ایسنا – بازار خودرو آرام گرفت


اپ آگهی –
به گزارش ایسنا، بازار خودرو به گفته فعالان و کارشناسان، به آرامش نسبی رسیده و قیمت خودرو مجدادا با کاهش نسبت به هفته‌های گذشته مواجه شده است.
در این شرایط، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران معتقد است که علت این روند کاهشی، افزایش عرضه خودرو نسبت به تقاضاست چرا که به گفته او، سطح معاملات تقریباً به صفر رسیده است. فروشنده در بازار بسیار، اما خریدار مراجعه نمی‌کند و بازار بدون مشتری پیش می‌رود. روند کاهش قیمت‌ها همچنان ادامه دارد و ۱۰ الی ۱۶ درصد کاهش قیمت در اکثر محصولات داخلی و مونتاژی محسوس است.
پرخبر روز: خودرو
خودرو و بازار آن امروز ساعات پرخبری را سپری کردند چرا که نه تنها کاهش قیمت انواع خودروهای داخلی و مونتاژی منتشر شده بود. بلکه امروز وزارت صمت از شورای رقابت خواست که قیمت‌های اعلامی خودروهای مونتاژی را که یکشنبه گذشته ۱۷ درصد افزایش دادند، بیشتر و دقیق‌تر بررسی کنند. در یکی از بندهای این نامه آمده بود که ضروری است تا قیمت کلیه خودروهای مونتاژی همراه با فیچرهای خاص هر محصول برای هر تیپ محصول به طور مجزا تعیین شود.
دیگر خبر خودرویی مربوط به ثبت نام خودرو بود که برخی متقاضیان اعلام کرده بودند، با وجود ویرایش درخواست خود و تغییر اولویت‌شان به سال ۱۴۰۲، امروز شاهد بازگشت این اولویت به سال ۱۴۰۳ و اعلام پیام‌هایی مانند “عدم تخصیص” بودند.
البته مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو علت آن را اینگونه توضیح داده بود که برخی گزینه لغو سفارش قبلی را انتخاب کرده اما خودروی جدید انتخاب نکرده‌اند که این موضوع به‌ منزله انصراف بوده و از طرح در حقیقت انصراف داده‌اند. برخی دیگر نیز همان اولویت سال آینده بازگشته‌اند، اکثراً تنها یک اولویت انتخاب کرده‌اند. بنابراین برای این یک یا دو خودو، امکان تحویل در سال جاری وجود نداشته و اولویت قبلی مدنظر قرار گرفته شده تا حقوق‌ و نوبتشان از بین نرود.
خبر روز: بسته اقتصادی دولت برای  مهار تورم
یکی از خبرهای پربازدید امروز، تصمیمی بود که وزیر اقتصاد آن را اعلام کرد. خاندوزی از تدوین بسته‌ای مهار تورم و رشد تولید، کاهش بدهی‌های دولت، انضباط مالی، مدیریت شوک‌های ارزی و … خبر داد که در جلسه امروز شورای اقتصاد قرار است تکمیل شود. به گفته او برنامه کاهش بدهی‌های دولت، انضباط مالی و توقف بدهی‌های جدید و تعیین تکلیف بدهی‌های قدیم، کاهش ناترازی‌های ارزی و برنامه‌های تحریک رشد اقتصادی و هدایت اعتبارات را هم در این بسته پیش‌بینی‌ شده است.
پاسخ روز: اینترنت ماهواره‌ای سرعت فیبر نوری را ندارد
یکی از شهروندان امروز در یکی از شبکه‌های اجتماعی از وزیر ارتباطات پرسیده بود که امروز تمام دنیا در حال پیشبرد منظومه های ماهواره‌ای هستند، در چنین شرایطی چه نیازی به پروژه فیبر نوری است؟ زارع پور در پاسخ به او نوشته بود که اینترنت ماهواره‌ای نمی‌تواند سرعت و کیفیت ارتباط مبتنی بر فیبر نوری را فراهم کند، برای همین همه کشورهای پیشرفته با شتاب در حال اتصال ساختمان هایشان با فیبر نوری هستند.
انتهای پیام
∎​

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3662

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا