مشرق – فیس لیفت دایون Y۵ با نام غزال عربی +عکس


اپ آگهی –
به گزارش مشرق، برند Sandstorm چهار سال پیش توسط اولین دکترای زن کشور، ماجده اعزازی، تأسیس شد. مقامات با ابتکار او با اشتیاق نادر روبرو شدند و به زودی مقامات ارشد عربستان سعودی و بحرین نیز از او حمایت کردند.
اولین مدل خودرو این شرکت نوپا در سال ۲۰۱۸، شاسی بلند Alreem (به معنی غزال عربی) بود که در رسانه های عربی با این نام شناخته می‌شود. خودرو غزال عربی با کمک متخصصان خارجی توسعه یافته و ظاهراً پلت فرم ماشین با شرایط آب و هوای محلی سازگار شده است.

این خودرو در اصل فودی لندفورت چینی مدل ۲۰۱۵ از یک شرکت نسبتاً کم‌شناخته شده است که با نام دایون Y۵ در ایران توسط ایلیا موتور معرفی شده است. با این حال، این شرکت عربی روی ظاهر بسیار کار کردند و جلوپنجره و سپر جلو را به طور کامل تغییر دادند. این شرکت همچنین نسخه پیکاپ Sandstorm S۲۴ را که در واقع پیکاپ Foday Lion F۲۲ است، ارائه نموده و Sandstorm در سال اول قصد داشت حدود هزار دستگاه SUV تولید کند و به تدریج ظرفیت تولید را به ۶۰۰۰ دستگاه در سال برساند. علاوه بر این، نیروهای مسلح کشور امارت نیز به این مدل علاقه نشان دادند.

زیر کاپوت، Alreem یا همان نسخه‌ی عربی دایون Y۵ یک موتور ژاپنی میتسوبیشی ۴G۶۹S۴N با حجم ۲.۴ لیتر و ظرفیت ۱۳۶ اسب بخار قرار دارد. البته برخی منابع ادعا می‌کنند که این خودرو نسخه توربوشارژ این موتور را دریافت کرده که قدرت آن به ۲۱۵ اسب بخار افزایش یافته است.

نسخه ایرانیزه این خودرو یعنی دایون Y۵ که توسط شرکت ایلیا موتور وارد بازار شده است از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه مجهز به توربوشارژ، با توان تولید حداکثر قدرت۲۰۲ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور۲۸۰ نیوتن متر در ۲۰۰۰ دور در دقیقه بهره می‌برد و جعبه دنده ۶ سرعته خودکار وظیفه انتقال نیرو را به دو دیفرانسیل برعهده دارد.

گزارش رسمی از هدف حضور شرکت سنداستروم و مدل غزال عربی در به روسیه منتشر نشده است، اما بعید نیست که شرکت‌های روسی علاقه مند به تولید این SUV در کشور روسیه باشند.
منبع:خودرو بانک

∎​

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا