معرفی بهترین استخرهای استخراج بیت کوین در ایران و جهان

این پرسش که بهترین استخرهای استخراج بیت کوین در ایران و جهان کدام‌اند، یکی از سؤالات پرتکرار است. با وجود داغ بودن تب استخراج بیت کوین در این ایام، هر شخصی دوست دارد یک سری اطلاعات را درباره چگونگی انجام آن به دست آورد؛ زیرا این عرصه نوپاست و شکل جدیدی از کسب درآمد به شمار می‌آید. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین استخرهای استخراج بیت کوین آشنا کنیم؛ بنابراین در صورتی که قصد دارید از طریق به کار گرفتن شیوه‌ای نوین و خاص درآمد کسب کنید، خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
بیت کوین ارز و شبکه‌ای غیرمتمرکز است که به کشور یا نهاد خاصی وابستگی ندارد؛ یعنی هر فردی در هر نقطه از جهان قادر است به شبکه بیت کوین متصل شود و قسمتی از آن باشد.
فهرست این مقاله
استخراج بیت کوین چیست؟
علاوه بر این سؤال که بهترین استخرهای استخراج بیت کوین در ایران و جهان کدام‌اند؟ ممکن است این سؤال نیز برای شما پیش آمده باشد که منظور از استخراج بیت کوین چیست؟ برای اینکه بتوانیم به این سؤال پاسخ دهیم، ابتدا باید بدانیم بیت کوین چگونه کار می‌کند.
همان‌طور که قبلاً گفته شد، بیت کوین یک ارز و شبکه‌ای غیرمتمرکز است که بدون داشتن وابستگی به نهاد یا کشوری خاص می‌تواند هر فردی را از هر جایی به خود وصل کند. شبکه بیت کوین به‌منظور ادامه‌دادن فعالیت خود تنها به افراد یا کاربرانش وابستگی دارد و به کمپانی یا فرد خاصی وابسته نیست. تأیید تراکنش‌های بیت کوین یا تأمین امنیت آن توسط اشخاص داوطلب که نام آن‌ها ماینر یا استخراج‌کننده است، انجام می‌گیرد.
این افراد دستگاه‌ها و سخت افزارهای خود را در اختیار شبکه بیت کوین قرار می‌دهند تا امنیت این شبکه را تأمین کنند. بیت کوین نیز به این اشخاص در مقابل کاری که انجام می‌دهند، پاداشی خواهد داد.
استخراج بیت کوین و تجهیزات مورد نیاز آن
در مبحث استخرهای استخراج بیت کوین خوب است بگوییم فعالیت ماینینگ درست همانند یک مسابقه است؛ زیرا ماینرها هنگام حل معامله‌های ریاضی سخت و پیچیده می‌خواهند از یکدیگر پیشی بگیرند. هر ماینری که جواب را پیدا کرد، بیت کوین ساخته‌شده به‌عنوان جایزه به او داده می‌شود. البته باید این نکته را ذکر کنیم که چنین معامله‌هایی نیازمند قدرت پردازش هستند که آن توسط سخت افزارهای کامپیوتری تأمین می‌شود.
به همین دلیل برای استخراج بیت کوین باید دستگاه‌هایی را استفاده کرد که از قدرت بسیار بالایی برخوردار هستند. دستگاه استخراج بیت کوین، کیف پول مخصوص بیت کوین، اینترنت ثابت و پرسرعت، تجهیزات برقی مناسب و با کیفیت و تجهیزات تهویه جزء وسایل مورد نیاز برای استخراج بیت کوین محسوب می‌شوند.
بهترین استخرهای استخراج بیت کوین و انواع آن‌ها

در این بخش مطلب بهترین استخرهای استخراج بیت کوین در ایران و جهان باید گفته شود که استخر استخراج یا ماینینگ پول به‌عنوان یک محل مجازی به شمار می‌آید. ماینرها با جمع‌شدن در این محل سعی می‌کنند یک بلاک را استخراج کنند؛ درنتیجه هرکدام از ماینرها یا همان استخراج‌کننده‌ها براساس توان پردازشی خودشان سودی را به دست می‌آورند. استخرهای استخراج رمز ارز بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال شرایطی را برای ماینرها به وجود می‌آورند تا به اشتراک گذاشتن منابع محاسباتی و قدرت پردازشی خود را با هم انجام دهند.
انجام چنین کاری به آن‌ها این فرصت را می‌دهد تا بتوانند شانس خود را برای دریافت جایزه تا حد بسیار زیادی بالا ببرند. در ادامه بهترین استخرهای استخراج بیت کوین را معرفی و هریک را بررسی خواهیم کرد.
استخر استخراج CKpool
 
 CKpool یک استخر استخراج انفرادی به شمار می‌آید که کارمزد آن برای بیت کوین یک درصد است. همچنین شرایطی را برای کاربران فراهم می‌کند تا بدون اینکه بلاک چین را دانلود کرده یا گره‌ای جامع را اجرا کنند که فضای ذخیره‌سازی خیلی زیادی توسط آن اشغال می‌شود، عملیات استخراج را به‌شکلی انفرادی انجام دهند.
ه این معنا که ۹۹ درصد از پاداش بلوک کامل بیت کوین به کاربران داده می‌شود. این پلتفرم با سرعت بسیار بالا و تأخیر خیلی کم وصل خواهد شد تا اطلاع‌رسانی و تغییریافتن بلوک به گره‌های بیت کوین را سریع منتشر کند. یکی از مزایای سی کی پول این است که بلاک چین را به‌صورت انفرادی دانلود کرده یا بدون اجرای کد استخراج می‌کند.
همچنین بیت کوین را با دریافت آدرس کیف پول بیت کوین به شکل خودکار استخراج خواهد کرد. علاوه بر این حالت‌های گوناگون کسب درآمد را ارائه می‌دهد. تنها ایراد سی کی پول این است که رابط کاربری ضعیفی دارد.
استخر ViaBTC
 
راه‌اندازی این استخر درست در سال ۲۰۱۶ میلادی انجام گرفت. گفتنی است ۸.۷ درصد از تمام نرخ هش ریت بیت کوین در اختیار استخر ویا بی تی سی است. این استخر به‌جز بیت کوین از سایر ارزها مانند لایت کوین، زی کش، دش، مونرو، بیت کوین کش، اتریوم، اتریوم کلاسیک و غیره نیز حمایت و پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی‌کردن استخر Antipool از سه شیوه پرداخت مختلف PPLNS و +PPS و SOLO سبب شده است این استخر یکی از بهترین استخرهای استخراج بیت کوین در کشور ما و دنیا شناخته شود.
نرخ کارمزد هرکدام از این روش‌های پرداخت به‌ترتیب ۴، ۲ و ۱ درصد است. یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های استخر استخراج ویا بی تی سی این است که درآمد استخراج بسیار بالایی را ارائه می‌دهد. همچنین تجهیزات استخراج مطمئن را ارائه داده و انتخاب بسته‌های استخراج رمز ارز مانند اتریوم، دش، مونرو و بیت کوین نیز در آن امکان‌پذیر است.
ین استخر برای استخراج ابری گزینه‌های گوناگونی از روش‌های پرداخت را ارائه خواهد داد. به‌وسیله استانداردهای امنیتی بسیار بالا از درآمد شما محافظت می‌کند. افراد از دستگاه‌های iOS و Android به‌راحتی و آسانی می‌توانند به داشبورد ماینینگ دسترسی داشته باشند.
علاوه بر مزایایی که به آن‌ها اشاره کردیم، این استخر معایبی هم دارد و آن دسترسی به پشتیبانی آن تنها با فرستادن تیکت است.
استخر استخراج BW

کی دیگر از محبوب‌ترین استخرهای استخراج رمز ارز در ایران و دنیا بی دابلیوست. این پلتفرم شرایطی را برای شما به وجود می‌آورد تا معامله با بیت کوین را خیلی راحت و بدون مواجهه با مشکل خاصی انجام دهید. بیت کوین کش، اتریوم، لایت کوین و غیره ارزهای دیجیتال دیگری هستند که این نوع استخر استخراج از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.
با استفاده از این برنامه معاملاتی رمز ارز انجام تراکنش‌های فوری از دستگاه‌های iOS و Android امکان‌پذیر است. بی دابلیو آخرین نرخ ارزهای دیجیتال را به نمایش می‌گذارد و از شکل‌های کسب درآمد گوناگون نیز پشتیبانی می‌کند. موجودبودن این استخر استخراج به زبان‌های متنوعی از قبیل انگلیسی، کره‌ای، عربی، هلندی، مالایی، یونانی و غیره یکی از مزایای آن است. ایراد بی دابلیو این است که پشتیبانی را تنها از طریق ایمیل انجام می‌دهد.
استخر استخراج F2pool

استخر اف تو پول نخستین استخرهای استخراج رمز ارز است که تأسیس آن در سال ۲۰۱۳ میلادی انجام گرفت. این استخر غیر از بیت کوین از سایر ارزها مانند لایت کوین، اتریوم و زی کش نیز پشتیبانی خواهد کرد. مهم‌ترین نکته‌ای که باید درباره اف تو پول توجه کرد، این است که شما بعد از ثبت‌نام در این سایت قادر به تغییر آدرس ایمیل خود نیستید.
از آنجا که برای کاربران ایرانی نیز این امکان وجود دارد تا در استخر اف تو پول فعالیت داشته باشند، چنین نکته‌ای را می‌توان جزء نکات مثبت این استخر به حساب آورد. استخر استخراج اف تو پول از بالای ۴۰ رمز ارز پشتیبانی می‌کند و این کار را به‌آسانی و به شکل چت زنده انجام می‌دهد.
این استخر همچنین از حمله‌های DDoS جلوگیری خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین ایرادهای اف تو پول این است که برای استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از آن باید هزینه‌های بسیار بالایی را پرداخت کرد.
استخر استخراج Genesis Mining

استخر استخراج جنسیس ماینینگ هش را به بهترین شکل ممکن ارائه می‌دهد و برای استخراج‌کنندگان خانگی علاقه‌مند، افراد سرمایه‌گذار در مقیاس بالا و همچنین افراد تازه‌وارد از ظرفیت استخراج رمز ارز برخوردار است.
این وب سایت روشی آسان و راحت را برای استخراج ارزهای دیجیتال در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی از مهم‌ترین مزایای جنسیس ماینینگ به‌عنوان استخر استخراج بیت کوین این است که برنامه‌های قیمت‌گذاری گوناگون را ارائه خواهد داد.
علاوه بر این بدون اینکه به داشتن تجربه قبلی نیاز باشد ارزها را استخراج می‌کند، اما یکی از معایب جنسیس ماینینگ این است که افزایش قیمت بیت کوین به واردشدن ماینرهای بیشتری منجر می‌شود و شما برای ماینینگ سود کمتری می‌گیرید.
استخر استخراج BTC.com

استخر BTC.com یکی از بهترین و بزرگ‌ترین استخرهای استخراج بیت کوین در ایران و جهان است. استخر بی تی سی دات کام در سال ۲۰۱۶ میلادی به‌دلیل اینکه خدمات کیف پول و غیره را ارائه می‌داد، توانست شهرت بسیار زیادی پیدا کند.
این نوع استخر استخراج بیت کوین دارای شیوه پرداخت ویژه خود یعنی FPPS بوده که محل قرارگیری آن در دسته شیوه پرداخت PPS است. کارمزد در هر قسمتی که قادر است برای تعداد زیادی از کاربران اهمیت داشته باشد که این استخر استخراج به اندازه ۱.۵ درصد کارمزد دارد.
با توجه به آمار نهایی، این استخر کاربران ایرانی را از نظر دسترسی با محدودیت مواجه کرده است، ولی این استخر از مزیت‌هایی مانند کارمزد برداشت بسیار کم و همین‌طور شهرت و اعتبار بسیار زیادی برخوردار است.
استخر استخراج Antpool

کمپانی بیت مین که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سخت افزار استخراج بیت کوین دنیاست، استخر Antpool را اداره می‌کند. علاوه بر این حساب کاربری در آن به‌صورت کاملاً رایگان ایجاد می‌شود و تا امروز به‌طور دقیق مشخص نشده که کارمزد تراکنش آن چقدر است.
کاربران به‌راحتی و آسانی می‌توانند از طریق پنل کاربری خود برای ارزیابی و بازدید میزان درآمد و نرخ هش اقدام کنند، ولی متأسفانه کاربران ایرانی در زمان دسترسی پیداکردن و استفاده از این استخراج کمی با مشکل روبه‌رو می‌شوند.
استخر استخراج Slushpool

اسلاش پول یکی دیگر از بهترین و بزرگ‌ترین استخرهای استخراج بیت کوین در ایران و جهان است که در سال ۲۰۱۰ میلادی برای آغاز فعالیت خود اقدام کرد. افراد قبل از اینکه در این سایت ثبت‌نام کنند، ابتدا یک حساب کاربری آزمایشی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
چراکه با استفاده از آن بتوانند تجربه به دست آورند که این موضوع برای آن دسته از افرادی که تازه‌کار هستند و تجربه زیادی ندارند می‌تواند بسیار مفید واقع شود. محیط کاربر سندش و همچنین انتشار اخبار به‌روز جزء مهم‌ترین مزیت‌های آن محسوب می‌شود.
استخر استخراج poolin

استخر استخراج poolin مانند دیگر استخرهای استخراج سرور آن در آمریکاست. شما به‌راحتی می‌توانید به این استخر متصل شوید و ارزهایی مانند بیت‌ کوین، اتریوم، مونرو، لایت‌ کوین، زی کش، کوین اس وی و بیت کوین کش را استخراج کنید.
کی از مزایای مهمی که این استخر دارد، این است که کاربران می‌توانند از شماره ‌تلفن شخصی خود برای متصل‌شدن به آن استفاده کنند. این استخر از پیش‌شماره ایران پشتیبانی کرده و متصل‌شدن به آن به‌راحتی انجام‌ می‌شود. در این استخر برای هر ارز یک محدودیتی ایجاد می‌شود؛ یعنی در برداشت نمی‌توانیم آزادانه عمل کنیم.
محدودیت برداشت بیت‌کوین ۰.۰۰۵، زی کش ۰.۰۱، اتریوم ۰.۱، لایت‌ کوین ۰.۰۱ و دش ۰.۰۰۵ است. کارمزد این استخر حدود ۴ درصد است که این مبلغ از مشترکان کم می‌شود. این استخر درآمد بالا و خدمات فوق‌العاده‌ای به کاربران می‌دهد، ولی میزان دریافت کارمزد آن اندکی بیشتر از بقیه استخرهاست.
سخن پایانی
در این مطلب استخرهای استخراج بیت کوین را معرفی کردیم که هریک از آن‌ها از مزایا و معایب خاص خود برخوردار هستند. به‌طورکلی بهترین استخرهای استخراج بیت کوین از جمله پلتفرم‌هایی هستند که مدیریت و سازمان‌دهی آن‌ها را اشخاص ثالث انجام می‌دهند تا قدرت هش ماینرها را در تمام نقاط دنیا اداره کنند.
اگر قصد دارید به‌عنوان ماینری کوچک با منابع محدود در بازار قدم بگذارید، توصیه می‌شود استخر استخراجی متناسب با شرایط خود را انتخاب کنید. استخرهای ذکرشده نقطه آغاز خوب و مناسبی هستند که قبلاً از انتخاب باید درباره هرکدام تحقیق کنید.
پرسش‌های متداول
۱- آیا مکان قرارگیری استخر تأثیری در سود دارد؟
بله، اما این تأثیر مستقیم نیست. اغلب استخرها سرورهایی متفاوتی را ایجاد می‌کنند تا اتصال ماینر به استخر پایدار بماند.
۲- بهترین استخرهای استخراج بیت کوین در ایران کدام اند؟
F2pool,poolin بهترین استخرهایی هستند که از پیش شماره ایران پشتیبانی می‌کنند و دسترسی به آن‌ها نیز آسان‌تر است.
۳- چرا پیوستن به استخر استخراج لازم است؟
دسترسی به شبکه بیت‌کوین به‌صورت مستقیم نیز انجام می‌شود، اما این اتصال سبب می‌شود کسب پاداش از استخراج صفر شود.
۴- آیا می‌توان از هر استخر استخراجی استفاده کرد؟
استفاده و انتخاب یک استخر استخراج به شرایط کاربر بستگی دارد و کشور، میزان کارمزد و خدمات ارائه‌دهنده از عوامل تأثیرگذار برای انتخاب یک استخر استخراج است.
۵- آیا هرکسی می‌تواند استخر استخراج بسازد؟
خبر، ساخت استخر استخراج نیازمند تجهیزات و دستگاه‌های بسیار گران‌قیمتی است و پرداخت این هزینه‌ها از عهده هرکسی برنمی‌آید.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3660

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا