رمز ارز آدیوس چیست؟ با نمودار و قیمت لحظه ای آن

سرفصل‌های این مقاله
قیمت لحظه ای آدیوس

نمودار آدیوس

آدیوس اپلیکیشن استریم (پخش) موسیقی، و پلتفرمی شبیه به Spotify و SoundCloud است. چیزی که سبب تمایز آدیوس با سایر رقبا می‌شود این است که برخلاف اپلیکیشن‌های رایج پخش موسیقی، آدیوس بر روی فناوری بلاکچین (Ethereum و Solana) ساخته شده است. این پلتفرم منبع‌باز و غیرمتمرکز؛ توسط گروهی از هنرمندان، طرف‌داران و توسعه‌دهندگان مستقل کنترل شده و دارای یک رمزارز بومی به نام رمز ارز آدیوس یا AUDIO است. در آگوست ۲۰۲۱ ارزش بازار رمز ارز AUDIO برابر با ۱.۲ میلیارد دلار بوده است.
اپلیکیشن‌های پخش موسیقی بیش از ۴۰۰ میلیون مشترک در سراسر جهان دارند و در سال ۲۰۲۰ موفق به ثبت درآمد ۱۳ میلیارد دلاری شده‌اند. منتقدان بر این باورند که با ادامه این روند هنرمندان و ترانه‌سرایان در این صنعت دچار آسیب خواهند شد. اینجاست که بلاکچین Audius وارد عمل می‌شود. چراکه یک پروتکل اشتراک‌گذاری و پخش موسیقی رمزنگاری شده؛ به هنرمندان دنیای موسیقی در خصوص نحوه کسب درآمد و ارتباط با طرف‌داران قدرت بیشتری می‌دهد. در ادامه به طور مفصل این رمزارز را بررسی می‌کنیم:
تاریخچه رمز ارز آدیوس (Audius)
رمز ارز آدیوس به‌عنوان یک سرویس غیرمتمرکز پخش موسیقی در سال ۲۰۱۸ در شهر San Francisco آمریکا تأسیس شد. این سرویس به هنرمندان این امکان را می‌دهد تا فایل‌های موسیقی خود را در آدیوس آپلود کرده و به طور مستقیم با طرف‌داران ارتباط بگیرند. این پروتکل و اپلیکیشن پخش و به‌اشتراک‌گذاری موسیقی امکان کسب درآمد و معامله مستقیم میان طرف‌داران و هنرمندان را فراهم کرده است.
Audius سرویس اصلی خود را در اکتبر سال ۲۰۲۰ هم‌زمان با پخش زنده کنسرتی با اجرای deadmau5 و RAC راه‌اندازی کرد. پس از آن موفق شد تا در ماه جولای سال ۲۰۲۱ به رکورد جذب  ۵.۳ میلیون کاربر منحصربه‌فرد دست پیدا کند. کاربران در آوریل سال ۲۰۲۱،  ۷.۵ میلیون مرتبه به آهنگ‌های موجود در آدیوس گوش کرده و سبب شدند تا آوریل به پرترافیک‌ترین ماه آدیوس تبدیل شود.
ویژگی‌ های رمز ارز آدیوس

آدیوس بر خلاف سایر سرویس‌های پخش موزیک منبع‌باز و غیرمتمرکز است.
این پلتفرم کاملاً رایگان است، به این معنا که در آن هنرمندان بدون هیچ هزینه‌ای ترک موسیقی خود را آپلود کرده و شنوندگان نیز بدون پرداخت هزینه‌ای به آهنگ موردعلاقه خود گوش می‌کنند. درحالی‌که هر دو طرف در حال کسب درآمد از طریق رمز ارز آدیوس هستند.
ازآنجایی‌که این پلتفرم کاملاً غیرمتمرکز است، محل مناسبی برای فعالیت هنرمندان اعتراضی بشمار می‌آید.
یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد Audius، فراهم بودن امکان همکاری یک هنرمند با طرف‌داران است. به‌این‌ترتیب که این همکاری در قالب مسابقات ریمیکس انجام می‌شود.
کاربران آدیوس می‌توانند برای خرید توکن شبکه یعنی AUDIO هزینه کرده و یا با گوش‌دادن به تبلیغات پلتفرم، درآمد کسب کنند.
سرمایه در گردش رمز ارز آدیوس برابر با ۲۴۴.۲۷۷.۰۰ AUDIO است.
ارزش بازار رمز ارز آدیوس برابر با ۱.۲۲۸.۸۲۴.۸۷۴.۵۹ دلار است.

مزایا و معایب آدیوس
در ادامه به بررسی مهم‌ترین مزایا و معایب آدیوس می‌پردازیم:
مزایا

در پلتفرم آدیوس هیچ یک از فرایندهای مربوط به بررسی آثار اعمال نمی‌شوند؛ بنابراین، هنرمندان می‌توانند بلافاصله و بدون محدودیت آهنگ‌های خود را آپلود کنند.
این پلتفرم بالاترین کیفیت صدا را میان سایر پلتفرم‌های پخش رایگان موسیقی دارد (۳۲۰kbps hi-fi)
ازآنجایی‌که در این پلتفرم هیچ‌گونه سانسوری اعمال نمی‌شود، کاربران در برابر مواردی مانند ممنوعیت پخش آهنگ و بسته‌شدن حساب کاربری ایمن هستند.
به هنرمندان اجازه می‌دهد تا رابطه مستقیمی با طرف‌داران داشته باشند
نسبت به سایر پلتفرم‌ها، در آدیوس پرداخت‌های بیشتری به هنرمندان و سایر کاربران انجام می‌شود.
همچنین از مزایای آدیوس می‌توان به سود بیشتر؛ همراه با شفافیت و سرعت بالای معاملات نیز اشاره کرد.

معایب

به سبب اینکه محتوا آدیوس در نودهای غیرمتمرکز توزیع می‌‌شوند؛ در حال حاضر نمی‌توان قوانین مربوط به کپی‌رایت را در آن اعمال کرد.

نحوه عملکرد رمز ارز آدیوس
ازآنجایی‌که آدیوس مبتنی بر بلاکچین است؛ از طریق یک شبکه غیرمتمرکز از نودها کار می‌کند. گروهی از نودها به نام Content node محتوا را میزبانی کرده و گروهی دیگر از نودها با نام Discovery node این محتوا را فهرست‌بندی می‌کنند.
عملکرد نودهای شبکه آدیوس
همان‌طور که می‌دانید پروژه‌های مبتنی بر بلاکچین همراه با رمزارز بومی ارائه می‌شوند؛ رمز ارز آدیوس نیز رمزارز بومی بلاکچین آدیوس است. شبکه Audius توسط توکن ERC-20 اتریوم طراحی شده و دارای سه عملکرد اصلی است:

امنیت شبکه: اپراتورهای نود، برای راه‌اندازی نودها، باید توکن استیک کنند. به‌ازای استیک توکن، شبکه به اپراتورها پاداش دریافت اعطا می‌کند.
امکانات اختصاصی: هنرمندان با استیک کردن توکن، به امکانات ممتازی (premium) دسترسی پیدا می‌کنند.
حکمرانی: توکن‌های استیک شده برای شرکت در رأی‌گیری‌های مربوط به تمام پروتکل‌ها موردنیاز هستند. این موضوع سبب تغییر در کدها و کلیت شبکه می‌شود.

کاربردهای آدیوس
از آدیوس در موارد زیر استفاده می‌شود:

از رمز ارز آدیوس برای مشارکت در رأی‌دهی‌های حاکمیتی شبکه استفاده می‌شود.
با استیک کردن AUDIO در نودهای Content یا Discovey، کاربر سهمی از کارمزدهای شبکه را دریافت می‌کند.
استیک کردن این رمزارز قفل برخی از امکاناتی شبکه را برای کاربر باز می‌کند. مانند دریافت “نشان/ Badge” و قدرت رأی‌دهی

برای شرکت در شبکه آدیوس داشتن دانش دنیای رمزنگاری و بلاکچین ضرورتی ندارد. به همین دلیل این موضوع سبب افزایش محبوبیت آدیوس در میان افراد خارج از جامعه رمزنگاری؛ شده است. در این پلتفرم به طور خودکار به برخی از دستاوردها از طریق رمز ارز آدیوس پاداش داده می‌شود:

۵ آهنگ محبوب هفته
۵ آهنگ ترند شده
۵ لیست پخش موزیک پرطرف‌دار
۱۰ برنامه برتر API یا موسیقی‌هایی که توسط حساب‌های کاربری تأیید شده در اینستاگرام و توییتر بارگذاری شده‌اند.

در برخی مواقع، پروتکل آدیوس، میزان پاداش‌های اعطا شده را نه‌تنها بر اساس تعداد دفعات پخش آهنگ، بلکه باتوجه‌به سطح مشارکت اجتماعی هنرمند مشخص می‌کند. در اکتبر ۲۰۲۰، این سرویس در مجموع ۵۰ میلیون رمز ارز آدیوس را میان ۱۰ هزار هنرمند و کاربر پلتفرم توزیع کرد.
کیف پول‌ های رمز ارز آدیوس
مانند سایر ارزهای دیجیتال، شما می‌توانید رمز ارز آدیوس را در یک کیف پول دیجیتالی معتبر ذخیره و مدیریت کنید. در ادامه به معرفی کیف پول‌های پشتیبان AUDIO می‌پردازیم:
کیف پول‌ های سرد پشتیبان رمز ارز AUDIO
کیف پول‌های دیجیتالی سرد به کیف پول‌های رمزنگاری شده سخت‌افزاری گفته می‌شود. این نوع کیف پول دیجیتالی از نظر ظاهری مانند USB بوده و بدون اتصال به اینترنت به کاربر امکان ذخیره، ارسال، دریافت و مدیریت رمزارزهای مختلف را می‌دهد. از همین رو امن‌ترین مکان برای ذخیره بلندمدت دارایی رمزنگاری شده بشمار می‌آیند. کیف پول‌های سخت‌افزاری پشتیبان AUDIO عبارت‌اند از:

کیف پول‌ های گرم پشتیبان رمز ارز AUDIO
کیف پول‌های دیجیتالی گرم به کیف پول‌های رمزنگاری شده نرم‌افزاری، تحت وب و دسکتاپ گفته می‌شود. این نوع کیف پول‌های دیجیتالی در موبایل و کامپیوتر قابل‌دسترسی هستند و به کاربر این امکان را می‌دهند تا در هر لحظه و هر مکانی دارایی رمزنگاری خود را بررسی و مدیریت کند. اما ازآنجایی‌که کیف پول‌های نرم‌افزاری از طریق اتصال به اینترنت کار می‌کنند، خطر هک شدن در آنها نسبتاً بالاست و برای سرمایه‌گذاری بلندمدت توصیه نمی‌شوند. کیف پول‌های نرم‌افزاری پشتیبان AUDIO عبارت‌اند از:

Trust Wallet
Atomic Wallet
MyEtherWallet
کیف پول صرافی که توسط آن رمز ارز آدیوس را خریداری کرده‌اید.

مورد آخر به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود. معامله‌گران حرفه‌ای برای افزایش امنیت دارایی خود، پس از خرید از طریق صرافی، رمز ارز را به یک کیف پول مطمئن انتقال می‌دهند و تنها بخشی از دارایی رمزنگاری شده خود را برای انجام معاملات روزانه در کیف پول صرافی نگهداری می‌کنند.
صرافی‌ های پشتیبان رمز ارز آدیوس
باوجوداینکه چند سالی از عرضه رمز ارز آدیوس می‌گذرد اما همچنان در بسیاری از صرافی‌ها از این رمزارز پشتیبانی نمی‌شود. درصورتی‌که قصد سرمایه‌گذاری و خرید AUDIO را دارید، می‌توانید از طریق صرافی‌های معتبری که در ادامه معرفی می‌کنیم، اقدام کنید:

Binance
FTX
io
Mandala Exchange
HitBTC
com Exchange

خرید رمز ارز آدیوس
برای خرید رمز ارز آدیوس و یا سایر ارزهای رمزنگاری شده در مرحله نخست باید در یکی از صرافی‌های پشتیبان رمزارز مدنظر حساب کاربری ایجاد کرده و سپس مانند مراحل زیر عمل کنید:

پس از ثبت‌نام و ورود به پنل کاربری خود وارد قسمت کیف پول شده و سپس گزینه Deposit را انتخاب کنید.
در صورت امکان از طریق ارز فیات (برای مثال دلار) حساب کاربری خود را شارژ کنید.
در غیر این صورت لازم است حساب خود را از طریق یکی از رمزارزهای معروف مانند بیت‌کوین یا اتریوم شارژ کنید.
پس از شارژ حساب، وارد پلتفرم Trade صرافی مدنظر شوید.
تقریباً صفحه معاملات اکثر صرافی‌های رمزنگاری شده امکانات یکسانی دارند. پس از ورود به این صفحه از طریق لیست مربوط به رمزارزها، رمز ارز AUDIO را پیدا و سپس جفت ارز AUDIO/BTC یا Fiat/AUDIO را انتخاب کنید.
در مرحله آخر از طریق باکس مربوط به معاملات از میان روش‌های مختلف ترید، مانند مارکت، استاپ لاس، استاپ لیمیت و… یک مورد را انتخاب کرده و اقدام به خرید رمز ارز آدیوس کنید.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت آدیوس
محبوبیت و پذیرش عمومی مهم‌ترین عامل تأثیرگذار بر قیمت یک رمزارز از جمله رمز ارز آدیوس است. چراکه با افزایش محبوبیت، تقاضا برای خرید رمزارز افزایش می‌یابد. بر طبق قانون عرضه و تقاضا در علم اقتصاد، افزایش تقاضا سبب افزایش قیمت محصول می‌شود.
به‌طورکلی موارد زیر بر قیمت تمام رمزارزها از جمله آدیوس تأثیرگذار هستند:

عرضه و تقاضا
هزینه‌های مربوط به شبکه
قوانین و مقررات جدید حاکمیتی مربوط به ارزهای دیجیتال (مانند ممنوعیت معاملات، دریافت مالیات)
رسانه‌های اجتماعی، می‌توانند هم‌زمان تأثیرات مثبت و منفی بر سطح قیمت یک رمزارز داشته باشند. به‌عنوان‌مثال افزایش آگاهی عمومی در خصوص یک رمزارز خاص سبب افزایش تقاضا برای خرید شده درحالی‌که اخبار منفی و دروغ سبب می‌شود تا سرمایه‌داران به فروش دارایی آدیوس اقدام کرده و قیمت آن با کاهش مواجه شود.
همچنین اظهارنظر افراد مهم و تأثیرگذار در این صنعت، تأثیر مستقیمی بر قیمت رمزارزها دارد.

آینده رمز ارز آدیوس
به‌طورکلی بازار ارزهای دیجیتال یک بازار بی‌ثبات همراه با نوسانات بسیار بوده و امکان پیش‌بینی دقیق وضعیت بازار وجود ندارد. بااین‌حال، کارشناسان بر اساس وضعیت پروژه یک رمزارز؛ توسعه‌دهندگان، عوامل مؤثر بر قیمت رمزارزها و… به پیش‌بینی وضعیت آینده قیمت ارزهای دیجیتال می‎پردازند. در جدول زیر قیمت رمز ارز آدیوس تا ۱۰ آینده پیش‌بینی شده است:

نتیجه‌ گیری
Audius یک پلتفرم پخش و به‌اشتراک‌گذاری موزیک؛ و مبتنی بر فناوری بلاکچین است. مانند سایر بلاکچین‌ها، بلاکچین آدیوس نیز دارای یک رمزارز بومی به نام رمز ارز آدیوس است. از این رمزارز برای سیستم پاداش‌دهی و استیک در شبکه استفاده می‌شود.
شما می‌توانید از طریق صرافی‌های رمزنگاری معتبر مانند Binance اقدام به خرید AUDIO کرده و سپس از طریق کیف پول‌های سرد و گرم مانند Ledger Nano s و Trust Wallet دارایی رمزنگاری شده خود را ذخیره و مدیریت کنید.
سؤالات متداول
۱) رمز ارز آدیوس چیست؟
رمز ارز آدیوس یا AUDIO توکن بومی بلاکچین AUDIOS است. از این رمزارز برای پاداش دادن به کاربران شبکه استفاده می‌شود.
۲) بلاکچین آدیوس در چه سالی راه‌ اندازی شد؟
بلاکچین آدیوس در سال ۲۰۱۸ در آمریکا تأسیس شد. اما سرویس اصلی آن از سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد.
۳) شبکه آدیوس بر چه اساسی به کاربران پاداش می‌ دهد؟
از رمز ارز آدیوس برای مشارکت در رأی‌گیری‌های حاکمیتی استفاده شده و به هنرمندانی که شرایط زیر را داشته باشند از طریق توکن بومی شبکه پاداش داده می‌شود:

۵ آهنگ محبوب هفته
۵ آهنگ ترند شده
۵ لیست پخش موزیک پرطرف‌دار

۴) رمز ارز آدیوس را در چه کیف پول‌ هایی می‌ توان ذخیره کرد؟
شما می‌توانید دارای رمزنگاری شده آدیوس خود را در کیف پول‌های گرم و سرد ذخیره و مدیریت کنید. کیف پول‎های پشتیبان رمز ارز آدیوس عبارت‌اند از:

Trust Wallet
Atomic Wallet
MyEtherWallet
Ledger Nano S
Trezor One

۵) کدام صرافی‌ های رمزنگاری شده از رمز ارز آدیوس پشتیبانی می‌ کنند؟
برای خرید رمز ارز آدیوس وارد یکی از صرافی‌های زیر شده و پس از ثبت‌نام، به خرید AUDIO اقدام کنید

Binance
FTX
io
Mandala Exchange
HitBTC
com Exchange

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

ترتیبی که برای خواندن مقالات” انواع توکن ها “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3659

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا