رمز ارز ریون کوین چیست؟ با نمودار و قیمت لحظه ای آن

سرفصل‌های این مقاله
قیمت لحظه ای رمز ارز ریون کوین

coinmarketcap-currency-widget” data-currencyid=”2577″ data-base=”USD” data-secondary=”” data-ticker=”true” data-rank=”true” data-marketcap=”true” data-volume=”true” data-statsticker=”true” data-stats=”USD”>
 
نمودار ریون کوین

رمز ارز ریون کوین یکی از فورک‌های بهترین رمز ارز، یعنی بیت کوین است که مشابه با سایر فورک‌ها، برای بهبود و رفع نواقص این رمزارز ایجاد شده است. ارز رمزنگاری شده Ravencoin، شباهت زیادی به بیت کوین دارد، ازجمله برگزاری روید هالوینگ (رویداد نصف شدن پاداش استخراج کوین Ravencoin). اما این دور رمزارز به دلیل اینکه از یک جایی به بعد از بلاک‌چین متفاوتی استفاده می‌کنند، با یکدیگر تفاوت‌هایی هم دارند. Ravencoin یک شبکه غیرمتمرکز همتا به همتا است که قصد دارد امکان انجام معاملات هر نوع دارایی، فیزیکی یا مجازی، را در سراسر جهان به‌صورت یکپارچه فراهم کند.
رمز ارز Ravencoin عملکردی واقعاً غیرمتمرکز دارد، از الگوریتم استخراج مقاوم در برابر ASIC استفاده می‌کند تا مطمئن باشد روند استخراج این رمزارز به طور عادلانه برگزار شده و سهم افراد برای دریافت پاداش تقریباً یکسان است. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های رمز ارز ریون کوین با دیگر رمزارزها این است که قبل از معرفی و راه‌اندازی رسمی آن، امکان استخراج آن توسط تیم توسعه‌دهنده یا بنیان‌گذاران آن وجود نداشت. در این مقاله قصد داریم به طور مفصل در مورد رمز ارز Ravencoin و تفاوت‌های آن با بیت کوین بپردازیم. اگر دررابطه‌با توکن RVN و موارد استفاده از آن نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، در این مطلب همراه ما باشید.
معرفی رمز ارز ریون کوین (Ravencoin)
Ravencoin پروژه‌ای است که بر اساس مدل خروجی تراکنش‌های مصرف نشده (UTXO) بیت کوین طراحی شده است و به همین خاطر شباهت زیادی به بیت کوین دارد. در نتیجه می‌توان گفت که Ravencoin یک شبکه غیرمتمرکز همتا به همتا است که با استفاده از فناوری بلاک‌چین ساخته شده است. این رمز ارز در نهمین سال فعالیت بیت کوین معرفی شد و شبکه پرداخت منبع‌باز خود را در ۳ ژانویه ۲۰۱۸ معرفی کرد.
این پروژه در ابتدا با هدف تسهیل انجام معاملات انواع دارایی‌های دیجیتال به‌صورت یکپارچه از فردی به فرد دیگر راه‌اندازی شد. زیرساخت یا کد اصلی این رمزارز، برگرفته شده از بزرگ‌ترین بلاک‌چین در صنعت ارزهای دیجیتال، یعنی بیت کوین است. بااین‌وجود رمز ارز ریون کوین از ۴ منظر با بیت کوین تفاوت اساسی دارد که در ادامه به معرفی هریک از آنها می‌پردازیم.
اولین و شاید جالب‌ترین نکته دررابطه‌با این رمزارز این است که تمام کوین‌های RVN به طور عادلانه توزیع شده‌اند؛ هیچ پیش‌فروش یا عرضه اولیه‌ای برای تیم و یا بنیان‌گذاران وجود نداشته است. در واقع بنیان‌گذاران رمز ارز ریون کوین این اطمینان را به تمام افراد دادند که شانس آنها برای استخراج و سرمایه‌گذاری در این رمزارز، از همان روز اول یک اندازه است.
بنیان‌ گذاران ریون کوین چه کسانی هستند؟
وایت پیپر Ravencoin توسط Bruce Fenton ، Tron Black و Joel Weight منتشر شد.
فنتون در رمزنگاری به دلیل عضویت در هیئت‌مدیره و مدیر اجرایی بنیاد بیت کوین از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ شناخته شده است. پیش از ورود به بازار ارزهای دیجیتال، او در عنوان نایب‌رئیس مورگان استنلی در دهه ۹۰ و مدیرعامل مشاور آتلانتیس به مدت ۱۳ سال فعالیت کرده است.
Tron Black توسعه‌دهنده اصلی نرم‌افزار با بیش از ۳۰ سال سابقه است و در چندین شرکت نرم‌افزاری به‌عنوان مدیرعامل فعالیت می‌کند. او از سال ۲۰۱۳ در زمینه‌های مختلف از جمله Verified Wallet ، CoinCPA و t0 در زمینه رمزنگاری کار می‌کند. او در حال حاضر در Medici Ventures ، زیرمجموعه Overstock.com که به برنامه‌های کاربردی فناوری بلاک‌چین متمرکز است، مشغول به کار است.Joel Weight افسر ارشد فناوری در Overstock.com ، خرده‌فروش معروف آنلاین است. پیش‌ازاین، او با Medici Ventures در نقش‌های COO و CTO مشارکت داشته است.
کوین RVN
رمزارز بومی پروژه Ravencoin، کوین RVN است. مشابه با بسیاری دیگر از رمزارزها، توکن RVN از طریق استخراج وارد بازار می‌شود. در نگاه اول، رمز ارز RVN بیسار شبیه به بیت کوین است، چرا که هردو از مدل UTXO استفاده می‌کنند. بااین‌حال، این دو رمزارز از نظر حداکثر عرضه، توزیع و تورم متفاوت هستند که در این مقاله به همه آنها پرداخته‌ایم.
طبق گفته CoinGecko ، در زمان نوشتن این مقاله، ارزش بازار Ravencoin 1.4 میلیارد دلار است. قیمت رمز ارز ریون کوین در فوریه ۲۰۲۱ به ۰.۲۵ دلار رسید اما در حال حاضر حدود ۰.۱۷ قیمت دارد. میزان عرضه فعلی تقریباً ۸.۷ میلیارد دلار است.
تفاوت رمز ارز Ravencoin با بیت کوین چیست؟

همان‌طور که در ابتدای مطلب هم گفته شد، زیرساخت رمزارز ریون کوین مشابه با بیت کوین است اما در چند بخش، رمز ارز محبوب ما را به چالش می‌کشد:
– نحوه استخراج
انتشار سکه جدید ریون کوین ۱۰۰ برابر بیشتر از بلوک بیت کوین اولیه است. زمانی که بیت کوین کار خود را به‌عنوان یک دارایی دیجیتال آغاز کرد، با استخراج هر بلاک، ۵۰ بیت کوین جدید وارد گردش می‌شدند. اما هر ۴ سال یک‌بار، پاداش استخراج ماینرها، به نصف کاهش می‌یابد که از این رویداد، تحت عنوان هالوینگ یاد می‌شوند. در زمان نگارش این مقاله، پاداش استخراج هر بلاک در شبکه بیت کوین، ۹.۲۵ بیت کوین است.
اما در شبکه Ravencoin، ماینرها به‌ازای استخراج هر بلاک، ۵۰۰۰ توکن RVN دریافت می‌کنند. مشابه با بیت کوین، شبکه ریون کوین هم دارای یک رویداد هالوینگ است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
– زمان استخراج هر بلاک
زمان هر بلاک در شبکه بیت کوین، حدود ۱۰ دقیقه است؛ یعنی تقریباً زمان انجام ۵ تراکنش در ثانیه.
در واقع هر ۱۰ دقیقه یک‌بار، یک بلاک جدید در بلاک‌چین بیت کوین استخراج می‌شود. این در حالی است که در شبکه رمز ارز ریون کوین، برای استخراج هر بلاک، به یک دقیقه زمان نیاز است. کاهش زمان استخراج منجر به افزایش تعداد تراکنش‌ها در حدود ۱۱۶ در ثانیه شده است.
– حداکثر عرضه سکه ریون کوین
مشابه با شبکه بیت کوین، مقدار رمزارز RVN که برای استخراج در نظر گرفته شده، محدود است. بر اساس وایت پیپر بیت کوین، حداکثر مقدار عرضه بیت کوین، ۲۱ میلیون است. اما اگر ۵۱ درصد یا بیشتر از اعضای شبکه به افزایش میزان عرضه رأی دهند، این رقم می‌تواند افزایش پیدا کند.
این در حالی است که حداکثر مقدار عرضه رمز ارز ریون کوین، ۱۰۰ برابر بیشتر از بیت کوین یعنی ۲۱ میلیارد در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، ازآنجاکه پاداش استخراج هر بلاک Ravencoin نسبت به بیت کوین ۱۰ برابر بیشتر است، زمان زیادی مانده تا ماینرها برای کاری که انجام می‌دهند پاداش دریافت نکنند! علاوه بر این، افزایش حداکثر توکن‌های RVN، افراد را به انجام ماینینگ برای مدت طولانی‌تر از بیت کوین تشویق می‌کند.
– الگوریتم هش X16R & KOWPOW
در وایت پیپر رمز ارز Ravencoin گفته شده که تیم توسعه‌دهنده به دنبال الگوریتم استخراجی است که با استفاده از آن جلوی تسلط برخی از افراد را برای استخراج بیشتر بگیرد؛ منظور افرادی است که از تجهیزات استخراج ASIC برای ماینینگ استفاده می‌کنند.
در شبکه بیت کوین، افرادی که سرمایه کلانی داشته و به منابع انرژی ارزان دسترسی دارند، شانس بیشتری برای استخراج و دریافت پاداش دارند. Ravencoin با استفاده از الگوریتم هش بیت کوین SHA-256 این مشکل را حل کرده است.
الگوریتم هش اولیه پروژه، با نام X16R ، ساخت مشترک الگوریتم‌های X15 و SHA-512 بود. اما بعد از مدتی تیم توسعه‌دهنده از یک الگوریتم جدید به نام KAWPOW برای کاهش احتمال توزیع ناعادلانه توکن RVN استفاده کرد.
KAWPOW یک الگوریتم استخراج کاملاً جدید است که از ethhash و ProgPOW گرفته شده است. در واقع شبکه Ravencoin با ترکیب این دو الگوریتم، یک الگوریتم مقاوم در برابر ASIC ایجاد کرده است که با استفاده از آن، قابلیت غیرمتمرکزی رمز ارز ریون توکن را به طرز چشمگیری بهبود بخشیده است.
– انتقال انواع دارایی
پروژه Ravencoin با استفاده از کد اصلی بیت کوین، قصد دارید تا یک شبکه الکترونیکی همتا به همتا برای انتقال هرگونه دارایی دیجیتالی فراهم کند. اما بر اساس آنچه که در وایت پیپر این رمزارز گفته شده است، در آینده قصد دارد امکان انتقال هر نوع دارایی، از جمله دارایی‌های فیزیکی مانند فلزات گران‌بها و … را هم فراهم کند.
در واقع با استفاده از توکن ریون کوین می‌توان مقدار مشخصی از سهم یک پروژه یا کالا را به‌صورت مجازی دریافت کرد. گرچه این قابلیت در این شبکه هنوز به طور رسمی فعال نشده است، اما به نظر می‌رسد در آینده‌ای دور بتواند امکان انتقال هر نوع دارایی را از طریق توکن بومی خود فراهم کند.
هالوینگ رمز ارز ریون کوین چیست؟
پیش‌ازاین گفتیم که در شبکه Ravencoin، مشابه با بیت کوین، رویداد halving وجود دارد. با هر بار برگزاری این رویداد، پاداش استخراج کاهش‌یافته و در واقع تعداد رمزارزهایی که وارد شبکه می‌شوند، کاهش می‌یابد. مشابه با بیت کوین، این رویداد هر ۴ سال یک‌بار اتفاق افتاده و هر بار پاداش استخراج نصف می‌شود. با این تفاوت که در شبکه Ravencoin، رویداد halving بعد از استخراج ۲،۱۰۰،۰۰۰ بلوک اتفاق می‌افتد؛ ۱۰ برابر بیشتر از شبکه بیت کوین.
از آنجا که این پروژه فقط در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شده است، اولین رویدار هالوینگ Ravencoin هنوز رخ نداده است. انتظار می‌رود که اولین رویداد نصف شدن پاداش استخراج، در سال ۲۰۲۲ اتفاق افتاده و از ۵۰۰۰ به ۲۵۰۰ توکن RVN برسد.
کاربرد رمز ارز RVN چیست؟

رمز ارز ریون کوین برای انتقال انواع دارایی‌های دیجیتال به‌صورت مجازی مورداستفاده قرار می‌گیرد. در واقع ارزش هر یک از دارایی‌ها معادل با ارزش توکن RVN تعیین شده و از طریق بلاک‌چین، انتقال می‌یابد. به‌عنوان‌مثال ارزش سهام شرکت Chainstone Labs در سال ۲۰۱۸، ۱۲.۴ میلیون توکن ریون کوین تخمین زده شد.
کاربران می‌توانند با استفاده از یک پلتفرم کیف پول RVN به نام MangoFarmAssets توکن‌های غیر قابل تعویض یا غیر مثلی (NFT) در Ravencoin ایجاد کنند. یک نسخه توکنیزه شده از RVN در Binance Smart Chain (BSC) موجود است که می‌تواند به برای وام‌دهی، قرض گرفتن و ترید در برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) استفاده شود.
استخرهای استخراج رمز ارز Ravencoin
الگوریتم استخراج جدید Ravencoin KAWPOW به‌گونه‌ای طراحی شده است که برای سخت‌افزارهای معمولی GPU هم کارآمد باشد. برای شروع باید یک کیف پول Ravencoin انتخاب کرده و به یکی از استخرهای استخراج رمز ارز ریون کوین بپیوندید. شما می‌توانید برای شروع از یک سخت‌افزار معمولی استفاده کرده و با استفاده از GamerHash، رمز ارز ریون کوین پاداش بگیرید.
کیف پول‌ های رمز ارز ریون کوین چیست؟
اگر قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت و به مقدار زیادی دارید، می‌توانید از یکی از انواع کیف پول‌های آفلاین، مانند کیف پول سخت‌افزاری یا کیف پول‌های کاغذی استفاده کنید. در غیر این صورت می‌توانید از یکی از کیف پول‌های زیر با کاربری آسان و بدون پرداخت هزینه استفاده کنید:

Atomic Wallet
Cobo
CoinPayments
Crypto.com
D’Cent
Dove
Edge
Exodus
Flare
Guarda
Hebe
Ownbit
SevenB
Safepay
Spend
Trust Wallet
tZero
Zelcore
CoinUs

خرید رمز ارز ریون کوین

برای خرید و سرمایه‌گذاری می‌توانید به یکی از صرافی‌های Binance ، Huobi Global ، OKEx ، ZG.com و VCC Exchange مراجعه کنید. البته باتوجه‌به تحریم‌هایی که برای کاربران ایرانی در نظر گرفته شده است، شما باید ابتدا از طریق یکی از صرافی‌های ایرانی، مقداری تتر خریداری کرده و به کیف پول صرافی خارجی انتقال دهید. بعد از آن می‌توانید تتر با به RVN تبدیل کنید.
پیش‌ بینی قیمت رمز ارز ریون کوین
علی‌رغم سقوط ارزشی که اخیراً توکن RVN تجربه کرده است، تحلیلگران چشم‌انداز نسبتاً صعودی از Ravencoin برای سال ۲۰۲۱ و پس از آن دارند. WalletInvestor Ravencoin، خرید رمزارز Ravencoin را یک سرمایه‌گذاری بلندمدت خوب می‌داند. تحلیلگران معتقد هستند که تا ۵ سال آینده، قیمت رمز ارز ریون توکن به ۰.۹۵ دلار خواهد رسید.
DigitalCoin دیدگاه محافظه‌کارانه اما مثبتی در مورد Ravencoin دارد. تحلیلگران معتقدند Ravencoin می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۰.۱۴ دلار برسد، در سال ۲۰۲۲ به ۰.۱۷ دلار افزایش یابد، در سال ۲۰۲۵ به ۰.۲۹ دلار برسد و در سال ۲۰۲۸ به ۰.۴۱ دلار برسد.
نتیجه‌ گیری
رمز ارز ریون کوین از نظر فنی، مشابه با بیت کوین است. بااین‌وجود چند مورد از چالش‌های موجود در شبکه بیت کوین در شبکه Ravencoin حل شده‌اند؛ به‌عنوان‌مثال کاهش زمان استخراج هر بلاک و در نتیجه افزایش سرعت انجام معاملات از طریق توکن RVN.
این پروژه فورک بیت کوین، امکان انتقال همتا به همتای انواع دارایی‌های دیجیتال را فراهم کرده است. گرچه این پروژه هنوز به اتمام نرسیده است، اما به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک به یک پلتفرم انتقال انواع دارایی، از دارایی دیجیتال گرفته تا فیزیکی تبدیل شود.
سؤالات متداول
۱. کاربرد رمز ارز ریون کوین چیست؟
از رمز ارز Ravencoin می‌توان برای ایجاد توکن‌های رمزنگاری جدید در بلاک‌چین سوزاند، اما می‌توان از آن برای پرداخت پاداش نیز استفاده کرد.
۲. تعداد توکن‌ های RVN چقدر است؟
مقدار کلی رمز ارز ریون توکن، ۲۱ میلیارد است که در حال حاضر تقریباً ۹.۵۶ میلیارد از آنها در گردش است.
۳. آیا استخراج Ravencoin سودآور است؟
از نظر تئوری بله! اما باتوجه‌به اینکه هیچ‌چیز قطعی در بازار ارزهای دیجیتال وجود ندارد، نمی‌توان به طور قطعی در این مورد اظهارنظر کرد. همه چیز به قیمت توکن Ravencoin در آینده بستگی دارد.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

ترتیبی که برای خواندن مقالات” انواع کوین ها “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3662

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا