بررسی بروکر روبو فارکس [ورود، ثبت نام، انواع حساب]

بازار فارکس یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مالی جهان، در سال‌های اخیر محبوبیت بسیار زیادی میان سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ایرانی پیدا کرده است؛ چراکه علاقه‌مندان می‌توانند حتی با سرمایه اندک وارد بازار شده و با انجام معاملات به‌موقع و درست سود خوبی کسب کنند. تنها راه ورود به بازار فارکس ثبت نام در یک بروکر یا همان کارگزاری معتبر و تأیید شده است. در هنگام انتخاب بروکر باید به ویژگی‌هایی همچون خدمات ارائه‌شده توسط بروکر، امنیت، محبوبیت، خوش‌نامی، سرعت تراکنش‌ها و سایر موارد این‌چنینی توجه داشته باشیم. یکی از کارگزاری‌هایی که طی این سال‌ها توانسته است نظر کاربران را به خود جلب کند، بروکر روبو فارکس است که در ادامه این مطلب قصد داریم آن را به‌طور کامل معرفی و بررسی کنیم.
بررسی بروکر روبو فارکس
این کارگزاری یکی از کارگزاری‌های معتبر در فضای معاملاتی فارکس است و سابقه‌ای نسبتاً طولانی در این بازار دارد. روبو بروکر فارکس ECN و STP بوده و دفتر مرکزی آن در قبرس واقع شده است. این کارگزاری با دریافت مجوز IFSC فعالیت خود را از سال 2009 آغاز کرده است. روبو فارکس یک کارگزاری آنلاین است که با بیش از 9400 ابزار مالی مختلف توانسته است در بیشتر از 160 کشور جهان خدمات متنوعی را به بیش از 1 میلیون کاربر ارائه کند.
بررسی انواع حساب‌های کاربری در بروکر روبو فارکس
یکی از ویژگی‌های مهم این کارگزاری ارائه انواع مختلف حساب است. به این ترتیب کاربران می‌توانند با توجه به شرایط و نیازهای خود یکی از انواع حساب‌های روبو فارکس را انتخاب کنند. درمجموع عضویت در هریک از پنج نوع حساب این بروکر، بر عوامل مختلفی مانند میزان کارمزدها، سودهای حاشیه‌ای، اهرم‌ها و حداقل سپرده‌ها تأثیر خواهد داشت. در جدول زیر مهم‌ترین ویژگی‌های انواع حساب‌های روبو فارکس آمده است:
حساب اصلی / Prime؛ مناسب کاربران حرفه‌ای

حداقل سپرده: 10 دلار یا 10 یورو
تعداد جفت ارزها: 28 جفت فارکس، فلزات، CFD در سهام آمریکا، در شاخص‌ها، در نفت و رمز ارز
حداکثر اهرم: یک به 300
استاپ اوت: 100 درصد
اسپرد: شناور / شروع از صفر
حداکثر حجم هر معامله: 0.01 لات
کارمزد: از 1 دلار در لات
حداکثر تعداد معاملات باز: نامحدود
پاداش واریز: ندارد
ارز پایه: طلا، دلار و یورو
حساب اسلامی: ندارد

حساب ECN؛ رایج در میان انواع بروکرهای فارکس

حداقل سپرده: 10 دلار یا 10 یورو
تعداد جفت ارزها: 36 جفت فارکس، فلزات، CFD در سهام آمریکا، در شاخص‌ها، در نفت و رمز ارز
حداکثر اهرم: یک به 500
استاپ اوت: 40 درصد
اسپرد: شناور / شروع از 1.3 پیپ
حداکثر حجم هر معامله: 0.01 تا 500 لات
کارمزد: از 2 دلار در لات
حداکثر تعداد معاملات باز: متاتریدر 4: نامحدود / متاتریدر 5: 400
پاداش واریز: ندارد
ارز پایه: طلا، دلار و یورو
حساب اسلامی: ندارد

حساب R Trader؛ مناسب افراد باتجربه و حرفه‌ای

حداقل سپرده: 100 دلار آمریکا
تعداد جفت ارزها: 12000 شاخص، رمز ارز، سهام واقعی، CFD در بورس، فارکس و CFD، ETF نفت و CFD فلزات
حداکثر اهرم: متغیر / برحسب بازار مالی
استاپ اوت: 20%
اسپرد: متغیر
حداکثر حجم هر معامله: متغیر
کارمزد: متغیر
حداکثر تعداد معاملات باز: نامحدود
پاداش واریز
ارز پایه:  دلار آمریکا و یورو
حساب اسلامی: دارد

حساب Pro cent؛ مناسب افراد مبتدی

حداقل سپرده: 10 دلار یا 10 یورو
تعداد جفت ارزها: 36 جفت فارکس، فلزات و رمز ارز
حداکثر اهرم:  یک به 2000
استاپ اوت: 10 درصد
اسپرد: شناور / شروع از 1.3 پیپ
حداکثر حجم هر معامله: 1.0 تا 10 هزار لات
کارمزد: بدون کمیسیون
حداکثر تعداد معاملات باز: متاتریدر 4: 200 / متاتریدر 5: 1000
پاداش واریز: دارد
ارز پایه: طلا، دلار و یورو
حساب اسلامی: دارد

حساب Pro standard؛ مناسب افراد باتجربه در معاملات

حداقل سپرده: 10 دلار یا 10 یورو
تعداد جفت ارزها: 36 جفت فارکس، فلزات، CFD در سهام آمریکا، در شاخص‌ها، در نفت و رمز ارز
حداکثر اهرم: یک به 2000
استاپ اوت: 20%
اسپرد: شناور / شروع از 1.3 پیپ
حداکثر حجم هر معامله: 0.01 تا 500 لات
کارمزد: بدون کمیسیون
حداکثر تعداد معاملات باز: متاتریدر 4: نامحدود / متاتریدر 5: 1000
پاداش واریز: دارد
ارز پایه: طلا، دلار و یورو
حساب اسلامی: دارد

افتتاح حساب در بروکر روبو فارکس
اگر مایل به استفاده از امکانات بروکر روبو فارکس هستید، تنها کافی ا‌ست با ورود به وب سایت رسمی این کارگزاری حساب کاربری افتتاح کنید. از آنجا که از آبان سال قبل این صرافی فعالیت کاربران با Ip ایران را محدود کرده است، برای ورود به وب‌سایت لازم است از یک VPN امن و معتبر استفاده کنید.
پس از تکمیل مراحل ثبت نام و احراز هویت در روبو فارکس، با دانلود پلتفرم معاملاتی مدنظر، دیگر نیازی به استفاده از VPN نخواهد بود. برای شروع مراحل افتتاح حساب در روبو فارکس مراحل زیر را طی کنید.
مرحله اول: ورود به وب‌سایت رسمی صرافی: برای این کار ابتدا به یک VPN وصل شوید و از طریق لینک مستقیم www.RoboForex.com وارد سایت صرافی شوید.
مرحله دوم: با کلیک روی لینک بالا به صفحه‌ای مشابه تصویر پایین هدایت می‌شوید. در این صفحه روی گزینه سبز رنگ Open Account موجود در بالای صفحه کلیک کنید.

مرحله سوم: با انتخاب این گزینه صفحه‌ای مشابه تصویر زیر مشاهده خواهید کرد. در این صفحه لازم است اطلاعات ابتدایی مانند آدرس ایمیل، شماره تماس، نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید. سپس تیک قوانین و مقررات استفاده از خدمات سایت را فعال کنید و در پایان با انتخاب گزینه Next Step به مرحله بعد بروید.

مرحله چهارم: در این مرحله از ثبت نام لازم است اطلاعات حساب و کیف پول خود را وارد کرده و نوع پلتفرم معاملاتی و اکانت خود را مشخص کنید. اطلاعات این بخش از ثبت نام بسیار مهم هستند؛ پس بهتر است از این بخش اسکرین شات تهیه کنید.

در بخش پایین همان صفحه اطلاعات مربوط به آدرس محل سکونت و کد پستی شما دریافت می‌شود. این بخش را نیز با دقت پر کنید و در پایان روی گزینه Confirm کلیک کنید.

اگر تمام مراحل بالا را به‌درستی طی کرده باشید، در این مرحله پیغام You have successfully registered به شما نمایش داده شده و وارد حساب کاربری خود می‌شوید. در این صفحه اطلاعات حساب و رمز عبور شما در ‌دسترس خواهد بود. پس از افتتاح حساب می‌توانید بلافاصله مراحل احراز هویت را نیز آغاز کنید.
احراز هویت در بروکر روبو فارکس
احراز هویت حساب کاربری در این کارگزاری نیز مانند بسیاری از صرافی‌ها و کارگزاری‌های فعال در بازارهای مالی اجباری است. این امر به‌منظور حفظ امنیت مشتریان و ارائه خدمات بهتر انجام شده و مراحل آن با عبور از چند مرحله بسیار ساده تکمیل می‌شود.
درصورت تکمیل مراحل احراز هویت، اطلاعات شما توسط کارشناسان کارگزاری بررسی و درصورت صحت مدارک حساب شما تا حداکثر دو روز کاری تأیید خواهد شد. درصورت تأییدنشدن حساب (وریفای حساب)، با انجام هر تراکنش انتقال وجه، کارمزد بالایی از شما کسر خواهد شد. مراحل احراز هویت در روبو فارکس عبارت‌اند از:
مرحله اول: ارائه آدرس ایمیل و تأیید آن با استفاده کد تأیید ارسالی به آدرس ایمیل: از آنجا که لازم است کد تأیید ارسال‌شده به آدرس ایمیل را در وب‌سایت روبو فارکس وارد کنید، لازم است از آدرس ایمیلی که در دسترس است، استفاده کنید.
مرحله دوم: ارسال تصاویر مدارک شناسایی برای تأیید هویت: برای این کار لازم است تصویر باکیفیتی از گذرنامه، تصویر پشت و روی کارت ملی هوشمند خود تهیه کرده و در وب‌سایت روبو فارکس بارگذاری کنید. قبل از بارگذاری تصاویر مدارک لازم است براساس اطلاعات رسمی مدارک شناسایی خود، فرم احراز هویت را پر کنید. این فرم شامل موارد زیر است:

نام و نام خانوادگی
تعیین جنسیت
تاریخ تولد به میلادی
پاسخ به دو سؤال موجود در فرم (پاسخ بله)
شماره گذرنامه یا کد ملی
واردکردن نام ارگان صادرکننده گذرنامه و کد ملی
تاریخ صدور گذرنامه
انتخاب ملیت
بارگذاری تصویر مدرک گذرنامه یا کارت ملی

مرحله سوم: ارائه آدرس محل سکونت: در آخرین گام از مراحل احراز هویت در بروکر روبو فارکس لازم است اطلاعات مربوط به محل سکونت خود را برای تأیید نهایی وارد کنید. فرم مربوط به اطلاعات محل سکونت شامل موارد زیر می‌شود:

نوع مدرک نشان‌دهنده محل سکونت شما
نام کشور
نام شهر
نشانی محل سکونت
کد پستی
بارگذاری تصویر مدرک اثبات‌کننده محل سکونت: برای این بخش می‌توانید از تصویر قبض آب، برق یا گاز یا سند منزل، اجاره‌نامه یا مدارک مربوط به حساب بانکی که حاوی اطلاعات محل سکونت باشد، استفاده کنید.

حساب اسلامی در بروکر روبو فارکس چیست؟
در این نوع حساب امکان دریافت یا پرداخت سود، کسب درآمدهای آنی و استفاده از سایر شیوه‌های درآمدی که با آموزه‌های اسلامی مغایرت داشته باشند، وجود ندارد؛ درنتیجه این نوع حساب مناسب افرادی است که از قوانین دین اسلام تبعیت می‌کنند.
حساب دمو در بروکر روبو فارکس چیست؟
حساب دمو نوعی حساب تمرینی است و معاملات به‌طور واقعی در آن انجام نمی‌شود. این نوع حساب برای افراد مبتدی که قصد دارند قبل از ورود به بازار واقعی، مهارت‌های معاملاتی خود را گسترش دهند و پیشرفت کنند، مناسب است. همچنین اگر قصد دارید قبل از ورود به بازار واقعی بروکرهای مختلف را به‌طور کامل بررسی و با یکدیگر مقایسه کنید، بهتر است از حساب دمو استفاده کنید.
حساب دمو به شما کمک می‌کند با امکانات و رابط کاربری بروکر به‌خوبی آشنا شوید. در پایان نیز افرادی که قصد دارند در محیطی حرفه‌ای انواع استراتژی‌های معاملاتی را امتحان کرده و درک خوبی از هریک از آن‌ها پیدا کنند، می‌توانند از حساب دمو روبو فارکس استفاده کنند.
 
نحوه دریافت کارمزد در بروکر روبو فارکس
در کارگزاری روبو فارکس نیز مانند سایر بروکرهای فعال کارمزد معاملات دریافت می‌شود. میزان کارمزد دریافتی با توجه به نوع دارایی متفاوت است. سیستم کمیسیون روبو فارکس برحسب نوع حساب معاملاتی شما، متفاوت است؛ برای مثال این کارگزاری از حساب‌های PROCENT و PRO کمیسیونی دریافت نمی‌کند، اما به کاربران حساب‌های ECN، PRIME و R Trader کمیسیون تعلق می‌گیرد.

با سپرده‌گذاری حداقل 10 هزار دلار کارمزدی برابر با 0.0045 دلار آمریکا به ازای هر سهم در بازار سهام ایالات‌متحده دریافت می‌شود.
به ازای هر سهم در CDF در سهام آمریکا، 0.015 دلار آمریکا کارمزد دریافت می‌شود.
به ازای هر سهم در سهام آمریکا، 0.02 دلار، کارمزد دریافت می‌شود.
در CDF های سهام اتحادیه اروپا، 0.07 درصد کارمزد دریافت می‌شود.
در معاملات رمز ارزها، 0.30 درصد کارمزد دریافت می‌شود.
کارمزد معاملات شاخص‌های متغیر است.
به ازای هر 1 میلیون ارز پایه در فارکس، 15 دلار آمریکا کارمزد دریافت می‌شود.

بررسی روش‌های واریز و برداشت ارز در بروکر روبو فارکس
در این کارگزاری کاربران می‌توانند با توجه به شرایط خود برای واریز و برداشت در حساب کارگزاری، از روش‌های مختلفی استفاده کنند. روش‌های واریز و برداشت در بروکر روبو فارکس عبارت‌اند از:

روش‌های واریز: Neteller، Skrill، WebMoney، China UnionPay، انتقال از طریق بانک و کارت‌های اعتباری (خارج از ایران)
روش‌های برداشت: Neteller، Skrill، WebMoney، UnionPay، برداشت از طریق بانک و کارت‌های اعتباری (خارج از ایران)

در برخی روش‌های برداشت وجه از حساب بروکر ممکن است به‌عنوان کارمزد پردازش تراکنش، مبلغی از شما دریافت شود. کارمزد تراکنش بین 0.4 تا 4 درصد از مبلغ برداشت شده خواهد بود. همچنین مبلغ برداشت‌شده از کارگزاری، بین یک تا چند روز کاری به حساب شما منتقل می‌شود.
معرفی مزایا و معایب بروکر روبو فارکس
همان‌طور که در قسمت قبل ملاحظه کردید، بروکر روبو فارکس با ارائه ویژگی‌های بسیار متنوع و جذاب به کارگزاری مناسبی برای کاربران حرفه‌ای و مبتدی تبدیل شده است. در یک نگاه کلی این کارگزاری مزایا و معایبی دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
مزایا

ارائه پشتیبانی سریع و مناسب
فعالیت قانونی و تحت ‌نظر سازمان‌های ریگولاری
پشتیبانی از حساب اسلامی
پشتیبانی از حساب دمو
پشتیبانی از انواع پلتفرم‌های معاملاتی
پشتیبانی از انواع دارایی‌های معاملاتی
محافظت در برابر منفی شدن موجودی
ارائه انواع حساب‌های کاربری
ارائه حساب‌های مدیریت‌شده
ارائه اهرم‌های متنوع
حداقل سپرده مورد نیاز اندک
گزینه‌های متنوع واریز و برداشت وجه
پشتیبانی از سیستم عامل‌های مختلف Windows، MacOS، Andorid، iOS، Linux
پشتیبانی از زبان‌های متنوع
پشتیبانی به زبان فارسی در چت

 
معایب

پشتیبانی‌نکردن از کاربران آمریکا
ارائه‌نکردن حساب‌هایی با نرخ ثابت spreard
ارائه اهرم‌های معاملاتی محدود به کاربران اتحادیه اروپا
پشتیبانی‌نکردن از زبان فارسی در وب‌سایت روبو فارکس
پشتیبانی‌نکردن از IP ایران از آبان 1400
نیاز به VPN برای ورود به وب‌سایت برای کاربران ایرانی
پشتیبانی‌نکردن از واریز و برداشت ریالی

 

معرفی ویژگی‌های بروکر روبو فارکس
این کارگزاری یکی از محبوب‌ترین کارگزاری‌های بازار فارکس در سراسر جهان است که ویژگی‌ها و امکانات بسیار متنوعی را به کاربران ارائه می‌دهد. بهتر است قبل از ثبت نام در روبو فارکس و شروع معامله در آن، با این ویژگی‌ها آشنا شویم.
تحت نظارت بودن روبو فارکس
بروکر روبو فارکس تحت نظارت سازمان‌های نظارتی (رگولاتوری) فعالیت می‌کند. در حال حاضر، سه سازمان نظارتی معتبر به نام‌های IFSC، Financial Commission و VTM بر فعالیت، خدمات و امنیت روبو فارکس نظارت دارند. خبر خوب اینکه سازمان Financial Commission تا سقف ۲۰ هزار یورو از دارایی‌های تمامی افرادی را که در این بروکر حساب دارند بیمه کرده است.
بررسی سیستم پشتیبانی از کاربران در روبو فارکس
بروکر روبو فارکس دارای سیستم پشتیبانی سریع و 24 ساعته و در تمام روزهای هفته است. کاربران می‌توانند درصورت بروز هرگونه مشکل یا سؤالی از طریق تماس، واتس‌اپ، بخش چت بروکر، ارسال ایمیل و سیستم تیکت با کارشناسان بروکر ارتباط برقرار کنند.
همچنین اگر مایل به دریافت پشتیبانی فنی به زبان فارسی باشند، زمان پاسخگویی کارشناسان دوشنبه تا جمعه هر هفته از ساعت 9 صبح تا 1 بامداد به وقت ایران خواهد بود.
پلتفرم‌های معاملاتی و انواع کالاهای معاملاتی در بروکر روبو فارکس
در این کارگزاری کاربران می‌توانند حساب‌های معاملاتی متنوعی داشته باشند. همچنین در این بروکر نه‌تنها از پلتفرم‌های معاملاتی متنوع پشتیبانی می‌شود، بلکه کاربران در آن به انواع بونس‌های معاملاتی و طیف وسیعی از ارزها و دارایی‌های قابل معامله نیز دسترسی دارند.

انواع پلتفرم‌های در دسترس در روبو فارکس عبارت‌اند از:

 metaTrader4
 MetaTrader5
 R Trader
 cTrader

انواع کالاهای قابل معامله در روبو فارکس عبارت‌اند از:

ارزهای دیجیتال (BTC و ETH)
CFD ها در بازار بورس
سهام
شاخص بورس‌های بزرگ دنیا (بیش از 16 شاخص)، مانند نزدک (Nasdaq) و داوجونز (Dow Jones)
ETF یا همان صندوق قابل معامله: این صندوق‌های شامل چند نوع دارایی قابل معامله هستند.
جفت ارز فارکس (36 دارایی): جفت ‌ارزهای اصلی مانند EUR/USD و USD/JPY و جفت ارزهای فرعی
فلزات گران‌بها: مانند طلا، نقره، آهن و مس
کالاهای اساسی: مانند گندم، شکر، سویا و…
سهام شرکت‌های بزرگ (بیش از 60 سهام): مانند اپل و آمازون
کالاهای انرژی: مانند نفت و گاز

 
نتیجه‌گیری
بروکر روبو فارکس کارگزاری باسابقه و مطمئنی در بازار معاملاتی فارکس است. تنوع فضای معاملاتی و امکانات ارائه‌شده در این کارگزاری سبب شده است روبو فارکس برای تمام معامله‌گران در سطوح مختلف دانش، مهارت و تجربه گزینه مناسبی باشد.
 

به این مقاله امتیاز دهید

(۱۶۴ رای)

۴.۴

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3660

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا