باشگاه خبرنگاران جوان – پرداخت ماهیانه ۵ میلیارد تومان به مدد جویان کمیته امداد در تربت جام

ماهیانه ۵ میلیارد تومان به حدود ۱۳ هزار خانوار مدد جوی کمیته امداد در تربت جام پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شیر محمد شاکری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت جام گفت: تلاش این نهاد برای مدد جویان اشتغال زایی پایدار است و در سال جاری بیش از ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شده است.
او با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد تاسیس کمیته امداد امام (ره) به دستور امام راحل و هفته احسان و نیکوکاری افزود: سال جاری و با توجه به مشکلات اقتصادی، تورم و کرونا توانسته ایم خدمات متنوعی به نیازمندان ارائه کنیم و توزیع ۳۰ هزار بسته غذایی گرم و کالا، کمک هزینه به ۸۰۰ مستاجر، تعمیر و ساخت ۸۵ واحد مسکونی با اعتباری به مبلغ بیش از ده میلیارد ریال و پرداخت ۵ میلیارد تومان لوازم ضروری به مدد جویان بخشی از این خدمات است.
بیشتر بخوانید

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت جام ادامه داد: در حال حاضر ۱۸ مرکز نیکوکاری در شهرستان فعال هستند و توانسته برای نیازمندان بیش از دو میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی جذب کنند و لازم است مشارکت‌های مردم به نیازمندان بیشتر انجام گیرد، همچنین ماهیانه مبلغ ۵۰ میلیون تومان از صندوق صدقات در شهرستان کمک جمع آوری می‌شود و امسال حدود ۴ میلیارد تومان کمک‌های مردمی به این نهاد انجام شده است و ماهیانه حدود ۵ میلیارد تومان به مدد جویان تربت جام کمک هزینه معیشتی پرداخت می‌شود.
شاکری بیان کرد: در حال حاضر حدود هزار یتیم زیر ۱۵ سال در طرح اکرام و ۴۵۰ نفر در طرح محسنین وجود دارد که توسط دو هزار و ۸۴۰ حامی حمایت می‌شوند و امیدواریم خدمات مناسبی به نیازمندان انجام دهیم.
او تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰۰ مورد تقاضای جهیزیه در تربت جام ثبت شده است و تاکنون ۲۴۰ مورد جهیزیه به نوعروسان و ۱۰۱ مورد کالا از ۵ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان تحویل شده است و همچنین در سال جاری ۱۳۰ مورد جهیزیه از سوی دفتر مقام معظم رهبری به این شهرستان اختصاص یافته است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد: هفته نیکوکاری (از چهاردهم تا بیست و یکم اسفندماه) به منظورجذب کمک‌ها و هدایای مردم به خانواده‌های محروم و نیازمند برگزار می‌شود که جمع آوری و توزیع آن توسط کمیته امداد صورت می‌گیرد و امسال به دلیل ارتقای شاخص‌های بهداشتی و هم سو با تدابیر ملی برای مبارزه با ویروس کرونا، سعی بر آن است که از روش‌های الکترونیکی و غیرحضوری بیشتر استفاده شود.
انتهای پیام//س. ج

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا