باشگاه خبرنگاران جوان – استخراج غیرمجاز رمز ارز‌ها و تأثیر آن بر خاموشی‌های ناخواسته



به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمید علیزاده، مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: امسال با وجود خشکسالی‌ها و کاهش نزولات جوی و گرمای زودرس، ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار مگاوات تولید انرژی برق نیروگاه‌ها کاهش یافت که توازن تولید و مصرف را برهم زد و سبب قطع برق و خاموشی‌های ناخواسته و از پیش تعیین نشده درهفته‌های اخیر شد.
او افزود: به طور متوسط فروردین ماه حدود پنج درجه و اردیبهشت‌ماه نیز چند درجه افزایش دما در سطح کشور اتفاق افتاد که این به معنای استفاده زودتر از دستگاه‌های سرمایشی بود که خود بار قابل ملاحظه‌ای را نیاز دارد.
علیزاده درخصوص مصرف انرژی برق ادارات تصریح کرد: ادارات و سازمان‌ها موظف هستند که در ساعات اداری ۵۰ درصد مصرف برق و بعداز ساعات اداری تا ۹۰ درصد مصرف خودرا نسبت به سال گذشته کاهش دهند.
او از کنترل و پایش روزانه مصرف برق ادارات خبر داد و بیان کرد: از مشترکان میخواهیم که با تغییر در نحوه مصرف در طرح‌های پاسخگویی مشارکت و پاداش دریافت کنند.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با بیان اینکه پیک بار ازساعت ۱۲ تا ۱۸ بعداز ظهر است، از مشترکان خواست: از دور کند کولر استفاده کنند یا اینکه درجه کولر گازی را روی ۲۵ تنظیم کنند.
او با اشاره به اینکه ۲۵ درصد مصرف برق کشور مربوط به وسایل سرمایشی است، گفت: اگر مشترکان ۱۰ درصد صرفه جویی کنند، خاموشی نخواهیم داشت.
علیزاده به عقد تفاهم نامه همکاری با شرکت شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و افزود: ۴۰ درصد مراکز صنعتی بزرگ شمال استان با صنعت برق در پیک بار همکاری داشتند که امیدواریم ما بقی صنایع نیز در هفته جاری نسبت به عقد تفاهم نامه اقدام کنند.
او تصریح کرد: طبق مصوبه هیئت وزیران صنایع بزرگ باقدرت بیش از ۳ مگاوات موظف هستند در ساعات ۱۲ تا ۲۱ مصرف برق خود را کاهش دهند.
علیزاده بیان داشت: صنایع به تناسب میزان همکاری، پاداش دریافت خواهند کرد.
او با اشاره به طرح برق امید وزارت نیرو گفت: این طرح به منظور حمایت از مشترکان کم مصرف و اصلاح الگوی مصرف انرژی برق اجراشده است که براین اساس، در شمال استان کرمان ۱۵ درصد مشترک پرمصرف، ۵۵ درصد خوش مصرف و ۳۰ درصد مشترک کم مصرف داریم.
علیزاده به استخراج غیرمجاز رمز ارز‌ها اشاره کرد و گفت: تاکنون در شمال استان کرمان هزار و ۵۰۰ دستگاه رمز ارز غیرمجاز کشف و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان افزود: ۴ مشترک مجاز در کرمان و رفسنجان از انرژی برق برای استخراج رمزارز‌ها استفاده می‌کنند که میزان استفاده آن‌ها از ۵/۱ مگاوات تجاوز نمی‌کند.
علیزاده با بیان اینکه صنعت برق به دلیل استخراج غیرمجاز رمز ارز که مصرف برق بالایی را به خود اختصاص داده، تحت فشار است، تصریح کرد: برای تولید هر بیت کوین، معادل مصرف ۳۵ هزار مشترک خانگی انرژی برق مصرف می‌شود.
او از مردم خواست درصورت مشاهده استخراج غیرمجاز رمز ارز‌ها در شمال استان کرمان از طریق سایت سمات توانیر به آدرس www.tavanir.co.ir اطلاع دهند و تا سقف بیست میلیون تومان پاداش دریافت کنند.
انتهای پیام/ب

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3660

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا