آنا – قیمت نفت رکورد ۲.۵ سال خود را شکست


اپ آگهی –
به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، قیمت نفت پس از اینکه در ساعات اولیه معاملات به بالاترین رقم در ۲ سال و نیم اخیر رسید، با افزایش دوباره موارد ابتلا به کووید ۱۹ در آسیا کاهش یافت.
قیمت نفت برنت به ۷۶.۶۰ دلار، بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۱۸ رسیده بود که در حال حاضر با ۲۹ سنت کاهش به ۸۹ دلار در هر بشکه رسیده است.
هر بشکه نفت خام آمریکا با ۲۹ سنت کاهش ۷۳.۷۶ دلار معامله شد.
اما تحلیلگران معتقدند که روند افزایشی هنوز از خط خارج نشده است.
استفان برناک، تحلیلگر بازار گفت: «با توجه به اینکه احساس حاکم بر بازار افزایشی است، ناظران بازار می‌گویند قیمت نفت احتمالا همچنان افزایش یابد… واکسیناسیون و تقاضای قوی در تابستان احتمال ادامه روند افزایشی را تقویت می‌کند.»
با اعلام رشد اقتصادی قوی و افزایش مسافرت ها در تابستان در نیمه کرده شمالی که تقاضا برای سوخت را بهبود داده است، متوسط قیمت نفت برای پنجمین هفته متوالی در هفته گذشته افزایش یافت در عین حال، عرضه نفت خام کم است، زیرا اوپک پلاس همچنان برنامه کاهش تولید را حفظ کرده‌اند.
اوپک پلاس به تدریج این کاهش را کم خواهد کرد و در فاصله می تا جولای روزانه ۲.۱ میلیون بشکه به تولید خود خواهد افزود. اوپک پلاس در اول ماه جولای دیدار و با توجه به بهبود تقاضا در مورد افزایش تولید بیشتر در ماه آگوست گفتگو می‌کنند.
انتهای پیام/

∎​

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3660

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا