میزان – کاهش تقاضا برای خرید سکه و مصنوعات طلا

خبرگزاری میزان – بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف، ابراهیم محمدولی با بیان اینکه تقاضا در بازار طلا و سکه روند نزولی دارد، گفت: این وضعیت سبب شده دلار به کانال ۲۱ هزار تومان وارد شود و قیمت اونس جهانی طلا نیز در محدوده ۱۷۷۶ دلار باقی مانده است.
محمدولی تصریح کرد: به علت شیوع بیماری کرونا تقاضا برای خرید طلا در کشور و بسیاری از کشور‌های جهان کاهش یافته و این به روند نزولی قیمت طلا در بازار کمک کرده است.
وی تاکید کرد: مدیریت اقتصادی ایجاب می‌کند که قیمت‌ها باید به سقفی برسد که نوسانات قیمت طلا و ارز به کمترین میزان برسد تا بازار به روش مناسبی مدیریت شود.

 

رئیس اتحادیه طلا وجواهر تهران در پاسخ به اینکه عده‌ای به دنبال بالا نگه داشتن قیمت ارز در بازار هستند، گفت: در بحث اقتصاد و بازار،  عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت‌ها هستند و با دستور قیمت‌ها حفظ نمی‌شود.
محمدولی با بیان اینکه انتظار ما این است که قیمت طلا و سکه در بازار در آینده همچنان روند نزولی داشته باشد، اظهار داشت: ممکن است قیمت‌ها در بازار در مواقعی کنترل شود، اما برخی اقدامات در این زمینه آزار دهنده خواهد بود؛ زیرا کسی نمی‌تواند در بازار قیمت تعیین کند و اگر کسی به این مسئله ورود کند، اقتصاد بازار به هم می‌ریزد.
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران تصریح کرد: انتظار بازار این است که روند کاهش قیمت‌ها همچنان ادامه یابد و قیمت‌ها در سقفی بماند که دچار نوسان نشود، تا هم خریدار و هم فروشنده در بازار به سهولت بتوانند دادو ستد کنند.
محمدولی در پاسخ به میزان حباب سکه نیز در بازار گفت: هم اکنون حباب سکه در بازار حدود ۴۰۰ هزار تومان است که امیدواریم با توجهبه کاهش قیمت طلا در بازار حباب آن نیز از بین برود.
پیش بینی قیمت طلا در بازار‌های جهانی

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران معتقد است که در صورتی که اتفاقات خاصی در جهان نیافتد قیمت طلا د بازار‌های جهانی همچنان با ثبات خواهد بود و هر اونس طلا در محدوده ۱۷۷۶ دلار باقی خواهد ماند.
محمدولی افزود: همواره قیمت اونس جهانی طلا ثبات خود را بیشتر حفظ می‌کند، مگر اینکه مسایل سیاسی و تقاضای خرید برخی از کشور جهان و خزانه داری‌ها در تعیین قیمت طلا موثر خواهد بود.
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران یادآور شد: تجربه نشان داده است که در روال معمولی و عادی اونس جهانی آرامش و ثبات لازم را داشته است و هم اکنون ثبات قیمت طلا در بازار‌های جهانی هستیم.
با روند کاهش قیمت طلا و ارز در بازار‌های داخلی، یک کارشناس اقتصادی در حوزه و طلا و جواهر اظهار داشت: در هفته جاری نیز شاهد کاهش قیمت سکه و ارز در بازار بودیم و به طوری که دلار وارد کانال ۲۱ هزار تومان شد و به احتمال زیاد از ۲۰ هزار تومان نیز کاهش خواهد یافت.

 

انتهای پیام/

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا