آنا – مسئولین جرئت اعلام افزایش قیمت‌ لبنیات را نداشتند


اپ آگهی –
به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، محمدرضا بنی طبا، سخنگوی انجمن صنایع و فرآورده‌های لبنی با اشاره به خروج لبنیات از قیمت‌گذاری دستوری گفت: توصیف ما از شرایط بلاتکلیفی که داشتیم و شش ماه بر ما تحمیل شده بود و از طرفی عدم تصمیم‌گیری مسئولین این بود که لابد قیمت‌گذاری دستوری از دستور خارج شده که آنها تصمیم نمی‌گیرند و اگر می‌دانستیم این‌گونه تأثیر می‌گذارد زودتر این صحبت‌ها را می‌کردیم چراکه از زمانی که این موضوع را مطرح کردیم مجدداً شروع به برگزاری جلسات کردند.
وی تاکید کر: باید امکانات و حمایت‌هایی که تحت عنوان تسهیلات، یارانه و منابع ارزی می‌خواهد در بخش‌های دیگری از زنجیره هزینه و تبدیل به فساد شود و هیچ نظارتی هم نخواهد انجام شود به مصرف‌کننده انتقال پیدا کند. البته این یارانه باید به دهک‌های ضعیف جامعه اختصاص پیدا کند تا محصولات لبنی از سفره مردم حذف نشود.
سخنگوی انجمن صنایع و فرآورده‌های لبنی با اشاره به تعدد محصولات و قیمت‌ها در صنعت لبنیات گفت: صنعت لبنیات مانند صنعت خودرو نیست که انحصارگرا باشد که با هر قیمتی که خواستند و با هر کیفیت پایینی محصولات خود را به فروش برسانند. تنوع محصول و حق انتخاب وجود دارد. هر شرکتی حق دارد محصول خودش را با هزینه تمام شده و با درصد مشخصی سود عرضه کند و مصرف‌کننده هم با تنوع کالا حق دارد هر کالایی را که خواست خریداری کند.
وی در خصوص قیمت مصوب برای خرید تضمینی شیر اظهار کرد: آن چیزی که به‌عنوان ۶۴۰۰ آمده ده درصد سود برای دامدار صنعتی دارد، یعنی همان افرادی که ارز ۴۲۰۰ به آنها داده شده است. همان مرجعی که ۶۴۰۰ مشخص کرده قیمت محصولات لبنی را هم با حدود ۶۰ درصد افزایش مشخص کرده است ولی مسئولین جرئت اعلام افزایش قیمت‌ها را نداشتند و اکنون ناکارآمدی خودشان را گردن تولیدکننده می‌اندازند.
انتهای پیام/

∎​

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا