ایرنا – تدوین ۱۰۶ استاندارد آموزشی و مهارتی ویژه افراد دارای معلولیت


اپ آگهی –
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا» در بازدید از مراکز آموزش فنیو حرفه ای اظهار داشت: در حقیقت کسب مهارت های متناسب با شرایط گروه هدف سازمان بهزیستی در ایجاد و پایداری اشتغال حائز اهمیت برشمرد و اظهار داشت: در سال جاری، ۱۵ کارگاه مهارتی ویژه‌ی افراد دارای معلولیت و خصوصاً نابینایان عزیز در ۱۵ استان کشور که دارای بیشترین آمار افراد معلول است، راه اندازی می شود.
وی با اشاره به تهیه ۱۰ عنوان محتوای آموزش الکترونیکی ویژه‌ی نابینایان و کم‌بینایان و راه اندازی یک مرکز آموزش اختصاصی در شهر مشهد مقدس با کارگاه های آموزشی فناوری‌های اطلاعات، صنایع چوب، صنایع پوشاک، صنایع چرم، صنایع فرش، هنرهای تزئینی و گوهر تراشی، افزود: ارائه آموزش های مهارتی و تهیه تجهیزات متناسب با شرایط جسمی معلولان عزیز از برنامه های این سازمان در توسعه نهضت مهارت افزایی برای این مخاطبین خاص می باشد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تصریح کرد: با هدف هم افزایی ظرفیت و توان دستگاه ها و متولیان این قشر از جامعه و ساماندهی مباحث مرتبط با آموزش های فنی و حرفه ای و براساس تکالیف معین در ماده ۱۴ قانون حمایت از معلولین، نظام نامه آموزش های مهارتی افراد دارای معلولیت و ویژگی خاص تدوین و کمیته‌های متعددی در سطح ملی و ستاد با دستگاه‌های مختلف اجرایی تشکیل شده است.
حسینی نیا گسترش نهضت مهارت آموزی را اقدامی ملی در راستای گسترش آموزش‌های مهارتی و مهارت‌افزایی کارجویان و شاغلان دانست و آمادگی این سازمان در جهت راه اندازی مراکز مهارتی ویژه معلولان  اعلام کرد. 
امید به زندگی و تسهیل گری در آموزش فنی و حرفه ای در جریان است
در ادامه رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به تحولات چشمگیر و اقدامات مؤثر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم با درک شرایط و احساس معلولان و نیازسنجی، آینده‌نگری، هم‌افزایی اندیشه ها، کار و تلاش حداکثری و با تشکیل کارگروه های تخصصی در جهت اشتغال جامعه هدف بهزیستی گام برداریم.
علی‌محمد قادری با بیان اینکه امید به زندگی و تسهیل گری در آموزش فنی و حرفه ای در جریان است، افزود: می توان با هم افزایی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور زنجیره مهارت آموزی، تولید و اشتغال را برای جامعه هدف سازمان بهزیستی راه بیندازیم چون اشتغال و عرضه محصولات تولیدی باکیفیت دغدغه اصلی سازمان بهزیستی می باشد.
وی با ارائه پیشنهاد راه اندازی پارک مهارتی گردشگری ویژه معلولان، گفت: می توانیم با کمک سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور پارک مهارتی گردشگری راه اندازی کنیم تا معلولان هم بتوانند در کنار تفریح، مهارتی را نیز کسب کنند. 
رئیس سازمان بهزیستی خواستار هم افزایی سازمان در جهت راه اندازی مراکز تخصصی ویژه معلولین و بهره گیری از مهارت و دانش مربیان این سازمان شد. 
بر اساس این گزارش، جواد روانبخش مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در جریان این بازدید به ارائه گزارشی پیرامون آموزش های مهارتی، سنجش و صدور گواهینامه مهارت متناسب با نیاز بازار کار و جامعه هدف سازمان آموزش فنی و حرفه ای در حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر پرداخت.

∎​

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا