رمز ارز ریوین چیست؟ معرفی ویژگی ها و کیف پول های آن

سرفصل‌های این مقاله
قیمت لحظه‌ای رمز ارز ریوین

coinmarketcap-currency-widget” data-currencyid=”2135″ data-base=”USD” data-secondary=”” data-ticker=”true” data-rank=”true” data-marketcap=”true” data-volume=”true” data-statsticker=”true” data-stats=”USD”>

معرفی رمز ارز ریوین
رمز ارز ریوین یک پلتفرم بازبینی (Review) مبتنی بر فناوری بلاک چین است. این پلتفرم بر اساس کیفیت بازخوردهای ارائه شده به کاربران توسط رمزارز بومی شبکه (RVN) پاداش می‌دهد. پروژه ریوین با شعار اصلی «بازآفرینی بازبینی‌ها» در حال رقابت با پروژه‌های مشابهی مانند: «Yelp» ،«Trustpilot» و «Angie’s List» است.
پلتفرم‌های سنتی بازبینی آنلاین با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند. از مهم‌ترین آنها می‌توان به مواردی همچون «اکانت‌های فیک»، «هرزنامه» و «نظرات خریداری شده» اشاره کرد. پلتفرم ریوین با حل این مشکلات، همواره به دنبال ارسال نظرات منصفانه و بی‌طرف بوده است.
در حال حاضر این پروژه V 1.1.0 پلتفرم خود را منتشر کرده است. با مشارکت در این پلتفرم، هر فردی می‌تواند تنها با اشتراک‌گذاری تجربیات خود، ارز رمزنگاری شده به دست آورد. ریوین برای اطمینان از غیرمتمرکز بودن و تغییرناپذیری پلتفرم از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند. این ماجرا باعث تشویق کاربران به استفاده از پلتفرم شده است.
گذشته از این، برای شناسایی و جلوگیری از انتشار بازبینی‌های جعلی و غیرمنصفانه؛ پیش از ثبت، تمام نظرات تحت فرایند غربالگری پیشرفته‌ای به نام «IBM Watson Al» قرار می‌گیرند. «Revain» برای ثبت عکس‌های مرتبط با نظرات کاربران از بلاک چین اتریوم بهره می‌برد. با این کار عکس‌های ارسال شده به‌ مرور زمان حذف نشده و تغییر نمی‌کنند.
اکوسیستم «Revain» از دو رمزارز «R» و «RVN» استفاده می‌کند. «Revain» یک استیبل کوین است که تنها در شبکه ریوین در گردش است. تنها هدف تولید این استیبل کوین پاداش‌ دادن به نویسندگان نظرات است. اما رمزارز دوم این پلتفرم یعنی «R» توکن خارجی پلتفرم است و در صرافی‌های مبتنی بر رمزارز معامله می‌شود.
پلتفرم ریوین برای تبدیل دو رمزارز «R» و «RVN» به یکدیگر از مکانیزم «غیرخطی» (Non-linear) استفاده می‌کند. در ادامه این مطلب به تاریخچه، ویژگی‌ها، مزایا، معایب و بسیاری دیگر از موارد مرتبط با این رمزارز می‌پردازیم.
تاریخچه رمز ارز ریوین
در سال ۲۰۱۷ ایده ابتدایی ایجاد یک پلتفرم عادلانه که در آن هرکسی بتواند تجربیات شخصی خود را با شرکت ارائه‌دهنده کالا و خدمات به اشتراک بگذارد شکل گرفت.
تیم ریوین در آگوست سال ۲۰۱۷ با هدف جمع‌آوری سرمایه اولیه برای راه‌اندازی این پلتفرم، از طریق عرضه اولیه توکن «R» موفق به کسب مبلغی معادل ۸.۵ میلیون دلار شد. در نهایت یک سال بعد این پلتفرم توسط شخصی به نام «Rinate Arsalanov» راه‌اندازی شد. اکنون مقر اصلی ریوین در شهر مسکوی روسیه واقع شده است.
ریوین از فناوری بلاک چین منبع باز به‌عنوان یک راه‌حل مناسب برای مدیریت بازخوردهای مشتریان استفاده می‌کند. با استفاده از تکنولوژی بلاک چین نظرات کاربران به ترتیب ذخیره شده و پس از انتشار، تغییر و حذف آنها غیرممکن می‌شود.
در بلاک چین ریوین، بر خلاف بلاک چین بیت‌کوین، خبری از استخراج رمزارز «RVN» نیست. در واقع تمام توکن‌ها بلافاصله از قبل صادر شده‌اند. تعداد کل توکن‌های صادر شده برابر با ۱ میلیارد قطعه است. ۱۰۰ میلیون از آن به شرکای پروژه، ۷۰۰ میلیون قطعه برای فروش و ۲۰۰ میلیون قطعه از آن نیز توسط تیم توسعه‌دهنده برای رسیدگی به نیازهای عملیاتی اختصاص‌ در نظر گرفته شده‌اند.
ویژگی‌‌های رمز ارز ریوین

پلتفرم ریوین از یک تکنولوژی فیلترینگ خودکار (RAF) استفاده می‌کند. این تکنولوژی یکی از مولفه‌های اصلی ریون بوده و به‌صورت خودکار نظرات ربات‌ها، هرزنامه‌ها و نوشته‌های بی‌ارزش را حذف می‌کند.
تمام بازخوردهای منتشر شده و سایر اطلاعات در یک فضای ذخیره‌سازی نگهداری می‌شوند. این فضای ذخیره‌سازی بر اساس قرارداد هوشمند اتریوم ایجاد شده است.
اطلاعات و دارایی‌های سرمایه‌گذاران توسط سیستم اتریوم محافظت می‌شوند.
بر اساس سایت «CoinMarketCap»، کوین ریوین در رتبه‌بندی جهانی، جایگاه ۶۸‌ام را به خود اختصاص داده است. 
کل سرمایه ریوین مبلغی حدود ۶۱ میلیون دلار است.
«Revain» دو نوع رمزارز دارد؛ رمزارز «R» برای معامله در صرافی‌ها و رمزارز «RVN» برای پاداش‌دهی در پلتفرم
تا فوریه سال ۲۰۲۱ تعداد «REV» در گردش برابر با ۸۵.۰۶۱.۴۸۵.۶۹۰ بوده است.
تاکنون ۱۳ هزار و ۵۶۳ کمپانی در این پلتفرم عضو شده‌اند.
تعداد نویسندگان این پلتفرم برابر با ۱۶ هزار و ۸۶۱ نفر است.
تعداد بازخوردهای ثبت شده توسط این پلتفرم برابر با ۶۳.۶۷۰ عدد است.
تعداد نویسندگان متخصص و برتر این پلتفرم ۳۳ نفر گزارش شده است.

رمز ارز ریوین چه مزیت‌هایی دارد؟
مزیت‌‌های اصلی ریوین عبارت‌اند از:

کیفیت بالای بازخوردها

ریوین با فیلترکردن نظرات فیک و نامرتبط به ایجاد و افزایش اعتماد میان مصرف‌کننده و کسب‌و‌کارها کمک می‌کند.

سیستم پاداش‌دهی

با توجه به اینکه پاداش‌ها تنها به نظرات باکیفیت و منصفانه تعلق می‌گیرند، انگیزه کاربران برای ارائه نظرات عالی و کسب پاداش افزایش می‌یابد.

بی‌طرفانه بودن سیستم

سیستم ریوین کاملا غیرمتمرکز است. بنابراین، کاربران می‌توانند به عدالت سیستم اعتماد کنند.

ازآنجایی‌که ریوین پلتفرم مبتنی بر بلاک چین است، حذف و تغییر نظرات کاربران غیرممکن است

رمز ارز ریوین چه نقطه‌های ضعفی دارد؟
اصلی‌ترین معایب این رمز ارز عبارت‌اند از:

 «Revain» به شرکت‌ها و کاربران بیشتری نیاز دارد، چراکه هنوز هم اکثر افراد فعال در بازار ارزهای دیجیتال اطلاعاتی در خصوص این پروژه ندارند.
با وجود اینکه ریوین نسخه ۲.۰ را منتشر کرده است اما همچنان رابط کاربری نسخه موبایلی آن قدیمی به نظر می‌رسد.

با سازوکار ریوین آشنا شوید
اکوسیستم ریوین از چندین مؤلفه، قاعده و فرایند اصلی تشکیل شده است. از این مؤلفه‌ها برای بررسی اعتبار بازبینی‌های ارسال شده در پلتفرم استفاده می‌شود. مثلا برای به دست آوردن پاداش در این پلتفرم، طی‌کردن مراحل «احراز هویت» (شناخت مشتری KYC)، توسط کاربران ضروری است.
همچنین، هر کاربر عادی تنها می‌تواند روزی ۵ نظر ارسال کند. اما بر اساس اعلام مدیران این پروژه، این تعداد در آینده نزدیک برای کاربران پیشرفته، افزایش خواهد یافت.
سیستم پاداش‌دهی ریوین چطور کار می‌کند؟
اگر کاربران این پلتفرم نظرات مرتبط و با کیفیتی ارسال کنند، با توکن «RVN» به آنها پاداش داده می‌شود. معمولا این پاداش از ۰.۱ تا ۱۰۰ RVN متغیر است؛ مثلا پس از تایید اولین نظر، کاربر به میزان ۰.۱ RVN پاداش دریافت می‌کنند.
بر اساس گزارش کاربران تعدادی از آنها حتی پس از ارسال نظرات با کیفیت، پاداشی دریافت نکرده‌اند. چون ریوین از یک شبکه شرکا قوی برخوردار نیست و همچنان بسیاری از شرکت‌های مشارکت‌کننده علاقه‌مند به پاداش‌دهی نیستند. این وضعیت باید به‌مرورزمان تغییر کند.
ارز رمزنگاری شده ریوین چه کاربردهایی دارد؟
در سیستم نظردهی سنتی در فضای آنلاین، هدف اصلی، انتشار نظرات مثبت و حذف نظرات منفی است. با وجود این سیستم مشتریان بالقوه قادر به خواندن نظرات واقعی در خصوص کالا و خدمات ارائه شده توسط شرکت‌ها نخواهند بود.
توسعه ‌دهندگان پلتفرم ریوین برای حل این مشکلات، پلتفرم نظردهی آنلاین ریوین را با استفاده از تکنولوژی بلاک چین ایجاد کردند. در این پلتفرم، تنها نظرات منصفانه و بر اساس واقعیت، اجازه انتشار دارند.
با استفاده از این پلتفرم کاربران فضای اینترنت به شناخت درستی از کیفیت و چگونگی کالا و خدمات ارائه شده توسط یک شرکت خاص دست پیدا می‌کنند و رابطه مصرف‌کننده و تولیدکننده نزدیک‌تر می‌شود.
رمز ارز ریوین و کیف پول‌هایی که آن را نگه می‌دارند

ازآنجایی‌که توکن «R» بر اساس پلتفرم اتریوم منتشر شده، دارندگان این رمز ارز می‌توانند دارایی خود را در تمام کیف پول‌هایی که از اتریوم پشتیبانی می‌کنند، ذخیره و نگهداری کنند. تعدادی از این کیف پول‌ها عبارت‌اند از:
کیف پول‌‌های گرم

Exodus
Jaxx Liberty
Guarda
MetaMask
Edge
BRD
Mist
Exodus
Atomic Wallet
Argent
Jaxx
Coinbase

کیف پول‌ های سرد

Ledger Nano S
Trezor
Ledger Nano X
KeepKey

چه صرافی‌هایی از رمز ارز ریوین پشتیبانی می‌‌کنند
تعدادی از این صرافی‌ها عبارت‌اند از:
⦁ Kucoin (از طریق جفت ارز BTC و ETH)⦁ OKEx (از طریق جفت ارز BTC، ETH و USDT)⦁ BTC-Alpha (از طریق جفت ارز BTC)⦁ Mercatox (از طریق جفت ارز BTC)⦁ DragonEx (از طریق جفت ارز USDT)⦁ BitForex (از طریق جفت ارز USDT)⦁ HitBTC (از طریق جفت ارز BTC و ETH)⦁ IDEX (از طریق جفت ارز ETH)⦁ Cryptopia (از طریق جفت ارز BTC، LTC و DOGE)⦁ Bilaxy⦁ DigiFinex⦁ YoBit⦁ Atomars⦁ Hotbit⦁ Atomars⦁ Bittrex⦁ STEX⦁ Mercatox⦁ Bitmart⦁ Indoex⦁ ProBit Exchange
خرید (ترید) رمز ارز ریوین

برای خرید رمز ارز ریوین باید در یکی از صرافی‌های مبتنی بر رمزارز که از ریوین پشتیبانی می‌کنند ثبت‌نام کنید؛ مثلا ابتدا در صرافی «Kucoin» ثبت‌نام کرده و حساب کاربری خود را با واریز بیت‌کوین یا اتریوم شارژ کنید. شما می‌توانید در این صرافی از طریق جفت ارز بیت‌کوین یا اتریوم رمزارز ریوین بخرید.برای خرید بیت‌کوین در صرافی «کوکوین» مانند مراحل زیر عمل کنید:
۱. ابتدا از طریق پنل کاربری روی گزینه «Assets» کلیک کنید
۲. سپس گزینه «Deposit» را انتخاب کرده و مقداری بیت‌کوین به‌حساب کاربری خود انتقال دهید.
۳. همچنین می‌توانید به طور مستقیم و از طریق گزینه «Buy Crypto» بیت‌کوین خریداری کنید.
۴. به ‌محض اینکه حساب کاربری خود را با واریز بیت‌کوین شارژ کردید، به کمک مراحل زیر رمز ارز ریوین را خریداری کنید.
۵. در قسمت بالا سمت چپ صفحه، روی گزینه «Markets» کلیک کنید.
۶. در قسمت سرچ، عبارت «REV» را جستجو کرده و جفت ارز «REV/BTC» را انتخاب کنید.
۷. سپس به قسمت پایین سمت راست صفحه جایی که گزینه‌های «Limit» ،«Market» ،«Stop Limit» نوشته شده بروید.
۸. گزینه «Market» را انتخاب کنید. از طریق این گزینه می‌توانید توکن «REV» را بر اساس قیمت فعلی بازار خریداری کنید.
۹. با انتخاب گزینه «۱۰۰%» و کلیک روی گزینه «Buy REV» با تمام بیت‌کوین‌های خود رمزارز «REV» را خریداری کنید.
۱۰. حالا شما رمز ارز «Revain» را در اختیار دارید.
چه فاکتورهایی قیمت رمز ارز ریوین را دستکاری می‌کنند؟
عوامل زیادی در این ماجرا دست دارند؛ اول ‌از همه، افزایش محبوبیت این پلتفرم و سیستم پاداش‌دهی آن باعث افزایش ارزش «REV» شده است.
به تازگی یک رقابت نقد و بررسی با نام «Walmart» برگزار شد که به شناخته شدن این رمز ارز کمک شایانی کرد. همچنین ریوین منتشر شده در نشریه «Economist» سبب شد تا توجه بیشتری به سمت «REV» روانه گردد.
سال ۲۰۲۱، سال رشد آلت‌کوین‌های مختلف بوده است. چون با افزایش ارزش بیت‌کوین سرمایه‌گذاران فرصت را برای سرمایه‌گذاری در سایر کوین‌های بازار مناسب دیدند.
ارزهای دیجیتال ارزان قیمتی مانند رمز ارز ریوین سرمایه‌گذاران کوچک بازار را که به دنبال محک‌زدن شانس خود هستند، به‌سوی خود می‌کشانند.
در حال حاضر صرافی‌های پشتیبانی‌کننده از این رمزارز محدود هستند؛ اما در آینده و با افزایش تعداد صرافی‌های لیست کننده «REV» دسترسی معامله‌گران به این رمزارز نیز افزایش خواهد یافت. در نهایت می‌توان گفت با افزایش شناخت عمومی از این پروژه و دسترسی گسترده به توکن آن، ارزش رمزارز ریوین نیز افزایش خواهد یافت.
نگاهی به چشم‌انداز آینده ریوین

اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال هستید ریوین می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری سودآور باشد. در حال حاضر اگر به ارزش ۱۰۰ دلار رمز ارز «Revain» خریداری کنید، به میزان ۱۴۶۳۳.۰۸REV رمزارز دریافت خواهید کرد.
بر اساس پیش‌بینی‌ها ارزش این رمزارز در درازمدت نیز افزایش خواهد داشت. پیش‌بینی قیمت آن در سال ۲۰۲۶ برای هر «REV» برابر با ۰.۰۲۱۸ دلار آمریکا است. انتظار می‌رود با سرمایه‌گذاری ۵ ساله در این رمز ارز، سرمایه‌گذاران سودی بیش از ۲۱۹.۱۸% به دست آورند. بنابراین سرمایه‌گذاری ۱۰۰ دلاری بر این کریپتو در سال ۲۰۲۱ در سال ۲۰۲۶ به ۳۱۹ دلار تبدیل خواهد شد.
نتیجه‌ گیری
«Revain» یک پروژه جذاب، منحصربه‌فرد و جالب است. صرف‌نظر از مزایا و معایب این پروژه، ایده «بازبینی صادقانه محصولات و خدمات» برای مشتریان و کسب‌و‌کارها بسیار کاربردی و ضروری است. آینده این پروژه به تیم توسعه‌دهنده، شرکا و سرمایه‌گذاران بستگی دارد. همچنان می‌توان شانس بالایی را برای افزایش ارزش رمز ارز ریوین متصور بود.
سؤالات متداول
رمز ارز ریوین چیست؟
ریوین در سال ۲۰۱۷ در کشور روسیه و به‌عنوان توکن مبتنی بر بلاک چین اتریوم معرفی شد. این رمزارز با پلتفرم نظردهی «Revain» ارتباط دارد.
چرا در پلتفرم ریوین از تکنولوژی بلاک چین استفاده شده است؟
توسعه‌دهندگان این پلتفرم از بلاک چین اتریوم برای ثبت و ذخیره نظرات مورد تایید استفاده می‌کنند. چراکه با استفاده از تکنولوژی بلاک چین امکان تغییر و حذف نظرات تایید شده وجود نخواهد داشت.
تفاوت رمزارز R و REV چیست؟
توسعه‌دهندگان این پلتفرم رمزارز «R» را برای معامله در صرافی و رمزارز «REV» را برای سیستم پاداش‌دهی به کاربران پلتفرم ایجاد کرده‌اند.
آیا امکان خرید رمز ارز ریوین در تمام صرافی‌‌ها وجود دارد؟
خیر. اما بسیاری از صرافی‌های معتبر مانند «Kucoin» و «OKEx» رمز ارز ریوین را در لیست ارزهای پشتیبانی شده قرار داده‌اند.
 در کدام کیف پول‌‌ دیجیتالی می‌توان ریوین را ذخیره کرد؟
رمز ارز ریوین توکن مبتنی بر بلاک چین اتریوم است؛ بنابراین برای ذخیره و نگهداری آن می‌توان از تمام کیف پول‌های اتریوم مانند «MetaMask» ،«Guarda» ،«Keepkey» و… استفاده کرد.

توجه: برای انجام معامله در بایننس حتما با آی پی خارج از ایران (کشورهایی مثل ترکیه، فنلاند، سنگاپور و روسیه) وارد شوید!

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” انواع توکن ها “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3659

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا