آنا –  توان تسهیلات‌دهی و ضمانتی صندوق‌های حمایتی و ضمانتی افزایش یافت


اپ آگهی –
به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، سید مهدی نیازی اظهار کرد: افزایش سرمایه در فاز نخست این برنامه برای سه صندوق، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته و صندوق توسعه صنایع دریایی در حال انجام است.
وی توضیح داد: تغییر کارکرد منابع کمک‌های فنی و اعتباری بودجه‌ای از قالب هزینه به افزایش سرمایه، علاوه بر پایدارسازی منابع بودجه‌ای، کمک شایانی در بهبود توان تسهیلاتی و حمایتی صندوق‌های تحت پوشش خواهد داشت.
معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزیر صمت تصریح کرد: مطابق بند “الف” تبصره 18 قانون بودجه، منابعی به‌منظور ایجاد و توسعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی به دستگاه‌های اجرایی اختصاص می‌یابد و دستگاه‌ها مجاز هستند تا 10 درصد از منابع موصوف را در قالب کمک‌های فنی و اعتباری و یا یارانه سود اختصاص دهند و با انجام این کار علاوه بر پایداری سازی منابع، توان تسهیلات دهی و ضمانتی صندوق‌ها افزایش می‌یابد.
نیازی تأکید کرد: در رویکرد جدید وزارت صمت، صندوق‌ها موظف شده‌اند بخشی از منابع حاصل از افزایش سرمایه را با منابع بانکی تلفیق کنند که سبب افزایش چند برابری منابع در دسترس برای اعطای تسهیلات به فعالان اقتصادی خواهد شد.
وی گفت: صندوق‌های حمایتی و ضمانتی برای مأموریت‌های توسعه‌ای، سرمایه‌گذاری و اعمال انواع حمایت هدف‌دار، موجبات توسعه روزافزون صنایع و معادن در کشور را فراهم می‌کنند، اما ازنظر محدودیت‌های سرمایه‌ای پاسخگویی به‌تمامی تقاضاهای تسهیلات و ضمانت فعالان اقتصادی در بخش صنعت، معدن و تجارت که در سال‌های اخیر رشد فزاینده‌ای نیز داشته، برای صندوق‌های موصوف امکان‌پذیر نبود.
معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار افزود: ازنظر محدودیت‌های بودجه‌ای سال‌های اخیر و ضرورت تقویت صندوق‌ها، وزارت صمت با تغییر کارکرد منابع کمک‌های فنی و اعتباری بودجه‌ای از هزینه‌ای به افزایش سرمایه، تلاش کرده علاوه بر پایدارسازی منابع بودجه‌ای، موجبات تقویت توان صندوق‌ها را فراهم کند.
نیازی عنوان کرد: وزارت صمت برنامه‌ریزی کرده امسال و همچنین سال‌های آتی نیز از محل همین منابع بودجه‌ای و با توجه به برآورد نیاز فعالان اقتصادی، فازهای بعدی افزایش سرمایه صندوق‌های تحت پوشش را اجرایی کند.
انتهای پیام/

∎​

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3630

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا