رکنا – نظارت بر قیمت چهار نوع کالا از در کارخانه در خراسان رضوی آغاز شد



به گزارش خبرنگار رکنا ، عباس اخوان گفت: پیش از این برخی از این کالاها یا برچسب قیمت کارخانه ای نداشت یا برخی شرکتهای پخش طی تبانی با کارخانه ها، قیمتی غیرواقعی برای کالا تعیین کرده و بر روی آن نصب می کردند که هر ۲ منتفع شوند و سپس این کالاها با تخفیفهای غیرواقعی در فروشگاه ها عرضه می شد.
وی اضافه کرد: به منظور جلوگیری از گرانفروشی و عرضه کالا با تخفیفها و قیمت های غیرواقعی، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ابلاغیه جدید خود تولیدکنندگان چهار نوع کالای مزبور را ملزم به نصب برچسب قیمت واقعی و فروش آن براساس قیمت مزبور کرده است.
کارشناس مسئول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: قانون گذار به واحدهای تولیدی اقلام مزبور  اجازه داده است تا حداکثر ۱۷ درصد سود خود را براساس قیمت تمام شده کالا در نرخ فروش لحاظ کنند.
اخوان افزود: واحدهای صنفی فروشنده این کالاها ملزم هستند قیمتشان را براساس فاکتوری که واحد تولیدی این اقلام صادر کرده است با رعایت ضرایب سود متعلقه و قانونی،  با برچسب بر روی کالا نصب کنند.
وی ادامه داد: از این پس، نظارت بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، کنترل قیمت کالاهای مزبور از در کارخانه تا واحد صنفی خواهد بود و به مرور کالاهای دیگر نیز در زمره این نوع بازرسی قرار می گیرد.

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3662

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا