مزرعه بیت کوین چیست؟ آموزش راه‌ اندازی فارم بیت کوین

در سال‌های گذشته با افزایش افرادی که تمایل به استخراج بیت کوین دارند، ماینینگ این رمزارز سخت‌تر شد. دیگر مانند گذشته امکان استخراج بیت کوین با کامپیوترهای معمولی وجود ندارد و کاربران برای استخراج نیازمند رایانه‌های فوق پیشرفته و راه‌ اندازی مزرعه بیت کوین هستند.
در این مطلب اپ آگهی قصد داریم درباره مراحل راه‌اندازی این مزرعه را دهیم. اگر شما هم تمایل به ایجاد این مزرعه دارید، با ما همراه باشید تا هر آنچه را که لازم است، درباره این موضوع بدانید.
فهرست این مقاله
استخراج بیت کوین چیست؟ (Mining)
به فرایند اضافه‌کردن بلاک به زنجیره (chain)، استخراج بیت کوین می‌گویند. هر ده دقیقه یک بلاک به زنجیره اضافه می‌شود و هر کاربری که این بلاک را اضافه کند ۶.۲۵ بیت کوین به‌عنوان پاداش دریافت می‌کند. برای اینکه یک بلاک جدید به زنجیره اضافه شود، باید مسائل پیچیده مربوط حل شوند. فردی که سریع‌تر به جواب برسد برنده این پاداش است.
به همین دلیل استخراج‌کنندگان بیت کوین برای اینکه سریع‌تر به جواب برسند، از چندین کامپیوتر برای حل این مسائل استفاده می‌کنند. به محلی که چندین کامپیوتر برای ماینینگ بیت کوین در آن قرار دارد، مزرعه بیت کوین می‌گویند.
مزرعه بیت کوین چیست؟ (Bitcoin Farm)

این مزرعه یا فارم سوله یا ساختمانی است که در آن تعداد زیادی دستگاه ماینر در کنار هم قرار گرفتند که محاسبات پیچیده استخراج را با یکدیگر انجام دهند. این کار سرعت پردازش اطلاعات را بالا می‌برد؛ درنتیجه استخراج بیت کوین در زمان کمتر امکان‌پذیر می‌شود. این سوله‌ها معمولاً خارج از شهر هستند؛ زیرا صدا فن‌ها و کامپیوترهای که در آن تعبیه شده‌اند بسیار زیاد است. همچنین از آنجا که این مزرعه‌ها نیاز به برق زیاد دارند، شهرک‌های صنعتی گزینه مناسبی برای تعبیه آن‌ها هستند.
آیا راه‌ اندازی مزرعه بیت کوین در ایران قانونی است؟
تا سال ۹۸ هیچ قانونی برای راه‌اندازی این مزرعه در ایران وجود نداشت و ورود دستگاه ماینر به داخل کشور ممنوع بود. همچنین اگر دستگاه توسط اشخاصی وارد می‌شد، گمرک آن را مصادره می‌کرد، اما در تیرماه ۹۸ گمرک نامه‌ای به ستادهای نظارت و گمرکات اجرایی کشور ارسال کرد که ورود ماینر به داخل کشور را مجاز می‌دانست؛ البته افراد تنها با دریافت مجوز از وزارت صنعت و معدن امکان واردات ماینرها را دارند.
برای دریافت مجوز واردات، در گام اول باید به سایت بهین‌یاب مراجعه کرده و برای راه اندازی این مزرعه درخواست دهید. در این درخواست باید مشخصات محل ایجاد مزرعه و ماینرهای موردنظرتان را بنویسید. پس از این به شما یک مجوز ۶ ماه برای شروع روند کار داده می‌شود. شما باید مراحل خرید و تجهیز سوله را آغاز کنید. پس از اتمام کار می‌توانید مجوز بهره‌برداری را دریافت و کار خود را آغاز کنید.
شرایط دریافت مجوز راه‌ اندازی مزرعه بیت کوین چیست؟
اولین شرط برای دریافت مجوز این است که واحد در نظر گرفته‌شده برای استخراج، باید کاربری صنعتی داشته باشد؛ درنتیجه شما برای استخراج بیت کوین در منزل نمی‌توانید مجوز ماینینگ بگیرید. حداقل وات مصرفی برای راه‌اندازی بیت کوین فارم ۱۰۰ کیلووات است.
اگر مصرف برق ماینرهای شما کمتر از این میزان باشد، به شما مجوز داده نمی‌شود؛ به عبارت دیگر شما برای ایجاد یک مزرعه بیت کوین نیاز به حداقل ۳۰ ماینر دارید؛ زیرا حداکثر مصرف یک دستگاه ماینر ۵/۳ کیلووات است.
مراحل راه‌ اندازی مزرعه بیت کوین
اولین مرحله برای ایجاد این مزرعه قبل از دریافت مجوز این است که درباره ماینرهای داخل بازار مطالعه کنید. ماینرها از نظر تعداد هش، قیمت و مصرف برق با یکدیگر متفاوت هستند. هرچه تعداد هش یک ماینر در ثانیه بیشتر باشد، استخراج بیت کوین در زمان کمتری انجام می‌شود و سود بیشتری کسب می‌کنید.
همچنین میزان مصرف برق کمتر به این معنا که هزینه جاری شما در زمان استخراج کاهش می‌یابد. از آنجا که سود از اختلاف درآمد از هزینه به دست می‌آید؛ درنتیجه هرچه هزینه کمتر باشد، سودتان بیشتر می‌شود.
قیمت ماینرهای موجود در بازار نیز بسیار متفاوت است، در بازار هم ماینر با قیمت ۵ میلیون و هم ۱ میلیارد وجود دارد. اینکه شما کدام ماینر را بخرید، به بودجه‌تان بستگی دارد؛ البته باید بدانید ماینر ۵ میلیون برای ایجاد این مزرعه مناسب نیست.
پس از انتخاب ماینر باید زمین یا سوله‌ای برای تأسیس این مزرعه پیدا کنید. اگر سرمایه کافی برای خرید ندارید، در شهرک‌های صنعتی تعداد زیادی سوله وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را اجاره کنید. این سوله‌ها هم بزرگ هستند و هم برق مناسب برای استخراج بیت کوین را دارند. حال که محل و نوع ماینر را مشخص کردید، به درگاه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت بروید و درخواست مجوز بدهید.
آیا امکان استخراج بیت کوین در منزل وجود دارد؟

ده سال پیش امکان استخراج بیت کوین با رایانه‌های خانگی وجود داشت، اما در حال حاضر شما به ماینرهای پیشرفته نیاز دارید که مصرف برق آن‌ها بسیار بالاست که برق خانگی توانایی تأمین آن را ندارد. همچنین براساس قانون تنها به بیت کوین فارم که به‌صورت صنعتی است مجوز استخراج می‌دهند. اگر در منزل ماینینگ انجام دهید، دولت شما را جریمه و دستگاه را مصادره می‌کند. برای رصد دستگاه استخراج بیت کوین دولت و نهادهای انتظامی از IP استفاده می‌کنند. ‌
سخن پایانی
راه‌ اندازی مزرعه بیت کوین به سرمایه اولیه زیادی نیاز دارد و با توجه به نوسان قیمت ارزهای دیجیتال ممکن است حتی سرمایه اولیه خود را نیز از دست بدهید. باید بدانید علاوه بر ماینر و زمین که جزء سرمایه ثابت هستند، شما باید هزینه برق و مالیات نیز بپردازید؛ بنابراین اگر قصد دارید یک بیت کوین فارم تأسیس کنید، پیش از شروع کار تمام هزینه‌ها را محاسبه کنید که محتمل ضرر و زیان جبران‌ناپذیر نشوید.
پرسش‌های متداول
۱- آیا راه اندازی مزرعه بیت کوین سودآور است؟
اینکه بیت کوین فارم سودآور است یا نه به مسائل مختلفی بستگی دارد. سود از اختلاف درآمد و هزینه به دست می‌آید. اگر قیمت بیت کوین به‌دلیل عوامل مختلفی کاهش یابد یا اینکه دولت قیمت برق و مالیات را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد، شما دچار ضرر و زیان می‌شوید، اما با کاهش هزینه‌ها و افزایش قیمت بیت کوین سود می‌کنید. برای تعیین اینکه استخراج بیت کوین سودآور است یا نه از یک ماشین حساب استخراج استفاده کنید.
۲- چگونه بیت کوین به دست آوریم؟
اگر سرمایه کافی برای تأسیس بیت کوین فارم ندارید، پیشنهاد ما به شما خرید این رمز ارز از صرافی‌های آنلاین است.
۳- مالیات استخراج بیت کوین چگونه محاسبه می‌شود؟
یکی از هزینه‌های جاری استخراج بیت کوین، مالیات است. اگر شما بیت کوینی را که استخراج کرده‌اید به صرافی‌های خارجی بفروشید، باید مانند یک کسب‌وکار فعال در صنعت، مالیات بپردازید. حال اگر دلار حاصل از فروش بیت کوین را وارد کشور کنید، از مالیات معاف می‌شوید.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا