ایسنا – ظرفیت صادرات گاز آذربایجان به اروپا دو برابر می‌شود


اپ آگهی –
 به گزارش ایسنا، اتحادیه اروپا ماه میلادی جاری اعلام کرد که به دنبال دریافت گاز بیشتری از جمهوری آذربایجان با توجه به افزایش هزینه های انرژی در این منطقه و عرضه محدود از سوی روسیه است.
نگرانیها نسبت به مختل شدن عرضه انرژی روسیه هفته جاری پس از اقدام مسکو در به رسمیت شناختن دو جمهوری خودخوانده در شرق اوکراین که تحریم‌های غربی را به دنبال داشت، شدت گرفت و اقدامات علیه مسکو شامل تصمیم آلمان برای متوقف کردن فرایند صدور مجوز برای فعالیت خط لوله گازی نورد استریم ۲ از روسیه به آلمان باعث شد قیمت گاز به خصوص معاملات تحویل آتی افزایش پیدا کند.
 باکو در رقابت با مسکو برای بازار پرمنفعت اروپایی، خط لوله ترانس آناتولی را به عنوان یک گزینه تامین گاز جایگزین عرضه کرده است.
سالتوک دوزیول، مدیر اجرایی کنسرسیوم خط لوله ترانس آناتولی گفت: در حال حاضر این خط لوله با ۱۰۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می کند. ما به نقطه ثابتی در انتقال گاز برای نیازهای ترکیه رسیده‌ایم و سالانه ۵.۷ میلیارد متر مکعب تحویل می دهیم. در مجموع امسال قصد داریم ۱۶.۲ میلیارد متر مکعب گاز به ترکیه و اروپا عرضه کنیم که شامل تحویل ۱۰.۵ میلیارد متر مکعب گاز به اروپاست.
دوزیول گفت: برنامه‌هایی برای افزایش ظرفیت به ۲۳.۷ میلیارد متر مکعب در مرحله دوم و سپس ۳۱ میلیارد متر مکعب در مرحله سوم وجود دارد که چهار تا پنج سال با ساخت بخشهای جدید خط لوله، زمان می برد.
بر اساس گزارش رویترز، کنسرسیوم خط لوله گاز طبیعی ترانس آناتولی طولانی ترین بخش کریدور گاز جنوبی را شامل می‌شود که مجموعه ای از خطوط لوله انتقال گاز از میدان شاه دنیز دو جمهوری آذربایجان است.
انتهای پیام
∎​

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا