آموزش فیوچرز صرافی بینگ ایکس (Bingx)

صرافی بینگ ایکس یکی از امن‌ترین و محبوب‌ترین صرافی‌های دیجیتالی است که با ارائه رابط کاربری قابل درک، کارمزدهای منصفانه و انواع روش‌های ثبت سفارش مانند معاملات اسپات، فیوچرز و معاملاتی با لوریج بالا به یکی از انتخاب‌های کاربران تبدیل شده است.
معاملات فیوچرز یکی از روش‌های معاملاتی پیشرفته محسوب می شود. این روش معاملاتی مناسب معامله‌گران حرفه‌ای است و به افراد مبتدی توصیه نمی‌شود؛ چراکه در معاملات فیوچرز در کنار سود بالا ریسک از دست رفتن دارایی و تحمل ضرر و زیان بسیار بالاست. در ادامه این مطلب قصد داریم به آموزش فیوچرز صرافی بینگ ایکس (Bingx) بپردازیم.
معرفی صرافی بینگ ایکس (Bingx)
بینگ ایکس یک صرافی دیجیتالی خرید و فروش ارزهای دیجیتال است که در سال 2018 راه‌اندازی شده است. مقر اصلی این صرافی در کشور سنگاپور واقع شده و تاکنون به‌طور گسترده کاربران آسیایی از آن استفاده کرده‌اند.
معامله‌گران می‌توانند در بینگ ایکس 30 جفت ارز متنوع مانند انواع کوین‌های محبوب مانند BTC، ETH، LTC، XRP، BCH، LINK و 10 کوین دیگر معامله انجام دهند.
صرافی بینگ ایکس از رهبران و پیش‌گامان بازار مشتقات ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. BingX علاوه بر امکانات معمول صرافی‌های دیجیتالی دارای ویژگی Copy Trading است که به کاربران اجازه می‌دهد استراتژی معاملاتی معامله‌گران معروف را مشاهده کرده و با هدف کسب سودهای مشابه معاملات آن‌ها را خودکار کپی کنند.
فیوچرز تریدینگ چیست؟
برای آنکه با نحوه عملکرد فیوچرز تریدینگ یا همان معاملات آتی آشنا شویم، لازم است ابتدا به تعریف دقیقی از مفهوم معاملات مشتقه برسیم. در این معاملات، معامله‌گران امکان خرید و فروش اوراق مشتقه مانند قراردادهای آتی را دارند.
براساس این نوع روش معاملاتی، لازم است هر دو طرف قرارداد به انجام تعهدات ذکرشده در قرارداد متعهد شوند. در این قرارداد تاریخ دقیقی در آینده برای انجام تعهدات مشخص می‌شود.
شاید بتوان گفت معامله آتی مانند یک شرط‌بندی عمل می‌کند؛ چراکه این معامله براساس چشم‌انداز قیمت آینده یک کوین انجام می‌شود. با گذشت زمان، قیمت قرارداد آتی منعقدشده میان دو طرف قرارداد در مقایسه با قیمت ثابتی که معامله در آن انجام شده است، تغییر می‌کند.
درنهایت این تغییر قیمت سبب می‌شود معامله‌گر سود کسب کند یا متحمل ضرر شود. از آنجا که این نوع معاملات ریسک بسیار زیادی دارند، تنها به معامله‌گران توصیه می‌شوند.
معرفی انواع معاملات فیوچرز در صرافی بینگ ایکس
فیوچرز صرافی بینگ ایکس (Bingx) در دو نوع معاملات Standard Futures و Perpetual Futures در دسترس کاربران قرار گرفته است. بهتر است قبل از شروع آموزش فیوچرز صرافی بینگ ایکس (Bingx) ویژگی‌های هر دو نوع معاملات فیوچرز ارائه‌شده در این صرافی را بررسی کنیم.
بررسی معاملات Standard Futures
همان‌طور که در قسمت‌های قبل اشاره شد، زمان معاملات فیوچرز در یک تاریخ ازپیش تعیین‌شده سر خواهد رسید. در معاملات Standard Futures پوزیشن‌هایی که کاربر باز می‌کند، همگی تاریخ سررسید مشخصی دارند.
در این نوع معامله فیوچرز ممکن است قیمت جفت ارز انتخاب‌شده در زمان سررسید معامله در مقایسه با شروع آن تفاوت زیادی داشته باشد؛ برای مثال در معاملات فیوچرز استاندارد هم‌زمان با کردن پوزیشنی با جفت ارز
بررسی معاملات Perpetual Futures
این معاملات که به‌عنوان معاملات فیوچرز دائمی نیز شناخته می‌شوند، برخلاف مورد قبلی تاریخ سررسید قرارداد ندارند. در این روش معاملاتی فیوچرز، برای اینکه میان قیمت قرارداد فیوچرز و قیمت بلندمدت بازار، همگرایی وجود داشته باشد، از مفهوم Funding Rate استفاده می‌شود.
آموزش فیوچرز صرافی بینگ ایکس (Bingx)
برای اینکه بتوانید به امکانات صرافی بینگ ایکس دسترسی پیدا کنید، لازم است ابتدا در این پلتفرم حساب کاربری جدیدی ایجاد کرده و مراحل احراز هویت را سپری کنید. ایجاد حساب کاربری جدید در صرافی بینگ ایکس نیز مانند سایر پلتفرم‌های معاملاتی به‌صورت رایگان انجام می‌شود. پس از ساخت حساب و شارژ اکانت خود، برای شروع معاملات فیوچرز صرافی بینگ ایکس (Bingx) مانند مراحل دو بخش زیر عمل کنید.
آموزش فیوچرز صرافی بینگ ایکس (Bingx)؛ بخش Standard

ورود به پنل معاملات آتی

ابتدا با واردکردن اطلاعات حساب، وارد حساب کاربری خود شوید.
سپس در صفحه اصلی پنل کاربری خود، از طریق منوی بالای صفحه به گزینه Derivatives  بروید.
از طریق این گزینه به دو نوع معاملات فیوچرز، یعنی معاملات Standard و Perpetual دسترسی پیدا می‌کنید.
در این قسمت به آموزش بخش Standard معاملات فیوچرز می‌پردازیم.

معرفی بخش‌های مختلف پنل معاملات فیوچرز استاندارد

با ورود به پنل معاملات فیوچرز استاندارد به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت می‌شوید.

در این صفحه کاربر به بخش‌ها و ابزارهای متعددی دسترسی دارد.
پیش از هر چیزی ابتدا لازم است از طریق منوی موجود در گوشه بالا سمت چپ صفحه، جفت ارز معاملاتی مدنظر خود را از طریق یک منوی کشویی انتخاب کنید.
با ورود به صفحه به‌صورت پیش‌فرض جفت ارز BTC/USDT انتخاب شده است.
با انتخاب جفت ارز مورد نظر اطلاعاتی درباره قیمت لحظه‌ای بازار، کمترین و بیشترین میزان قیمت 24 ساعت گذشته جفت ارز، حجم معاملات و… به شما نمایش داده می‌شود.
مانند تصویر زیر، در مرکز این صفحه، یک نمودار تغییرات قیمت و ابزارهای معاملاتی رایج نیز در اختیار معامله‌گران قرار داده شده است.

ثبت سفارش خرید و فروش در پنل فیوچرز استاندارد

در گوشه سمت راست صفحه فیوچرز صرافی بینگ ایکس، باکس ثبت سفارش فیوچرز قرار دارد.
در قسمت بالای این بخش، می‌توانید از طریق گزینه «USDT account» اکانت معاملاتی مدنظر خود را انتخاب کنید.
به‌طور پیش‌فرض این گزینه روی اکانت تتر قرار دارد.
پس از انتخاب نوع اکانت، نوبت به انتخاب میان دو گزینه Short و Long می‌رسد.
منظور از Short، بستن پوزیشن معاملاتی و منظور از Long، بازکردن پوزیشن معاملاتی است.
در مرحله بعدی نیز در بخش Type، نوع معامله را از میان دو گزینه Market Order و Trigger Order گزینه مناسب خود را انتخاب کنید.

Market Order: ثبت سفارش در محدود قیمت لحظه‌ای بازار
Trigger Order: ثبت سفارش با مشخص‌کردن حد ضرر سفارش

در این مرحله، نوبت به مشخص‌کردن موارد بعدی یعنی میزان Margin و لوریج می‌رسد.
منظور از MARGIN، میزان سرمایه‌ای است که به‌عنوان وثیقه در معامله درگیر می‌شود. در صرافی‌های مختلف حداقل میزان مارجین مورد نیاز برای بازکردن یک پوزیشن متفاوت است. در صرافی بینگ ایکس حداقل میزان مارجین معاملات فیوچرز استاندارد برابر با 0.0002 است.
اگر میزان سرمایه موجود در اکانت فیوچرز بینگ ایکس شما کافی نباشد، می‌توانید میزان سرمایه مورد نظر خود را از اکانت اصلی به اکانت فیوچرز منتقل کنید.
لوریج یا اهرم معاملاتی این امکان را به شما می‌دهد تا با هدف افزایش میزان سود، بیشتر از میزان حقیقی دارایی خود، یک پوزیشن جدید باز کنید. درواقع این مبلغ اضافه به‌عنوان وام از طرف صرافی به پوزیشن معاملاتی شما اضافه می‌شود.
براساس نوع جفت ارز انتخابی کاربر، میزان لوریج ارائه‌شده توسط صرافی نیز تغییر می‌کند. همچنین صرافی‌های مختلف لوریج‌های متفاوتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در صرافی بینگ ایکس حداکثر میزان لوریج x150 است.

در آخرین مرحله از ثبت سفارش لازم است حد ضرر و حد سود پوزیشن خرید یا فروش خود را مشخص کنید.
اگر معامله شما از نوع Market order باشد، هر دو گزینه Taker profit و Stop Loss قابل تنظیم است.
اما اگر معامله شما از نوع Trigger باشد، تنها امکان تنظیم گزینه Take Profit را خواهید داشت (حد ضرر در مراحل قلبی تعیین می‌شود).
اگر تمام مراحل بالا را به‌درستی طی کرده باشید، در آخر قیمت لیکوئیدشدن (Liquidation Price) به شما نشان داده شده و پوزیشن جدید با موفقیت ایجاد می‌شود.

آموزش فیوچرز صرافی بینگ ایکس (Bingx)؛ بخش Perpetual
برای ورود به بخش Perpetual معاملات فیوچرز صرافی بینگ ایکس، وارد پنل کاربری خود شوید و از طریق منوی بالای صفحه منوی کشویی گزینهDerivatives  را باز کنید. در این منوی کشویی، روی دومین گزینه یعنی Perpetual Futures کلیک کنید.

با انتخاب این گزینه، مانند تصویر بالا به پنل معاملات فیوچرز دائمی بینگ ایکس وارد می‌شوید.
این صفحه نیز مانند بخش قبلی از اجزا و ابزارهای متعددی تشکیل شده است.
پیش از هر چیزی لازم است از طریق منوی موجود در گوشه بالای سمت چپ صفحه جفت ارز مدنظر را انتخاب کنید.
با انتخاب جفت ارز، نمودار قیمت آن به شما نمایش داده می‌شود.
از طریق دو لیست Order Book و Trades در سمت راست صفحه، به دفتر سفارش‌های باز و آخرین معاملات انجام‌شده توسط جفت ارز انتخابی به شما نمایش داده می‌شود. این دو بخش در پنل معاملات فیوچرز استاندارد نیز در دسترس هستند.
در قسمت پایین این صفحه لیست پوزیشن‌های ایجادشده، سفارش‌های باز، تاریخچه سفارش‌ها و تاریخچه تراکنش‌های شما نمایش داده شده‌اند. این بخش نیز در پنل معاملات فیوچرز استاندارد در دسترس است.

برای ایجاد پوزیشن جدید، به سمت راست صفحه بروید و براساس استراتژی معاملاتی خود از میان دو گزینه Cross Margin و Isolated Margin یکی را انتخاب کنید.

Cross Margin: برای جلوگیری از لیکوئیدشدن پوزیشن، تمام موجودی مربوط به جفت ارز انتخابی شما درگیر معامله می‌شود.
Isolated Margin: برخلاف مورد قبلی، تنها بخش مشخصی از موجودی مربوط به جفت ارز انتخابی شما درگیر معامله می‌شود.

در این مرحله، نوبت به تعیین لوریج یا اهرم معاملاتی می‌رسد. برای این کار لازم است به‌کمک گزینه موجود در کنار «Cross Margin» اقدام کنید.
مانند پنل فیوچرز استاندارد، براساس نوع جفت ارز انتخابی، میزان اهرم معاملاتی متفاوت است.
حداکثر لوریج این بخش در فیوچرز صرافی بینگ ایکس برابر با x150 است.
توجه داشته باشید تعیین اهرم معاملاتی پوزیشن‌های LONG و SHORT مجزا انجام می‌شود.
در مرحله بعدی، لازم است نوع سفارش معاملاتی خود را از میان گزینه‌های موجود تعیین کنید.

Limit Order: قیمت معامله توسط کاربر تعیین می‌شود.
Market Order: قیمت معامله براساس قیمت لحظه‌ای بازار مشخص می‌شود.
Trigger: در کنار تعیین قیمت معامله، حد ضرر پوزیشن را نیز کاربر مشخص می‌کند.

پس از تعیین نوع سفارش، باید size معامله را مشخص کنید. منظور از سایز، میزان سرمایه مورد نظر برای ثبت سفارش است.
اگر بخواهید حد ضرر و حد سود پوزیشن معاملاتی خود را تعیین کنید، می‌توانید از طریق گزینه TP / SL (Take Profit / Stop Loss) اقدام کنید.
اگر تمام مراحل بالا را به‌درستی سپری کنید، پوزیشن فیوچرز دائمی شما در صرافی بینگ ایکس، با موفقیت ایجاد می‌شود.

مزایا و معایب معاملات فیوچرز صرافی بینگ ایکس چیست؟
معرفی مزایای معاملات فیوچرز
بدون ریسک نگهداری کوین
در این نوع معامله ارزهای دیجیتال، نیازی به خرید و نگهداری مستقیم کوین نیست؛ چراکه در قرارداد آتی معامله‌گر به‌جای خرید و فروش کوین، به معامله یک قرارداد آتی می‌پردازد. به این ترتیب براساس قرارداد آتی بر سر قیمت آینده یک کوین خاص شرط بسته می‌شود؛ درنتیجه فرد با چالش نحوه نگهداری ایمن کوین‌ها مواجه نخواهد شد.
امکان استفاده از اهرم و لوریج
فراهم‌بودن امکان اضافه‌کردن اهرم معاملات یا همان لوریج سبب می‌شود حجم سود معامله به میزان درصد انتخابی لوریج افزایش پیدا کند؛ البته باید توجه داشته باشید اضافه‌کردن لوریج به همان اندازه سبب افزایش ریسک معامله نیز خواهد شد.
پتانسیل رشد بالا در سرمایه‌گذاری
به‌دلیل اهرم موجود در این نوع معاملات پتانسیل رشد معاملات فیوچرز در مقایسه با سایر روش‌های معاملاتی بسیار بالاست. به این ترتیب میزان سرمایه معامله‌گر تا چند برابر افزایش خواهد یافت.
معرفی معایب معاملات فیوچرز
نوسان بالای بازار
بازار کریپتوکارنسی یک بازار پرنوسان و تقریباً غیرقابل پیش‌بینی است؛ از این‌رو پیش‌بینی قیمت آینده یک کوین و تعیین روند این بازار پرنوسان می‌تواند دشوار باشد.
ریسک بالای معامله
وجود لوریج در این نوع معامله مانند یک شمشیر دولبه عمل می‌کند. همان‌طور که می‌تواند سبب کسب سودهای بسیار بالا شود، به همان اندازه ریسک ضرر معامله را نیز افزایش می‌دهد؛ از این‌رو معاملات فیوچرز برای معامله‌گران حرفه‌ای و افرادی که توانایی مدیریت ریسک معاملات را داشته باشند، مناسب است.
 

به این مقاله امتیاز دهید

(۱۸۶ رای)

۴.۵

ترتیبی که برای خواندن مقالات صرافی BingX به شما پیشنهاد میکنیم:

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3660

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا