ساعت کار فارکس؛ بهترین ساعات ترید در فارکس

امروزه کسب درآمد از بازارهای مالی یکی از روش‌هایی است که روزبه‌روز با استقبال بیشتری به‌ویژه از سوی جوانان روبه‌رو شده است، اما برای آنکه واقعاً بتوانید در بازار فارکس یا هر بازار مالی دیگری موفق باشید، نیاز است علاوه بر تعلیمات اختصاصی آن بازار، با ویژگی‌هایی مانند ساعت شروع و تعطیلی و دیگر موارد آشنا باشید.
درحقیقت در زمان فعالیت در بازار فارکس برای آنکه بتوانید با صرف کمترین زمان برای چارت و کامپیوتر، بیشترین سود را به دست آورید، لازم است با ساعت کار فارکس آشنا باشید. در این مقاله، روزهای کاری و تعطیل بازار فارکس و به‌طور دقیق‌تر ساعت باز و بسته‌شدن بازار را بررسی کرده‌ایم.
فارکس چه ساعتی باز می‌شود؟
ساعت کار فارکس روز دوشنبه 12:30 یا همان 30 دقیقه بامداد روز دوشنبه با بازار سیدنی شروع به فعالیت می‌کند. پس از 2 ساعت در ساعت 2:30 بامداد، بازار توکیو فعالیت خود را آغاز می‌کند و با رسیدن ساعت کاری در کشورهای مختلف، بازار آن مناطق شروع به فعالیت می‌کنند.
البته نکته‌ دیگری که در زمان بازشدن بازار فارکس باید به آن اشاره کرد، جلو و عقب‌کشیدن ساعت در ابتدا و نیمه سال در کشور است؛ بنابراین اگر در نیمه اول سال باشیم، ساعت شروع ساعت کار فارکس به 1:30 بامداد روز دوشنبه تغییر می‌کند که شروع کار بازار سیدنی خواهد بود.

زمان بسته‌شدن بازار فارکس در روز جمعه
همان‌طور که پیش از این اشاره شد، ساعت کار فارکس با بازشدن بازار سیدنی در استرالیا آغاز می‌شود؛ درحالی‌که با اتمام کار بازار نیویورک آمریکا، ساعت کار فارکس تمام شده و وقفه‌ای دوروزه برای تعطیلات آخر هفته (روزهای شنبه و یکشنبه) برای کاربران و تریدرهای این بازار وجود خواهد داشت.
به زبان ساده و به‌طور خلاصه بازار بورس جهانی (فارکس) در روز دوشنبه و در ساعت 12:30 یا به عبارتی 00:30 بامداد روز دوشنبه آغاز به کار می‌کند و تا ساعت 00:30 بامداد روز شنبه ادامه پیدا می‌یابد. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، این است که در شش ماه اول سال با تغییر ساعت، این زمان به 1:30 روز شنبه تبدیل خواهد شد؛ به عبارت دیگر در شش ماه ابتدایی سال، بازار در ساعت 1:30 روز دوشنبه شروع می‌شود و در ساعت 1:30 روز شنبه به کار خود پایان می‌دهد.
ساعت کار آلپاری به وقت ایران
بروکر آلپاری (Alpari) یکی از بروکرهای معتبر برای انجام معامله در بازار فارکس است که ایرانیان نیز مجاز به استفاده از خدمات آن هستند. رگوله‌بودن و پشتیبانی از زبان فارسی از دلایلی هستند که کاربران ایرانی را مشتاق به استفاده از این بروکر کرده است.
شرکت آلپاری در روسیه در اروپای شرقی قرار دارد؛ بنابراین علاوه بر شروع کار بازارهای جهانی در زمان استفاده از بروکر، باید به زمان بروکر نیز دقت شود. در بروکر آلپاری، زمان فعالیت (شروع و پایان ساعت کار فارکس) به ترتیبی که در ادامه آورده‌ایم خلاصه می‌شود.

از ماه مارس تا اکتبر (تابستانی): از ساعت 00:05 (GMT +3) در روز دوشنبه تا ساعت 23:54:59 در روز جمعه
از ماه اکتبر تا مارس (زمستانی): از ساعت 01:05 (GMT +3) در روز دوشنبه تا ساعت 00:54:59 در روز شنبه

همچنین معاملات CFD ارزهای دیجیتال در این بروکر و در حساب‌هایی که از متاتریدر 5 استفاده می‌کنند، به‌صورت شبانه‌روزی فعال است؛ البته دو ساعت در طول شبانه‌روز وقفه‌هایی در ارائه خدمات وجود دارد. از ساعت 11:30 تا 13:30 به وقت محلی ایران در روزهای شنبه و از ساعت 23:30 تا23:40 در روزهای یکشنبه زمان‌هایی هستند که وقفه‌هایی در ارائه خدمات بروکر آلپاری برای انجام معاملات CDF رمزارزها وجود دارد.
برای کاربرانی که از متاتریدر 4 استفاده می‌کنند و قصد انجام معاملات CFD ارزهای دیجیتال را دارند، علاوه بر وقفه‌هایی که پیش از این به آن اشاره کردیم، در روزهای شنبه از ساعت 11:30 تا 17:30 به وقت ایران و در روزهای یکشنبه از ساعت 4:30 تا 5:30 وقفه‌ای در ارائه خدمات به کاربران وجود خواهد داشت.
ساعت بازشدن طلا در فارکس
بازار فارکس یک بازار جهانی است که بیشتر بستری برای معامله جفت ارزها شناخته شده است، اما حقیقت این است که دارایی‌های زیادی از جمله فلزات گران‌بها و حتی ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین نیز در این بازار و در برخی بروکرها قابل معامله هستند. طلا یا انس جهانی در دسته فلزات گران‌بها قرار می‌گیرد که کاربران این بازار می‌توانند آن را در حساب معاملاتی خود که در بروکر ایجاد کرده‌اند، معامله کنند.
بنابراین برای معاملات طلا مانند دیگر دارایی‌ها امکان معامله طلا در روزهای دوشنبه تا جمعه امکان‌پذیر است و تنها در روزهای شنبه و یکشنبه بازار و به‌دنبال آن امکان معامله طلا برای تریدرها وجود ندارد؛ البته شروع فعالیت بازار طلا در فارکس معمولاً یک ساعت دیرتر از بازار شروع به فعالیت می‌کند و در انتها نیز یک ساعت پیش از باقی بازار به ساعت پایان خود می‌رسد. باز هم بروکری که برای فعالیت خود انتخاب می‌کنید، می‌تواند زمان را کمی تغییر دهد که باید پس از انتخاب بروکر چنین مواردی را بررسی کنید.
همچون دیگر دارایی‌های قابل معامله در بازار فارکس، ساعت‌هایی هستند که معاملات طلا به‌دلیل حجم بالای معاملات منطقی‌تر است. برای یافتن بهترین زمان برای معامله طلا بهتر است به ساعات باز بازارهای آمریکا توجه داشته باشید. به زبان ساده ساعت 4:30 عصر تا 30 دقیقه بعد از بامداد روز بعد، بهترین زمان برای معامله طلا (البته در روزهای معاملاتی یعنی دوشنبه تا جمعه) به حساب می‌آیند.
در زمان نگارش این مقاله ما در نیمه دوم سال به سر می‌بریم؛ پس توجه داشته باشید این ساعت‌ها برای نیمه اول سال یک ساعت به جلو کشیده خواهند شد؛ بنابراین بهترین ساعت معامله طلا در بازار فارکس برای نیمه اول سال را می‌توان از ساعت 5:30 تا 1:30 روز بعد دانست.
در انتها بد نیست بدانید ارز دلار ایلات متحده آمریکا رابطه معکوسی با طلا دارد؛ به عبارت دیگر این دو دارایی با هم کورولیشن ندارند؛ درنتیجه از این موضوع می‌توان برای تحلیل نیز بهره برد. زمانی که قیمت دلار افزایش یابد، نرخ انس جهانی کاهش می‌یابد و زمانی که نرخ دلار افتی را تجربه کند، قیمت انس جهانی یا همان طلای جهانی افرایشی خواهد بود.

فارکس چه روزهایی تعطیل است؟
ساعت کار فارکس به این ترتیب است که بازار با بسته‌شدن بازار نیویورک تعطیل می‌شود؛ درواقع می‌توان گفت بازار نیویورک آخرین ایستگاه این بازار است که براساس وقت محلی آن، فعالیت بازار از ساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر است و پس از آن دو روز تعطیلی برای این بازار رقم خواهد خورد. اگر بخواهیم زمان محلی نیویورک را براساس زمان ایران بگوییم ساعت 1:30 روز شنبه برای نیمه اول سال و ساعت 12:30 برای نیمه دوم سال ساعت‌هایی خواهند بود که بازار فارکس تعطیل خواهد شد.
درمجموع بازار فارکس در 5 روز هفته از دوشنبه تا جمعه (به‌طور دقیق‌تر ساعات یا دقایق ابتدایی بامداد روز شنبه) برقرار است. دلیل فعالیت‌نداشتن در چنین روزهایی آن است که بیشتر کشورهای جهان تاریخ میلادی را به‌صورت تقویم ملی خود و در برخی موارد تقویم تجاری خود پذیرفته‌اند. از آنجا که شنبه و یکشنبه روزهای تعطیل در این تقویم به حساب می‌آیند، بازار فارکس نیز در این روزها تعطیل است.
بهترین ساعت معامله در فارکس
با اینکه بازار فارکس یک بازار 24 ساعته است، تحرکات قیمتی جفت ارزهای مختلف در برخی ساعات شبانه‌روز بیشتر و منطقی‌تر هستند. با توجه به بالابودن حجم معاملات در این ساعت‌ها، معامله شما در مدت‌زمان کوتاه‌تری تارگت خود را لمس می‌کند یا اینکه به‌دلیل نوسان‌های شدید کمتر ، شما فعال نخواهد شد و به این ترتیب درآمد شما نیز از بازار ‌تأثیر می‌گیرد.

بازار
ساعت بازشدن
ساعت بسته‌شدن

فرانکفورت
آلمان
10:30 AM
6:30 PM

لندن
بریتانیا
11:30 AM
7:30 PM

نیویورک
ایالات‌متحده آمریکا
4:30 PM
12:30 AM
(پایان کار فارکس)

سیدنی
استرالیا
12:30 AM
(آغاز به کار فارکس)
8:30 AM

توکیو
ژاپن
10:30 AM
2:30 AM

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، بازار فارکس بازاری 24 ساعته است؛ با این حال همیشه و در هر ساعتی نمی‌توان موقعیت‌های خوب برای خرید یا فروش جفت‌ ارزها را در آن یافت. برای درک ساعت کار فارکس بهتر است حرکت خورشید به دور زمین را تصور کنید.
سیدنی در استرالیا اولین بازاری است که در ساعت 7 به وقت محلی کشور استرالیا (12:30 به وقت ایران) باز می‌شود و تا ساعت 4 بعدازظهر فعال است؛ پس از استرالیا و در ساعت 9 صبح به وقت محلی، بازار توکیو شروع به فعالیت می‌کند و این بازار تا ساعت 6 به وقت محلی مشغول به کار خواهد کرد.
در لندن بازار از ساعت 8 صبح تا 4 بعدازظهر فعال است و در بازار نیویورک فعالیت بازار از ساعت 8 صبح آغاز شده و تا 5 بعدازظهر ادامه خواهد داشت. توجه کنید این زمان‌ها براساس زمان محلی کشورهای مختلف گفته‌شده هستند. در جدول بالا می‌توانید این زمان‌ها را برحسب زمان محلی ایران مشاهده کنید.
برای آنکه در هر زمان بتوانید این زمان‌ها و همچنین باز یا بسته‌بودن هرکدام از بازارها را بررسی کنید، می‌توانید از وب سایت www.forex.timezoneconverter.com استفاده کنید. امکان تنظیم زمان محلی براساس کشوری که در آن اقامت دارید نیز برای کاربران فراهم شده است. ما در این تصویر ساعت ایران را انتخاب کردیم.

در این بخش از مقاله ساعت کار فارکس که به موضوع بهترین زمان برای انجام معاملات در بازار اشاره دارد، باید بدانید فعالیت‌های تجاری و اقتصادی فراوانی در زمان فعال‌بودن بازارهای آمریکا و انگلیس انجام خواهد شد؛ به‌طوری‌که گفته می‌شود ¾ کل معاملات بازار فارکس در زمان بازبودن این دو بازار اتفاق می‌افتد.
بنابراین بهترین زمان برای انجام معاملات به‌طورکلی زمانی است که هر دو بازار آمریکا و انگلیس فعال هستند. با بررسی جدول فوق متوجه می‌شوید این ساعات بین ساعات 5:30 تا 8:30 در نیمه اول سال و ساعات 4:30 عصر تا 7:30 شب در نیمه دوم سال هستند.
به‌طورکلی عواملی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، در تعیین بهترین زمان معامله در بازار فارکس به کاربران کمک می‌کنند.

استراتژی معاملاتی

با توجه به استراتژی معاملاتی شخصی شما بهترین ساعت معاملاتی ممکن است برای هر تریدری متفاوت باشد؛ برای مثال اگر شما در استراتژی معاملاتی خود به ثبات بیشتر و حجم بیشتر معاملات نیاز داشته باشید، بهتر است در زمان مشترک ساعت بازارهای آمریکا و لندن اقدام به ثبت معاملات خود کنید؛ چراکه در ساعات دیگر ممکن است حرکت خاصی در بازار مشاهده نشود یا این تحرکات قیمتی غیرمنطقی باشند.

جفت ارز یا دارایی

نکته مهم دیگر در تعیین بهترین زمان معامله، جفت ارز یا دارایی است که قصد معامله روی آن را دارید؛ برای مثال ممکن است شما جفت ‌ارزی را انتخاب کرده و با تحلیلی که انجام داده‌اید، پیش‌بینی کنید این جفت‌ ارز هدف خود را خواهد زد، اما ممکن است مشاهده کنید این جفت ‌ارز ساعت‌ها درجا بزند و حرکت خاصی نکند.
در چنین شرایطی احتمالاً با بازشدن بازار مخصوص به جفت ‌ارز شاهد حرکت در آن خواهید بود؛ برای مثال اگر جفت ‌ارزی دارای ین ژاپن را معامله می‌کنید، بهتر است بدانید ساعت شروع بازار ژاپن 2:30 بامداد تا 10:30 صبح است؛ بنابراین معامله آن در ساعات عصر چندان توصیه نمی‌شود.

برخی افراد نیز براساس اخبار منتشرشده در بازار فعالیت می‌کنند که این ساعت با توجه به خبر و مکان جغرافیایی منبع خبر می‌تواند متفاوت باشد.

شرایط زندگی و روانی

برخی افراد فعالیت در بازار فارکس را به‌عنوان شغل دوم خود انتخاب می‌کنند؛ درحالی‌که دسته دیگر کاربران این حرفه را به‌عنوان شغل اصلی خود انتخاب کرده‌اند. بدیهی است شخصی که شاغل است، باید بهترین ساعات فعالیت در بازار را به زمانی موکول کند که وقت آزاد دارد.
درحالی‌که شخصی که تریدری را به‌عنوان حرفه انتخاب کرده است، چنین محدودیتی ندارد. از سوی دیگر احساسات و وضعیتی روحی که در آن قرار گرفته‌اید، بسیار مهم است و می‌تواند نقشی اساسی در نتیجه معاملات شما ایفا کند. در شرایط ضعیف روحی و با خستگی شما نمی‌توانید تصمیم‌های درست و منطقی بگیرید. این موضوع سبب می‌شود نتیجه معاملات شما رضایت‌بخش نباشد.
سخن پایانی
فعالیت در بازارهای مالی یکی از راه‌های کسب درآمد برای تریدرهاست. معمولاً افرادی که در بازار فارکس فعالیت می‌کنند، برای معامله جفت ‌ارزها اقدام خواهند کرد که هرکدام از طرفین ارزها، پول رایج یک کشور است؛ بنابراین انجام معاملات با هدف سرمایه‌گذاری در این بازار چندان منطقی نیست؛ چراکه ارز کشورها نوسانات زیادی را نخواهد داشت؛ به‌ویژه اینکه معمولاً ارزهای قوی در این بازار معامله خواهند شد که ثبات نسبی دارند و با تورم چندانی مواجه نخواهند شد.
برای انجام معاملات کوتاه‌مدت باید بتوانید بهترین زمان برای معامله را پیدا کنید تا ساعات کمتری را به معامله‌گری گذرانده باشید و بتوانید معامله خود را با قیمت خوب انجام دهید؛ چراکه حجم معاملات در برخی ساعات بیشتر است و این موضوع به شما کمک خواهد کرد که معاملات بهتری را داشته باشید.
در این مقاله به بررسی روزهای کاری و تعطیل بازار فارکس پرداختیم و همچنین ساعت کار فارکس از آغاز روز اول بازار تا ساعت پایان روز آخر بازار را بررسی کردیم. با مطالعه این مقاله می‌توانید با توجه به جفت ارز معاملاتی خود، بیشترین سود را در کمترین زمان کسب کنید.
پرسش‌های متداولبازار فارکس در چه روز و ساعتی شروع به فعالیت می‌کند؟بامداد روز دوشنبه ساعت 00:30 یا همان 12:30 ساعت شروع به کار بازار فارکس است. اگر در نیمه اول سال باشیم، این ساعت به 1:30 بامداد روز دوشنبه اشاره دارد.بازار فارکس در چه روز و ساعتی فعالیت خود را به پایان می‌رساند؟بامداد روز شنبه در ساعت 12:30 که اتمام کار بازار نیویورک خواهد بود، بازار فارکس نیز فعالیت خود را متوقف می‌کند. اگر در نیمه اول سال باشیم، این ساعت به 1:30 بامداد روز شنبه اشاره دارد.ساعات معامله‌کردن طلا در بازار فارکس به چه ترتیب است؟طلا هم در کنار جفت ‌ارزها و دیگر دارایی‌ها یکی از مواردی است که در بازار فارکس و در ساعات رایج فعالیت در این بازار معامله می‌شود؛ البته معامله طلا معمولاً یک ساعت بعد از بازشدن بازار شروع شده و یک ساعت پیش از اتمام ساعت کار فارکس به کار خود پایان می‌دهد.چه روزهایی در بازار فارکس تعطیل است؟روزهای شنبه و یکشنبه یعنی روزهای تعطیل در تقویم میلادی، روزهای تعطیل در بازار فارکس هستند.

به این مقاله امتیاز دهید

(۲۰۳ رای)

۴.۵

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3659

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا