تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۲ فوریه (۱۴ بهمن)

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، لایت کوین، کاردانو، بایننس کوین، پولکادات، استلار و چین لینک را برای امروز (۱۴ بهمن) در ادامه می‌خوانید:
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین
قیمت بیت کوین طی سه روز گذشته به نوسانات خود در نزدیکی خط روند نزولی ادامه داده است، اما گاوهای بازار هنوز موفق به هدایت و تثبیت قیمت در بالای این مقاومت نبوده‌اند. با این تفاسیر می‌توان گفت که فروشندگان همچنان باقدرت در حال ممانعت از حرکت قیمت به سمت سطوح بالاتر هستند.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) افقی شده و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در نزدیکی ناحیه میانی خود قرار گرفته است. بنابراین می‌توان گفت که میان عرضه و تقاضا تعادلی نسبی در جریان است.
اگر خرس‌ها قیمت را به زیر حمایت ۳۱,۹۰۰ دلار ببرند، احتمال ادامه ریزش تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۳۰,۹۲۰ دلار و در زیر آن تا ۲۸,۸۵۰ دلار وجود خواهد داشت. بریک اوت قیمت به زیر این سطح نیز الگوی مثلث نزولی و به‌دنبال آن اصلاح عمیق‌تر را فعال خواهد کرد.
در مقابل اگر خریداران موفق به بالا بردن و تثبیت قیمت در بالای مقاومت ۳۵,۰۰۰ دلار شوند، رشد قیمت تا ۳۸,۵۲۰ دلار و در بالای آن تا ۴۰,۰۰۰ دلار ممکن خواهد بود. موج بعدی حرکت صعودی قیمت با درنوردیدن سقف تاریخی قیمت (ATH) در ۴۱,۹۵۹.۶۳ دلار محتمل است.
مقاومت‌ها: ۳۵,۰۰۰ – ۳۸,۵۲۰ – ۴۰,۰۰۰ – ۴۱,۹۵۹.۶۳حمایت‌ها: ۳۱,۹۰۰ – ۳۰,۹۲۰ – ۲۸,۸۵۰
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم
در قیمت اتریوم شاهد تقابل دو جبهه مخالف بازار برای بریک اوت به خارج از یکی از دو مقاومت ۱,۴۰۰ دلار و حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۱,۲۵۸ دلار هستیم. این بیان‌گر نوسان قیمت درون یک محدوده جمع‌شونده است و احتمال انبساط آن طی چند روز آینده وجود خواهد داشت.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
اگر این محدوده به‌سمت پایین شکسته شود و خرس‌ها قیمت را به زیر خط روند صعودی ببرند، فشار فروش افزایش خواهد یافت. این امر احتمال ریزش قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۱,۰۰۵ دلار و سپس تا ۸۴۰.۹۳ دلار را بالا خواهد برد.
در طرف مقابل چرخش قیمت از سطوح فعلی و حرکت به بالای ناحیه مقاومتی ۱,۴۰۰ الی ۱,۴۷۳.۰۹۶ دلار به ‌معنای ادامه روند صعودی تا اولین ایستگاه در ۱,۶۷۵ دلار خواهد بود.
در عین حال که شیب صعودی میانگین‌های متحرک نشان از برتری خریداران دارد، واگرایی‌های منفی متوالی در شاخص قدرت نسبی (RSI) به‌نفع فروشندگان است. از آنجایی که اندیکاتورها سیگنال‌های متفاوتی صادر کرده‌اند بهتر است منتظر بریک اوت قیمت به خارج از یکی از سطوح مذکور ماند.
مقاومت‌: ۱,۴۰۰ – ۱,۴۷۳.۰۹۶ – ۱,۶۷۵حمایت‌: ۱,۲۵۸ – ۱,۰۰۵ – ۸۴۰.۹۳
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل
قیمت ریپل با رشدی خارق‌العاده در روز گذشته تا سطح ۰.۷۵۵ دلار نیز به بالا حرکت کرده است، اما همان‌طور که از فتیله بلند شمع قیمت به‌وضوح پیدا است، می‌توان گفت که خریداران به‌سرعت موقعیت‌های خرید خود را در سطوح بالاتر تسویه کرده‌اند.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
با توجه به اینکه قیمت در روز جاری به زیر حمایت ۰.۳۸۸۵ دلار به پایین کشیده شده است، احتمال افزایش فشار فروش و ادامه ریزش تا ۰.۲۴۵ دلار وجود خواهد داشت، تا تمام سود این حرکت صعودی قیمت خنثی شود.
شکست قیمت به زیر ۰.۲۴۵ دلار، دروازه نزول آن را تا ۰.۱۷۳۵۱ دلار خواهد گشود. در طرف مقابل هم با دفاع خریداران از حمایت ۰.۳۷ دلار، تلاش دیگری برای حرکت قیمت تا ۰.۶۰ دلار هم ممکن است صورت بگیرد.
مقاومت‌ها: ۰.۳۸۵ – ۰.۶۰حمایت‌ها: ۰.۳۸۸۵ – ۰.۲۴۵ – ۰.۱۷۳۵۱
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت پولکادات
جهش قیمت پولکادات در ۲۸ ژانویه (۹ بهمن) از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) به سمت بالا، در سطح ۱۷.۷۵۲۲ دلار متوقف شده است. موفق نبودن خریداران در هدایت قیمت به بالای محدوده ۱۴.۷۲۵۹ الی ۱۹.۴۰ دلار، نشان از کمبود تقاضا در سطوح بالاتر دارد.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در حال افقی شدن است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز به‌تدریج در حال حرکت به سمت ناحیه میانی خود است. این امر نشان از تعادل میان عرضه و تقاضا دارد. اگر قیمت از حمایت ۱۴.۷۲۵۹ دلار به سمت بالا جهش کند، فاز تحکیم قیمت به‌مدت چند روز دیگر تمدید خواهد شد.
در طرف مقابل هرگونه شکست قیمت به زیر حد پایین محدوده مذکور در ۱۴.۷۲۵۹ دلار، اولین نشانه تضعیف حرکات قیمت خواهد بود. این امر توانایی عمیق‌تر کردن اصلاح را تا سطح ۶۱.۸ درصد فیبوناچی در ۱۱.۸۳۸۳ دلار خواهد داشت.
این دیدگاه نزولی با حرکت قیمت به بالای محدوده در ۱۹.۴۰ دلار منتفی خواهد شد و احتمال ادامه روند صعودی را نوید می‌دهد.
مقاومت‌ها: ۱۹.۴۰ – ۲۴ – ۳۰حمایت‌ها: ۱۶.۷۹۵۱ – ۱۴.۵۱
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت کاردانو
قیمت کاردانو در ۳۰ ژانویه (۱۱ بهمن) به بالای خط روند نزولی خود رفته است، بااین‌حال خریداران موفق به هدایت آن به بالای مقاومت ۰.۳۸ دلار نبوده‌اند. این امر نشان از کمبود تقاضا در سطوح بالاتر قیمت است.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
نکته امیدوارکننده در اینجا، دفاع خریداران از حمایت کف کانال صعودی است. این گروه در وضعیت فعلی در تلاش برای حمایت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۰.۳۳ دلار هستند. جهش قوی قیمت از سطوح فعلی توانایی حرکت دادن قیمت تا مقاومت بالاسر در ۰.۳۸ دلار را خواهند داشت. اگر خریداران موفق به هدایت قیمت به بالای این سطح شوند، ادامه روند صعودی با هدف ۰.۴۸ دلار ممکن خواهد بود.
در طرف مقابل اگر فروشندگان قیمت را به زیر حمایت کانال ببرند، ریزش قیمت تا ۰.۲۸ دلار و در زیر آن تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۰.۲۵ دلار امکان‌پذیر است.
مقاومت‌ها: ۰.۳۸ – ۰.۴۸حمایت‌ها: ۰.۳۳ – ۰.۲۸ – ۰.۲۵
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت چین لینک
قیمت چین لینک طی چند روز گذشته موفق به تثبیت در بالای سطح ۲۴ دلار نبوده است. این عوامل نشان خروج معامله‌گران از موقعیت‌‌های خرید (Long) خود در حرکات رو به بالای قیمت دارد.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
شاخص قدرت نسبی (RSI) یک الگوی مثلث صعودی در خود تشکیل داده است که با حرکت شاخص به بالای سطح ۵۳ فعال خواهد شد. گاهی اوقات الگوهای ترسیمی بر روی یک سری از اندیکاتورها حرکات جهت‌دار آینده قیمت را پیش‌بینی می‌کند.
در شرایطی که فروشندگان موفق به پایین آوردن قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۲۱.۱۸ دلار شوند، ممکن است فشار فروش و احتمال نقض حمایت ۲۰.۱۱۱۱ دلار در قیمت افزایش پیدا کند. در زیر این سطح، اهداف بعدی قیمت به‌ترتیب ۱۷.۷۷۷۷ دلار و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۱۶.۶۳ دلار خواهد بود.
این دیدگاه نزولی با جهش قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۲۱.۱۸ دلار یا حمایت ۲۰.۱۱۱۱ دلاری و تثبیت در بالای خط روند نزولی منتفی خواهد شد. چنین حرکتی چشم‌انداز آغاز دوباره روند صعودی را افزایش خواهد داد.
مقاومت‌ها: ۲۴حمایت‌ها: ۲۱.۱۸ – ۲۰.۱۱۱۱ – ۱۷.۷۷۷۷ – ۱۶.۶۳
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت لایت کوین
قیمت لایت کوین طی سه روز گذشته با مقاومت دینامیک خط روند نزولی درگیر شده است. فتیله بلند شمع‌های قیمت نیز نشان از جریان فروش در امواج بازیابی دارد.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
اگر خریداران طی چند روز آینده موفق به هدایت قیمت به بالای خط روند صعودی نشوند، احتمال شکست آن به زیر حمایت ۱۲۰ دلار افزایش خواهد یافت. با این حرکات الگوی سر و شانه با هدف ۵۵ دلار در قیمت فعال خواهد شد.
به‌هرحال احتمالاً این ریزش به یک‌باره نخواهد بود و خریداران آن را در ایستگاه‌های ۱۰۰ و ۷۰ دلاری متوقف خواهند کرد.
این دیدگاه نزولی با هدایت و تثبیت قیمت در بالای خط روند نزولی منتفی خواهد شد. چنین حرکتی نشان از اتمام احتمالی فشار فروش دارد. در مسیر صعود، بریک اوت قیمت به بالای ۱۵۰ دلار نیز به‌معنی بازگشت خریداران به بازار خواهد بود.
مقاومت‌ها: ۱۵۰حمایت‌ها: ۱۲۰ – ۱۰۰ – ۷۰ – ۵۵
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت‌ کوین کش
موج بازیابی قیمت بیت کوین کش با مقاومت کلیدی خود که به شکل میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۴۲۹ دلار درگیر شده است. این امر نشان از تلاش فروشندگان برای دفاع از این سطح دارد. اگر قیمت چرخش کرده و به زیر ناحیه حمایتی ۳۵۳ الی ۳۷۰ دلار برود، احتمال ریزش قیمت تا حمایت ۲۷۵ دلار وجود خواهد داشت.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
شیب نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگیری شاخص قدرت نسبی (RSI) در زیر ناحیه میانی برتری نسبی فروشندگان را نشان می‌دهد.
در طرف مقابل اگر خریداران قیمت را به بالای خط روند نزولی هدایت کنند، احتمال رشد قیمت تا ۴۶۵ دلار و در بالای آن تا ۵۳۹ دلار وجود خواهد داشت. اگر قیمت از این مقاومت بچرخد، احتمال نوسان قیمت در فاز تحکیم به مدت چند روز دیگر وجود خواهد داشت.
مقاومت‌ها: ۴۲۹ – ۴۶۵ – ۵۳۹حمایت‌ها: ۳۷۰ – ۳۵۳ – ۲۷۵
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بایننس کوین
قیمت بایننس کوین با حرکت به بالای سقف قبلی قیمت خود در ۴۷.۲۱۸۷ دلار، سقف جدید در ۵۰.۶۰ دلار در روز گذشته به ثبت رسانده است. حرکت قیمت یک دارایی به بالای سقف تاریخی قیمت آن، نشان از برتری خریداران در آن دارد.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
به‌هرحال فتیله بلند شمع قیمت در روز گذشته نشان از جریان ذخیره سود معاملات در نزدیکی مقاومت روانی ۵۰ دلار دارد. اگر قیمت موفق به حرکت و کلوز (بسته شدن) در بالای این سطح نشود، احتمال نوسانات عرضی آن درون یک محدوده فشرده به‌مدت چند روز وجود خواهد داشت.
با بریک اوت و تثبیت قیمت در بالای سطح ۵۰، احتمال آغاز موج بعدی صعودی تا سطح ۶۰ دلار وجود خواهد داشت. در طرف مقابل اگر فروشندگان قیمت را به زیر حمایت ۴۶ دلار هدایت کنند، احتمال ریزش قیمت تا ضلع پایین الگوی کنج صعودی وجود خواهد داشت. شکست قیمت به زیر این حمایت به‌معنی اصلاحی عمیق‌تر خواهد بود.
مقاومت‌ها: ۵۰ – ۶۰حمایت‌ها: ۴۶
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت استلار
خریداران و فروشندگان طی سه روز گذشته در تقابل برای اثبات برتری خود در محدوده ۰.۳۲۵ الی ۰.۳۵ دلار در قیمت استلار هستند. اگرچه خریداران قیمت را به بالای مقاومت ۰.۳۵ دلار برده‌اند، اما موفق به تثبیت آن در سطوح بالاتر نبوده‌اند. این امر نشان از جریان ذخیره معاملات در امواج بازیابی قیمت دارد.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
به‌هرحال خریداران به قیمت اجازه ریزش به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۰.۲۸ دلار را نداده‌اند. این امر جریان انباشت در سطوح پایین‌تر قیمت را نشان می‌دهد. خریداران در وضعیت فعلی در تلاش برای هدایت و تثبیت قیمت در بالای ناحیه مقاومتی بالاسر هستند.
در صورت موفقیت احتمال رشد قیمت استلار تا ۰.۴۰۹ دلار وجود خواهد داشت. بریک اوت و تثبیت قیمت در بالای این مقاومت نیز، مسیر صعود را تا ۰.۵۰ دلار هموار خواهد کرد. شیب صعودی میانگین‌های متحرک و قرارگیری شاخص قدرت نسبی (RSI) در بالای سطح ۶۱، نشان‌دهنده برتری گاوها خواهد بود.
این دیدگاه صعودی با حرکت قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه منتفی خواهد شد. چنین حرکتی توانایی پایین آوردن قیمت را تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۰.۲۲۸ دلار خواهد داشت.
مقاومت‌ها: ۰.۳۵ – ۰.۴۰۹ – ۰.۵۰حمایت‌ها: ۰.۳۲۵ – ۰.۲۲۸

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3659

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا