ایرنا – هدفگذاری کاشت ۸ میلیون اصله نهال در استان تهران


اپ آگهی –
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «رضا بیانی» با بیان اینکه نهال‌های مورد نیاز برای کاشت در این استان از نهالستان‌های دماوند و ملارد تامین می‌شود، افزود: در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سهم استان تهران کاشت سالیانه ۲ میلیون اصله نهال در سطح حدود یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار است.
مدیرکل منابع طبیعی استان تهران با اشاره به اینکه برای کاشت نهال از گونه‌های بومی استان تهران مانند اُرس، داغداغان، سنجد و بنه استفاده می‌شود، اظهار داشت: کاشت نهال‌ها با اولویت احیاء و غنی‌سازی و همچنین توسعه جنگل‌ها انجام می‌شود.
وی، سطح جنگل‌های طبیعی استان تهران را نزدیک به ۲۵ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: بخش عمده جنگل‌های f۵ با تاج پوشش پنج تا ۱۰ درصد و همچنین یک تا پنج درصد هستند که شامل جنگل اّرس می‌شود و احیاء و غنی‌سازی را در همین محدوده‌ها انجام می‌دهیم.
بیانی اضافه‌کرد: محدوده‌ها برای توسعه جنگل در استان تهران را شناسایی و انتخاب کرده‌ایم و نهال‌ها در مناطقی که بیش از ۳۰۰ میلی متر بارندگی داشته باشند کاشته خواهند شد.
وی در همین حال گفت: علاوه بر این مناطق، جنگل‌کاری در مناطق بیابانی استان تهران را هم در دستور کار داریم که جزو وظایف ذاتی ما است.
مدیرکل منابع طبیعی استان تهران درباره مراقبت و نگهداری از نهال‌هایی که در قالب طرح مردمی یک میلیارد درخت در استان تهران کشت خواهد شد، اظهار داشت: مراقبت و نگهداری از نهال‌های کاشته شده توسط شرکت‌ها و پیمانکارانی که با آنان عقد قرارداد خواهیم داشت برای چهار سال انجام می‌شود تا نهال‌ها مستقر شوند.
وی در مورد همکاری سایر نهادها و ارگان‌ها با این طرح، تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌هایی را با وزارت دفاع، شهرک‌های صنعتی، آموزش و پرورش و شهرداری‌ها داریم و امسال هم شهرداری تهران برنامه کاشت یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار نهال را برنامه‌ریزی کرده است و شهرک‌های صنعتی نیز ۲۵ درصد عرصه‌هایشان را نهال‌کاری خواهند کرد.
بیانی گفت: هلال احمر کمک کننده در بحث نهال‌کاری است و وزارت دفاع نیز هم عرصه و فضاهای باز دارد که می‌تواند در این عرصه‌ها نهال‌کاری کند.
به گزارش ایرنا، ترسیب کربن (به انگلیسی: Carbon sequestration) به روند ذخیره کربن موجود در هوا در خاک و گیاهان گفته می‌شود. این روند با ذخیره کربن از هوا باعث می‌شود که از میزان گاز گلخانه‌ای کربن دی‌اکسید کاسته شده و به بهبود کیفیت هوا کمک کند. ترسیب کربن به معنای رسوب دادن و تخلیه کربن موجود در جو (آتمسفر) است.
∎​

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3659

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا