مهر – احتمال توقف طولانی مدت صادرات گاز روسیه به اروپا وجود دارد


اپ آگهی –
به گزارش خبرگزاری مهر سیمپسون، کمیسر انرژی اتحادیه اروپا، گفت که احتمال “وقفه شدید” در عرضه گاز از روسیه وجود دارد و از کشورها خواست تا برنامه‌های اضطراری خود را برای مقابله با شوک‌های عرضه به روز کنند و در صورت امکان از سوخت‌های دیگر برای صرفه جویی در گاز استفاده کنند.
سیمپسون پس از نشست وزرای انرژی اتحادیه اروپا در روز دوشنبه گفت: «از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، ما می‌دانستیم که یک اختلال بسیار شدید محتمل است و اکنون محتمل به نظر می‌رسد».
ماه آینده، کمیسیون اروپا طرحی را به کشورهای اتحادیه اروپا ارائه خواهد کرد تا آمادگی‌های آنها را برای شوک‌های گازی بیشتر هماهنگ کنند، در حالی که روسیه قبلاً عرضه ۱۲ کشور از ۲۷ کشور این بلوک را کاهش داده یا کاهش داده است.سیمسون توضیح داد که طرح اتحادیه اروپا اقداماتی را برای کاهش تقاضا برای گاز و بخش‌های حیاتی مشخص می‌کند، جایی که کاهش تقاضا ممکن است زنجیره تأمین را مختل کند.
اوایل دیروز، سیمپسون گفت که شهروندانی که طبق قوانین اتحادیه اروپا به عنوان “مصرف کنندگان محافظت شده” گاز طبقه بندی می‌شوند از هرگونه محدودیت در استفاده از گاز محافظت می‌شوند.
این گزارش افزود که آخرین کاهش گاز روسیه به اروپا با هدف بی‌ثبات کردن بازار انرژی این قاره، افزایش قیمت‌های بالای انرژی و جلوگیری از پر کردن مخازن گاز توسط کشورها قبل از فصل گرمایش زمستانی صورت گرفته است.
روسیه عمدی بودن کاهش عرضه گاز را رد کرده و کاهش شدید تحویل از طریق خط لوله «نورد استریم ۱» در ماه جاری را به مشکلات تجهیزاتی نسبت داده است.

∎​

وبسایت https://appagahi.ir
نوشته ایجاد شد 3660

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا