ورود اولین محموله واکسن روسی کرونا به کشور تا ۲ روز آینده

به گزارش اپ آگهی، محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه در روز گذشته اعلام شد که اقدامات، مراحل و شرایط اداری ورود واکسن کرونا هنوز به اتمام نرسیده و محموله واکسن هفته آینده وارد می‌شود، افزود: ساعاتی پیش شرکت هواپیمایی ماهان اعلام کرد که موانع اداری برای واردات این واکسن برطرف شده و ۱۶ بهمن ماه اولین محموله واکسن کرونا از کشور روسیه وارد می‌شود.
او اظهار کرد: با هماهنگی‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت راه و شهرسازی مقرر شد اولین مرحله از واردات واکسن‌‌ روسی کرونا روز پنجشنبه ۱۶ بهمن توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام شود.
سخنگوی سازمان هواپیمایی ادامه داد: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز برای انتقال پارت‌‌ بعدی این واکسن اسپوتنیک اعلام آمادگی کرده است.
ذیبخش تصریح کرد: پرواز شرکت هواپیمایی ماهان روز پنجشنبه در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به زمین می‌نشیند و واکسن‌ها تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌شود.
سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه بر روند واردات واکسن از طریق سازمان هواپیمایی کشوری نظارت خواهد شد تاکید کرد: واکسن‌ها بلافاصله بعد از وارد شدن تحویل وزارت بهداشت داده می‌شود اما هنوز ساعت دقیق ورود این محموله مشخص نیست.
ذیبخش درباره حجم و میزان محموله اول، اظهار داشت: حجم و دوز واکسن‌های روسی کرونا در پارت اول با توجه به تقاضای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: طبق هماهنگی ستاد مقابله با کرونا و جلساتی که در این باره با وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری برگزار می‌شود، مقرر بود در قالب ۳ پارت واکسن اسپوتنیک از روسیه به کشور منتقل شود.
او بیان کرد: انتقال این واکسن به کشور از طریق پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان و احتمالا دو شرکت هواپیمایی دیگر انجام می‌شود که آن دو شرکت هنوز نهایی نشده است.
ذیبخش اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری در این باره هماهنگ هستند.
او همچنین درباره تامین تجهیزات برای بارگیری و حمل واکسن در هواپیما اظهار داشت: از نظر تجهیزات برای انتقال این واکسن‌ها با هواپیما هیچ مشکلی نداریم.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا