تسنیم – افزایش فروش خودروهای دست دوم در روسیه


اپ آگهی – به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، رویترز روز جمعه به نقل از آژانس آماری و تحلیلی اتواستات Autostat گزارش داد که بودجه مردم روسیه برای خرید خودروهای صفر طی سال گذشته میلادی به دلیل تأثیر تحریم‌های غرب و افزایش قیمت‌ها به کمتر از نصف کاهش یافته است.
آخرین آمار نشان می دهد که روس‌ها 1.5 تریلیون روبل (20.4 میلیارد دلار) یا 52 درصد کمتر برای خودروهای صفر در سال گذشته میلادی خرج کردند.
این در حالی بود که تعداد خودروهای صفر فروخته شده 58.8 درصد کاهش یافت زیرا قیمت‌ها به شدت در طی این سال افزایش یافت و فروش را مختل کرد.

تولید خودرو همچنین به پایین ترین رقم خود از اوایل دهه 1990 کاهش یافت چرا که خودروسازان غربی تولید را متوقف کردند و کارخانه های خود را در این کشور فروختند.

بر اساس این گزارش، صنعت خودروی روسیه که به شدت به سرمایه گذاری و تجهیزات خارجی وابسته است، به دلیل تحریم‌های غرب تحت تاثیر مهاجرت تولیدکنندگان بین المللی قرار گرفته است.
خودروسازان آمریکایی، اروپایی و ژاپنی یا تیم کشور را ترک کرده اند یا تحویل خودروها و قطعات را به حالت تعلیق درآورده اند و تولید داخلی خود را برای مدت نامعلومی متوقف کرده‌اند.
  بر اساس داده های اتواستات، با کاهش هزینه کرد برای خودروهای سواری صفر، فروش خودروهای دست دوم 14 درصد افزایش یافت.
خودروهای دست دوم تقریباً 75 درصد از کل خودروهای فروخته شده در سال 2022 را تشکیل می دهند.
سرگئی اودالوف، مدیر عامل اتواستات به رویترز گفت: با افزایش قیمت خودروهای دست دوم، پول به سمت بازار خودروهای دست دوم سرازیر شد و این در حالی بود که همزمان ساختار بازار خودروهای صفر به طور قابل توجهی تغییر کرد.
انتهای پیام/
∎​

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا