میزان – پیش‌بینی تولید ۱۳ میلیون تن گندم در سال آینده/ واردات ۲ میلیون تن گندم به کشور


اپ آگهی –
علی‌قلی ایمانی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص وضعیت سطح زیر کشت گندم و پیش بینی تولید، گفت: برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای تولید گندم ۲ میلیون هکتار آبی و ۴ میلیون هکتار دیمی است و طی سنوات گذشته نیز همین مقدار سطح کشت گندم بوده است.وی افزود: امسال نیز برنامه کشت همین مقدار است و قریب به ۲ میلیون هکتار کشت در مناطق سردسیر کشور انجام‌شده و در حال انجام است حتی در مناطقی که زودتر کشت صورت گرفته و رطوبت نیز کافی بوده کشت گندم سبز هم شده است همچنین کم‌کم برای کشت گندم به سمت مناطق معتدل حرکت می‌کنم.

نائب رئیس بنیاد ملی گندم کاران کشور گفت: اگر شش میلیون هکتار گندم عملیاتی و اجرا شود همچنین اتفاق خاصی مثل خشکسالی، سرمازدگی، سیل، تگرگ و طوفان در مسیر مرحله داشت و برداشت نیافتد پیش‌بینی می‌کنیم که بتوانیم با همین سطح کشت بیش از ۱۳ میلیون تن گندم در کشور تولید کنیم که بین ۱۰ الی ۱۱ میلیون تن نیاز واقعی کشور در بخش نان، صنف و صنعت است و بخشی نیز جزء ذخایر استراتژیک است.

 

ایمانی بیان کرد: دولت‌ها بر اساس شرایط جهانی بین ۳ الی ۵ ماه گندم را به‌عنوان ذخایر استراتژیک ذخیره می‌کند و در حال حاضر ذخایر ما مطمئن است.

 

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای فصل امسال به دلیل افزایش بی‌رویه و دور از قاعده نرخ نهاده‌های تولید مثل کود، سم، دنباله بندهاو … همچنین تنش کم‌آبی و خشکسالی باعث شد که تولید گندم تحت تأثیر قرار بگیرد.

 

نائب رئیس بنیاد ملی گندم کاران کشور گفت: در حال حاضر برای تأمین نان مردم تقریباً ۶ میلیون تن گندم نیاز داریم که توسط بازرگانی دولتی ثبت سفارش انجام‌شده و ۲ میلیون تن گندم نیز وارد کشور شده است که میزان گندم وارداتی روزبه‌روز نیز افزایش پیدا می‌کند تا بتوانیم ۶ میلیون تن گندم را وارد کشور کرده و نیاز مردم را در بخش نان تأمین کنیم.

 

 
 

 
انتهای پیام/

∎​

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3662

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا