باشگاه خبرنگاران جوان – ۶۰ درصد بودجه شهرداری عمرانی است



مهدی صباغی شهردار قزوین در نشست با جمعی از معتمدین شهر با بیان اینکه، بودجه کنونی شهر قزوین براساس سال‌های گذشته نوشته شده است، گفت: اکنون بالغ بر ۴۰ درصد از بودجه شهرداری، محل بودجه جاری و ۶۰ درصد آن از بودجه عمرانی است.
وی ادامه داد: در تمام کشور مرسوم شده که پروژه‌های عمرانی زینت‌بخش شهر باشند، اما امروزه لازم است این رویکرد تغییر یابد چراکه صرفاً پروژه‌های عمرانی پاسخگوی کامل هزینه‌ها و نیاز‌های شهر و مدیریت نیست.
این مسئول بیان کرد: بالغ‌بر ۴۵۰ نیروی مازاد در شهرداری قزوین در حال خدمت هستند و با این وجود گاهی مدیریت شهری برای پرداخت حقوق با مشکل مواجه می‌شود.
صباغی همچنین گفت: در ادوار گذشته به دلیل بالا بودن هزینه‌های شهر، بسیاری از عملیات‌های عمرانی متوقف شده بود؛ البته ناگفته نماند که تغییر رویکرد عمرانی به رویکرد فرهنگی اثرات مثبت فراوانی دارد، اما به هرحال توسعه شهر مدیون برخی نوسازی‌ها از جمله ناوگان حمل‌ونقل، احداث مترو یا تراموا و همچنین ساخت و بهینه‌سازی جاده‌ها و پل‌ها است.
این مسئول اظهار کرد: توسعه شهر مرهون تجهیز زیرساخت‌ها است که به کمک اعضای شورای اسلامی شهر در حال تکمیل آن هستیم.
پول و اعتبار سرمایه گذاران به سمت دلالی سوق داده می‌شود
صباغی ادامه داد: امروزه شهر قروین در کنار تخصص محوری، نیازمند وحدت است، در این راستا از سه سرمایه‌گذار دعوت شده تا برای مشارکت در شهر ایده‌های خود را ارائه دهند.
شهردار قزوین با اشاره به اینکه، سرمایه‌گذاری در قزوین، سخت شده است، افزود: متأسفانه پول و اعتبار بسیاری از سرمایه‌گذاران در اموری، چون دلالی و واسطه‌گری هزینه می‌شود و سرمایه‌گذاران محدودی پیدا می‌شود که دغدغه توسعه شهر را داشته باشد.
این مقام مسئول با تشریح برخی پروژه‌های در حال بررسی، افزود: از ابتدای سال تا به امروز ۱۹ پروژه نیمه‌کاره شهرداری تکمیل و افتتاح شده است و بالغ‌بر ۱۲۰ پروژه هوشمندسازی نیز در دست اقدام است.
صباغی بیان کرد: پروژه‌های هوشمندسازی شهری که از اولویت‌های شهرداری است، با طرحی هدفمند تحت عنوان شهروند سپاری اجرایی خواهد شد که می‌تواند جلوی بسیاری از رانت‌ها را بگیرد.
وی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌کاره شهر عنوان کرد: تاپایان سال تمامی پروژه‌های نیمه کاره شهر به جز ساختمان شهرداری افتتاح خواهند شد.
شهردار قزوین در پایان گفت: با کمک و همت شما معتمدین، شهر را آنطور که شایسته است مدیریت خواهیم کرد و به شعار شورای انقلابی و شهردار جهادی تحقق خواهیم بخشید.

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3660

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا