ایمنا – تداوم روند ریزشی بازار رمز ارزها



به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:
نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال
بیت‌کوین (BTC) ۳۸ هزار و ۶۵۲ دلار.
تغییرات: کاهش ۴.۰۹ درصد
اتریوم (ETH) دو هزار و ۶۱۲ دلار.
تغییرات: کاهش ۶.۳۹ درصد
بایننس‌کوین (BNB) ۳۷۷ دلار و ۵۷ سنت.
تغییرات: کاهش ۶.۰۶ درصد
ریپل (XRP) ۰.۰۷۹ دلار.
تغییرات: رشد ۰.۱۴ درصد
کاردانو (ADA) ۰.۹۳۴ دلار
تغییرات: کاهش ۷.۲۵ درصد
سولنا (SOL) ۸۸ دلار و ۲۴ سنت.
تغییرات: کاهش ۳.۰۴ درصد
ترا (Tera) ۴۸ دلار و هشت سنت.
تغییرات: کاهش ۷.۲۵ درصد
اوالانچ (Avalanche) ۷۸ دلار ۹۲ سنت.
تغییرات: کاهش ۷.۳۴ درصد
دوج‌کوین (DOGE) ۰.۱۳۶ دلار.
تغییرات: کاهش ۴.۴۵ درصد
پولکادات (DOT) ۱۷ دلار و ۷۸ سنت.
تغییرات: کاهش ۳.۳۰ درصد
تحلیل تکنیکال بیت کوین
پیش بینی افت تا محدوده ۳۴ هزار ۸۰۰ دلار. سرعت ریزش بسیار زیاد است و پیش بینی یک اصلاح عمیق دیگر را داریم که می‌تواند از ساختار اصلاحی wxy موج y باشد.
(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)
دامیننس

دامیننس بیت کوین: ۴۲.۶۶ درصد
دامیننس اتریوم: ۱۸.۳۷ درصد
دامیننس تتر: ۴.۶۱ درصد
دامیننس بی ان بی: ۳.۶۷ درصد
دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۸۳ درصد
دامیننس کاردانو: ۱.۸۴ درصد
دامیننس سولنا: ۱.۶۳ درصد
دامیننس ریپل: ۲.۲۱ درصد

(منظور از دامیننس یک رمز ارز، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک رمز ارز چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)
ارزش کل بازار رمز ارزها: یک هزار و ۶۹۸ میلیارد دلار

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز ۲۷ واحد بوده که نشان دهنده افزایش ترس معامله گران نسبت نسبت به روز گذشته است.
به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است.
(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.
(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار است و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.
(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.
(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.
تغییرات شاخص ترس و طمع

اخبار بازار رمزارزها
به‌روزرسانی اوپن‌سی به‌دلیل حملات فیشینگ متوقف شد
اوپن‌سی، بازار مشهور NFTها، روز گذشته از به‌روزرسانی قراردادهای هوشمند خود خبر داده بود اما تیم توسعه آن اکنون و به دلیل حملات گسترده فیشینگ این ارتقا را به حالت تعلیق درآورده است. تنها پس از چند ساعت از شروع مهاجرت به قراردادهای هوشمند جدید، کاربران از حملات هکرها خبر دادند. با این حال، بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که مهاجمان از حملات فیشینگ برای سرقت NFTها قبل از انتقال آنها به قراردادهای هوشمند جدید در اوپن‌سی استفاده کرده‌اند. ایمیل‌های مربوط به این حملات برای کاربران اوپن‌سی ارسال شده است و هنگامی که مالک NFT از لینک داخل آن استفاده کند، مهاجمان به دارایی‌های او دسترسی پیدا می‌کنند.
در سه روز گذشته ۱۴۳.۱ میلیون توکن شیبا اینو سوزانده شده است
براساس گزارش صفحه توئیتر «Shibburn»، در سه روز اخیر اعضای مختلف جامعه شیبا اینو بیش از ۱۴۳.۱ میلیون واحد از این میم کوین را سوزانده‌اند. بزرگ‌ترین میزان از این توکن که به یک کیف پول مرده ارسال شد ۱۱۱,۱۱۱,۱۱۱ واحد بود که سه روز پیش صورت گرفت. داده‌های وبسایت اتراسکن (Etherscan) نشان می‌دهد که آخرین بار ۷ و ۴ ساعت پیش و هر بار ۱,۸۸۲,۸۹۲ واحد شیبا اینو سوزانده شده است.
بایننس به انجمن بانک‌های روسیه ملحق شد
بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان به انجمن بانک‌های روسیه (Association of Banks of Russia) پیوسته تا تجارب نظارتی خود را با مؤسسات مالی و دولت روسیه به اشتراک بگذارد. دولت و نهادهای مالی این کشور مشغول تنظیم رویکرد خود برای نظارت بر ارزهای دیجیتال هستند. گفتنی است که بایننس اولین پلتفرم ارزهای دیجیتال است که در این سازمان صنعت بانکداری فعالیت می‌کند.
تعداد کیف پول‌های دارنده شیبا اینو رکورد جدیدی را ثبت کرد
مطابق داده‌های ارائه شده از سوی ویل استاتس، همزمان با ادامه روند انباشت شیبا اینو توسط نهنگ‌های اتر، تعداد کیف پول‌هایی که این میم کوین را نگهداری می‌کنند، افزایش یافته و به نقطه عطف جدیدی رسیده است. مطابق داده‌ها، در حال حاضر تعداد کل کیف پول‌های منحصر به فردی که این میم کوین را نگهداری می‌کنند، با ثبت اوج تاریخی جدیدی به ۱,۱۸۰,۱۴۰ آدرس رسیده است.
ویل استاتس همچنین در توییت روز ۱۸ فوریه خود نوشته است که در حال حاضر ۱,۰۰۰ آدرس نهنگ بزرگ شبکه اتریوم ۱۸,۲۲۶,۵۶۸,۸۹۴,۲۰۸ توکن شیبا دارند که ارزشی برابر ۲.۶ میلیارد دلار دارد. با این حال، در وب‌سایت ویل استاتس این رقم بسیار کمتر گزارش شده و گفته شده که نهنگ‌های اتر مجموعاً ۱.۰۸ میلیارد دلار شیبا اینو دارند که نشان‌دهنده سهم ۱۱.۷۹ درصدی این میم کوین در میان دارایی‌های آنهاست.
اتریوم دو برابر سریع‌تر از آمازون به درآمد ۱۱ رقمی رسیده است
یکی از طرفداران اتریوم و از فعالان جامعه راهکار مقیاس‌پذیری استارکنت (StarkNet )به نام odin_free در توئیتر خود عنوان کرد که شبکه اتریوم ۲ برابر سریع‌تر از آمازون به ارزش ۱۱ رقمی رسیده است. اتریوم در کمتر از ۸۰ ماه ۱۰ میلیارد دلار درآمد کسب کرده؛ در حالی که ۲ برابر این زمان برای رسیدن آمازون به این موفقیت طول کشیده است. گفتنی است که با وجود ثبت چنین رکوردی، ارزش بازار اتریوم معادل ۲۳ درصد از ارزش بازار شرکت آمازون است.
ایتالیا قوانین جدید مبارزه با پول‌شویی برای شرکت‌های رمز ارز تصویب کرد
ایتالیا به‌طور رسمی قوانین جدیدی برای مبارزه با پول‌شویی تصویب کرده است که شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال را ملزم به ارائه گزارش و ثبت رسمی در این کشور می‌کند. این قوانین که در ماه ژانویه (دی) تصویب شده است با دستورالعمل پنجم اتحادیه اروپا درباره مبارزه با پول‌شویی و دستورالعمل‌های گروه ویژه اقدام مالی ( (FATFبرای ارائه‌دهندگان خدمات مرتبط با دارایی‌های دیجیتال مطابقت دارد. طبق این اسناد، اگر شرکت‌ها بخواهند خدماتی مرتبط با ارزهای دیجیتال ارائه دهند، ملزم به رعایت دستورالعمل‌های ویژه‌ای هستند و باید در فهرستی که مقامات ایتالیا مشخص کرده‌اند، ثبت‌نام کنند.
کاردانو پاداش هکرها برای کشف آسیب‌پذیری‌های شبکه خود را دو برابر کرد
پلتفرم بلاک چین عمومی کاردانو اعلام کرده پاداشی را که برای هکرهای کلاه‌سفید در نظر گرفته تا آسیب‌پذیری‌ها یا اشکالات موجود در این شبکه را کشف کنند، دو برابر کرده است. کاردانو اخیراً یک برنامه تبلیغاتی را به‌مدت ۶ هفته آغاز کرده و برای هکرها و برنامه‌نویسان پاداش ۲۰٬۰۰۰ دلاری تعیین کرده است تا هرگونه مشکل یا آسیب‌پذیری در قراردادهای هوشمند را پیدا کنند. بر اساس این تبلیغات، به ازای هر مشکلی که در نودهای کاردانو پیدا شود، پاداشی ۸۰۰ دلاری اهدا خواهد شد و گزارش آسیب‌پذیری‌های کیف پول‌های کاردانو پاداشی ۱۵٬۰۰۰ دلاری دارد. علاوه بر این، به یابنده هر نوع آسیب‌پذیری جزئی‌تر نیز پاداشی ۶۰۰ دلاری تعلق می‌گیرد.
ارزش کل قفل‌شده کاردانو به مرز ۲۰۰ میلیون دلار رسید
اکوسیستم کاردانو در کنار افزایش سریع حجم تراکنش‌ها، شاهد رشدی قابل توجهی است و ارزش کل قفل‌شده (TVL) آن به مرز ۲۰۰ میلیون دلار نزدیک شده است. ساندی سواپ، نخستین صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر کاردانو، با افزایش تعداد تراکنش‌ها به ارزش کل قفل‌شده ۱۲۶.۱ میلیون دلاری رسید که نشان می‌دهد ساندی سواپ، بیشتر ارزش کل قفل‌شده این شبکه را به خود اختصاص داده است. طبق گزارش‌ها، در حال حاضر ۴۹۲ پروژه در حال ساخت بر روی کاردانو هستند، در حالی که در اواخر دسامبر ۲۰۲۱ این رقم برابر با ۱۷۵ پروژه بود.
رونمایی وزارت دارایی روسیه از ۲ لایحه پیشنهادی برای مقررات‌گذاری ارزهای دیجیتال
وزارت دارایی روسیه فرایند تدوین ۲ لایحه جدید را برای تنظیم جامع و کامل مقررات ارزهای دیجیتال و فعالیت‌های مرتبط در این کشور را آغاز کرده است. این پیشنهاد وزارت دارایی روسیه، شامل قانون تازه‌ای در مورد ارزهای دیجیتال و لایحه‌ای برای اصلاح سایر اقدامات قانون‌گذاری در ارتباط با این بخش است. قرار است پیش‌نویس این این مقررات پیشنهادی وزارت دارایی برای بحث‌ها و جلب آرای عمومی منتشر شوند و جمع‌آوری دیدگاه‌ها در این باره نیز تا ۱۸ ماه مارس ادامه یابد. این قوانین پیشنهادی جدید وزارت دارایی پس از آن رونمایی شده‌اند که در ابتدای ماه جاری میلادی، دولت روسیه، بانک مرکزی این کشور و وزارت دارایی را موظف به آماده‌سازی قوانین جدید درباره ارزهای دیجیتال کرد. در این میان، بانک مرکزی روسیه به شدت خواهان ممنوعیت کامل و همه جانبه مبادله، انتشار کوین، استخراج، تجارت و پذیرش ارزهای دیجیتال است؛ اما وزارت دارایی به دنبال آن است که تحت قوانینی سخت‌گیرانه ارزهای دیجیتال را قانونی کند.
اوج‌گیری حجم معاملات توکن بازار NFT های X ۲ Y ۲ پس از برگزاری ایرادراپ
توکن اختصاصی بازار تازه‌تأسیس X۲Y۲ که چندی پیش ایردراپی را ویژه معامله‌گران NFTها در بازار رقیب، یعنی اوپن سی برگزار کرده بود، امروز در صدر فهرست پرمعامله‌ترین ارزهای دیجیتال صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ قرار گرفت. X۲Y۲ که خود را یک بازار غیرمتمرکز برای خریدوفروش NFTها معرفی کرده است، چندی پیش ۱۲ درصد از عرضه کل توکن اختصاصی‌اش را میان کاربرانی که تا پیش از ژانویه ۲۰۲۲ (دی) در اوپن سی معامله کرده بودند، ایردراپ کرد. گفتنی است که قیمت توکن این پلتفرم در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است.
نقشه بازار رمز ارزها

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا