معرفی کیف پول آیم توکن (imToken) و آموزش استفاده از آن

اگر به‌تازگی وارد بازار ارزهای شده باشید، حتماً اسم والت یا کیف پول به گوشتان خورده است. فعالان قدیمی این حوزه معتقدند که در دنیای ارزهای دیجیتال، بدون کیف پول دیجیتالی نمی‌توان قدم از قدم برداشت و اگر والت درستی انتخاب نکنید ممکن است سرمایه‌تان را از دست دهید؛ بنابراین انتخاب یک کیف پول مناسب، قدم اول ورود به دنیای ارزهاست. در این مقاله قصد داریم کیف پول آیم توکن (imToken) را به شما عزیزان معرفی کنیم. همچنین مزایا و معایب این کیف پول را شرح داده و نحوه کار با آن را به شما آموزش دهیم.
فهرست این مقاله
معرفی کیف پول imToken
همان‌طور که اشاره کردیم، در ابتدای ورود به حوزه ارزهای دیجیتال به یک کیف پول دیجیتالی نیاز دارید. کیف پول‌های دیجیتالی بسیار شبیه کیف پول واقعی شما هستند؛ پس می‌توان گفت والت‌ها ابزاری برای ذخیره، دریافت، نگهداری، جابه‌جایی و پرداخت دارایی‌ها دیجیتال هستند.
والت‌ها انواع مختلفی دارند و کیف پول imToken نیز یکی از انواع کیف پول‌های موبایلی است که کاربران می‌توانند به‌وسیله آن دارایی‌های رمز ارزی خود را مدیریت کنند. بهتر است قبل از آشنایی تخصصی با والت آیم توکن، با کیف پول‌ها بیشتر آشنا شوید.
کیف پول رمز ارز چیست و چگونه کار می‌کند؟

کیف پول‌های دیجیتالی درواقع شبیه کارت‌های بانکی هستند و از آنجا که ما با پول فیزیکی سروکار نداریم، می‌توانیم دارایی‌های دیجیتالی خود را از این طریق مدیریت کنیم. کیف پول‌های مدیریت ارزهای دیجیتال، در دو نوع نرم افزاری و سخت افزاری تهیه و استفاده می‌شوند. والت‌های مجازی روی تلفن همراه یا کامپیوتر نصب می‌شوند و اغلب آن‌ها رایگان هستند، اما برای استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری، حتماً باید آن‌ها را خریداری کنید.
کیف پول imToken، یکی از انواع کیف پول‌های نرم افزاری است که روی تلفن همراه فعالان رمز ارز نصب می‌شود. از آنجا که امروزه همه افراد یک گوشی همراه در جیب خود دارند، والت‌های موبایلی به یکی از دردسترس‌ترین و پرکاربردترین نوع کیف پول تبدیل شده‌اند.
امروزه برای کار با کیف پول‌ها لازم نیست حتماً از ساز و کار دقیق آن سر دربیاورید. از لحاظ فنی، کیف پول‌های رمز ارز، به‌عنوان یک واسطه بین کاربران و شبکه بلاک‌چین عمل می‌کنند و در صورتی که قصد داشته باشید تراکنشی در بازار رمز ارز انجام دهید، درخواست شما را به شبکه می‌فرستند، اما با همه این تعریف‌ها، کیف پول imToken چیست و چه امکاناتی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
کیف پول آیم توکن چیست؟

کیف پول imToken یک والت ارزی است که از سه کوین اصلی اتریوم  (ETH)، بیت کوین (BTC) و ایاس (EOS)  پشتیبانی می‌کند. همچنین کیف پول آیم توکن به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا توکن‌ها ERC20 و ERC721 و همچنین تمامی توکن‌های مبتنی بر بلاک چین ایاس را در والت خود ذخیره و مدیریت کنند.
ین کیف پول در دو نسخه اندروید و IOS، با حجم حدودی ۵۰ مگابایت در دسترس عموم کاربران قرار گرفته است و به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی و با گوشی موبایل خود، ارزهای دیجیتال موجود در حساب خود را مدیریت کنند. پس از استقبال کاربران از کیف پول imToken، این کمپانی کیف پول سخت افزاری imToken را در سال ۲۰۱۹ تولید و عرضه کرد. کیف پول سخت افزاری آیم توکن که imKey نام دارد، امکان مدیریت آفلاین کیف پول را برای کاربران خود فراهم کرده است.
مزایا و معایب استفاده از کیف پول imToken
همه کیف پول‌های دنیای رمز ارز، مزایا و معایب خاص خود را  دارند و imToken نیز از این قاعده مستثنا نیست. مزایای این کیف پول عبارت‌اند از:

آیم توکن یک کیف پول  HDاست

مکانیسم کیف پول‌های Hierarchical deterministic یا به اختصار hd، این‌گونه است که از الگوی غیرقابل حدس با عنوان ساختار درختی یا سلسله‌مراتبی استفاده می‌کند تا کاربران بدون نیاز به پشتیبان‌گیری، کلیدهای عمومی و خصوصی خود را ایجاد کنند. کیف پول imToken نیز بر همین اساس، برای هر تراکنش یک آدرس عمومی جدید ایجاد می‌کند.

کیف پول imToken یک برنامه متن باز است

کیف پول آیم توکن، یک کیف پول متن باز است. کیف پول‌های متن باز، پس از ساخت به همراه ساختار و کد برنامه‌نویسی آن، در دسترس عموم قرار می‌گیرند. کاربران نرم افزارهای متن باز می‌توانند با تغییر کدهای برنامه‌نویسی، نرم افزار را برای خود شخصی‌سازی کنند. علاوه بر این، کاربران imToken می‌توانند در انجمن‌های مخصوص کاربران این نرم افزار، به آخرین آپدیت‌ها و راه‌حل‌های مشکلات رایج آن دسترسی داشته باشند.

کیف پول آیم توکن یک صرافی یکپارچه است

این کیف پول که به‌عنوان یک صرافی یکپارچه عمل می‌کند، گزینه سواپ توکن را نیز به کاربران ارائه کرده است. این قابلیت به کاربران امکان تبادل فوری یک رمز ارز با ارز دیگر، بدون استفاده از فیات را می‌دهد. این قابلیت در کیف پول آیم توکن، با همکاری شبکه Kyber توسعه یافته است.
قبل از استفاده از سرویس تبادل کریپتو با کریپتو، کاربران مجبور بودند تا برای مبادله توکن‌ها، ابتدا با ارز فیات اقدام به خرید ارزهای معروف مانند بیت کوین بکنند و سپس این ارز معروف را مستقیم با توکن موردنظر مبادله کنند. این سرویس با آسان‌کردن مبادله توکن‌ها سبب کاهش هزینه‌های کارمزد اضافی برای کاربران می‌شود.
با همه تعریف‌هایی که از کیف پول imToken توضیح دادیم، این کیف پول معایب خاص خود را دارد که عبارت است از:

پشتیبانی‌نکردن از فیات

یکی دیگر از معایب استفاده از کیف پول آیم توکن، پشتیبانی‌نکردن این والت از ارزهای فیات یا همان پول رایج است. به عبارتی کاربران این کیف پول قادر به خرید رمز ارز با پول فیات نیستند و برای اینکه بتوانند با استفاده از ارزهای رایج، ارز خریداری کنند، باید از یک سرویس خارجی استفاده کنند.

نبود قابلیت چند امضایی

همان‌طور که می‌دانید، قابلیت چند امضایی یا Multisignature، یک طرح امضای دیجیتالی است که امنیت تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را افزایش می‌دهد. در این قابلیت، گروهی از کاربران قبل از انتشار تراکنش بلاک چین، سند آن را تأیید و امضا می‌کنند. از آنجا که کیف پول آیم توکن از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند، هر کاربری به‌تنهایی مسئول ارسال تراکنش در شبکه است.

احراز هویت تک‌ عاملی

کیف پول آیم توکن، برخلاف برخی کیف پول‌های دیگر، از احراز هویت تک عاملی استفاده می‌کند. در احراز هویت تک مرحله‌ای، برخلاف تأیید دو مرحله‌ای، تنها داشتن رمز عبور اولیه برای نهایی‌کردن تراکنش‌ها کافی است؛ از این‌رو ممکن است تحت شرایطی مانند حمله‌های سایبری، امنیت کیف پول کاربران به خطر بیفتد.
آیا کیف پول آیم توکن امنیت لازم را دارد؟
ممکن است با خواندن معایب ذکرشده درباره این کیف پول، این سؤال به ذهن شما خطور کرده باشد که آیا والت imToken امن است؟ همان‌طور که پیش‌تر توضیح دادیم، کیف پول آیم توکن، یک کیف پول hd است. از آنجا که این کیف پول برای هر تراکنش، یک آدرس عمومی جدید به کاربر می‌دهد، ردیابی تراکنش‌ها برای دیگران کار دشوار بوده و موجودی و آدرس اصلی شما ناشناس خواهد بود.
آموزش نحوه استفاده از کیف پول imToken
برای استفاده از کیف پول آیم توکن، مراحل زیر را دنبال کنید:
نصب و راه‌اندازی کیف پول آیم توکن

برای استفاده از کیف پول آیم توکن، در مرحله اول باید اپلیکیشن آن را دانلود و نصب کنید. اپلیکیشن imToken در دو نسخه اندروید و IOS موجود است و کاربران می‌توانند این کیف پول را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود و نصب کنند. همچنین تمامی نسخه‌های این کیف پول در وب سایت  رسمی آن در دسترس است.
پس از نصب کیف پول، قدم بعدی ساخت حساب کاربری با یک رمز عبور قوی است. پس از ایجاد حساب کاربری آیم توکن، یک  برای شما ارسال می‌شود که می‌توانید از آن برای بازیابی اطلاعات کیف پول خود درصورت فراموش‌کردن رمز عبور استفاده کنید.
رمز بازیابی یا همان SEED، یکی از لایه‌های امنیتی هر کیف پولی به شمار می‌آید که بهتر است کاربران به محض دریافت، آن را روی کاغذ نوشته و در جای امن نگهداری کنند.  پس از نصب اپلیکیشن، مراحل زیر را دنبال کنید:

برنامه را اجرا کنید
بر روی گزینه Create Wallet تپ کنید.
در این مرحله یک نام برای کیف پول خود انتخاب کرده و یک رمز عبور قوی برای آن بسازید.
سپس گزینه Agree on Terms of Service and Privacy را انتخاب کنید.
در آخر روی گزینه Create Wallet کلیک کنید. حالا کیف پول شما ساخته شده و آماده استفاده است.
پس از کلیک روی Create Wallet، با تصویر زیر مواجه خواهید شد.

در این مرحله باید از اطلاعات خصوصی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

بروی گزینه Go Backup Now کلیک کنید.
رمز عبوری که ایجاد کرده‌اید، در قسمت بعدی وارد کنید.
اکنون صفحه زیر به شما نمایش داده خواهد شد.

در این قسمت کد بازیابی یا همان seed به شما داده خواهد شد. کد بازیابی یک کد ۱۲ کلمه‌ای است و باید آن را در جای امنی نگهداری کنید. اگر افراد دیگری به این کد دسترسی داشته باشند، می‌توانند کیف پول و دارایی‌های دیجیتال شما را مدیریت کنند. برای ادامه دادن مراحل روی Understood تپ کنید. پس از آن صفحه زیر نمایش داده می‌شود که حاوی عبارت ۱۲ کلمه‌ای شماست.

این عبارت ۱۲ کلمه‌ای را روی کاغذی یادداشت کرده و در صفحه بعد به ترتیب کلمات را وارد کنید.

س از واردکردن کلمات، روی گزینه confirm کلیک کنید. پس از اتمام این مراحل، کیف پول ERC20 شما ساخته شده و آماده استفاده است. صفحه زیر محیط کاربری کیف پول آیم توکن را نشان می‌دهد.

محیط کاربری کیف پول

صفحه اصلی برنامه کیف پول، اطلاعات مربوط به کیف پول، مقدار ارزهای داخل والت و ارزش آن به فیات را به کاربران نمایش می‌دهد. در این صفحه علاوه بر تب‌های دریافت و ارسال رمزارز، گزینه پروفایل کاربری نیز قابل مشاهده است که اطلاعات حساب را به کاربران نمایش می‌دهد.
همچنین در صفحه اصلی این اپلیکیشن، تمامی آدرس‌های دریافتی و کد QR حساب که توسط قابلیت HD تولید شده است، در یک منو مجزا در اختیار کاربران قرار گرفته است.

دریافت آدرس کیف پول

پس از ساخت یک حساب کاربری در کیف پول، یک آدرس خودکار برای شما ایجاد می‌شود. آدرس کیف پول به‌عنوان شماره حساب نیز به حساب می‌آید و برای دریافت رمز ارز، باید آن را در اختیار فرستنده قرار دهید تا ارزها را به آدرس شما واریز کند. برای دریافت آدرس کیف پول خود کافی است روی اسم کیف پول خود تپ کنید (در این آموزش اسم کیف پول TEST است).

ارسال رمز ارز با کیف پول

ارسال رمز ارز با کیف پول imToken بسیار ساده است و نیاز به دنبال‌کردن مراحل خاصی ندارد. برای ارسال ارز به یک حساب دیگر، تنها به آدرس آن حساب نیاز دارید  در قدم بعدی، آدرس حساب و مبلغ موردنظر را در قسمت مخصوص منو ارسال ارز وارد کنید و پس از تنظیم کارمزد، تراکنش را تأیید کنید. به همین راحتی می‌توانید ارزهای مختلف را به دیگران ارسال کنید. برای ارسال رمزارز مراحل زیر را طی کنید.

روی نوار منو گوشه سمت چپ بالای کیف پول خود کلیک کنید تا وارد صفحه انتخاب کیف پول (Select Wallet) شوید.
کیف پولی که می‌خواهید ارز از آن ارسال شود انتخاب کرده و روی transfer کلیک کنید تا وارد صفحه ارسال ارز شوید.
بروی گزینه SEND کلیک کنید و آدرس گیرنده و مبلغ را وارد کنید. در نسخه‌های قدیمی‌تر کیف پول برای انتقال ارز روی گزینه Transfer کلیک کنید.
پس از تأیید تمامی اطلاعات روی گزینه Next کلیک کرده و رمز عبور خود را برای انتقال وجه وارد کنید.

 

دریافت ارز با کیف پول آیم توکن

دریافت ارز از دیگر کاربران نیز به همین سادگی انجام می‌گیرد. برای دریافت رمز ارز، کافی است وارد تب اختصاصی دریافت رمز ارز بروید و آدرس عمومی جدیدی ایجاد کنید. همان‌طور که گفتیم، کیف پول imToken برای هر تراکنشی یک آدرس عمومی جدید ایجاد می‌کند، اما اصلاً نگران نباشید.
با استفاده از کیف پول آیم توکن نیازی به انجام پروسه‌های طولانی گرفتن آدرس عمومی جدید نیست و این اپلیکیشن با استفاده از مولد HD، در عرض چند ثانیه آدرس جدیدی در اختیار شما قرار می‌دهد. برای دریافت رمزارز با کیف پول آیم توکن، مراحل زیر را دنبال کنید.
وی نوار منو در گوشه سمت چپ بالای کیف پول خود کلیک کنید تا وارد صفحه انتخاب کیف پول (Select Wallet) شوید. کیف پولی که می‌خواهید رمزارز به آن واریز شود انتخاب کرده و روی Receive کلیک کنید تا وارد صفحه دریافت ارز شوید.
حال آدرس خود را کپی کرده یا بر روی Share کلیک کنید تا کد QR آدرس به طرف مقابل شما ارسال شود. پس از انتقال موفقیت‌آمیز می‌توانید توکن‌های دریافتی را در کیف پول خود مشاهده کنید.
نتیجه‌گیری
ر این مقاله به معرفی کیف پول imToken و بررسی آن پرداختیم. همچنین نحوه نصب و کارکردن با این والت محبوب را به‌طور کامل آموزش دادیم. همان‌طور که در مقاله اشاره کردیم، کیف پول آیم توکن، امکانات ویژه‌ای در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و امنیت تراکنش‌های آن‌ها را تضمین می‌کند. از آنجا که این کیف پول روی موبایل نصب می‌شود و دسترسی به آن آسان است، محبوبیت زیادی بین فعالان حوزه ارزهای دیجیتال یافته است. به نظر شما این کیف پول به چه امکانات دیگری نیاز دارد که برای کاربران کاربردی‌تر باشد؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها برای ما بنویسید.
پرسش‌های متداول
۱- چگونه می‌توان از والت سخت افزاری آیم توکن استفاده کرد؟
شما می‌توانید از کیف پول سخت افزاری به‌صورت مجزا استفاده کنید یا با بلوتوث آن را به نسخه موبایلی کیف پول متصل کنید.
۲- آیا قیمت ارزها را می‌توان در کیف پول imtoken مشاهده کرد؟
بله در صفحه اصلی با کلیک روی منو market می‌توانید مارکت کپ ارزهای دیجیتال و همچنین نمودار قیمت را مشاهده کنید.
 

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3630

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا