داستان چارلز هاسکینسون از اتریوم تا کاردانو

افرادی که در حوزه تکنولوژی بلاک چین و ارزهای دیجیتال فعالیت دارند اساساً در ۲ دسته‌بندی کلی قرار می‌گیرند. دسته نخست شامل عموم کاربران می‌شود که غالباً به‌طور ناشناس اقدام به سرمایه‌گذاری بر روی رمز ارزها می‌کنند. حال این سرمایه‌گذاری یا از طریق خریدوفروش (ترید) رمز ارزها است یا از طریق ماینینگ یا استخراج ارزهای دیجیتال. اما در دسته دوم، افراد برجسته و شاخص و همچنین تیم‌های های توسعه‌دهنده شبکه رمز ارزها قرار دارند که حضور فعال‌تری در این حوزه دارند و به عبارتی شناخته‌شده تر هستند. چارلز هاسکینسون نیز یکی از افرادی است در دسته دوم جای می‌گیرد. وی که ازجمله معروف‌ترین افراد فعال در حوزه ارزهای دیجیتال است، توانسته تا بسیاری از نوآوری‌ها و پیشرفت‌های این حوزه را رقم بزند. ازاین‌رو در این مطلب قصد داریم تا به معرفی وی بپردازیم.
سرفصل‌های این مقاله
چارلز هاسکینسون کیست؟

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) در ۵ نوامبر ۱۹۸۷ در شهر کلورادو (Colorado) آمریکا متولد شد و بعد از گذراندن دوران دبیرستان در دانشگاه ایالتی متروپولیتن شهر دنور (Metropolitan State University of Denver یا MSU Denver) و دانشگاه کلورادو (University of ColoradoBoulder) حضور یافت و در آنجا به مطالعه علم رمزنگاری و ریاضیات پرداخت.
در آوریل ۲۰۱۳، هاسکینسون برای راه‌اندازی یک مدرسه آنلاین برای پروژه آموزش بیت کوین، از برنامه مشاوره خود صرف‌نظر کرد؛ وی دراین‌باره گفته است که:
پدر و مادر من فکر می‌کردند که من دیوانه هستم. همه فکر می‌کردند که من دیوانه هستم. ولی من به آنها گفتم که همه‌چیز را فهمیدم.
مسیر حرفه‌ای چارلز هاسکینسون، توسعه رمزنگاری در سطح جهانی و تأسیس چندین شرکت مبتنی بر رمزگذاری بود. در ۴ جولای سال ۲۰۱۳، بعد از انتشار مفهوم ارز پایدار یا استیبل کوین (Stable Coin) به‌وسیله دن لریمر (Dan Larimer) در شبکه‌ای غیرمتمرکز، چارلز هاسکینسون به بررسی این ایده و ایجاد یک طرح تجاری کمک کرد.
نهایتاً وی شرکت اینویکتوس اینوویشنز (Invictus Innovations) را بنیان نهاد، که از طریق همین شرکت و با کمک دن لریمر، شبکه بیت شیرز (BitShares) را تأسیس کرد و رسماً وارد عرصه کریپتوکارنسی ها شد.
تاسیس Bitshares
Bitshares در حقیقت یک پلتفرم رمزنگاری است که به‌عنوان یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) فعالیت می‌کند؛ این اصطلاحی بود که هاسکینسون ابداع کرد. در ادامه مطلب مفصل‌تر درباره این مورد توضیح خواهیم داد. ولی اینها تازه نقطه شروع کار هاسکینسون بود چراکه در همین سال وی با ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) آشنا شد.از طرفی هاسکینسون چند سال گذشته را به سفر در دور دنیا گذرانده و شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و مقامات دولتی زیادی را ملاقات کرده است تا شرکای نسل بعدی بلاک چین کاردانو را مشخص کند.
در ماه ژوئن سال ۲۰۲۰، IOHK اعلام کرد که این شرکت برای اجرای پروژه‌های مجهز به بلاکچین در حوزه تجارت، آموزش و خدمات دولتی با گرجستان تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده است.
در ماه سپتامبر نیز، هاسکینسون اعلام کرد که برند آمریکایی نیو بلنس (New Balance) از بلاک چین کاردانو جهت احراز هویت محصولات خود استفاده خواهد کرد.
در ماه دسامبر نیز یکی از آزمایشگاه‌های کاردانو که شلی (Shelley) نام دارد، با بیش از پنج میلیارد توکن کاردانو (ADA) که طی بیست و چهار ساعت نخست جمع شده بود، به‌کار خود ادامه داد.
مسیر حرفه‌ ای چارلز هاسکینسون

در انتهای سال ۲۰۱۳ میلادی، هاسکینسون پروژه آموزش بیت کوین را شروع کرد؛ یک مدرسه آنلاین که در آن با ویتالیک بوترین آشنا شد. هاسکینسون در اواخر سال ۲۰۱۳ با ویتالیک بوترین به تیم بنیان‌گذاران اتریوم (یکی از هشت بنیان‌گذار اصلی این شبکه رمز ارز) پیوست.
بلافاصله پس‌ازآن، اختلاف‌نظرهایی درباره چگونگی ساختار این پروژه به وجود آمد. چارلز هاسکینسون قصد داشت تا سرمایه‌های خطرپذیر را بپذیرد و یک نهاد انتفاعی با ساختار حاکمیتی رسمی‌تری را ایجاد کند.
ولی بوترین قصد داشت تا اتریوم را در قالب یک سازمان غیرانتفاعی با مدل حاکمیتی متن‌باز و غیرمتمرکز نگه دارد. درنتیجه نهایتاً چارلز هاسکینسون در ژوئن سال ۲۰۱۴ تیم توسعه‌دهنده اتریوم را ترک کرد.
هاسکینسون دراین‌باره می‌گوید:
در آن زمان من بسیار عصبانی شده بودم. حجم بازار اتریوم تا صد و بیست میلیارد دلار افزایش‌یافته بود و من نمی‌دانستم که چه باید بکنم.
اما پس از دوری شش ماهه که هاسکینسون در آن فکر بازگشت به شاخه ریاضیات را داشت، همکار سابق وی در اتریوم، جرمی وود (Jeremy Wood) برای ایجاد پروژه جدیدی به نام IOHK به وی مراجعه کرد. در حقیقت IOHK یک شرکت مهندسی بود که برای شرکت‌ها، نهادهای دولتی و مؤسسات دانشگاهی رمز ارز و بلاک چین می‌سازد.
هاسکینسون درباره این شرکت می‌گوید:
ما در آغاز چند صد هزار دلار در آن شرکت سرمایه‌گذاری کردیم و شروع به عقد قرارداد جهت ساخت ارزهای دیجیتال کردیم. در ادامه، با تمام درآمد خود که در قالب بیت کوین بود، IOHK بازدهی چشمگیری را تجربه کرد. پروژه اصلی IOHK نیز رمز ارز کاردانو بود؛ بلاک چینی عمومی و پلتفرمی بر اساس قراردادهای هوشمند که میزبان رمز ارز ADAاست.
تاسیس کاردانو
در سپتامبر سال ۲۰۱۷، چارلز هاسکینسون کاردانو (Cardano) که نسل سوم بلاک چین‌ها محسوب می‌شود را راه‌اندازی کرد. کاردانو از چندین جهت منحصربه‌فرد بود؛ به‌عنوان مثال با زبان هسکل (Haskell) که یک زبان برنامه‌نویسی کاربردی و مورد استفاده در نرم‌افزارهای دفاعی و مؤسسات مالی است نوشته‌شده بود.
از طرفی توسعه کاردانو شامل یک سیستم جهانی همتا به همتا بود تا پروژه را به شکل صادقانه و البته غیرمعمول در جامعه رمزنگاری باقی نگه دارد. همچنین در کاردانو و به‌وسیله الگوریتم اجماع گواه اثبات سهام Ouroboros، سعی شده بود تا به مشکلات مقیاس‌پذیری، قابلیت همکاری و امنیت نیز پرداخته شود.
در مورد کاردانو نیز بد نیست بدانید که این رمز که اختصاراً با نماد ADA نمایش داده می‌شود، باارزش بازاری در حدود ۵۷٫۳ میلیارد دلار، در رتبه پنج ام برترین رمز ارزها بازار قرار دارد و سهم سه درصدی از کل بازار را در اختیار خود قرار داده است. اما در زمان نگارش این مطلب هر واحد از ADA نیز قیمتی برابر با ۱.۷۸ دلار دارد و حجم مبادلات روزانه آن نیز نزدیک به ۴٫۷ میلیارد دلار است.
دقت کنید که موقعیت IOHK در پروژه کاردانو بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارد. همچنین IOHK اتریوم کلاسیک را نیز اجرا می‌کند که دارای حجم بازاری در حدود یک میلیارد دلار است.
اما در سال ۲۰۱۷، چارلز هاسکینسون و شرکت IOHK از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی دانشگاه ادینبورگ و موسسه فناوری توکیو که بر روی فناوری بلاک چین تمرکز دارند نیز حمایت مالی کردند. از طرفی در سال ۲۰۲۰، چارلز هاسکینسون پروژه‌ای تحقیقاتی درباره فناوری بلاک چین را در دانشگاه وایومینگ افتتاح کرد.
تمامی پروژه‌ های حرفه‌ ای چارلز هاسکینسون
هاسکینسون یکی از فعال‌ترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال و شبکه‌های غیرمتمرکز بشمار می‌رود. ازاین‌رو در این بخش نگاهی بیندازیم به چندی از شناخته‌شده‌ترین و تأثیرگذارترین پروژه‌هایی که وی در دوران حرفه‌ای موفق خود اقدام به پایه‌گذاری و گسترش آنها کرده است.
بیت شیرز (Bitshares)
چارلز هاسکینسون در سال ۲۰۱۳ و به‌وسیله یک کمپانی به نام Invictus Innovations، به همراهی دن لریمر اقدام به راه‌اندازی شبکه بیت شیرز کرد. بیت شیرز درواقع یک پلتفرم رمزنگاری‌شده است که به‌عنوان یک شرکت خودمختار غیرمتمرکز سازمان‌یافته (DAO) شناخته می‌شود.
اتریوم (Ethereum)

پس از بیت شیرز و در سال ۲۰۱۳، هاسکینسون پروژه آموزش بیت کوین را آغاز کرد. درواقع این پروژه یک مدرسه آنلاین بود که هاسکینسون در آن با ویتالیک بوترین، همکار آینده خود و برجسته‌ترین بنیان‌گذار اتریوم آشنا شد.
در ادامه اما این آشنایی منجر به این شد که هاسکینسون به یکی از هشت بنیان‌گذار برجسته اتریوم بدل گردد. ولی درحالی‌که این پروژه هنوز در مراحل آغازین خود بود، هاسکینسون و دیگر توسعه‌دهندگان اتریوم، تفکرات متفاوتی با ویتالیک بوترین برای ساختار اتریوم ارائه دادند.
در حقیقت هاسکینسون بر این باور بود که پلتفرم اتریوم بایستی نهادی مالی و مادی با یک ساختار حکمرانی رسمی باشد؛ این در حالی بود که ویتالیک بوترین سعی داشت اتریوم را به سازمانی غیرمتمرکز جهت استفاده عموم مردم بدل کند. اما هاسکینسون این شرایط را نپذیرفت و در ژوئن ۲۰۱۴ از این پروژه کنار رفت. جالب است بدانید که هاسکینسون این اختلاف‌نظر را درگیری در اتاق هیئت‌مدیره (boardroom brawl) توصیف می‌کند.
اینپوت اوتپوت هنگ کنگ (Input Output Hong Kong یا IOHK)
در سال ۲۰۱۴، هاسکینسون جهت ایجاد IOHK با جرمی وود (Jeremy Wood)، کارمند سابق اتریوم همکاری کرد. هدف اصلی IOHK این بود که یک کمپانی توسعه‌دهنده شخص ثالث باشد که به دیگر شرکت‌ها، نهادهای دولتی و مؤسسات دانشگاهی در ایجاد ارزهای دیجیتال و شبکه‌های بلاک چین کمک کند.
در سال ۲۰۱۶ و به دنبال ارتقاء بحث‌برانگیزی که رخ داد، اتریوم به ۲ بخش تقسیم شد و این فورک منجر به ایجاد اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic) گشت.
در این شرایط چارلز هاسکینسون با استفاده از منابع و توسعه‌دهندگان IOHK، به یکی از حامیان برجسته این پلتفرم بدل گشت. اما امروزه IOHK بیشتر تمرکز خود را بر روی قراردادهای هوشمند رمز ارز خود یعنی کاردانو قرار داده و به یکی از اصلی‌ترین رقبای اتریوم بدل گشته است.
کاردانو (Cardano)

کاردانو (Cardano) یکی از برترین رمز ارزهای فعلی در بازار است. پلتفرمی انعطاف‌پذیر بر بستر شبکه بلاک چین، پایدار و مقیاس‌پذیر که جهت اجرای قراردادهای هوشمند طراحی گردیده است. کاردانو به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن های مالی غیرمتمرکز (Dapps)، ارزهای دیجیتال جدید، بازی‌ها و مواردی از این دسته را توسعه دهند. از طرفی کاردانو به این جهت طراحی گردیده تا نسخه تکامل‌یافته اتریوم برای نسل بعدی رمز ارزها باشد.
خود هاسکینسون کاردانو را نسل سوم بلاک چین ها معرفی می‌کند که سرعت به‌مراتب بالاتری به نسبت شبکه اتریوم دارد. ازنظر بسیاری از کارشناسان نیز کاردانو در حال حاضر اصلی‌ترین رقیب اتریوم بشمار می‌رود.
به‌طور کلی هاسکینسون قصد داشت تا کاردانو را بر اساس پایه‌های ریاضی استواری بسازد. ازاین‌رو برای امنیت شبکه کاردانو، هاسکل (Haskell) را به‌عنوان زبان برنامه‌نویسی کاردانو انتخاب کرد.
درواقع هاسکل به‌عنوان یک زبان برنامه‌نویسی بسیار ایمن شناخته می‌شود. این زبان برنامه‌نویسی از تعدادی برنامه‌های کدگذاری امن استفاده می‌کند.
همچنین هاسکینسون و شرکت IOHK برای اینکه به کاردانو کمک کنند تا مقیاس‌پذیری و عملکرد خود را ارتقا دهد، اقدام به توسعه Ouroborous کردند. درواقع این پروتکل ترکیبی از الگوریتم اجماع اثبات سهام و الگوریتم امنیتی استخراج بیت کوین است.
از طرفی دیگر هاسکینسون با الهام از نام ریاضیدان شناخته‌شده قرن شانزدهم، اقدام به نام‌گذاری کاردانو کرد. بد نیست بدانید که بیشتر قسمت‌های اکوسیستم کاردانو به نام شخصیت‌های مشهور تاریخی مانند لرد بایرون (Lord Byron)، آدا لاولیس (Ada Lovelace)، ماتسوو باشو (Matsuo Basho) و ولتر (Voltaire) نام‌گذاری شده‌اند.
نکات برجسته در مورد چارلز هاسکینسون
در این بخش اما قصد داریم به برخی از نکات برحسته و جالب‌توجه در مورد چارلز هاسکینسون بپردازیم.
فوموی ساتوشی قلابی (FAKETOSHI)

در سال ۲۰۱۷ بخش اعظمی از روند صعودی بزرگ امروز بازار رمز ارزها در اختیار ۲ هارد فورک بیت کوین بوده است. درواقع بیت کوین کش با افزایش قیمت تقریباً بیست درصدی از ۲۸۰ دلار به بالای ۳۴۰ دلار رسید و جایگاه چهارم خود در فهرست بهترین رمز ارزها ازنظر ارزش بازار را به برادر کوچک‌تر خود، یعنی بیت کوین SV داد.
اما به نظر می‌رسد که فوموی فیکتوشی علت افزایش قیمت امروز آلتکوین ها بوده است. بعد از پیشرفتی که در پرونده حقوقی کریگ استیون رایت (Craig Steven Wright) انجام گرفت، بیت کوین SV با افزایش قیمت عجیب‌وغریب ۱۳۰ درصدی مواجه گردید و قیمت آن به بیش از ۳۶۰ دلار رسید و موفق شد تا به رتبه چهارم برترین رمز ارزهای بازار از نظر ارزش دست پیدا کند.
در حقیقت کریگ استیوم رایت بارها ادعا کرد که ساتوشی ناکاموتو واقعی است؛ ولی هیچ‌گاه موفق به اثبات این ادعای خود نشد و بعدازآنکه که ادعای دروغین وب هر بار به اثبات نرسید، در جامعه رمز ارزها وی را بانام فیکتوشی (Faketoshi) یا همان ساتوشی قلابی خطاب قراردادند. اما ببینیم که این موضوع چه ارتباطی به چارلز هاسکینسون دارد.
در ماه می سال ۲۰۱۸ و بعد از اجلاس Transform Africa Summit، چارلز هاسکینسون با انتشار یک پیام در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که کریگ استیون رایت نیز در این جلسه در کنار وی حضورداشته و باهم درگیری لفظی نیز داشته‌اند. اما پس‌ازاین جلسه بود که برای نخستین بار، هاسکینسون کریگ رایت را ساتوشی قلابی یا Faketoshi خطاب کرد. وی دراین‌باره گفت:
همین‌الان جلسه را تمام کردم. Faketoshi هم در این جلسه بود که اگر این را از قبل می‌دانستم، اصلاً در آن شرکت نمی‌کردم. من به‌هیچ‌وجه هیچ‌گونه کلاه‌برداری را تأیید نمی‌کنم.
ثروت

دارایی خالص چارلز هاسکینسون رقمی بین پانصد الی ششصد میلیون دلار تخمین زده می‌شود؛ از همین جهت بسیاری وی را به‌عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جامعه ارزهای دیجیتال می‌دانند.
از طرفی در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز مجله فوربز (Forbes)، چارلز هاسکینسون را در رده چهاردهم فهرست ثروتمندترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال قرار داد.
همچنین چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل صرافی رمز ارز بایننس (Binance) نیز با دارایی خالصی بین یک الی دو میلیارد دلار، در رده سوم این فهرست قرار داشت؛ درحالی‌که ویتالیک بوترین (بنیان‌گذار اصلی اتریوم) با دارایی خالصی در حدود چهارصد میلیون دلار در رده هفدهم این فهرست جای داشت.چندی قبل هاسکینسون در یک جلسه پرسش و پاسخ اعلام داشت که سرمایه او تنها رمز ارز و پول نقد است و مالک هیچ‌گونه سهام یا طلا نیست.
همچنین او مخالفت خود را با بازار وال‌استریت بیان داشت و خاطرنشان کرد که بدون خرید هرگونه سهام، دارایی‌های خود را افزایش خواهد داد.
علایق
شاید برای شما جالب باشد که بدانید چارلز هاسکینسون به ماهیگیری و شطرنج علاقه بسیاری دارد. وی در مصاحبه‌ای اعلام کرده که به این ۲ ورزش، به‌اندازه برنامه‌نویسی و کار در عرصه رمزنگاری علاقه‌مند است.
چارلز هاسکینسون چطور به یکی از میلیاردرهای حوزه رمز ارزها بدل گشت؟
بعد از سال پر نوسان ۲۰۲۱ برای بازار ارزهای دیجیتال، خالق رمز ارز کاردانو، چارلز هاسکینسون ادعا می‌کند که در حال حاضر یک میلیاردر است. وی در مصاحبه‌ای جدید در مورد موضوعات گوناگونی همچون افت شدید رمز ارزها در چند ماه گذشته و همچنین مقررات جدید کشور چین در مورد ارزهای دیجیتال صحبت کرد.
در این مصاحبه و زمانی که از وی در مورد اینکه چطور به یک میلیاردر تبدیل گشته است پرسش شد، او اعلام کرد که در سال ۲۰۱۷ بود که وی تقریباً به یک میلیاردر بدل گشت.
“من سه سال پس از وقتی‌که نخستین شرکت رمز ارز خود را راه‌اندازی کردم، میلیاردر شدم. ولی بازار به‌شدت با افت روبرو شد و همه سرمایه من از بین رفت. ولی من حال خوبی داشتم. زمان گذشت و بار دیگر و در سال ۲۰۲۱، من دوباره یک میلیاردر شدم.”
۵ نقل‌ قول معروف از چارلز هاسکینسون

۱. برخی ادعا دارند که اتریوم به اثر شبکه‌ای دست پیداکرده است؛ اما نه.. این یک دروغ بزرگ عصر ما است.
۲. من برترین رهبر هستم. نقل قول‌های من درباره رهبری پس از من نیز زنده خواهند ماند، ولی دارایی‌ها و میراث من روزی از بین خواهند رفت.
۳. کریپتو غیرقابل‌کنترل است. کریپتو آینده ما است
۴. باید واسطه‌ها را از بین ببریم، قدرت‌های دخیل در امور مالی را به حاشیه برانیم و سیستم‌هایی بسازیم که کاملاً عادلانه باشد. درواقع این حداقل کاری است که از دست ما برمی‌آید.
۵. من یک جورایی دارم تبدیل به یک دوقطبی میشم. مردم یا من را دوست دارند یا از من متنفر هستند. می‌توانم به گم که افراد زیادی در بین این ۲ دسته‌بندی قرار ندارند.
۶. یک جامعه زمانی رشد می‌کند پیرمردان درختانی بکارند؛ با علم به اینکه بدانند هیچ‌گاه در زیر سایه آنها نخواهند نشست.
نکته اصلی این است که چرا ما درختانی را می‌کاریم. درواقع زمان زیادی طول خواهد کشید تا چنین سیستم‌هایی که ما پایه آنها را نهاده‌ایم رشد کنند و این سیستم‌ها ساخته شوند.
۷. ما کاردانو هستیم و اگر به ما اجازه دهید، دوست داریم تا دنیا را تغییر دهیم.
شما افرادی را می‌بینید که قیمت آینده کاردانو را ۳، ۵ یا ۱۰ دلار پیش‌بینی می‌کنند … و این چیز جالبی نبوده و درواقع مخرب‌ترین چیزی است که می‌تواند برای این پروژه اتفاق بیفتد.
هرگز از من در یک مصاحبه درخواست نکنید تا در مورد قیمت کاردانو یا وضعیت این رمز ارز در بازار صحبت کنم … این چیزی نیست که من به آن اهمیت بدهم یا به آن علاقه داشته باشم.
حضور هاسکینسون در فضای مجازی
همچون بیشتر شخصیت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال، هاسکینسون نیز شخصیتی بسیار تفرقه‌انگیز به‌حساب می‌آید. درواقع طرفداران چارلز هاسکینسون وی را به‌این‌علت که انگشت بر روی دکمه توقف صنعت گذاشته و همچنین از پیش‌بینی قیمت کاردانو خودداری می‌کند، تحسین کرده‌اند.
از طرفی برخی از منتقدان وی همچون مجله بریکر (Breaker Magazine)، هاسکینسون را به این متهم می‌کنند که همواره تمایل به جنگ و ستیز با رقبای خود دارد و وی را بدترین دشمن خودش می‌نامند.
این مجله هاسکینسون را به رفتار دور از ادب وی در برابر تیم پشتیبانی متامسک (MetaMask) و تلاش وی جهت سازماندهی مبارزه‌ای علیه یک مفسر یوتیوب به علت اشتباه تبلیغاتی درباره هاسکینسون، متهم می‌کند.
از طرفی گاهی نیز شاهد این هستیم که هاسکینسون از فضای اجتماعی کناره‌گیری می‌کند. وی در این مورد اظهار داشته که برخی اوقات شهرت باعث آزار او می‌شود، ولی کماکان سعی می‌کند تا ارتباطات خود را با جامعه فعال ارزهای دیجیتال در فضای مجازی حفظ کند.
از نکات دیگر در مورد فعالیت‌های هاسکینسون در عرصه مجازی می‌توانیم به جلسات پرسش و پاسخ منظم وی در یوتیوب اشاره‌کنیم که در آنها به سؤالات مربوط به زندگی شخصی و همچنین سؤالاتی در مورد رشد شبکه کاردانو پاسخ می‌دهد.
نظر هاسکینسون درباره نوسانات اخیر بازار ارزهای دیجیتال
هاسکینسون در مورد نوسانات قیمت رمز ارزها در چند ماه گذشته عنوان کرده که میزان نوآوری ارزهای دیجیتال از ثبات این بازار جلوگیری می‌کند و باعث از بین رفتن سرمایه‌گذاری‌های پرسود در این بازار خواهد شد.
وی ادامه می‌دهد که درست مثل اینترنت در دهه‌های قبل، ظهور پروژه‌هایی باثبات و پیشرو در صنایع مختلف، نیاز به زمان زیادی خواهد داشت. وی اظهار دارد که:
“به بازار ارزهای دیجیتال خوش‌آمدید. این بازار به همین شکل است. به‌شدت رشد می‌کند و سپس شدیداً افت می‌کند. شما بدون انتظار یک روند بازگشتی در قیمت نمی‌توانید سود نهصد درصدی کسب کنید.
دنیای رمز ارزها دقیقاً به همین شکل کار می‌کند. بازار ارزهای دیجیتال بسیار پر نوسان است. این بازار شدیداً ناپایدار است و بایستی درک کنید که بازاری مرزی به‌حساب می‌آید و شما بر لبه پرتگاه قدم بر می‌دارید.
اما نکته اینجا است که ما در حال بازسازی این جامعه هستیم و همگی می‌دانیم که با انجام این کار، هزاران میلیارد دلار ارزش جمعی به وجود خواهد آمد.”
نتیجه‌ گیری
چارلز هاسکینسون متولد و بزرگ‌شده شهر کلرادو آمریکا است و در دانشگاه ایالتی متروپولیتن دنور و دانشگاه کلرادو در بولدر تحصیل کرده است.
وی تحصیلات خود را در رشته تحلیل اعداد شروع کرد و سپس به حوزه ارزهای دیجیتال روی آورد و به موفقیت‌های بسیاری در این عرصه دست پیدا کرد.
ازجمله تجارب حرفه‌ای هاسکینسون می‌توانیم به سرمایه‌گذاری بر روی سه شرکت فعال در حوزه رمز ارزها شامل Invictus Innovations، اتریوم و IOHK اشاره‌کنیم.
از طرفی هاسکینسون رئیس بنیاد آموزش بیت کوین نیز بوده و گروه تحقیقاتی ارزهای دیجیتال خود را نیز در سال ۲۰۱۳ تأسیس کرد. اما هم‌اکنون وی در کشور هنگ‌کنگ تمرکز خود را بر روی توسعه شبکه بلاک چین کاردانو قرار داده است.

توجه: برای انجام معامله در بایننس حتما با آی پی خارج از ایران (کشورهایی مثل ترکیه، فنلاند، سنگاپور و روسیه) وارد شوید!

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا