یک گزارش: ۹۰ درصد معاملات بزرگ بیت کوین از سمت چین است

آمارهای تازه نشان می‌دهد که بیشتر سهم معاملات بازار ارزهای دیجیتال، بیشتر فعالیت نهنگ‌ها و پرحجم‌ترین معاملات در این حوزه در آسیا و به‌ویژه در چین انجام می‌شود.
به گزارش کریپتو پوتیتو، دولت چین پیش‌تر اعلام کرده بود که معاملات بیت کوین در داخل مرزهای این کشور ممنوع است. این در حالی است که چین همچنان یکی از فعال‌ترین کشورها در حوزه معاملات و توسعه ارزهای دیجیتال است.
به‌علاوه، بیش از ۶۰ درصد قدرت پردازش یا هش ریت شبکه بیت کوین در کشور چین است؛ به‌عبارت دیگر، چین بیشترین تعداد ماینر بیت کوین را در دنیا دارد.
شرکت تحلیلی مساری (Messari) در تازه‌ترین گزارش خود، سلطه کشورهای مختلف در این حوزه را رده‌بندی و به‌صورت داده‌های کمّی منتشر کرده است. طبق اعلام مساری، جدای از استقرار استخرهای استخراج بزرگ در چین، این کشور پرجمعیت‌ترین دنیاست و توسعه‌دهندگان زیادی در این کشور فعالیت می‌کنند. از سوی دیگر، چین میزبان ۳ مورد از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال است.
مساری با اشاره به رویکرد مخالف دولت چین در برخورد با ارزهای دیجیتال، عنوان می‌کند که این اقدامات باعث شده است تا شهروندان چینی بیت کوین کمتری نگه دارند و تمرکز خود را روی معاملات پرحجم‌تر با تعداد بالا گذاشته‌اند. در بخشی از این گزارش آمده است:
ممنوعیت بیت کوین در چین باعث نشد که سهم بیشترین معاملات صرافی‌های مستقر در این کشور کاهش پیدا کند. آسیای شرقی (عمدتاً چین) با دارا بودن ۹۰ درصد از مجموع حجم معاملات بیش از ۱۰۰۰۰ دلار در این بازار سلطه دارد. [معامله‌گران] آسیای شرقی در معامله‌های کوتاه‌مدت بیشتری وارد می‌شوند و تنوع دارایی‌های معاملاتی‌شان بیشتر از معامله‌گران آمریکای شمالی است. در آمریکای شمالی بیشتر معاملات به‌صورت نگهداری بلندمدت بیت کوین است.
داده‌های مساری
نباید فراموش کرد که محدودیت‌های حوزه ارزهای دیجیتال در چین همچنان برای فعالان بازار و اشخاص حقیقی ادامه دارد. طبق گزارش‌ها، چاینا مرچنت بانک (China Merchant Bank) سال گذشته، حساب‌های افرادی را که در فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال نقش داشتند، بست.
بازداشت رئیس صرافی OKEx در این کشور هم از جمله مثال‌های دیگری از محدودیت‌های موجود در چین است. با وجود تمام این اتفاقات، پذیرش بلاک چین در چین روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند.
ژی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین، سال ۲۰۱۹ مقامات دولتی را ملزم کرد که سرمایه‌گذاری‌ها در بلاک چین را افزایش دهند. این توصیه باعث شد تا پروژه‌های جدیدی در این کشور کلید بخورد. شبکه خدمات بلاک چینی (BSN) مشهورترین این پروژه‌هاست. این شبکه یک محیط توسعه استانداردسازی‌شده است که در یک شبکه موردتأیید دولت فعالیت می‌کند و تا به اینجا توانسته است ۲۴ بلاک چین مختلف را جذب کند.
مساری در بخش دیگری از گزارش خود رفتار توسعه‌دهندگان، سرمایه‌گذاران و کاربران آسیایی را مورد بررسی قرار داده است. علاوه بر چین، کشورهای دیگری مثل هند، ژاپن، هنگ‌کنگ، کره جنوبی و سنگاپور هم سهم بزرگی در صنعت ارزهای دیجیتال دارند.
با توجه به اینکه آسیا ۶۰ درصد جمعیت جهان را در خود جای داده است، شرکت‌های زیرساختی در دنیا به‌دنبال استفاده از این بازار در حال رشد هستند. تا پایان سال گذشته، ۶ شرکت از ۱۰ شرکت بزرگ ارزهای دیجیتال در آسیا فعالیت می‌کردند.

در این گزارش همچنین اعلام شده است که از ۲۰ پروژه‌ای که مقر ثابت دارند، ۴۲ درصد ارزش بازار آنها در آسیاست. به‌علاوه بازار قراردادهای آتی هم تحت سلطه آسیایی‌هاست. طبق آمارها، ۹۸ درصد شرکت‌های فعال در قراردادهای آتی اتریوم و ۹۴ درصد شرکت‌های فعال در حوزه قراردادهای آتی بیت کوین در آسیا قرار دارند.

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3661

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا