکت‌ها در انجام عملیات مالی این افراد دخیل هستند، بنابراین آگاه‌سازی افراد و جلب اعتماد آنها تلاش بسیاری را نیاز دارد.
بهترین توصیه‌ ای که برای کمک به کار آفرینان آینده فین تک این صنعت دارید چیست؟
فکر می‌کنم برای کارآفرینان مهم‌ترین توصیه این است که نیازهای واقعی را کشف کرده و یک مدل سود (Profit Model) مشخص ایجاد کنید. همچنین به طور مداوم محصول خود را بهبود داده و توانایی‌های خود را برای برآورده کردن نیازهای مشتری گسترش دهید.
کارآفرینی پروسه‌ای متشکل از رشد، تفکر و بهبود مستمر است. پایه‌های مستحکم ایجاد کنید و مطمئن باشید زمان درخشش شما فرا خواهد رسید.
آیا به عنوان مدیرعامل کوینکس ممکن است از برنامه آینده CoinEX Chain برای خوانندگان این مصاحبه بگویید؟
در خصوص کوینکس چین تمرکز اصلی ما بر روی زنجیره هوشمند است. زنجیره کوینکس از پروتکل Cross-chain پشتیبانی کرده و توسعه برنامه زنجیره هوشمند را تکمیل می‌کند. برنامه‌های مربوط به انتقال توکن میان DEX و زنجیره هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهد تا آزادانه CET را در هر دو زنجیره معامله کنند. ضمنا، نسخه جدیدی از کیف پول DEX راه‌اندازی خواهد شد.Smart Chain اکوسیستم کوینکس چین تکمیل شده و یک راه‌حل کامل قرارداد هوشمند برای اکوسیستم Cosmos SDK ارائه می‌شود. با یکپارچه شدن عملکردهای قرارداد هوشمند، به هدف ارزهای قابل برنامه‌ریزی دست پیدا کرده و از برنامه‌های مالی پیچیده مانند DeFi پشتیبانی می‌کند.
آیا برنامه‌ های استارتاپی دیگر یا استارتاپ‌ های Fintech در ذهن دارید؟
در مورد اینکه آیا دوباره پروژه‌ای را شروع می‌کنم سوال کردید، پاسخ دادن به پرسش کمی دشوار است. کارآفرینی تجربه‌ای پر از سختی، تلخی و طاقت فرسا است.
ایلان ماسک را بسیار تحسین می‌کنم. او در تمام زندگی خود در زمینه کارآفرینی فعالیت داشته و همزمان روی پروژه‌های متعددی کار کرده و به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است. من فکر می‌کنم ایلان ماسک تلاش‌ زیادی برای تحمل فشار انجام داده، که تحمل آن برای مردم عادی کار سختی است.
وقتی بالاخره این پروژه در آینده به پایان برسد، باید استراحت کامل داشته باشم و مدتی را استراحت کنم! با این حال قطعا پروژه جدیدی را آغاز خواهم کرد؛ چرا که خود را فردی می‌دانم که مقصودش تغییر جهان است.
در ماه‌های اخیر ایلان ماسک به بحث برانگیزترین چهره صنعت ارزهای دیجیتال تبدیل شده، برخی معتقدند نظرات او درباره مصرف انرژی بیت‌کوین به نوسانات بازار کمک زیادی می‌کند. نظر شما درباره این اظهارنظرها چیست؟
ایلان ماسک یک ایده‌آلیست با حس قوی درباره موضوعات مجازی است که از تجربیات او در زمینه کارآفرینی به خوبی قابل مشاهده است. موقعیت و نفوذ جهانی او بدون شک نقش مهمی در محبوبیت بازار ارزهای دیجیتال بازی می‌کند.
ارزش ارزهای دیجیتال به اجماع بازار بستگی دارد. دارندگان اولیه بیت‌کوین از جمله خود ایلان ماسک نسبت به سایر ارزهای دیجیتال تعصب دارند. اما برای افراد تازه وارد، بیت‌کوین تنها یکی از رمزارزها است و هر کسی باید در مورد رمزارزهای مورد علاقه خود تحقیق و بررسی کند.
در گذشته پلتفرم کوینکس را به عنوان کارگزار و بانک سرمایه‌گذاری معرفی می‌کرید، پشت این جهت‌گیری چه موضوعی وجود داشت؟
معاملات سنتی نقش ناچیزی در بازارهای مالی سنتی ایفا می‌کنند. اما در صنعت ارزهای دیجیتال اوضاع کاملا متفاوت است، چرا که همه فعالیت‌های صنعت در بالادست، میان و پایین دستی توسط صرافی‌ها اداره می‌شوند. در این مورد، صرافی‌های رمزنگاری شده نقش مشابهی را برای کارگزاران مالی سنتی ایفا می‌کنند. اما بر خلاف بورس‌های اوراق بهادار که تمام معاملات را در اختیار دارند، صرافی‌های رمزنگاری شده به کاربران اجازه می‌دهند تا بدون کسب اجازه توکن‌ها را لیست کنند. از این منظر، صرافی رمزنگاری شده بیشتر به یک بانک سرمایه‌گذاری شبیه است. بنابراین ترجیح می‌دهیم به جای یک صرافی رمزنگاری شده؛ کوینکس را در مقام یک کارگزار و یک بانک سرمایه‌گذاری قرار دهیم.
اما صرافی‌های ارزهای دیجیتال با یکدیگر تفاوت‌های بسیاری دارند. با پایبندی به جهت‌گیری و قصد اولیه، نسبت به آنچه که قرار است انجام دهیم آگاهی بیشتری بدست خواهیم آورد.
طرح مثال
به عنوان مثال استراتژی‌های تمایز دارایی‌ها را در نظر بگیرید. دارایی‌های خاصی که توسط صرافی‌ها در سبد سهام گنجانده شده است، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت صرافی را تعیین می‌کند. برخی صرافی‌ها ارزهای دیجیتالی را ترجیح می‌دهند که به قیمت شهرت صرافی‌ها یا علاقه کاربران؛ در کوتاه مدت حجم معاملات را افزایش دهند.
با این کار، این صرافی‌ها به سختی می‌توانند ارزش بلند مدت خود را به حداکثر رسانده و یا حتی ممکن است خود را به خطر بیندازند.
با تمایل به توسعه بلند مدت، ما از پروژه‌هایی که می‌توانند در یک دوره طولانی پیشرفت کنند؛ استقبال می‌کنیم. این موضوع معیار مهمی برای غربالگری پروژه ما است.مثال دیگر برای روشن کردن نظر من، استراتژی‌های تمایز بازار و پروژه است. محصولاتی که ارائه می‌شوند تعیین کننده بازاری است که بر روی آن تمزکز دارید. ارزهای دیجیتال برای جهانی شدن متولد شدند؛ و هر کشوری سیاست‌ها، زبان و عادت کاربری خود را دارد. این امر مستلزم این است که ما در مدت زمان محدود گزینه‌های عملکردی را بسنجیم، که در نهایت سبب تمایز بازار می‌شوند. در حال حاضر، به عنوان یک صرافی جهانی، CoinEX برای خدمت‌رسانی به تمام کاربران در سراسر جهان اختصاص داده شده است، و برای این منظور، ما باید تلاش‌های جدی انجام دهیم

توجه: برای انجام معامله در بایننس حتما با آی پی خارج از ایران (کشورهایی مثل ترکیه، فنلاند، سنگاپور و روسیه) وارد شوید!

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3660

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا